Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IAA Frankfurt 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
    Zou er iemand mij zo'n BMW Vision conceptcar schaalmodel kunnen meebrengen?
    Ik heb erom gevraagd op vrijdagmiddag, toen waren ze al uitverkocht. Ze zien er niet uit, trouwens. Is een resin-model, niet in staal. Build quality is niet best. Was tot nu toe gelimiteerd op 750 exemplaren, maar ze zouden er een tweede batch van maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
      Bij de Aston Martin (...)
      Crap, must have missed that one. Stand totaal niet gezien, en ook niet aan gedacht. Waar stonden die ergens?

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
      Die concept car van de volgende Volvo S60 is echt zo mooi als hij er op foto uitziet. Daar kan je blijven naar staan kijken. Ik zie uit naar de productieversie.
      Ik ook, en inderdaad de S60 concept is erg knap. Wat me opviel waren de flinterdunne dakstijlen... zou schitterend zijn mocht dat op productieversies ook kunnen, maar de crashveiligheid zou er compleet mee verdwijnen denk ik, dus ijdele hoop...

Die Skoda Superb Combi zal nog potten breken, mark my words.
      Inderdaad. Had ik nog niet besproken, maar heb twee versies ook uitgebreid testgezeten en geïnspecteerd. Inderdaad een reusachtig grote auto voor z'n prijs, en de kwaliteit van materialen en afwerking was naar mijn mening erg goed. Ik zei toen tegen m'n compagnon "Passat-kwaliteit" en 'ie beaamde dat wel. Een behoorlijk uitgeruste Superb Combi met een redelijk pittige diesel en een zee van ruimte (achterpassagiers zitten ruimer dan in zo goed als elke andere wagen, zeker in vergelijking met de hogere middenklasse breaks) kost minder dan de basisprijs van een diesel break uit de middenklasse (A4/'3/C). Mist wat imago, maar value for money is ongezien hoog bij die auto. En ik vind 'm knap ook.

De Ferrari 458 Italia is alles wat je van een opvolger van de 430 kan verwachten, plus MOOI! Dat kon ik over zijn 2 jongste voorgangers niet zeggen. Jammer wel dat deze stand (en die van Rolls-Royce en Maserati) zelfs op de persdagen afgesloten was voor het grote publiek. Met een vriendelijk woordje geraak je meestal gelukkig wel binnen.
      Bij Ferrari waren ze erg streng, Rangelove (op uitnodiging) kreeg naast z'n geregistreerde gast niemand anders binnen. Heb ook niet aangedrongen, een neen is een neen. Bij de Rolls Royce stand heb ik gewoon vriendelijk gevraagd of ik binnen mocht, en dat was geen probleem. Eventjes moeten wachten, wat ik dan ook doe zonder drummen, aandringen of ongeduld etaleren, en dat werkt altijd. Terwijl ik daar stond kwam een voze Hollander met donkerblauwe vest, wit hemd, sjaaltje in hemdkraag, beige linnen (gigantisch hard verrompelde) broek en (rats versleten) loafers een beetje arrogant aan het meisje die de toegang tot stand verleende, vragen of 'ie effe snel binnenmocht. De arrogante zak straalde een air uit alsof 'ie de manager van de sultan van Brunei was, en toen het blonde meisje vroeg of 'ie een uitnodiging had (in 't Duits), kon 'ie na wat aarzelen enkel een "Ja, von England." uitstamelen. Ze liet 'm niet binnen, en 'ie droop luid mokkend af, doend alsof 't merk 'm plots al niet meer kon schelen. Vermoedelijk is 'ie die avond in z'n knalrode Fabiaatje op gele platen naar huis getaffeld. Zo'n patsers kom je op trade days in veelvoud tegen, altijd lachen. Heb hetzelfde twee maal kunnen aanzien en aanhoren vanop de eerste rij, toen ik geduldig (meer dan een half uur) stond te wachten tot ik binnen kon op de stand bij Bentley. Eerst een dikke zweterige Italiaan in een slechtzittend pak en met veel parlé, en daarna een Hollander die bij de eerste weigering (I kid you not) z'n inschrijvingsbewijs of z'n ECC van z'n kar uithaalde en daarop met tikkende vinger aanwees dat 'ie een Aston had van 2001, en luidop aangaf "dat 'ie 'es wou komen zien waardoor 'ie z'n auto zou kunnen vervangen". 'Ie werd vriendelijk naar het eind van de rij verwezen, heeft daar een minuut staan mopperen en is 't dan afgetrapt.

Renault had extreem veel concept cars, allemaal rond hun elektrische ZE-serie gebouwd. Verder nog enkele leuke RS-modellen en de nieuwe Fluence-vierdeurs Megane.
      Ik heb verrassend meer tijd dan oorspronkelijk gepland gespendeerd in en rond de nieuwe Mégane RS. Vet ding is dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Crap, must have missed that one. Stand totaal niet gezien, en ook niet aan gedacht. Waar stonden die ergens?
        Vlak naast Alpina
        Stand van Aston Martin was erg klein: Een circkelvormig tentje waar er enkel plaats was voor 1 wagen (de Rapide). Buiten dat tentje stond er enkel nog een V12 Vantage

Comment

• Vannacht thuis gekomen van een zeer leuk weekend Frankfurt, beurs was net zoals twee jaar geleden dik de moeite! Foto's komen in het foto-topic vanavond.

Echter wil ik binnen twee jaar weer op een werkdag gaan, dit jaar pasten de agenda's helaas enkel samen op een zondag. Man man ma veel volk dat daar was!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Aston hun stand was zéér klein ! Een ronde tent met in 't midden de Rapide, en daarbuiten stond schuin een Vantage V12, ik was er ook bijna voorbij gewandeld
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
              Vannacht thuis gekomen van een zeer leuk weekend Frankfurt, beurs was net zoals twee jaar geleden dik de moeite! Foto's komen in het foto-topic vanavond.

Echter wil ik binnen twee jaar weer op een werkdag gaan, dit jaar pasten de agenda's helaas enkel samen op een zondag. Man man ma veel volk dat daar was!
              Ik ben zaterdag geweest, en het was idd ENORM druk... toch een paar foto's kunnen nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                Vlak naast Alpina
                Stand van Aston Martin was erg klein: Een circkelvormig tentje waar er enkel plaats was voor 1 wagen (de Rapide). Buiten dat tentje stond er enkel nog een V12 Vantage
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                Aston hun stand was zéér klein ! Een ronde tent met in 't midden de Rapide, en daarbuiten stond schuin een Vantage V12, ik was er ook bijna voorbij gewandeld
                Ah ja, juist. Van de rood metallic V12 Vantage heb ik zelfs 'n foto genomen (staat zelfs in dit topic). Rapide niet gezien. Dju eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                  Bij Porsche Tequipment zijn we ook nog even binnengesprongen.
                  Enkel toegang via uitnodiging, die we niet hadden... Men pa had dan niets beters gevonden dan zijn sleutels te laten zien, en we mochten verder

Techart
                  Hier ook even mogen binnenspringen (weer mits gebruik van men vader zen sleutel)
                  Vind ik redelijk fout eigenlijk...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                  2012-...
                  '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                    Zoals ik al zei: het is zeker niet van onze gewoonte hoor, maar als je ergens binnen wil, en je kan er gebruik van maken.. waarom niet dan?
                    En het is nu niet dat we daar met de sleutel in de lucht zitten te zwaaien hé!
                    Gewoon even subtiel laten zien aan de ingang ,that's it.

Comment

Zoals ik al zei: het is zeker niet van onze gewoonte hoor, maar als je ergens binnen wil, en je kan er gebruik van maken.. waarom niet dan?
                      En het is nu niet dat we daar met de sleutel in de lucht zitten te zwaaien hé!
                      Gewoon even subtiel laten zien aan de ingang ,that's it.
                      Ik snap het wel hoor, maar in principe moeten ze't maar geloven als je zegt dat je een P bezit.

En je vader zal wel genoeg credibility hebben om op die manier binnen te raken vermoed ik.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                      2012-...
                      '07 BMW 118d

Comment

Ik snap het wel hoor, maar in principe moeten ze't maar geloven als je zegt dat je een P bezit.

En je vader zal wel genoeg credibility hebben om op die manier binnen te raken vermoed ik.
                        We vroegen bij 'Techart' eerst of we binnen mochten, waarop men zei: nee sorry.
                        'Ik rij met een porsche '
                        -Ja sorry, dat kan iedereen zeggen *grijns*
                        Dus we hadden geen andere mogelijkheid Bij Porsche Tequipment hetzelfde.

Comment

why???

Comment

Ik zie het probleem ook niet echt. Buiten dat ge het fout zou kunnen opnemen als ge echt uw best doet is het een heel handige methode om echte klanten voor te laten.

Comment

We vroegen bij 'Techart' eerst of we binnen mochten, waarop men zei: nee sorry.
                              'Ik rij met een porsche '
                              -Ja sorry, dat kan iedereen zeggen *grijns*
                              Dus we hadden geen andere mogelijkheid Bij Porsche Tequipment hetzelfde.
                              Groot gelijk. Niks mis mee imo.

Comment

• Stond de nieuwe E 63 er?
                                Foto's?
                                2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Ik denk dat ik enkel een foto heb van zijn remmen: 'ceramic brakes' in het oranje gelakt. Heel misschien heb ik ook een foto van zijn achterkant. Aangezien ik morgen pas terug photoshop heb, zal ik morgen eens zien

Comment

• Yep, stond er. Heb helaas enkel een foto van de motor

Comment

• Zo'n AMG-merc is écht niets speciaals op zo'n salon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                        Stond de nieuwe E 63 er?
                                        Foto's?
                                        Ja zelfs in break variant!
                                        Geen foto's... was veel te druk om deftige foto's te nemen!

Comment

• iemand hi-res foto's van de Sirocco (R) ? alvast ne merci!!

Comment

Working...
                                          X