Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Circuit experience Ford, Citroën, Peugeot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Circuit experience Ford, Citroën, Peugeot

    Skylimit Summer race
    De hele dag door zullen er Timetrials en Races gereden worden op het circuit van Zolder, dit op zaterdag 8 augustus

    Voor FORD, CITROEN en PEUGEOT liefhebbers is er de mogelijkheid om ook eens op circuit Zolder te rijden, een droom voor velen die men nu kan verwezenlijken.

    Inkom evenement, 10euro/persoon vanaf 18 jaar. Zolder card holders gratis.

    Speciale Paddock parking[/font]
    Voor FORD, CITROEN en PEUGEOT is er ook een parking voor zien op paddock 4 en 5.

    Timing 8 augustus :
    7u begin controle ingang
    7u30 opening administratie
    8u30 briefing races
    9u training Roadster 7
    9u30 training 200KM & sprint race
    10u00 free driving/ Time trial
    11u00 Peugeot/Ford/Citroën slow laps
    11u30 Roadster 7 race 10 laps
    12u break
    13u Free Driving/Time Trial
    14u00 Sprint Race
    14u30 Peugeot/Ford/Citroën fast laps
    15u 200KM race
    17u S-14 club free driving
    18u END

    Info voor deelname aan Circuit activiteit
    Voor elk evenement is er een geluidslimiet van 95db.
    Helm verplicht voor iedere deelnemer van een circuit activiteit.
    Elke piloot/passagier ondertekend in racecontrol center een papier afstand van verantwoordelijkheid. (hier ook de bandjes afhalen voor circuitactiviteiten afhalen)

    Passagiers
    Voor de Time trials, fastcar laps en pacecar laps zijn passagiers toegelaten.
    Max 1 passagier voor de time trial en de fastcar laps, 3 passagiers voor de pacecar laps.
    Passagiers kunnen zich inschrijven in racecontrol center vanaf 09u00, deelname passagier voor Time trial, Fast laps is 10 euro, bestuurder die taxi voor u wil spelen is zelf te zoeken.
    Deelname passagier voor enkel pacecar laps is 5 euro.
    Elke passagier ondertekend in racecontrol center een papier afstand van verantwoordelijkheid.

    Fastcar laps voor merkenclubs(30min) (inbegrepen ook de pacecar laps van 30 min) Deelnemers die hun wagen eens de vrijloop willen laten op Circuit Zolder, voor u is dit een unieke gelegenheid. Door deelname vooraf aan de pacecar laps hebt u voordien het circuit leren verkennen. Max 60 deelnemers, kostprijs 50 euro bij voorinschrijving.

    Pacecar laps (30min) voor merkenclubs
    Wie wil er niet eens over de asfaltlaag bollen van Circuit Zolder, de pacecar houdt echter wel de snelheid aangepast aan het niveau van de deelnemers.
    Wie nadien gaat deelnemen aan de FastCar laps, bekijk nu de rijlijn van het circuit.
    Naargelang het aantal deelnemers zullen er meerdere PaceCars zijn.
    Max 120 deelnemers, deelnemers van de FastCar laps hebben voorrang, kostprijs 25 euro bij voorinschrijving.


    Alle Voorinschrijvingen voor circuitactiviteiten lopen via SkylimitEvents.be
    Geen inkom voor wie de inschrijving en overschrijving in orde maakt voor 28 juli

    Werking: pacecar en fastcar laps
    Op voorhand moet iedere deelnemer een papier “afstand van verantwoordelijkheid” gaan ondertekenen in de race toren.
    Eerst is er een klein half uurtje waarbij iedere deelnemer achter een pace car aan een matig tempo het circuit kan verkennen, let op de rijweg van de pace car, dit is de ideale rijlijn.
    Dit van 11h00-11h30. Vanaf 10h45 verzamelen op de door Skylimits aangegeven plaats
    Vervolgens is er een half uurtje vrij rijden, let op dit is geen wedstrijd, mensen die gevaarlijke toeren uithalen worden van het circuit gehaald. 14h30-15h00. Vanaf 14h15 verzamelen: op de door Skylimits aangegeven plaats.
    Meer info ook te vinden op:
    skylimitevents.be (club competition)

    Inschrijvingsformulier voor mensen die willen deelnemen aan circuit activiteit.
    Inschrijvingsformulier
    Invullen en terug sturen naar info@skylimitevents.be

    Indien u onzeker bent kunt u zich best beperken tot de pacecar laps, maar de fast laps zijn nog geen races. Verantwoordelijkheid is wel ieder voor zich.
    Goed in de spiegel kijken alvorens een richtingsverandering te doen, de richtingsaanwijzer kan men ook gebruiken om de achterliggende er op te wijzen dat men aan die kant van het circuit blijft.Of eens met de vinger wijzen, steek maar langs die zijde voorbij (dit ziet men echt goed). Natuurlijk kan jij het ook zijn die iemand gaat voorbijsteken Race wagens stoppen ongeveer aan de borden 100, aan te raden is om ongeveer nog 50meter vroeger beginnen remmen, gewenning komt er wel na enige ronden, op 150 meter dus.
    Eerst leren kruipen en dan pas lopen.

    Uw wagen ook in orde maken.
    Water en olie op peil.
    Remmen nog goed.
    Banden op druk.
    Niets los in de wagen liggen hebben.
    Spiegels goed afstellen voor vertrek. En niet de held uithangen.
    Mensen die echt gevaarlijke dingen doen worden ook van de baan gehaald.

    Vooraf tijdens de pacecar laps kan men gewennen aan het circuit, dit is echt wel breedt.
    Ook de rijweg kan men hier herkennen (de asphalt is daar zwarter). Hier doet men ook gewenning op aan een helm dragen in de wagen.

    Tijdens de pacercarlaps moet er ook dicipline zijn.
    *De pace car niet inhalen.
    *Niet zigzaggen of bruusk remmen.
    *Zich niet laten afzakken om dan weer op te trekken.
    Deze mensen zullen er af gehaald worden. Indien er gevaarlijke rijders tussen zitten tijdens de pacecarlaps, dan zal deze steeds trager gaan rijden.

    Helm en gordel dragen is verplicht en tijdens fast laps ook de ramen dicht
    Last edited by ; 17/07/2009, 12:12.

  • #2
    Van een onleesbare post gesproken.

    Comment


    • #3
      Copy-paste fail.

      Comment


      • #4
        idd, elk forum is niet hetzelfde

        Nu moet het leesbaar zijn.

        Comment


        • #5
          Was erbij vandaag.
          Moet wel zeggen pace-car laps waren wel extra slow.
          Volgende keer geen 1000cc autootje als pace-car AUB

          Bij de fast laps heb ik en mijn mustang ons wel kunnen uit leven.
          Had onlangs motor eens onder handen genomen: andere nokkenas en carburator gemonteerd.
          Dus ideaal om de boel eens deftig uit te testen.
          Heb me wel geamuseerd.
          Mijn mustang was misschien met zijn 45 jaar wel de oudste maar daarom niet de langzaamste
          hier enkele foto's






          seeya
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • #6
            nog foto's van een clublid:

            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
            www.peugeotforum.be

            Comment

            Working...
            X