Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Week-End de l’Excellence Automobile de Reims

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Deze MaseratiA6 GCS vond ik ook een prachtig ding,blijkt dat de eigenaar nog iemand uit mijn streek is ook.

JAG´s ipv JAW´s

Een probeersel,ik ga hiervoor nog wat tips moeten krijgen.
    Maar wel een prachtige Jaguar.

.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
      Deze MaseratiA6 GCS vond ik ook een prachtig ding,blijkt dat de eigenaar nog iemand uit mijn streek is ook.

.
      die A6GCS

die zat vroeger bij een andere belgische verzamelaar die hem heeft ingeruild voor een Maser 200S
      doen is deze voor een jaartje naar een Duitser gegaan die er de Mille Miglia mee heeft gereden & nu zit ie terug in België

ben er nu weer niet aan toe gekomen om met deze man te praten

Comment

Ik zou die Veyron toch niet afslaan hoor.

Na een bezoek aan Mulhouse is de exclusiviteit van een oude Bugatti imo wat geminderd.Iemand gaat mij toch die adoratie moeten uitleggen.

.
        Euhm?
        dus je bent naar Mulhouse geweest & je begrijpt de aantrekking naar echte bugatti's niet?
        & verkiest de VW Kever erboven?

ik zou zeggen verdiep je dan eerst en vooral eens wat in hun geschiedenis, leer wat over de rijders & races, leer wat over coachbuilding
        ga eens naar de wagens luisteren, bekjk de details, ze zien rijden & als je kan probeer er eens met eentje mee te rijden

then we'll talk again

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
          die A6GCS

die zat vroeger bij een andere belgische verzamelaar die hem heeft ingeruild voor een Maser 200S
          doen is deze voor een jaartje naar een Duitser gegaan die er de Mille Miglia mee heeft gereden & nu zit ie terug in België

ben er nu weer niet aan toe gekomen om met deze man te praten
          Ik wel en ik weet intussen wie hij is.Ik had graag zijn verzameling bezocht,want hij heeft nog het een en ander.
          Maar hij wil ze liefst wat geheim houden,ik vind dit spijtig maar begrijpelijk.

Euhm?
          dus je bent naar Mulhouse geweest & je begrijpt de aantrekking naar echte bugatti's niet?
          & verkiest de VW Kever erboven?

ik zou zeggen verdiep je dan eerst en vooral eens wat in hun geschiedenis, leer wat over de rijders & races, leer wat over coachbuilding
          ga eens naar de wagens luisteren, bekjk de details, ze zien rijden & als je kan probeer er eens met eentje mee te rijden

then we'll talk again
          Voor we naar Mulhouse gingen zijn we in Molsheim langsgeweest,hoewel ik vind dat het stadje zijn geschiedenis te weinig eert was ik toch onder de indruk van de plaatsen die we bezocht hebben.

Inclusief diegene die nu in VW handen zijn.
          In de eerste plaats moeten we dankbaar zijn dat VW het merk bestaande houd.
          En alhoewel de Veyron niet de allermooiste moderne wagen is(die plaats is weggelegd voor de 8C) toch ben ik onder de indruk van hetgeen gerealiseerd is met die wagen.
          Buitengewone superprestaties,comfort&luxe en de "driveability" voor een +2 ton wagen.
          Dat doet niemand hen na,en de vergelijking met een VW Kever gaat dan ook niet op. De Veyron is ook waard om eens van naderbij bekenen te worden.
          Spijtig genoeg krijg je daar ook niet vaak de kans toe.

Natuurlijk heb ik gevoelens bij oude Bugatti´s maar in Mulhouse was ik wat overweldigd door het grote aantal.Zodat ik plotseling de indruk had dat ze minder exclusief waren dan eerst gedacht.

Mijn kennis over oude Bugatti´s is inderdaad heel beperkt al heb ik een zwak voor bepaalde van hun straatauto´s.
          En ik hou ook wel van heel de myte er rond.

Uit stories die ik gelezen heb had ik de indruk dat de piloten van vroeger het niet atijd zo hoog ophaden van hun racers waardoor ik mij soms niet van de indruk kan ontdoen dat bepaalde wagens geovergewaardeerd worden.

Dit vind ik een toppunt van coachbuilding,ik heb touwens nog in die firma gewerkt.Spijtig genoeg deden ze dan al lang geen RR meer.

Bij deze wil ik mij graag aanbieden voor een ritje,laat maar weten wanneer je er eentje versiert hebt voor mij.

;

Comment

Ik moet zeggen, ik heb grote respect voor wat VW met de Veyron heeft bereikt, ik sta zeker achter het hoog technologisch standje dat ze er van gemaakt hebben, de wagen heeft presence maar je kan hem niet mooi noemen in de zin van vormgeving.
            waar ik het ervan op mijn stuipen over krijg is de adoratie van de gemiddelde Veyron "fan" terwijl ze nog eens niets van de merkgeschiedenis kennen, de naam nog eens niet correct kunnen uitspreken of zelfs nog maar weten waar de naam vandaan komt. en dan zelfs de echte Bugs gewoonweg negeren.

Tja, als bij Schlumpf bent geweest dan ben je toch wel effe overdondert ja
            maar die waren gewoonweg maniakaal om alles bij elkaar te krijgen, voor de rest vant jaar zie je er niet zo veel hoor

waren er in die tijd betere wagens qua rijgedrag? jazeker
            waren er betere qua coacbuilding, qua kwaliteit, op circuit, etc... jazeker niet op alle punten tegelijkertijd, maar absoluut
            maar het is inderdaad de mythe erachter, de stijl die Ettore er heeft ingelegd, zijn wil die er opgelegd is in de stijl van fabricage & geen toegevingen wenste te doen, daar vind je het in.
            Bugattisten, zoals Bentley Boys, zijn ook rijders, dat maakt ze juist leuk & vooral de wagens omdat die nog regelmatig gebruikt worden.

tja, een ritje regelen? dat moet je zelf maar voorzien
            ik heb er nog eentje in de loop van volgende maand voor mijzelf opstaan

Je hebt bij Jonckheere gewerkt?
            bestaan die dan nog?? & wat doen ze dan tegenwoordig?
            dat is letterlijk zowat mijn fav Phantom I tesamen met de Barker Boattail
            de Jonckheere zit in Petersen museum in LA & komt niet vaak genoeg buiten

Comment

Uit stories die ik gelezen heb had ik de indruk dat de piloten van vroeger het niet atijd zo hoog ophaden van hun racers waardoor ik mij soms niet van de indruk kan ontdoen dat bepaalde wagens geovergewaardeerd worden.
              true
              dat heb je dan ook met elk merk & elk type racewagen naargelang welke piloot je het vraagt

ik kan je wel vertellen dat een vriend van me vorig jaar een T35 van zijn vrouw voor zijn verjaardig heeft gekregen. Hij is er nog steeds niet aan gewend om er mee te rijden, bij Bugs moet je naar de wagen luisteren & zelf wat kunnen sleutelen voor het geval van.
              hij had vroeger een paar keer met een 8C2,3 gereden & vond die eigelijk leuker & makkelijker om te rijden

Comment

zalig cadeau

Comment

Ik wel en ik weet intussen wie hij is.Ik had graag zijn verzameling bezocht,want hij heeft nog het een en ander.
                  Maar hij wil ze liefst wat geheim houden,ik vind dit spijtig maar begrijpelijk.
                  hij heeft er van het jaar ook de Mille mee gereden

hier nog een shotje van hem op Reims

Comment

tja, een ritje regelen? dat moet je zelf maar voorzien
                    ik heb er nog eentje in de loop van volgende maand voor mijzelf opstaan

Je hebt bij Jonckheere gewerkt?
                    bestaan die dan nog?? & wat doen ze dan tegenwoordig?
                    dat is letterlijk zowat mijn fav Phantom I tesamen met de Barker Boattail
                    de Jonckheere zit in Petersen museum in LA & komt niet vaak genoeg buiten
                    Regel et hé,zeg tegen die gast dat je iemand wil bekeren.

Hier de links met de uitleg over Jonckheere,in de fabriek hangt er zelfs geen foto van de Rolls,enkel van bussen en aanverwanten.

In die fabriek weet zelfs bijna niemand van het bestaan van de Rolls af.

hij heeft er van het jaar ook de Mille mee gereden

hier nog een shotje van hem op Reims

Nice,dat van de Mille Miglia dit jaar klopt inderdaad.
                    Last edited by ; 10/10/2009, 01:28.

Comment

Nice,dat van de Mille Miglia dit jaar klopt inderdaad.
                      in hot pursuit

Comment

Hier de links met de uitleg over Jonckheere,in de fabriek hangt er zelfs geen foto van de Rolls,enkel van bussen en aanverwanten.

In die fabriek weet zelfs bijna niemand van het bestaan van de Rolls af.
                        die link blijkt niet te werken

& tja, dat verbaast me nu niet echt dat de meeste werknemers die wagen niet gaan kennen.
                        of duid je echt naar het management?

Comment

Is dat die Maserati die die Brit gebruikte, waar een tv-programma is rond gemaakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
                            Is dat die Maserati die die Brit gebruikte, waar een tv-programma is rond gemaakt?
                            gelijkaardig model, ander chassis

Comment

James Martin die kerel was kapot toen zijn Maserati de geest gaf op den eersten dag en doe je al die kosten !

Comment

die link blijkt niet te werken

& tja, dat verbaast me nu niet echt dat de meeste werknemers die wagen niet gaan kennen.
                                of duid je echt naar het management?
                                Deze zou het wel moeten doen : http://www.autoforum.be/search.php?searchid=4886969

Enkel gepensioneerde werknemers en familie van deze mensen kennen de wagen.
                                Ik geloof ook dat de directeur zelf van het bestaan afweet,maar blijkbaar hebben ze verder geen intresse.

2 of 3 jaar geleden was hij aangekondigd voor Goodwood,om een of andere reden was de wagen toch niet ter plaatse.
                                Toen ik navraag deed op de stand van RR zelf bleek het in Keulen te donderen,"The Round Door Rolls",nog nooit van gehoord Sir.

Yep!!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                                James Martin die kerel was kapot toen zijn Maserati de geest gaf op den eersten dag en doe je al die kosten !
                                En nog zwaar geleend om die kar te kunnen kopen,in de hoop er snel extra geld aan te verdienen wanneer hij de MM zou uitrijden.
                                Een behoorlijk gewaagde gok.

Deze dus.

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Last edited by ; 10/10/2009, 01:45.

Comment

Yep!!!!!

En nog zwaar geleend om die kar te kunnen kopen,in de hoop er snel extra geld aan te verdienen wanneer hij de MM zou uitrijden.
                                  Een behoorlijk gewaagde gok.

Deze dus.

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  nee, is niet dezelfde wagen
                                  wel hetzelfde model, maar ander s/n

& tja, wat verwacht je nu
                                  die gast koopt zo maar een dure wagen zonder er echt mee te gaan rijden, laat hem last minute preppen, ze hebben dan nog een camshaft bij iemand moeten gaan lenen die ze dan beschadigt hebben teruggegeven
                                  & had er echt niet genoeg ervaring mee om dat te gaan doen

ik vond dat die aflevering eigelijk een beetje een negatief beeld geeft over de de Mille Miglia

Comment

Deze zou het wel moeten doen : http://www.autoforum.be/search.php?searchid=4886969

Enkel gepensioneerde werknemers en familie van deze mensen kennen de wagen.
                                    Ik geloof ook dat de directeur zelf van het bestaan afweet,maar blijkbaar hebben ze verder geen intresse.

2 of 3 jaar geleden was hij aangekondigd voor Goodwood,om een of andere reden was de wagen toch niet ter plaatse.
                                    Toen ik navraag deed op de stand van RR zelf bleek het in Keulen te donderen,"The Round Door Rolls",nog nooit van gehoord Sir.
                                    tja, dit krijg ik dus iedere keer:
                                    Systeembericht
                                    Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.

Tja het jaar nadat ik hem op Pebble Beach had gezien stond die mee op de lijst van Villa d'Este alleen was ie daar ook niet
                                    en is ie geloof ik ook niet meer op andere Concours geweest, mischien nog juist Meadowbrook maar daar houd het dan ook mee op

Comment

nee, is niet dezelfde wagen
                                      wel hetzelfde model, maar ander s/n

& tja, wat verwacht je nu
                                      die gast koopt zo maar een dure wagen zonder er echt mee te gaan rijden, laat hem last minute preppen, ze hebben dan nog een camshaft bij iemand moeten gaan lenen die ze dan beschadigt hebben teruggegeven
                                      & had er echt niet genoeg ervaring mee om dat te gaan doen

ik vond dat die aflevering eigelijk een beetje een negatief beeld geeft over de de Mille Miglia
                                      'k heb nochtans echt genoten, mijn vriendin (niet auto-minded) ook wel,
                                      vooral de climax: kereltje staat aan de aankomst te kjiken, komt zo'n eitje van BMW voorbij
                                      en die UK'er zegt dan: "hey, thuis staat ook zo'n Isetta, 'k had met die wagen kunnen deelnemen"
                                      supergrappig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                        'k heb nochtans echt genoten, mijn vriendin (niet auto-minded) ook wel,
                                        vooral de climax: kereltje staat aan de aankomst te kjiken, komt zo'n eitje van BMW voorbij
                                        en die UK'er zegt dan: "hey, thuis staat ook zo'n Isetta, 'k had met die wagen kunnen deelnemen"
                                        supergrappig
                                        weet ik
                                        das dan nog het ergste van al
                                        & ik had die in zijn garage zien staan aan het begin van de aflevering
                                        dacht toen al bij mijzelf, hé daar kan die toch met mee doen

zit ie te vertellen dat ie daar al naar toe was gaan kijken, dus moest die dat eigelijk wel weten
                                        dit jaar reed er voor het eerst in jaren geen meer mee

Comment

Working...
                                        X