Week-End de l’Excellence Automobile de Reims Zaterdag 26 september en Zondag 27 september
Het circuit van Reims klinkt bij iedere autoliefhebber als een klok.
Dit stratencircuit is driehoekig van vorm en werd in 1926 voor het eerst gebruikt.
In 1966 werd echter voor het laatsteen F1 wedstrijd gereden.Omin 1972 definitief te worden gesloten wegens financiele problemen.
Een group enthousiastelingen die zichzelf "Les Amis du Circuit de Gueux" noemen hebben zich echter over de oude pitlane ontfermt en houden deze zo veel mogelijk in de originele staat.
Daaruit is dan dit evenement ontstaan,dat nu voor de 3de maal doorgaat.
Ik ben er nog niet naartoe geweest (ondanks een accreditatie vorig jaar,wegens omstendigheden niet kunnen gaan),maar uit de beelden en de beschrijving,lijkt mij dit een "Petit Goodwood" te worden.
Dit jaar lijk ik terug een accreditatie te krijgen (nog eventjes afwachten),dus hoop ik hier later terug een verslag te brengen.
Een lijstje van dingen die er dit jaar te zien en te beleven vallen.
Een group enthousiastelingen die zichzelf "Les Amis du Circuit de Gueux" noemen hebben zich echter over de oude pitlane ontfermt en houden deze zo veel mogelijk in de originele staat.
Daaruit is dan dit evenement ontstaan,dat nu voor de 3de maal doorgaat.
Ik ben er nog niet naartoe geweest (ondanks een accreditatie vorig jaar,wegens omstendigheden niet kunnen gaan),maar uit de beelden en de beschrijving,lijkt mij dit een "Petit Goodwood" te worden.
Dit jaar lijk ik terug een accreditatie te krijgen (nog eventjes afwachten),dus hoop ik hier later terug een verslag te brengen.
Een lijstje van dingen die er dit jaar te zien en te beleven vallen.
- Een veiling van Bonhams met oa.een Bugatti die nu reeds op 1.8 miljoen€ staat.
- Verschilende Jaguars met een Le Mans verleden,C-type,D-type en XJR-9LM
- F1 wagens van Brabham,Tyrrell & Jordan.
- Een bekend gezicht dat aanwezig zal zijn is Bruno Saby,die zowel de Monte Carlo rally als Parijs-Dakar won
- reeds meer dan 100 auto´s en motoren zijn reeds ingeschreven.