Mededeling

Collapse
No announcement yet.

European Motor Show Brussels 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben vandaag ook 'ns geweest. Het was een pak magerder dan vorige jaren. Een deel merken waren er niet. Weinig speciale modellen of speciale opties. Bij VW/Audi geen sportieve modellen, zelfs geen GTI. Ook maar 1 AMG bij Mercedes (de SLS) en heb geen Designo gezien. Gelukkig bij BMW toch nog de M's, een Individual en een 3 met wat Performance opties. En bij Renault stonden er ook wel 3 RS modellen.
    Wel megaveel zogezegd milieuvriendelijke wagens die recht hebben een BTW-korting. Misschien wel interessant voor Jan met de pet die op z'n centjes let. Maar niet voor mij, aangezien diesels me voor geen meter interesseren. Men heeft in mijn ogen te hard de kar van al die 'eco' modellen willen trekken ten koste van de interessantere modellen/opties. In het algemeen had ik ook het gevoel dat er minder auto's stonden. Meestal heb je van een populair model toch verschillende uitrustingsniveau's staan, maar dit was vaak beperkt op dit salon.
    De stands zagen er IMO poverder uit als andere jaren. Weinig aandacht voor techniek. Normaal staan er toch redelijk wat doorgesneden wagens of enkele innovatie onderdelen/motoren opengewerkt, maar dat was dit jaar beduidend minder. Zelfde voor de concepts. Er staan er wel, maar toch niet in dezelfde aantallen als 2jaar geleden. En vroeger hing er wel op elke stand een F1-wagen of een andere competitiewagen tegen het plafond of aan de muur. Niets van te zien dit jaar. Toch duidelijk merkbaar dat het crisis is in de autosector.

Dan enkele interessante nieuwigheden. De SLS zag er erg lekker uit IMO. Alleen wat jammer van de wat banale achterkant. Maar voor mij is hij geslaagd. Het design van de Peugeot RCZ kon ik ook wel pruimen, maar de voorkant heeft te veel weg van de 308. Dat is een wat gemiste kans. Wel jammer dat de tentoongestelde RCZ's op slot waren. 5 GT ziet er een pak beter uit IRL dan het gedrocht van op de foto's. Maar het is nog steeds niet m'n ding.

Tot slot lijkt de algemene afwerkingskwaliteit er terug wat op vooruit te gaan. Het is te zeggen, de direct zichtbare interieurmaterialen. Want alles wat niet direct te zien is daar wordt serieus op bespaard. Dit is vooral merkbaar bij de handschoenkastjes. Dit is zo goed als bij elke wagen - zelfs de duurdere - cheapo plastic eventueel bekleed met een cheapo stofje. Voelt veel minder degelijk aan als bij auto's van een paar jaar terug. 't Is misschien een detail, maar ik let er wel op
    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oh ja, de nieuwe Saab 9-5 vond ik ook wel best knap.
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Ik dacht dat er toch een rode 3-deurs gti stond bij VW, mr kan me vergissen...

Comment

• Wat een bende zeikers in dit topic.

Zoals iemand anders al gezegd heeft zit elke Janneke en Mieke te zoeken naar kaarten voor de VIP avond (en wtf zijn jullie ineens allemaal "VIP"? ) en dan maar zagen dat er daar teveel volk was en veel mensen om te eten en te drinken waren. Tja duh, waarom gaat ge zelf net op dat ogenblik dan?
          Ik ben gisterennamiddag geweest en het was totaal niet druk, had de tijd om alles te bekijken en vond het best ok. Als ik echt dikke bakken wil zien ga ik wel naar de Ring. Toch veel impressionanter van een GT3-RS of een Lambo langs Breidscheid te zien passeren dan stil te staan op ne showroomvloer zekers?

Vergeet ook niet dat het salon in Belgie een verkoopsalon is, en dat de focus dus ook ligt op auto's die de gemiddelde mens kan betalen (maar aangezien het besef van geld hier soms ver te zoeken is ... ) en wil kopen. Mijn vriendin is bv op zoek naar een nieuwe auto, die heeft geen boodschap aan 7 Ferrari 458's, of 3 Porsche 911's. Die wil de Citroen C3 zien in een paar uitrustingsniveaus om te kunnen vergelijken en eens een prijs te laten maken. En mensen doen niet mee met "de CO2 zever" omdat ze daar zo mee inzitten, maar als gij kunt kiezen tussen 15% korting krijgen van de staat of niks, en t is ni om op Francorchamps mee te gaan koersen, tja ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Ik ben gisterennamiddag geweest en het was totaal niet druk, had de tijd om alles te bekijken en vond het best ok. Als ik echt dikke bakken wil zien ga ik wel naar de Ring. Toch veel impressionanter van een GT3-RS of een Lambo langs Breidscheid te zien passeren dan stil te staan op ne showroomvloer zekers?

Vergeet ook niet dat het salon in Belgie een verkoopsalon is, en dat de focus dus ook ligt op auto's die de gemiddelde mens kan betalen (maar aangezien het besef van geld hier soms ver te zoeken is ... ) en wil kopen. Mijn vriendin is bv op zoek naar een nieuwe auto, die heeft geen boodschap aan 7 Ferrari 458's, of 3 Porsche 911's. Die wil de Citroen C3 zien in een paar uitrustingsniveaus om te kunnen vergelijken en eens een prijs te laten maken. En mensen doen niet mee met "de CO2 zever" omdat ze daar zo mee inzitten, maar als gij kunt kiezen tussen 15% korting krijgen van de staat of niks, en t is ni om op Francorchamps mee te gaan koersen, tja ...
            Het was idd niet druk, da's een voordeel dit jaar
            Natuurlijk is het twintigduizend keer interessanter een GT3-RS op de ring te zien dan op een stand. Maar de ring is niet open nu En veel nieuwe GT3 RS-en zullen er nog niet geleverd zijn.

Ik heb er helemaal geen probleem dat er wagens staan met eco-korting die de gemiddelde autokoper graag ziet. Maar 't was een beetje overdreven naar mijn mening. Het leek alsof zo goed als elke auto recht had op een eco-korting. De aandacht die de invoerders besteden aan die wagens ging IMO ten koste van de andere interessante auto's. 't Is nu ook weer niet dat alle kopers die 'eco'-wagens willen. De 'meerwaarde'-zoekende koper werd wat in de steek gelaten. En je kunt toch niet beweren dat de stands even indrukwekkend waren als 2 jaar geleden.

Dat van verschillende uitrusingsniveau's kunnen vergelijken sloeg naar mening tegen bij sommige stands, in tegenstelling tot vorige jaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carmotions Bekijk Berichten
              Ik dacht dat er toch een rode 3-deurs gti stond bij VW, mr kan me vergissen...
              Dat was een GTD
              1982 BMW E28 528i
              2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Ben vandaag ook geweest.
                Vond het niet de moeite, al goed dat we de kaarten niet moesten betalen.
                De hostesses waren het beste op 't salon
                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Voor dat ik het vergeet: Many thanks to Challazer!! Aangename kennismaking .
                  Stoeltjes van de GT3 zaten lekker strak

Comment

• Ik ga morgen, wie gaat er morgen nog?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                      Voor dat ik het vergeet: Many thanks to Challazer!! Aangename kennismaking .
                      Stoeltjes van de GT3 zaten lekker strak

Gij hebt in die GT3 gezeten op de stand van Challazer zijn school ???

Ik niet

Bedankt he Challazer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

Ik niet

Bedankt he Challazer

We waren wat aan 't praten en ik vroeg: staat die GT3 open?
                        Nee, kga direct de sleutel eens halen se!..dus
                        fak dat alcantara stuurtje, alcantara versnellingspook, die sublieme stoelen ik kreeg een warm gevoel

Comment

• Ik ga morgen ook !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

Ik niet

Bedankt he Challazer
                            Porsche was echt makkelijk om binnen te komen he, gewoon even aanschuiven.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten

We waren wat aan 't praten en ik vroeg: staat die GT3 open?
                            Nee, kga direct de sleutel eens halen se!..dus
                            fak dat alcantara stuurtje, alcantara versnellingspook, die sublieme stoelen ik kreeg een warm gevoel
                            GT3 RS stond elke keer open toen ik er was, rustig eens plaatsgenomen, zit lekker.
                            Koppelingspedaal was wel redelijk zwaar.

Comment

• Bij ons vroegen ze nochtans onze toegangspasjes om binnen te mogen bij Porsche...

GT3RS zit idd nice

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
                                Porsche was echt makkelijk om binnen te komen he, gewoon even aanschuiven.

GT3 RS stond elke keer open toen ik er was, rustig eens plaatsgenomen, zit lekker.
                                Koppelingspedaal was wel redelijk zwaar.
                                ik heb het over een GT3.
                                Die niet bij Porsche stond

Comment

• Gisteren geen toegang tot de stand van Porsche.

Maar de truk was om te vragen even binnen te mogen toen al het publiek aan de overkant op de openbare stand naar Vero De Cock aan't staren was
                                  1982 BMW E28 528i
                                  2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                    ik heb het over een GT3.
                                    Die niet bij Porsche stond
                                    Ahjuuuust.
                                    Die witte naast die SLR zeker?

Heb'k niet in gekunnen idd.

Comment

• Klopt.
                                      Stond een forummember op die stand

Comment

• SLR?

Ja, ik heb mij moeten haasten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                                          SLR?

Ja, ik heb mij moeten haasten
                                          Ja, helemaal in een hoekske.

Comment

Working...
                                          X