Ben vandaag ook 'ns geweest. Het was een pak magerder dan vorige jaren. Een deel merken waren er niet. Weinig speciale modellen of speciale opties. Bij VW/Audi geen sportieve modellen, zelfs geen GTI. Ook maar 1 AMG bij Mercedes (de SLS) en heb geen Designo gezien. Gelukkig bij BMW toch nog de M's, een Individual en een 3 met wat Performance opties. En bij Renault stonden er ook wel 3 RS modellen.
Wel megaveel zogezegd milieuvriendelijke wagens die recht hebben een BTW-korting. Misschien wel interessant voor Jan met de pet die op z'n centjes let. Maar niet voor mij, aangezien diesels me voor geen meter interesseren. Men heeft in mijn ogen te hard de kar van al die 'eco' modellen willen trekken ten koste van de interessantere modellen/opties. In het algemeen had ik ook het gevoel dat er minder auto's stonden. Meestal heb je van een populair model toch verschillende uitrustingsniveau's staan, maar dit was vaak beperkt op dit salon.
De stands zagen er IMO poverder uit als andere jaren. Weinig aandacht voor techniek. Normaal staan er toch redelijk wat doorgesneden wagens of enkele innovatie onderdelen/motoren opengewerkt, maar dat was dit jaar beduidend minder. Zelfde voor de concepts. Er staan er wel, maar toch niet in dezelfde aantallen als 2jaar geleden. En vroeger hing er wel op elke stand een F1-wagen of een andere competitiewagen tegen het plafond of aan de muur. Niets van te zien dit jaar. Toch duidelijk merkbaar dat het crisis is in de autosector.
Dan enkele interessante nieuwigheden. De SLS zag er erg lekker uit IMO. Alleen wat jammer van de wat banale achterkant. Maar voor mij is hij geslaagd. Het design van de Peugeot RCZ kon ik ook wel pruimen, maar de voorkant heeft te veel weg van de 308. Dat is een wat gemiste kans. Wel jammer dat de tentoongestelde RCZ's op slot waren. 5 GT ziet er een pak beter uit IRL dan het gedrocht van op de foto's. Maar het is nog steeds niet m'n ding.
Tot slot lijkt de algemene afwerkingskwaliteit er terug wat op vooruit te gaan. Het is te zeggen, de direct zichtbare interieurmaterialen. Want alles wat niet direct te zien is daar wordt serieus op bespaard. Dit is vooral merkbaar bij de handschoenkastjes. Dit is zo goed als bij elke wagen - zelfs de duurdere - cheapo plastic eventueel bekleed met een cheapo stofje. Voelt veel minder degelijk aan als bij auto's van een paar jaar terug. 't Is misschien een detail, maar ik let er wel op
Wel megaveel zogezegd milieuvriendelijke wagens die recht hebben een BTW-korting. Misschien wel interessant voor Jan met de pet die op z'n centjes let. Maar niet voor mij, aangezien diesels me voor geen meter interesseren. Men heeft in mijn ogen te hard de kar van al die 'eco' modellen willen trekken ten koste van de interessantere modellen/opties. In het algemeen had ik ook het gevoel dat er minder auto's stonden. Meestal heb je van een populair model toch verschillende uitrustingsniveau's staan, maar dit was vaak beperkt op dit salon.
De stands zagen er IMO poverder uit als andere jaren. Weinig aandacht voor techniek. Normaal staan er toch redelijk wat doorgesneden wagens of enkele innovatie onderdelen/motoren opengewerkt, maar dat was dit jaar beduidend minder. Zelfde voor de concepts. Er staan er wel, maar toch niet in dezelfde aantallen als 2jaar geleden. En vroeger hing er wel op elke stand een F1-wagen of een andere competitiewagen tegen het plafond of aan de muur. Niets van te zien dit jaar. Toch duidelijk merkbaar dat het crisis is in de autosector.
Dan enkele interessante nieuwigheden. De SLS zag er erg lekker uit IMO. Alleen wat jammer van de wat banale achterkant. Maar voor mij is hij geslaagd. Het design van de Peugeot RCZ kon ik ook wel pruimen, maar de voorkant heeft te veel weg van de 308. Dat is een wat gemiste kans. Wel jammer dat de tentoongestelde RCZ's op slot waren. 5 GT ziet er een pak beter uit IRL dan het gedrocht van op de foto's. Maar het is nog steeds niet m'n ding.
Tot slot lijkt de algemene afwerkingskwaliteit er terug wat op vooruit te gaan. Het is te zeggen, de direct zichtbare interieurmaterialen. Want alles wat niet direct te zien is daar wordt serieus op bespaard. Dit is vooral merkbaar bij de handschoenkastjes. Dit is zo goed als bij elke wagen - zelfs de duurdere - cheapo plastic eventueel bekleed met een cheapo stofje. Voelt veel minder degelijk aan als bij auto's van een paar jaar terug. 't Is misschien een detail, maar ik let er wel op
Comment