Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3° Antwerp Classic - 20/03/2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Mijn ijverigste neefke !
    Voor dit soort dingen heb ik mijn auto gekocht, dus dan mag hij ook wel eens meedoen he

Anders stel ik dat toch tot in het oneindige uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
      Kan de route (of desnoods punten waar ze passeren) verkregen worden om post te vatten om foto's te gaan nemen? Mag per PM.
      Ik wil ook wel foto's komen nemen. Misschien kunnen we samen rijden? Kan 1 van ons het roadbook lezen en iemand rijden. Kunnen we stoppen op mooie fotopunten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
        Is dat eigenlijk zoiets als in die aflevering van Top Gear in Majorca?
        De VAS Classic kan je daar mee vergelijken.

VAS-Classics is een regelmatigheidswedstrijd waarbij de deelnemers trachten de juiste wegen te berijden die door de uitzetter zijn uitgestippeld. Door middel van controlebordjes langs de weg kunnen de inrichters uitmaken of het deelnemende team de juiste weg heeft bereden. De wegcode dient absoluut te worden gerespecteerd.

De te volgen wegen worden in het roadbook kenbaar gemaakt op volgende wijze: - het traject zal bestaan uit situatietekeningen (bolleke-pijl+ met of zonder
        meters en met of zonder herkenningspunten; - het traject zal bestaan uit kaartleesopdrachten met schaal 1/10.000 )
        1/20.000 - 1/25.000 of 1/50.000. De systemen waarbij de deelnemers zelf de route moeten uitstippelen (vb. blokkaderit, pijlen- en puntenrit) mogen nooit gebruikt worden in een regelmatigheidgedeelte (RT+ en moeten een schaal hebben van 1/20.000 of 1/25.000.

De volgende gemiddelde snelheden dienen strikt gerespecteerd te worden: - bol-pijl systemen en ingetekende lijn: maximum 34 km/u; - de systemen waarbij de deelnemers zelf de route moeten uitstippelen (eenvoudige blokkaderit, punten- en pijlenrit): maximum 32 km/u ; - de regelmatigheidsgedeelten ((RT+): maximum 36 km/u.

Dit lijkt traag, maar toch komen er altijd mensen buiten tijd binnen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Voor diegene die een idee willen hebben over wat er in de VAS Classic op het programma kan staan, de oplossingen van de kaarten van vorig jaar:

http://www.antwerpclassic.org/oplossingen.htm
          Pijl en puntenrit deel 2: Pijl 5 staat hier voor de deur getekent.

Daarom dat ze hier toen alle kanten uitreden

Comment

Ziet er eigenlijk wel nog leuk uit zoiets... Misschien als ik tegen dan al een e30 zou hebben

Is dit eigenlijk vooral een toertocht qua tempo, of zijn er ook min of meer sportievere gedeeltes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
              Ziet er eigenlijk wel nog leuk uit zoiets... Misschien als ik tegen dan al een e30 zou hebben

Is dit eigenlijk vooral een toertocht qua tempo, of zijn er ook min of meer sportievere gedeeltes?
              Rondrit is zuiver toeristisch, vandaar enkel pol-pijl.

VAS Classic is meer sportief. Denk eraan dat je het roadbook pas krijgt bij de start en je tijd op dat moment begint te lopen. Verder zijn er stukken RT's (regelmatigheidstrajecten) die je moet trachten perfect te rijden aan het vooropgestelde gemiddelde.
              Lijkt allemaal simpel, maar is het niet hoor.

En op Glosso kan je je eventueel eens uitleven.

Comment

Mijn ijverigste neefke

Was al aan je aan het denken; dan ligt er geen sneeuw meer hoor, vorig jaar was het 20 graden!
                Daarmee dt we waarschijnlijk hoog gaan, val thorens of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  Daarmee dt we waarschijnlijk hoog gaan, val thorens of zo.
                  Ischgl of Tignes ook zeer goed nog die periode.

Ik kan jammer genoeg niet gaan skien dit jaar

Comment

Waarom rijdt Dhr. Holemans Patrick met een Mazda 6 Sportbreak? Dat lijkt me toch niet echt te rijmen met de geest van een classic-rally, of wat moet ik onder die 'classic' verstaan?

Ik heb wel zin! Als er iemand wil co-piloten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      Waarom rijdt Dhr. Holemans Patrick met een Mazda 6 Sportbreak? Dat lijkt me toch niet echt te rijmen met de geest van een classic-rally, of wat moet ik onder die 'classic' verstaan?

Ik heb wel zin! Als er iemand wil co-piloten...
                      Omdat bij de VAS Classics 2 klassementen zijn.
                      Een algemeen en eentje volgens klasse, ouderdom van het voertuig..

Old Timers Voertuigen ingeschreven vóór 1 januari 1985
                      Young Timers Voertuigen ingeschreven tussen 1 januari 1985 tem 31 december 1994
                      Toer Timers Voertuigen ingeschreven vanaf 1 januari 1995

Met deze indeling kan iedereen deelnemen aan een wedstrijd, ongeacht de ouderdom of cilinderinhoud van de wagen.

Wij rijden dus met de Mazda6 Sportbreak van 2009 in de toerklasse.

Comment

Heb er veel zin in !!!

Tegen tijd rijden is mijn ding wel niet , maar het ontspannende bolleke pijlke bevalt me wel. Maar euhm mijn BMW 635csi komt pas uit zijn winterslaap 1 à 2 maand later ivm de jaarlijkse taksen....

Is de volgende combinatie toegelaten?
                        Classic rondrit categorie Toer Timers met een actuele auto (bouwjaar 2001 of 2002?)
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Heb er veel zin in !!!

Tegen tijd rijden is mijn ding wel niet , maar het ontspannende bolleke pijlke bevalt me wel. Maar euhm mijn BMW 635csi komt pas uit zijn winterslaap 1 à 2 maand later ivm de jaarlijkse taksen....

Is de volgende combinatie toegelaten?
                          Classic rondrit categorie Toer Timers met een actuele auto (bouwjaar 2001 of 2002?)
                          In de rondrit zijn geen categorieen, eender welke ingeschreven auto mag
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

In de rondrit zijn geen categorieen, eender welke ingeschreven auto mag
                            Inderdaad.

Comment

Nice! count me in
                              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Blijkbaar vertrekt de toertocht al om 10.30. Ik kan evt inpikken vanaf G&A Motors (rond 13.30-14u) maar dat lijkt me niets.

Even informeren voor de VAS Classic dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Blijkbaar vertrekt de toertocht al om 10.30. Ik kan evt inpikken vanaf G&A Motors (rond 13.30-14u) maar dat lijkt me niets.

Even informeren voor de VAS Classic dan
                                  VAS Classic is veel leuker, alleen een co vinden die de verschillende systemen onder de knie wat heeft is een ander paar mouwen.

In het ergste geval doe je zoals de meeste beginners: u niets aantrekken van de toegepaste systemen op de kaarten en gewoon de bol-pijl rijden.
                                  Op kaart kan je normaal niet verloren rijden., alleen krijg je dan natuurlijk veel strafpunten en eindig je achteraan, maar kan je toch de rit helemaal uitrijden.

Of gewoon zorgen dat je een team met enige ervaring volgt.

Comment

Net bericht gekregen dat de VAS Classic ook om 10u zou starten.

Ik ga dus de toerrit pas meedoen vanaf de middagstop bij G&A motors. Jammer, maar het is niet anders.

Comment

Lijkt me geschift vet!!!

Misschien dat'k ook meedoe

Comment

Update website:

- bijzonder wedstrijdreglement VAS Classic ( met oa timing )

- Deelnemerslijsten

Comment

Als autoscoops zichzelf een club noemt, mogen wij dat ook vind ik
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X