Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkort circuitrijden, advies gevraagd?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Binnenkort circuitrijden, advies gevraagd?

Binnenkort circuitrijden, advies gevraagd?

Binnenkort wil ik meedoen aan een circuitdag. Zat wat te surfen en ik kwam dit tegen

Kent iemand die club? Ik heb ook een keer aan vrijrijden mee gedaan op Zandvoort maar dat vond ik redelijk onmogelijk. Veel te druk en gevaarlijke rijders.

Een andere club is http://www.gp-elite.nl/gptrackdays/zandvoort, lijkt me een beetje proffesioneler dan die lui hierboven, maar de prijs ligt ook hoger. Ik wil wel een goed geregelde organisatie. Wat zijn eventueel andere alternatieven? Kan iemand mij ervaringen meedelen.

je vertelt niet met welke wagen je dit zal doen...

maar www.pistenclub.de is alleszins SERIEUS en een aanrader

Comment

Er zijn legio mogelijkheden om je eerste stappen op circuit te wagen.

In België zal www.skylimitevents.be wel ongeveer de grootste zijn die open trackdays aanbiedt (vooral op hun thuisbasis Zolder, af en toe ook op verplaatsing) die vrij toegankelijk zijn (met één voorwaarde : hun kennismakingscursus "Circuit Experience" volgen). Er zijn nog een aantal organisaties die, de ene open en/of niet-merkgebonden, de andere eerder privé of wel merkgebonden, trackdays aanbieden. Ik denk aan www.belgiansontrack.be, www.mark-duez.be/testdays en er zijn er nog.
      Via dit forum (en weldra via andere kanalen ook) organiseer ikzelf onder de naam G.A.R.T. ook trackdays, en daarmee richt ik mij tot de occasionele trackday-piloot die met eigen wagen in rustige en veilige omstandigheden een trackday wil doen, met enkel gelijkgezinden (geen brokkenpiloten of wildebrassen, enkel wegauto's, weinig deelnemers tegelijk op circuit enz).

Ook buiten onze landsgrenzen zijn er een pak mogelijkheden om mee op circuit te gaan rijden. Via verschillende forums (waaronder Driving Fun) zijn er ook mogelijkheden, enzovoort. Er zijn er redelijk wat in Nederlands, Frankrijk kent erg veel kleine circuitjes en nog meer organisaties en clubs die dagen aanbieden, in Duitsland zijn er ook enkele (waaronder een hele grote, Pistenclub), en Engeland is net zoals Frankrijk bezaaid met circuits en kent ook een veelheid aan track-organisaties.

Afhankelijk van de auto waarmee je op circuit wil, zijn sommige organisaties wel meer geschikt, of minder, dan andere. Daarom misschien beter 'es opgeven waarmee je on track wil gaan?

Comment

Al een idee rond welke datum je je volgende trackday zal organiseren gTa?

Comment

Ja, 'k ga er volgende week mee naar buiten komen. Geen tijd gehad de laatste tijd, maar 't wordt minder druk op 't werk en ik kan terug beginnen ademen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autoreir Bekijk Berichten
            http://www.driving-fun.com/194/activ...verzekerd.aspx
            Kent iemand die club? Ik heb ook een keer aan vrijrijden mee gedaan op Zandvoort maar dat vond ik redelijk onmogelijk. Veel te druk en gevaarlijke rijders.
            Driving-fun heeft al verschillende trackdays georganiseerd de afgelopen jaren.
            De wagens variëren vaak van Clio'tjes tot Corvettes, (race-)porsches tot kitcars/Lotus. Er zit dus wel een tamelijk groot snelheidsverschil tussen, maar als ik de rijders mag geloven wordt er wel met respect voor elkaar gereden.

Is ook een tof forum trouwens, waar de meeste leden elkaar goed kennen

Ze komen normaal gezien ook elk jaar een keertje naar Zolder en Franco geloof ik
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
            X