Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Classic Haspengouw 13 juni 2010 - Classic Rondrit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Classic Haspengouw 13 juni 2010 - Classic Rondrit

Zondag 13 juni is traditiegetrouw de vaste afspraak voor de jaarlijkse rondrit voor oldtimers georganiseerd door de Belgian Historic Rallyclub uit Landen. Gezien het succes van vorig jaar opteren de organisatoren opnieuw voor een namiddagrit i.p.v. een volledige dagrit.

Na de Kataraktroute en de Hoeveritten uit vorige jaren staat dit jaar alles opnieuw in het teken van de mooie Haspengouwse Kastelen, maar ... een andere route en dus ook andere kastelen. Inderdaad, de streek van Zuid-Limburg en Haspengouw ligt bezaaid met mooie maar soms verdoken kastelen al dan niet prachtig gerestaureerd en met een afwisselende huidige bestemming. Onder het thema ‘van kasteel tot kasteel’ slenteren de wagens langs meerdere kastelen tijdens hun tocht van om en bij de 85 km. Bij sommige kastelen wordt er bij wijze van spreken gereden tot aan de voordeur zodat er een prachtig kiekje kan genomen worden. Van verveling zal absoluut geen sprake zijn want het wordt nog spannender wanneer men weet dat er een aantal enerverende opdrachtjes dienen vervuld te worden.

Als startplaats wordt opnieuw gekozen voor het prachtig gerestaureerde Aulnenhof te Walshoutem (Walshoutemstraat 74). Deze vroegere vierkantshoeve welke momenteel uitgebaat wordt als culinaire site, bevindt zich op minder dan één km van afrit 28 op de E40 en is dus vlot bereikbaar. Tevens kan men er sinds dit jaar gezellig overnachten, neem hiervoor een kijkje op www.aulnenhof.be voor meer informatie. Tussen 11u30 en 13u00 kan u daar, geheel vrijblijvend, genieten van een heuse BBQ tegen uiterst scherpe prijzen. Net als vorig jaar betalen volwassenen € 15,00 en de kinderen jonger dan 12 jaar betalen slechts € 10,00. Niettegenstaande de betaling ter plaatse gebeurt, is een reservatie op voorhand noodzakelijk. Vanaf 13 uur wordt er dan gestart met de rondrit. Tussen 16u30 en 17u30 verwachten wij iedereen in Feestzalen British in Bilzen voor de afsluiting van de dag. Deze locatie werd speciaal uitgekozen omdat zij beschikt over een ruime privé-parking en gelegen is op minder dan 1 km van de E313 (oprit 31). Op deze manier kan iedereen vlot huiswaarts keren na deze aangename dag.

Verloren rijden is quasi onmogelijk want iedereen ontvangt een gedetailleerd routeboek waar elke situatie via het gekende bol-pijl systeem wordt aangegeven. Tijdens de route komen ludieke vraagjes en opdrachten aan bod zodat bij aankomst een winnaar uit de bus komt. Vanaf 18 uur kan iedereen weer naar huis.

In de Classic Haspengouw Rondrit worden enkel wagens ouder dan 25 jaar toegelaten. Deelnemen kan voor slechts € 5,00 per wagen. Dit is in feite niet eens de kostprijs van de mooie rallyplaat en het gedetailleerde routeboek.

Hartelijk welkom

Info : www.classic-haspengouw.be

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Checkup vandaag hebben we niet volledig kunnen uitvoeren, maar voor de rest staat alles op punt.

Comment

Alle bolletjes en pijltjes staan ondertussen op papier.

Gisteren gedeeltelijk checkup met deze wagen...

Vandaag met wat minder pk-geweld.

Comment

Hou er rekening mee dat we misschien op 13 juni naar de stembus moeten...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Hou er rekening mee dat we misschien op 13 juni naar de stembus moeten...
          Rit start toch pas om 13u.

Comment

Komen jullie in Velm voorbij?
            Kan het niet zo goed zien op het plannetjes
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Daar passeren we inderdaad.( oudestationsstraat - L.Van Pouckestraat )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                Daar passeren we inderdaad.( oudestationsstraat - L.Van Pouckestraat )
                Weet je ook ongeveer rond hoe laat je daar voorbij komt? Dan kom ik eens kijken.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Weet je ook ongeveer rond hoe laat je daar voorbij komt? Dan kom ik eens kijken.
                  Dat is na ± 10km rijden en een stop aan een kasteel.

Schat dat de eerste daar rond 13u30-13.45 zal passeren.

Comment

Plannetjes even wat aangepast.

Comment

Count me in! Dit is de mooiste rally van het jaar vind ik .
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Waar is die onderste foto genomen Atenza?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Waar is die onderste foto genomen Atenza?
                          Aan het kasteel van Wijer.

Comment

Merci!

Comment

Mijn BMW 635csi is terug in het verkeer . Nu nog de keuring doorgeraken en ik kan me inschrijven voor de rally. Ik kijk er écht naar uit. Zijn er nog forummers die gaan deelnemen?

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Mijn BMW 635csi is terug in het verkeer . Nu nog de keuring doorgeraken en ik kan me inschrijven voor de rally. Ik kijk er écht naar uit. Zijn er nog forummers die gaan deelnemen?
                                Voor mij is het nog onzeker . Juni is een drukke maand voor een student, zeker in een eindjaar .
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                  Heb eigenlijk nog geen zicht op wat en wie er al ingeschreven is.
                                  Mijn collega's zitten momenteel in Holland voor de Tulpenrally.

Comment

Heb je er al een zicht op?

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Eerste voolopige deelnemerslijst op website.

Comment

Website aangepast en nieuwe deelnemerslijst geplaatst.

Comment

Working...
                                        X