Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automusea

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Automusea

Ik was juist wat aan het surfen op google : op zoek naar een lijst van automusea.
    Ik heb nog niet echt zo'n lijst gevonden, maar waarschijnlijk gewoon te kort gezocht.

Maar toch vraag ik: Weten jullie misschien een lijst staan ( of kan je er zelf een opstellen) die ik kan gebruiken ?
    There is never time to do it right but there is always time to do it over.

der zijn er nogal veel naargelang welk land je wilt gaan, of welke regio van een land
    je zal mischien toch wel wat specifieker dienen te zijn

Comment

Oké, is dit misschien wat specifieker :
      Enkel automusea in Europa?

Comment

ja
        geinig
        sarcasme

Comment

België dan ?

Comment

Autoworld aan 't Jubelpark in Brussel,
            er zou ook een d'Ieteren-museum zijn maar ik weet niet of je daar zomaar binnen raakt.
            Verdere noemenswaardige automusea in België kan ik me niet direct voor de geest halen.

Comment

Ik ga volgende week naar de Collection Schlumpf in Mulhouse, Frankrijk. Dat is, volgens de site althans, het grootste automuseum ter wereld. En heeft een van de grootste collectie Bugatti's ter wereld. Ik ben eens benieuwd.

Comment

Mahy in Leuze vond ik wel interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                  Autoworld aan 't Jubelpark in Brussel,
                  er zou ook een d'Ieteren-museum zijn maar ik weet niet of je daar zomaar binnen raakt.
                  Verdere noemenswaardige automusea in België kan ik me niet direct voor de geest halen.
                  je vergeet de 2de locatie van Mahy, ergens in de walen en het Stavelot museum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blobmeister Bekijk Berichten
                    Ik ga volgende week naar de Collection Schlumpf in Mulhouse, Frankrijk. Dat is, volgens de site althans, het grootste automuseum ter wereld. En heeft een van de grootste collectie Bugatti's ter wereld. Ik ben eens benieuwd.

http://www.collection-schlumpf.com/fr/schlumpf/
                    grootste ben ik niet zeker van
                    grootste collectie bugatties absoluut
                    trek er maar de hele dag voor uit, is meer dan de moeite

Comment

In het Louwman Museum stap je in de geschiedenis van de automobiel en de vooruitgang. Bekijk 275 auto’s en talloze auto-gerelateerde kunstobjecten.

Beaulieu, one of South of England's top family days out including National Motor Museum, Palace House and Gardens, Beaulieu Abbey and World of Top Gear.

Comment

R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                        Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                        Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          in hasselt is er 1 van mercedes.
                          zeker van?

Comment

Bedankt iedereen voor de reacties! Eens utipluizen wat er op de sites staan!

Comment

De Collection Schlumpf is absoluut de moeite. Wel vooral de focus op zeer oude modellen, maar er staan echt pareltjes binnen. We hebben er de volledige dag in rondgelopen.
                              Die 1400 km was het zeker waard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                zeker van?
                                Frans Billen heeft daar zoiets staan ja, museum is dat nu niet echt te noemen inderdaad.

Comment

fuck nog vergeten, in valkenswaard tegen lommel, juist over de grens, en die kerel heeft echt prachtige dingen staan.
                                  van testarossa, tot de auto van kennedy, allemaal pareltjes.

Comment

kanten van Lier het Abarthmuseum , zelf nog niet geweest .
                                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Auto Museum lijst

Vind het best wel spijtig dat er inderdaad geen degelijke auto museum lijst is (voor zover te vinden). Vandaar wil ik jullie vragen om deze lijst eventueel zelf aan te vullen maar in quote’s zodat het overzichtelijk op 1 pagina blijft en dus niet allemaal door elkaar komt te staan… Eventueel kan je u ervaringen of meer info van het museum er ook onder posten.

BELGIE:

Brussel: http://www.autoworld.be/

Dit museum wordt getypeerd door haar zeer gevarieerde collectie van meer dan 450 voertuigen, gebouwd tussen 1886 en 1970 (30 % dateert van voor 1918, 50 % van de tussenoorlogse periode en 20 % van na 1945). Het is tevens de blangrijkste Belgische autocollectie. Een deel van deze Collectie is eigendom van de famillie Mahy (zie hieronder)

Leuze: http://www.mahymobiles.be/

De Mahy collectie is waarschijnlijk één van de meest interessante collecties ter wereld, enerzijds door het aantal (meer dan 1000 voertuigen), en anderzijds door haar diversiviteit.

Reninge: http://www.oldtimermuseum.be/

Het Oldtimer-museum bezit een buitengwone collectie van 95 wagens daterend van 1899 tot de jaren 70, en een twintigtal oude bromfietsen.

Comment

Working...
                                      X