Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag 21/08/2010: Circuit Clastres "Journée Open Auto"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zaterdag 21/08/2010: Circuit Clastres "Journée Open Auto"

    Op zaterdag 21/08 is er een "Journée Open Auto" op het Circuit van Clastres. Omdat trackdays in het weekend niet zo gemakkelijk te vinden zijn, wou ik dit graag hier even delen

    Info:

    Max 96db - verboden te driften

    € 80 voor een volle dag, € 55 voor een halve dag
    € 5 voor passagiers, € 10 voor extra piloten

    Open pitlane 9u - 12u30 en 13u30 - 17u
    Wij hebben niks te maken met de organisatie, dus inschrijven doe je op eigen houtje op de website van het circuit: http://www.circuitclastres.com

    Aanwezig:
    • Individualizer - Mini Cooper S
    • ...
    • ...
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

  • #2
    Da's niet veel geld?

    Comment


    • #3
      idd een koopje, maar ik verwacht wel dat je op zo'n trackday tussen de Franse heethoofden gedropt wordt en je blij mag zijn als je auto 's avonds ongeschonden het circuit verlaat

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
        Info:

        Max 96db - verboden te driften

        Werner doet niet mee!
        1991 Mazda MX-5 NA
        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
        www.dennisnoten.com - Flickr

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
          Werner doet niet mee!

          Comment


          • #6
            neen idd daar kan ik niets komen doen.. ..lijnen rijden is voor mietjes !!

            Comment


            • #7
              't Is zeer weinig geld idd, maar Clastres is ook spotgoedkoop, en dat heeft een reden.

              Ik heb er al gereden, en ik ga er enkel terug in de winter, als 't nat/glad ligt (om te ... jawel ). Het is eigenlijk nauwelijks een autocircuit te noemen, 't is traag, smal en de bochten zijn verdomde scherp (twee bochten neem ik daar in 1e!). Ik kwam er met mijn 220 pk op semi's nauwelijks aan 160 km/u, en de gemiddelde snelheid ligt ook niet veel hoger dan 80-90 denk ik. Helaas zijn er ook maar weinig inspirerende bochtencombinaties, en er is maar één bocht waar je gedurende meer dan 2 seconden enige G-krachten trekt aan "hogere" snelheid (100 à 120 per uur), al de rest zijn trage 60 km/u bochtjes.
              't Is eigenlijk een driftcircuitje voor vergevorderden : best geen sortie doen want het "veld" (vliegveld) waar het circuit op is gebouwd, is vrij hobbelig en ruw.

              Het is leuk voor mensen met een Lotus (en afgeleide), Ariel Atom, een Seven (Westfield, Caterham, Donkervoort) en ander lichtgewicht materiaal (uitgeklede Golfjes I/II/III, kleine oldtimers, single seaters e.a.), maar voor alle andere auto's is het circuit te kort/smal/traag naar mijn bescheiden mening.
              En het grootste probleem : voor gewone auto's en sportkarren is het trage tempo, gecombineerd met het ruwe asfalt, een garantie op glijden en een gigantische bandenslijtage. Een setje semi's rij je daar in een dagje op, zoveel is zeker (ik ben begonnen met 2 à 3 mm profiel op m'n R888, en tegen dat het middagpauze was zat ik op 't staaldraad ... na de middagpauze nog wat verder gereden maar tegen halfvier kwam de binnenste gummigordel al door de gaten in de staalgordel en was het gewoonweg niet meer rijdbaar). En iemand die geen circuitsetje heeft ... ik mag er niet aan denken hoe snel een wat 'warme' rijstijl de flanken van je wegbanden helemaal gaat opvreten ... 15 minuten, half uurtje?

              Be warned.

              En als 't nat ligt, die dag -> allen daarheen. Edit : niet driften. (wat logisch is ) Ja laat dan maar.
              Last edited by ; 13/07/2010, 18:59.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                idd een koopje, maar ik verwacht wel dat je op zo'n trackday tussen de Franse heethoofden gedropt wordt en je blij mag zijn als je auto 's avonds ongeschonden het circuit verlaat
                Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar naar het schijnt zijn die journées open in F inderdaad erg vaak zeer rommelig, en heb je steevast enkele "locals" die met een afgetrapte 205 GTI rondscheuren alsof 't circuit van hen is en de andere deelnemers gewoon kegeltjes zijn (waar ge wat tegen moogt rijden b.v.).

                Ik heb verhalen gehoord (rechtstreeks) van mensen die op Croix-en-Ternois de journées open (of GTI-days of zoiets) hebben meegedaan ... miljaar op zo'n dag rijd ik nooit met mijn kar op circuit.

                't Kost maar de helft van een trackday onder "gekenden", maar 't kan uiteindelijk ook veel duurder uitvallen...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                  Wij hebben niks te maken met de organisatie, dus inschrijven doe je op eigen houtje op de website van het circuit: http://www.circuitclastres.com
                  Als het iets is dat niet in de schoot van "ons" forum ontstaat, hoort het dan niet eerder thuis onder evenementen, ipv hier onder meetings?

                  Comment


                  • #10
                    Een paar filmpjes opzoeken (youtube) en kijken wat voor krellen op zo een "open" Franse trackday onbezonnen rondsuizen en je weet direct wat te doen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Als het iets is dat niet in de schoot van "ons" forum ontstaat, hoort het dan niet eerder thuis onder evenementen, ipv hier onder meetings?
                      Ha, dat weten we dan ook weer

                      Ik ben zelf al op Clastres gaan bollen (met mijn Gixxer) en vond het nog redelijk te doen... Met een auto is het misschien minder interessant, ik kan je redenering volgen...
                      En als die "journées open" als een magneet werken op de cowboys en caféracers, dan zul je me er ook niet zien...
                      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        't Is zeer weinig geld idd, maar Clastres is ook spotgoedkoop, en dat heeft een reden.

                        .... *negatieve blablabla *
                        En als 't nat ligt, die dag -> allen daarheen. Edit : niet driften. (wat logisch is ) Ja laat dan maar.

                        Ik zo van "maar enfin, ik heb mij daar toch geamuseerd met de Cayman? Ik snap Gilles ni goe ..."


                        En toen kwam de AHA erlebnis

                        Clastres =/= Chambley

                        Ik zou daar ook ni gaan rijden met de auto. Veel te smal. t is al te smal met een deftige moto

                        Comment


                        • #13
                          Chambley !!! Hopelijk doe gTa daar nog eens een dagje want dat was ook wel een vet circuit !

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Chambley !!! Hopelijk doe gTa daar nog eens een dagje want dat was ook wel een vet circuit !
                            'k Ben aan 't onderhandelen maar vrees ervoor. Kolerepeet diene Francis, be reassured, en ze wijken niet af.

                            Als je alles moet meenemen zoals wij 't doen deden, kom je met de prijs die zij per deelnemers vragen (195 EUR) niet toe. Je kan geen fixe prijs krijgen, ze rekenen de totaalprijs gewoon op 't aantal deelnemers dat aanwezig is. Als ge de organisatiekosten, de drankjes, vervoer van tenten en materiaal, verzekering enz. allemaal bijtelt en dat deelt door een "klein" aantal deelnemers, dan wordt het gewoon te duur.

                            Er is een reden waarom er zo goed als geen enkele deftige organisatie nog naar daar trekt...

                            Uiteindelijk, als 't blijft zoals 't is, ga je beter gewoon 'es naar daar op je uppie of met een klein groepke, en rijdt ge op hun journées open -> dan betaalt ge 195 EUR (dacht ik) en ge kunt ne helen dag rijden.

                            Vreemde shit, maar bon 't is hun policy zeker?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              'k Ben aan 't onderhandelen maar vrees ervoor. Kolerepeet diene Francis, be reassured, en ze wijken niet af.

                              Als je alles moet meenemen zoals wij 't doen deden, kom je met de prijs die zij per deelnemers vragen (195 EUR) niet toe. Je kan geen fixe prijs krijgen, ze rekenen de totaalprijs gewoon op 't aantal deelnemers dat aanwezig is. Als ge de organisatiekosten, de drankjes, vervoer van tenten en materiaal, verzekering enz. allemaal bijtelt en dat deelt door een "klein" aantal deelnemers, dan wordt het gewoon te duur.

                              Er is een reden waarom er zo goed als geen enkele deftige organisatie nog naar daar trekt...

                              Uiteindelijk, als 't blijft zoals 't is, ga je beter gewoon 'es naar daar op je uppie of met een klein groepke, en rijdt ge op hun journées open -> dan betaalt ge 195 EUR (dacht ik) en ge kunt ne helen dag rijden.

                              Vreemde shit, maar bon 't is hun policy zeker?
                              Idd spijtig

                              Maar hey, beter niet dan maar half organiseren hé

                              Comment

                              Working...
                              X