Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ziet er echt wel wijs uit... Alleen denk ik dat het met de trabant niet echt makkelijk zal zijn :-)
wat voor een soort rally is dit? Route rijden en vragen oplossen? Of iets anders?
Niks te vragen oplossen, dit is iets moeilijker...
Oorspronkelijk geplaatst door ACA Autoclub Altena vzw
Wanneer we terug gaan in de geschiedenis van de huidige rallysport, komen we terecht bij de geheime rally’s.
In de zestiger en zeventiger jaren waren er nog geen afgesloten klassementsproeven, en alles speelde zich af op de openbare weg. Er werd meestal ‘s nachts gereden, en veel verkeer was er toen nog niet.
De deelnemers kregen een routeboek van de organisatoren en konden vertrekken. Het samenspel tussen piloot en navigator moest er voor zorgen dat men de geheime route volgde en bepaalde punten op tijd voorbijreed.
Wijlen Gilbert Staepelaere was toen de belgische toppiloot en autoclub altena is er nog steeds heel trots op dat hij erevoorzitter was van hun vereniging.
Wat autoclub altena nu inricht, is in feite hetzelfde als wat er toen gereden werd. De inrichters zetten een traject uit dat voor de deelnemers geheim blijft. Bij de start krijgen de teams (piloot en navigator) een routeboek waarin het te rijden traject staat.
De deelnemers krijgen ook een tijd opgelegd waarbinnen zij de rit moeten voltooien.
Deze tijd wordt berekend aan de hand van de te rijden afstand en een gemiddelde snelheid die verplicht lager moet liggen dan 30 km per uur.
En daar schuilt het grote geheim.
Door de snelheid laag te houden, kan men de deelnemers met gewone dagdagelijkse auto’s laten rijden (rally- of race-wagens zijn verboden, historische auto’s zijn wel toegestaan).
Dit houdt natuurlijk in dat men geen dure investeringen moet doen in een snelle auto om te kunnen deelnemen en maakt deze vorm van autosport bereikbaar voor iedereen.
- WV. - VW Golf II 1985
- Mr. JN. - VW Kever 1976 (indien door de keuring )
-Bairy - Fiat 850 S 1968 -als zijn gaskabel gesmeerd raakt en er geen gigantische kraan de uitrit blokkeert!
@ Atenza ! Ik zie dat de 4de Antwerp classic eraan komt ! Ik ga er alles aan doen om dit jaar weer deel te nemen ! Misschien kun je weer een topic openen zodat we weer met wat Forumvolk kunnen afspreken
Comment