Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
staan daar eigenlijk wel bestelwagens en andere bedrijfsvoertuigen, want daar ben ik nu in geïnteresseerd. Of is het weer zo'n salon waar iedereen zich zit te verlekkeren op auto's die ze zich toch nooit gaan (kunnen) aanschaffen .
staan daar eigenlijk wel bestelwagens en andere bedrijfsvoertuigen, want daar ben ik nu in geïnteresseerd. Of is het weer zo'n salon waar iedereen zich zit te verlekkeren op auto's die ze zich toch nooit gaan (kunnen) aanschaffen .
bij opel staan er hier een 8-tal camionetten (vivaro en nieuwe movano) + de nieuwe astra ST in LV-uitvoering.
Ik deel je mening, ook qua sportieve modellen was het maar povertjes, vele merken lieten hun sportieve bakken voor wat het was bv. Audi geen enkele RS, Renault geen enkele RS, Seat en VW ook niets sportiefs...
Qua hot hatches was het ook zeeeeer magertjes, ik onthou vooral de DS3 Racing en de Abarth 500 695 Tributo...
Da's normaal. Het reglement van Febiac is op dat vlak te beperkend. Als je als merk geen utilitaire voertuigen hebt (vb. Audi) moeten de standwagens voor 75% bestaan uit breaks, SUV's of monovolumes. 25% mag dan iets anders zijn. Af en toe kan je een uitzondering vragen (bijv. première zoals de Audi A6) en die wordt dan in de quota niet meegerekend.
Als je wél utilitaire voertuigen in je gamma hebt (vb. VW om in dezelfde groep te blijven), dan moet 50% van de expowagens tot die categorie behoren. De andere 50% mag je kiezen. Er wordt in die zin wel wat officieel geknoeid door break-versies om te bouwen tot Van-versies (met enkel voorzetels en vlakke laadruimte), zodat die tot de utilitaire categorie behoren.
Vandaar dat de meeste van die constructeurs opteren om niet de meest sportieve exotelingen tentoon te stellen, maar wel de meest recente nieuwigheden.
Gisterenavond geweest, in de hoop dat vrijdagavond toch relatief rustig zou zijn... Jammer, maar helaas. Hopen gezinnen, buggy's, jonge snotters die overal met hun vettige pollen aanzitten en nog meer twaalfjarigen die zoveel mogelijk crappy GSM-pics als mogelijk proberen te maken. Alles wat een beetje de moeite was om naar te gaan kijken had last van bovengenoemde fenomenen, waardoor het eigenlijk echt niet aangenaam was. Toch enkele bevindingen:
- De nieuwe A6 is een zeer mooie wagen vind ik, spreekt me meer aan dan de A7.
- BMW M Coupé is bruut in 't echt, zo breed .
- Skoda Superb Combi blijft super qua value for money.
- Nieuwe Jetta vind ik twee keer niks.
- Renault Latitude heeft een zotte basisuitrusting.
- Geel is zwaar vet op een Z4.
- De CL63 AMG houdt z'n naam, wat ik vreemd vind.
- Nieuwe CLS vind ik niet mooi, vooral de achterlichten storen mij.
- Ik vraag me af of zo'n Mercedes S250 CDI vooruit te krijgen is.
- Veel minder schaarsgeklede dames, wat ik een vooruitgang vind.
Op het salon van Brussel was er op zich veel interessants maar weinig spannends te zien. En om het laatste weekend in alle schoonheid af te sluiten opende Febiac vandaag de deuren van Paleis 11. Daar vindt het evenement Dreamcars for Wishes plaats. Normale bezoekers kunnen vandaag en morgen de grote collectie supercars gaan bekijken, mits een extra toelage van zeven euro. Wij gingen gisteren al eens een kijkje nemen en daarvan tonen we jullie graag de foto's in onze galerij.
Ben gisteren ook geweest, zoals hierboven reeds staat, ongelofelijk veel 'ambetant' volk ... Maar goed, het autosalon trekt elk jaar wel wannabe-snobs aan, en steevast zijn er eikels die geen respect hebben voor het materiaal en onderdelen jatten of gewoon beschadigen.
De bijkomende zaal met exclusieve wagens zou mij zelfs voor €1 niet interesseren, er zijn andere manieren om geld in te zamelen voor liefdadigheid.
Highlights wat mij betreft:
- nieuwe A6 is idd knap, maar prijzig
- nieuwe Focus Clipper mag er zijn, al is het interieur een serieus twijfelgeval
- Mini WRC! Ik hoop dat die mannen meteen kunnen meedingen naar een titel ...
- bij Audi ben ik gaan lopen want veel teveel volk
- RCZ en 508 zijn knap!
- Nieuwe X3 is knap
- 9-5 vond ik wat tegenvallen qua interieur
- S60 vond ik ook wat tegenvallen qua interieur
- Hyundai Genisis is zeer nice!
- het droomsalon met 50 droomwagens vond ik wel leuk, maar moest ik geen gratis kaarten hebben gehad voor het salon zelf zou ik niet nog eens 7€ betaald hebben.
Op drie uur tijd waren we rond, inclusief de moto's
Comment