Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo Test Track Days
Collapse
X
-
goeie post's hier
ik denk dat ik hier precies de oudste zal zijn (30) zie al uit naar zaterdag hopelijk krijg ik mijne vrijdag goedgekeurd deze week want anders zal ik daar met kleine oogskes staan moet werken tot de zaterdag morgen 02:45 sta met de nacht in volvo he pffff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nicky1980 Bekijk Berichtenik denk dat ik hier precies de oudste zal zijn (30)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nicky1980 Bekijk Berichtengoeie post's hier
ik denk dat ik hier precies de oudste zal zijn (30) zie al uit naar zaterdag hopelijk krijg ik mijne vrijdag goedgekeurd deze week want anders zal ik daar met kleine oogskes staan moet werken tot de zaterdag morgen 02:45 sta met de nacht in volvo he pffff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nis Bekijk Berichtenallee ... nen collega maar ik werk in overdag maar zal ook met kleine oogjes zijn damn those killing fridaynights
Comment
-
Ik ben eveneens geselecteerd.
Ben 26 en op het moment dat ik het invulde, reed ik met BMW 118d, maar sinds kort zit ik op ander werk en momenteel rijd ik nog met huurwagen gedurende eerste 6 maanden... Kia Venga grappig wagentje met allerlei snufjes (die Koreanen toch) maar het is voor mij toch maar een vrouwenwagen zenne...
Hopelijk mogen we een T5 (of mss de S60R) aan de tand voelen op de track, dan wordt het wel héél interessant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slider@7 Bekijk BerichtenNet nog een mailtje gekregen van Volvo ... blijkbaar heeft men nog een extra 'test track' te Lommel toegevoegd ... waardoor heel het programma nog wat langer zal duren !!!
Bring it on
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nicky1980 Bekijk Berichtengoeie post's hier
ik denk dat ik hier precies de oudste zal zijn (30) zie al uit naar zaterdag hopelijk krijg ik mijne vrijdag goedgekeurd deze week want anders zal ik daar met kleine oogskes staan moet werken tot de zaterdag morgen 02:45 sta met de nacht in volvo he pffff
Wel een vraagje, is de uitnodiging voor 1 persoon of mag ik ook een gast meebrengen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door technopatat Bekijk BerichtenIk zal denk ik met m'n 21 jaar de jongste zijn, en met de kleinste oogjes, mijn nacht is niet goedgekeurd, vnavond om 23u beginnen, ma kmag wel om 6u30 stoppen, lucky me -.-! Maar het plezier met de auto's zal dat wel goed maken! Hopelijk zijn het idd niet allemaal d3's! Of is hun belcar aanwezig voor een rondje mee te rijden? (als ik moet gokken is dat het extra event, elk een rondje mee met de belcar s60!)
Wel een vraagje, is de uitnodiging voor 1 persoon of mag ik ook een gast meebrengen ?
ivm die extra pers is dat helaas niet toegelaten had er ook een mailtje v oor gestuurd maar er mag niemand mee
Comment
-
Even tijd voor een uitgebreid verslag
Bij het aankomen aan het hotel in Gent, dat als afspreekplaats diende, werden we goed ontvangen door de mensen van Volvo. We konden eerst ontbijten gedurende een half uurtje en zo kennis maken met de andere deelnemers. Opvallend was voor mij de vele jonge mensen. Volvo heeft het duidelijk gemunt op de 20 - 40 jarigen.
Na een korte briefing mochte we vertrekken.
Er stonden een tiental s/v60's buiten. Gaande van drive-modellen tot de t6. Ook enkele met R pakket ( zeer knap op een sedan btw ) alsook gewone modellen.
De beloofde concurrentie stelde wat teleur, zoals verwacht. Enkele A4 avants 2.0 tdi en een 320d touring en enkele 316d op hun fameuze 16 inch velgjes.
Het coole was dat wij de eerste groep waren en dus van Gent naar Lommel mochten rijden met die wagens. De komende groepen mogen dit niet en zullen met de bus op en af rijden. Ons heenrit was dus met de auto's, en zo konden we een goed beeld vormen van de wagens. Af en toe werd er eens gestopt om een andere wagen te rijden.
Op de baan werden al enkele zaken duidelijk voor mij:
1. De A4 is echt de slechtste auto in zijn klasse ( standaard dan ) wat wegligging betreft. De kar was erg zwaar op de neus, en onderstuurde erg snel. Ik heb het ding zelfs een paar keer op 3 wielen gekregen
2. De BMW is wel héél klein binnenin in vergelijking met de Volvo en de Audi.
3. De Volvo rijdt nog altijd een beetje typisch Volvo. Je hebt nog altijd erg het gevoel met een grote auto rond te rijden, maar de wagen rijdt nu wel erg leuk en snedig.
Dan kwamen we na een uur of 2 aan in Lommel.
Na het afgeven van onze gsm's en ander fotomateriaal mochten we binnen in Lommel.
Korte briefing, weer wat eten, ...
Tijd voor de echte actie
1. Soort van Eland test
Met een instructeur in de auto moest je vol accelereren tot einde 2e versnelling ( +/- 70 - 90 km/u ). Dan zei de instructeur "links" of "rechts" waarna je moest uitwijken zonder kegels te raken.
De beschikbare wagens: Volvo D3 met knappe opties, en 235 banden, en de bovenvermelde 316d en A4 in standaardtrim.
Hier werd al iets pijnlijk duidelijk.
De Volvo deed het allemaal wel goed en snedig, maar je merkte dat hij erg zwaar zijn elektronica nodig had bij het bekomen van het uitwijkmanoeuvre.
De BMW deed het alsof het niets was op zijn 16 inch bandjes.
De A4 had het meest last zijn koets in toom te houden en was dan ook de enige die soms wat pluimen rook uit de banden wist te toveren.
==> Wat mij betreft: 1. BMW (overduidelijk), 2. Volvo 3. Audi
2. High speed slalom (was vet ).
De bedoeling was om eerst een slalom te doen aan 50 en dan aan 70 km/u. Beschikbare wagens: Wat gewone drive volvo's en een D3 met R - line pakket.
De R-line kon dit al snel aan 100km/u afleggen, zonder veel moeite, dat was zowat het hardste dat je kon gaan. Een R-line heeft ondanks zijn afmetingen serieus wat potentieel. De gewone modellen stopten bij 80 km/u.
3. Een remtest
Hier moest je tot max 100 km/u acceleren en dan riep de instructeur door de walkie "stop" en dan moest je zo hard mogelijk remmen en wat kegels ontwijken. Was erg leerrijk en leuk om te doen. Ik heb wat betreft remmen toch ietsje bijgeleerd.
De wagens waren: opnieuw de 3 en de A4 en een s60 Drive.
Allebei leken ze me even goed te presteren hier al was de A4 weer wat aan het worstelen met zijn massa, bij het uitwijken.
4. Het parcours
Hier mochten we zelf een s60 uitkiezen naar keuze en een parcours afleggen met een rij-instructeur. Deze keer waren de instructeurs allemaal gekenden uit het race/ rally milieu. Eerst mochten we zelf een ritje pogen. De ene was al wat toleranter dan de andere. Die van mij vond het allemaal niet zo leuk
Daarna eens meegereden met een instructeur. Hij ging op bepaalde stukken niet harder dan ikzelf, maar op andere stukken was het verschil er toch hard
5. De hoge snelheids banking
Hier mochten we eens meegaan op de ovaal van Lommel met een instructeur in een T6 of 2.0t. Aan 220 in de bochten en dan eens flatout. Was best wel iets, maar had er wat meer van verwacht.
6. De City Safety City
Dit mochten we ook eens uitproberen met echte obstakels.
Conclusie van de dag: De S60 overtuigd als totaalpakket. Hij kan zowal sportief als comfortabel zijn. Binnenin ook duidelijk de grotere wagen. De sprong die de S60 imo maakt in vergelijking met het vorige model qua dynamiek is behoorlijk groot. Alleen waar hetzelfde dat me stoorde: de pook stond weer te ver naar achteren, voor mensen die wat dichter bij het stuur zitten, zoals ik. Echt een afknapper. Voor de rest: sublieme kar.
De BMW toonde wel nog even dat hij qua weggedrag nog altijd de beste in zijn klasse is ondanks het feit dat hij op 16 inch stond. Ook het feit dat hij "fin de carriere" is, is een beetje pijnlijk voor de concurrentie vandaag.
De Audi overtuigde eigenlijk (quasi) niemand vandaag.
Kortom het was een fijne dag, met dank aan Volvo. Alles was tiptop georganiseerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenEven tijd voor een uitgebreid verslag
Bij het aankomen aan het hotel in Gent, dat als afspreekplaats diende, werden we goed ontvangen door de mensen van Volvo. We konden eerst ontbijten gedurende een half uurtje en zo kennis maken met de andere deelnemers. Opvallend was voor mij de vele jonge mensen. Volvo heeft het duidelijk gemunt op de 20 - 40 jarigen.
Na een korte briefing mochte we vertrekken.
Er stonden een tiental s/v60's buiten. Gaande van drive-modellen tot de t6. Ook enkele met R pakket ( zeer knap op een sedan btw ) alsook gewone modellen.
De beloofde concurrentie stelde wat teleur, zoals verwacht. Enkele A4 avants 2.0 tdi en een 320d touring en enkele 316d op hun fameuze 16 inch velgjes.
Het coole was dat wij de eerste groep waren en dus van Gent naar Lommel mochten rijden met die wagens. De komende groepen mogen dit niet en zullen met de bus op en af rijden. Ons heenrit was dus met de auto's, en zo konden we een goed beeld vormen van de wagens. Af en toe werd er eens gestopt om een andere wagen te rijden.
Op de baan werden al enkele zaken duidelijk voor mij:
1. De A4 is echt de slechtste auto in zijn klasse ( standaard dan ) wat wegligging betreft. De kar was erg zwaar op de neus, en onderstuurde erg snel. Ik heb het ding zelfs een paar keer op 3 wielen gekregen
2. De BMW is wel héél klein binnenin in vergelijking met de Volvo en de Audi.
3. De Volvo rijdt nog altijd een beetje typisch Volvo. Je hebt nog altijd erg het gevoel met een grote auto rond te rijden, maar de wagen rijdt nu wel erg leuk en snedig.
Dan kwamen we na een uur of 2 aan in Lommel.
Na het afgeven van onze gsm's en ander fotomateriaal mochten we binnen in Lommel.
Korte briefing, weer wat eten, ...
Tijd voor de echte actie
1. Soort van Eland test
Met een instructeur in de auto moest je vol accelereren tot einde 2e versnelling ( +/- 70 - 90 km/u ). Dan zei de instructeur "links" of "rechts" waarna je moest uitwijken zonder kegels te raken.
De beschikbare wagens: Volvo D3 met knappe opties, en 235 banden, en de bovenvermelde 316d en A4 in standaardtrim.
Hier werd al iets pijnlijk duidelijk.
De Volvo deed het allemaal wel goed en snedig, maar je merkte dat hij erg zwaar zijn elektronica nodig had bij het bekomen van het uitwijkmanoeuvre.
De BMW deed het alsof het niets was op zijn 16 inch bandjes.
De A4 had het meest last zijn koets in toom te houden en was dan ook de enige die soms wat pluimen rook uit de banden wist te toveren.
==> Wat mij betreft: 1. BMW (overduidelijk), 2. Volvo 3. Audi
2. High speed slalom (was vet ).
De bedoeling was om eerst een slalom te doen aan 50 en dan aan 70 km/u. Beschikbare wagens: Wat gewone drive volvo's en een D3 met R - line pakket.
De R-line kon dit al snel aan 100km/u afleggen, zonder veel moeite, dat was zowat het hardste dat je kon gaan. Een R-line heeft ondanks zijn afmetingen serieus wat potentieel. De gewone modellen stopten bij 80 km/u.
3. Een remtest
Hier moest je tot max 100 km/u acceleren en dan riep de instructeur door de walkie "stop" en dan moest je zo hard mogelijk remmen en wat kegels ontwijken. Was erg leerrijk en leuk om te doen. Ik heb wat betreft remmen toch ietsje bijgeleerd.
De wagens waren: opnieuw de 3 en de A4 en een s60 Drive.
Allebei leken ze me even goed te presteren hier al was de A4 weer wat aan het worstelen met zijn massa, bij het uitwijken.
4. Het parcours
Hier mochten we zelf een s60 uitkiezen naar keuze en een parcours afleggen met een rij-instructeur. Deze keer waren de instructeurs allemaal gekenden uit het race/ rally milieu. Eerst mochten we zelf een ritje pogen. De ene was al wat toleranter dan de andere. Die van mij vond het allemaal niet zo leuk
Daarna eens meegereden met een instructeur. Hij ging op bepaalde stukken niet harder dan ikzelf, maar op andere stukken was het verschil er toch hard
5. De hoge snelheids banking
Hier mochten we eens meegaan op de ovaal van Lommel met een instructeur in een T6 of 2.0t. Aan 220 in de bochten en dan eens flatout. Was best wel iets, maar had er wat meer van verwacht.
6. De City Safety City
Dit mochten we ook eens uitproberen met echte obstakels.
Conclusie van de dag: De S60 overtuigd als totaalpakket. Hij kan zowal sportief als comfortabel zijn. Binnenin ook duidelijk de grotere wagen. De sprong die de S60 imo maakt in vergelijking met het vorige model qua dynamiek is behoorlijk groot. Alleen waar hetzelfde dat me stoorde: de pook stond weer te ver naar achteren, voor mensen die wat dichter bij het stuur zitten, zoals ik. Echt een afknapper. Voor de rest: sublieme kar.
De BMW toonde wel nog even dat hij qua weggedrag nog altijd de beste in zijn klasse is ondanks het feit dat hij op 16 inch stond. Ook het feit dat hij "fin de carriere" is, is een beetje pijnlijk voor de concurrentie vandaag.
De Audi overtuigde eigenlijk (quasi) niemand vandaag.
Kortom het was een fijne dag, met dank aan Volvo. Alles was tiptop georganiseerd.
mooi werk geleverd je hebt er een schoon verslag van gemaakt knap
bedankt
Comment
-
Het was idd een leuke en verzorgde dag ... en vooral de Lommel Proving Ground was een ervaring ... alleen al omdat je er normaal niet binnengeraakt.
Conclusie voor mij : de Volvo S60/V60 is een leuke en veilige wagen ... qua diesel is de D3 aangenaam meegevallen, qua benzine is de 2.0T onaangenaam tegengevallen.
Doch qua weggedrag, sensaties etc etc etc ... kan hij in geen duizend jaar tippen aan mijn daily drive, .... zelfs niet de T6
Maar goed, dat was te verwachten natuurlijk
Conclusie : Well done Volvo !!!
Comment
-
Comment