Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisteren van 16u tot 19u op de beurs rondgelopen. Perfect kwa drukte. Enkel naar het einde toe begon het iets drukker te worden. Gratis kaarten, zowel in de heen- als terugrit geen file, parking aan de ingang. Wat wil je nog meer
Ik was onder de indruk van die Superb break. TDI, DSG, 4x4 met alle toeters en bellen. Impressive. Die witte VW Tiguan R line op die VW stand zou ik ook wel nog zien zitten De nieuwe 1 reeks van BMW heeft me jammergenoeg nog niet kunnen overtuigen. De nieuwe 3 reeks daarintegen ... Oja, en de Evoque. Zelfs in de basis uitvoering een prachtwagen.
Vandaag geweest. Eerst een half uur aanschuiven aan de kassa. Slechts 1/3 geopend, begrijpe wie kan. Veel volk. Een hoop scholieren en de lichtbruin getinte medemens die zich op Beemers en Benzen storten om foto's van elkaar te nemen.
Ik ben deze namiddag geweest, qua drukte viel het best mee.
Ik was wel wat teleurgesteld in de stand van Audi & Volkswagen. Bij Audi slechts 1 RS-model en een R8 v10. Bij Volkswagen geen enkel GTI of R model.
Bij BMW was er keuze genoeg uit sportmodellen.
Vandaag ondanks het blokwerk toch besloten een dagje op het salon door te brengen. Na 4 jaar niet kunnen gaan en het vooruitzicht dat het volgend jaar opnieuw een "klein" salon is, ben ik heel tevreden dat ik vandaag toch geweest ben. Rond de middag viel de drukte goed mee, maar hoe later hoe drukker...
Mijn ervaringen met automerken beperkten zich tot voor vandaag voornamelijk tot papieren/online informatie uit autogerelateerde media. Enkele bevindingen na vandaag:
Positief verrast door:
- Peugeot 508 (algemeen concept en goed doordacht interieur)
- Citroën DS3 & DS5 (Met die DS-lijn is Citroën echt een goeie weg ingeslagen)
- De hele BMW-stand... Machtig gewoon; en een hele rits topmodellen . Van de nieuwe 3 ben ik niet zo wild; ik vind het interieur eigenlijk te druk en ik vind het eerlijk gezegd niet echt vooruitgang ten opzichte van de huidige 3.
- Volvo S80; heeft door zijn nieuwe interieur eindelijk weer aansluiting bij de modellen waartegen hij moet concurreren en ziet er gewoon niet slecht uit; prijs/kwaliteit top.
- De concept op de stand van Peugeot. Naam is duidelijk niet blijven hangen aangezien ik hem vergeten ben, maar het design-DNA zit goed .
- Land Rover Evoque: Vond ik er al heel goed uitzien op foto's en in het echt valt hij niet tegen. Trok heel veel volk, de drie stuks zaten constant vol .
- Nissan 370z...Vond ik buiten verwachting. Voelt en ziet er wat uit als een baby-GTR. Een nog steeds potente baby, dan.
"Negatief" verrast (hetzij door té positieve vooroordelen, hetzij doordat het gewoon echt tegenviel):
- Lexus in het algemeen (de tentoongestelde cabrio was dan wel niet mis, daar 60.000€ voor vragen... oink)
- Het interieur van de Opel Insignia, het interieur van de Mercedes S-klasse (daar had ik hoge verwachtingen over; maar het interieur kwam op mij gedateerd over; en zeker in vergelijking met de BMW 7) en dat van de CLS (maar dat komt volgens mij doordat het tentoongestelde model de CLS niet echt alle eer aandoet)
- De Audi-stand...leek vanop afstand heel erg groot; maar uiteindelijk vooral A1, A4, A5 en A6 gezien... Vooral teleurstellend dat er geen S- of RS-modellen stonden, terwijl er wel M- en AMG-model(len) te bewonderen waren. En ok, de A8 is een knappe wagen, maar waarom afspannen als je bij BMW en Mercedes de vlaggenschepen wel van binnenuit mag bewonderen?
- De Peugeot RCZ. Daar had ik erg hoge verwachtingen over; maar ik vond hem tegenvallen. Beetje flauw interieur vooral; het exterieur blijft, zeker voor die prijs, heel knap.
- Jammer toch dat Lancia zo verkracht wordt door Chrysler...Komaan, had dan tenminste nog wat chroom afgeschraapt van die Amerikaanse bakken.
- Saab gemist ...
- Stand van Volkswagen. Gigantische stand, ok, maar "weinig" opwindends te zien en in hoe meer VW's je kruipt, hoe repetitiver die (sorry) saaie interieurs worden...Komaan Volkswagen, iets minder grijs mag wel .
- En in het algemeen: steeds weer die donkere carrosseriekleuren met bleke interieurs.
Zeker geen volledig lijstje, maar toch de voornaamste zaken.
Topmoment van de dag was, naast het plaatsnemen in de BMW M3, toch eventjes achter het stuur te kunnen kruipen van de Aventador...Wat een machine . (En wat een geluk en meeval dat we op die stand binnen geraakt zijn).
Heel leuk middagje gehad .
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
- Peugeot 508 (algemeen concept en goed doordacht interieur)
- Citroën DS3 & DS5 (Met die DS-lijn is Citroën echt een goeie weg ingeslagen)
- De hele BMW-stand... Machtig gewoon; en een hele rits topmodellen
- De concept op de stand van Peugeot. Naam is duidelijk niet blijven hangen aangezien ik hem vergeten ben, maar het design-DNA zit goed .
"Negatief" verrast (hetzij door té positieve vooroordelen, hetzij doordat het gewoon echt tegenviel):
- Lexus in het algemeen (de tentoongestelde cabrio was dan wel niet mis, daar 60.000€ voor vragen... oink)
- Het interieur van de Opel Insignia
- Stand van Volkswagen. Gigantische stand, ok, maar "weinig" opwindends te zien en in hoe meer VW's je kruipt, hoe repetitiver die (sorry) saaie interieurs worden...Komaan Volkswagen, iets minder grijs mag wel .
- De Audi-stand...leek vanop afstand heel erg groot; maar uiteindelijk vooral A1, A4, A5 en A6 gezien... Vooral teleurstellend dat er geen S- of RS-modellen stonden
er stond toch een rode RS3
en een blauwe RS5 in de patio
maar dat was dan ook alles
er stond toch een rode RS3
en een blauwe RS5 in de patio
maar dat was dan ook alles
Ok; maar die RS5 vond ik spuuglelijk (was veel te veel verlaagd en bezat 39-inch wielen ) en de RS3 - hoewel een knappe auto an sich - is nu ook niet het meest opwindende RS model . Maar inderdaad, die 2 had ik over het hoofd gezien.
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Qua hot hatches kon ik vooral de Clio RS Angel & Demon, de Twingo RS en de Corsa OPC Nurburgring Edition apprecieren. De Focus ST viel me dan weer redelijk tegen...
Comment