Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Classic Haspengouw - 3 juni 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Classic Haspengouw - 3 juni 2012

Van kasteel tot kasteel ...
    In Waals Haspengouw

Zondag 3 juni is traditiegetrouw de vaste afspraak voor de jaarlijkse rondrit voor oldtimers georganiseerd door de Belgian Historic Rallyclub uit Landen. Gezien het succes van de vorige jaren opteren de organisatoren opnieuw voor een namiddagrit i.p.v. een volledige dagrit.

Terwijl de vorige 3 jaar het vooral de kastelen waren van Vlaams Haspengouw steekt de organisatie dit jaar de grens over naar Wallonië. Ook deze streek ligt bezaaid met mooie maar soms verdoken kastelen al dan niet prachtig gerestaureerd en met een afwisselende huidige bestemming. Onder het thema ‘van kasteel tot kasteel’ slenteren de wagens langs 25 kastelen tijdens hun tocht van om en bij de 110 km. Van verveling zal absoluut geen sprake zijn want het wordt nog spannender wanneer men weet dat er een aantal enerverende opdrachtjes dienen vervuld te worden.

Als startplaats wordt opnieuw gekozen voor het prachtig gerestaureerde Aulnenhof te Walshoutem (Walshoutemstraat 74). Deze vroegere vierkantshoeve welke momenteel uitgebaat wordt als culinaire site, bevindt zich op minder dan één km van afrit 28 op de E40 en is dus vlot bereikbaar. Tevens kan men er gezellig overnachten, hetgeen erg comfortabel is om de volgende dag uitgerust en vol goede moed aan de route te beginnen. Neem hiervoor een kijkje op www.aulnenhof.be voor meer informatie. Tussen 11u30 en 12u30 kan u daar, geheel vrijblijvend, genieten van een heuse BBQ tegen uiterst scherpe prijzen. Net als vorig jaar betalen volwassenen € 15,00 en de kinderen jonger dan 12 jaar betalen slechts € 10,00. Niettegenstaande de betaling ter plaatse gebeurt, is een reservatie op voorhand noodzakelijk. Vanaf 13 uur wordt er dan gestart met de rondrit. Tussen 17u00 en 18u00 verwachten wij iedereen terug op onze startplaats in Walshoutem voor de afsluiting van de dag.

Verloren rijden is quasi onmogelijk want iedereen ontvangt een gedetailleerd routeboek waar elke situatie via het gekende bol-pijl systeem wordt aangegeven. Tijdens de route komen ludieke vraagjes en opdrachten aan bod zodat bij aankomst een winnaar uit de bus komt. Vanaf 18u30 kan iedereen weer naar huis.

In de Classic Haspengouw Rondrit worden enkel voertuigen toegelaten welke gebouwd werden voor 31.12.1982. In feite betekent dit dat uw wagen 30 jaar of ouder moet zijn om te kunnen deelnemen. Hierop maken wij graag een uitzondering uit sympathie voor onze trouwe klanten welke in het verleden bij ons konden deelnemen met een wagen van 25+. Deelnemen kan voor slechts € 6,00 per wagen ongeacht het aantal inzittenden. Dit is in feite niet eens de kostprijs van de mooie rallyplaat en het gedetailleerde routeboek.

Hartelijk welkom

Inschrijven? info?: www.classic-haspengouw.be
    Last edited by Atenza; 20/04/2012, 18:32.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

I am in :p
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Als de Karmann van mijn vader nog niet verkocht is, dan denk ik wel dat ik ga meerijden.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Comment

Tot hiertoe maar weinig deelnemers

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Tot hiertoe maar weinig deelnemers
            Het weer van de afgelopen weken zal daar wel voor iets tussen zitten + wachten tot de laatste moment is tegenwoordig ook in.

Of zijn we te duur / goedkoop ?

Dit jaar een roadbook van 64 pagina's, in 't kleur, gedrukt, en een rallyplaat, voor 6 euro.

Comment

Duur is het zeker niet. Ik ben blij dat de prijzen erg laag blijven. MAar het moet wel rendabel blijven voor de organisatie natuurlijk. Heb wel al opgevangen dat vele mensen het spijtig vinden dat het evenement niet meer over de hele dag gespreid is. Mss dat er daarom deelnemers afhaken?

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ondertussen staat de teller op 90.

Comment

Atenza,

ik heb wel interesse, maar mijn wagen is van '91 (laatste productiejaar), maar de Golf 2's waren al in productie in '82. Kunnen jullie hier een uitzondering op maken ofeuh...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                    Atenza,

ik heb wel interesse, maar mijn wagen is van '91 (laatste productiejaar), maar de Golf 2's waren al in productie in '82. Kunnen jullie hier een uitzondering op maken ofeuh...?
                    check PM

Comment

Opnieuw wat bekende namen in het deelnemerslijstje.

De Pre Guy - Alfa Romeo Giulia (VRT)
                      Chevaillier Eddy - MG B (co van Pieter Tsjoen)

Comment

In the picture: http://www.nieuwsblad.be/article/det...A_20120531_001#

Comment

100ste deelnemer ingeschreven.

Comment

Dat komt allemaal dik in orde!!!! Waar blijft het zonnetje!! Tot straks

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Deze morgen heeft het hier serieus zitten gieten, hopelijk voor jullie wordt het weer wat beter.
                              Database error.
                              The database has encountered a problem.

Comment

Ik ben al van 1985 in de oldtimerwereld, ben niet degene die normaal kritiek geef, maar dit moet ik toch even kwijt. Ik vond de Classic Haspengouw 2012 de slechtste organisatie waar ik ooit aan deelgenomen heb. Het was chaos algemeen van bij het begin, de parking, de lange wachttijd bij de inschrijvingen, materiaal dat niet gevonden werd, een norse organisator, een briefing die niet hoorbaar was, enz.
                                Wat ook niet kon, is dat degenen die niet op voorhand ingeschreven waren, 6 euro moesten betalen voor een vodde roadbook waarin geen sponsors vermeld waren en die echter nodig waren om de oplossingen te vinden van sommige vragen van de zoektocht.
                                Wat mij echter het sterkste stoort : 3 schamele prijzen bij ongeveer 60 sponsors !!! en dan beweren voor 6 euro kan er niet veel gegeven worden, enkel een roadbook en een rallyplaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldtimervrouw Bekijk Berichten
                                  Wat ook niet kon, is dat degenen die niet op voorhand ingeschreven waren, 6 euro moesten betalen voor een vodde roadbook waarin geen sponsors vermeld waren en die echter nodig waren om de oplossingen te vinden van sommige vragen van de zoektocht.
                                  Imo mag je blij zijn dat je nog een roadbook hebt gekregen. In mijn ogen is niet ingeschreven, niet ingeschreven -> geen roadbook/niet deelnemen. Is toch normaal dat een organisatie geen dure 10'en extra roadbooks gaat voorzien voor diegenen die te lui zijn om zich in te schrijven op voorhand. Want voor het zelfde geld blijven ze dan zitten met die 10'en extra roadbooks...

Over de rest spreek ik mij niet want ik was er niet bij.

En zijn die prijzen nu zo belangrijk?

Comment

Kijk Jan, ik wil hier niet veel woorden meer over kwijt.
                                    Ofwel geldt : niet ingeschreven - niet meedoen, dit is OK voor mij, maar als er evenveel inschrijvingsgeld gegvraagd wordt als de voorafinschrijving, wens ik ook gelijk behandeld te worden.
                                    En neen, prijzen zijn niet zo belangrijk, maar wel als er met 60 sponsors maar 3 prijzen (waarschijnlijk ook nog van sponsoren gekregen) verdeeld worden.
                                    De deelnemers zijn de zotten, de organisator de slimme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldtimervrouw Bekijk Berichten
                                      Ik ben al van 1985 in de oldtimerwereld, ben niet degene die normaal kritiek geef, maar dit moet ik toch even kwijt. Ik vond de Classic Haspengouw 2012 de slechtste organisatie waar ik ooit aan deelgenomen heb. Het was chaos algemeen van bij het begin, de parking, de lange wachttijd bij de inschrijvingen, materiaal dat niet gevonden werd, een norse organisator, een briefing die niet hoorbaar was, enz.
                                      Wat mij echter het sterkste stoort : 3 schamele prijzen bij ongeveer 60 sponsors !!! en dan beweren voor 6 euro kan er niet veel gegeven worden, enkel een roadbook en een rallyplaat.
                                      Met welke auto heb je eigenlijk deelgenomen? Dan weet ik of ik je ontmoet heb?

Ik vind het erg spijtig om dergelijke commentaar te moeten lezen. ik neem elk jaar deel aan deze rally en ik heb me steeds goed geamuseerd. Voor mij is het een leuke en ontspannende dag geweest ondanks het wat mindere weer. Ik vond het trouwens een hele mooie route.

Ik heb mezelf op voorhand ingeschreven en ik heb ook 6 euro betaald. Het is niet zo dat enkel diegenen die zich op de dag zelf inschreven hadden hiervoor moesten betalen. 6 euro vind ik trouwens een zéér mooi bedrag. Waar kan jij voor 6 euro een hele dag u amuseren? Ik weet ook niet wat jij vodde vond aan het roadbook??
                                      Voor mij was dat roadbook dik in orde. Ik was nu wel de bestuurder en niet de copiloot maar wij hebben geen fouten gemaakt. De organisatie steekt enorm veel tijd in het organiseren van een rally en ik vind de kritiek persoonlijk wel spijtig. Het klopt echter wel dat er een lange wachtrij was om in te schrijven. De inschrijvingstafel was inderdaad niet zo goed moet ik toegeven qua organisatie en de man van de briefing kwam wat nors over. Wat de prijzen betreffen, heb ik zeker geen reden tot klagen. ik was bij één van de gelukkigen . Een prijs krijgen is een leuke attentie maar absoluut geen verplichting vind ik. En mijn mand was alvast mooi gevuld hoor .

Volgend jaar ben ik sowieso terug van de partij!

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Foto's kan je hier vinden

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                        X