Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haspengouw Cabrio - 10 juni 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Haspengouw Cabrio - 10 juni 2012

Van kasteel tot kasteel ...
    In Waals Haspengouw

Zondag 10 juni is traditiegetrouw de vaste afspraak voor de jaarlijkse rondrit voor cabrio’s georganiseerd door de Belgian Historic Rallyclub uit Landen. Deze rit staat open voor alle cabrio’s, ongeacht de ouderdom van de wagen. Gezien het succes van de vorige jaren opteren de organisatoren opnieuw voor een namiddagrit i.p.v. een volledige dagrit.

Terwijl de vorige 3 jaar het vooral de kastelen waren van Vlaams Haspengouw steekt de organisatie dit jaar de grens over naar Wallonië. Ook deze streek ligt bezaaid met mooie maar soms verdoken kastelen al dan niet prachtig gerestaureerd en met een afwisselende huidige bestemming. Onder het thema ‘van kasteel tot kasteel’ slenteren de wagens langs 25 kastelen tijdens hun tocht van om en bij de 110 km. Van verveling zal absoluut geen sprake zijn want het wordt nog spannender wanneer men weet dat er een aantal enerverende opdrachtjes dienen vervuld te worden.

Als startplaats wordt opnieuw gekozen voor het prachtig gerestaureerde Aulnenhof te Walshoutem (Walshoutemstraat 74). Deze vroegere vierkantshoeve welke momenteel uitgebaat wordt als culinaire site, bevindt zich op minder dan één km van afrit 28 op de E40 en is dus vlot bereikbaar. Tevens kan men er gezellig overnachten, hetgeen erg comfortabel is om de volgende dag uitgerust en vol goede moed aan de route te beginnen. Neem hiervoor een kijkje op www.aulnenhof.be voor meer informatie. Tussen 11u30 en 12u30 kan u daar, geheel vrijblijvend, genieten van een heuse BBQ tegen uiterst scherpe prijzen. Net als vorig jaar betalen volwassenen € 15,00 en de kinderen jonger dan 12 jaar betalen slechts € 10,00. Niettegenstaande de betaling ter plaatse gebeurt, is een reservatie op voorhand noodzakelijk. Vanaf 13 uur wordt er dan gestart met de rondrit. Tussen 17u00 en 18u00 verwachten wij iedereen terug op onze startplaats in Walshoutem voor de afsluiting van de dag.

Verloren rijden is quasi onmogelijk want iedereen ontvangt een gedetailleerd routeboek waar elke situatie via het gekende bol-pijl systeem wordt aangegeven. Tijdens de route komen ludieke vraagjes en opdrachten aan bod zodat bij aankomst een winnaar uit de bus komt. Vanaf 18u30 kan iedereen weer naar huis.

In de Haspengouw Cabrio Rondrit worden enkel cabrio’s toegelaten. Hun bouwjaar speelt geen rol maar ... indien het een oldtimer betreft verwelkomen wij deze liever een weekje vroeger want op 3 juni wordt deze rit eveneens georganiseerd maar dan voor wagens van 30+. De deelnemers verbinden er zich eveneens toe om, indien de weersomstandigheden het toelaten, ‘open’ te rijden. Deelnemen kan voor slechts € 6,00 per wagen ongeacht het aantal inzittenden. Dit is in feite niet eens de kostprijs van de mooie rallyplaat en het gedetailleerde routeboek.

Hartelijk welkom

Inschrijven? info?: www.classic-haspengouw.be
    Last edited by Atenza; 20/04/2012, 18:33.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

net m'n agenda nagekeken ... PRESENT
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Dit jaar kan ik er helaas niet bij zijn. Communiefeest in de familie. Je mag raden wat ik het liefste zou doen.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Als ik een copiloot vind, doe ik mee!

Comment

Comment

en nu maar hopen op goe weer he , de 3de doe ik ook al de aspergerit mee ...

Comment

Ik zit ook serieus te overwegen om eens mee te doen. Tot wanneer kun je inschrijven?
              '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                Ik zit ook serieus te overwegen om eens mee te doen. Tot wanneer kun je inschrijven?
                Eigenlijk de dag zelf nog, maar liever toch wat eerder, kwestie van alles op voorhand klaar te leggen.

Comment

Ok, dat is mooi. Ik zal zo snel mogelijk iets laten weten.
                  '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                    Als ik een copiloot vind, doe ik mee!
                    Copiloot gevonden, count me in

Comment

Qua weer hebben jullie het in elk geval getroffen
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Vette kar gezien.

Database error.
                        The database has encountered a problem.

Comment

Comment

Foto's staan op de website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                              Foto's staan op de website.
                              prachtige foto's

Comment

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                      Vette kar gezien.

Die was daar vorig jaar ook
                                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Mooie foto's!
                                        Mijn ouders waren ook aanwezig met die witte Targa, ze hebben zich geamuseerd
                                        Senna, Driven To Perfection

Comment

Working...
                                        X