Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon Brussel: 16-26 januari 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Gisteren ook geweest op minder dan 2 uur al terug buiten.

Comment

oei! ik ga morgen.
      zal er tussen 11 & 12 door de ingang lopen.

Comment

Ik ga ook niet. Ik kan daar echt mijn tijd niet in steken. 95% van die auto's zie je tenslotte elke dag op straat.

Comment

Vandaag naar het salon geweest. Toch een paar mooie modellen leren kennen waar mijn oog nog niet eerder op gevallen was.
          Vooral de nieuwe Mazda 3 en 6 reeks zijn heel erg knap, en had ik eerder nog niet opgemerkt.
          De modellen van Jaguar blijven toch ook heel erg knap Ondanks de stijlbreuk sinds de overname van Tata vind ik ze heel erg goed bezig!
          De concept CX-17 is heel geslaagd, en dat voor iemand die niet SUV-minded is.

Voorts vooral eens gekeken naar kanshebbers om begin 2015 te kopen als jong-tweedehands ter vervanging van onze Polo 6N. Wegens kind op komst wil mevrouw een 5-deurs met kofferruimte voor de buggy.

Peugeot 308(SW), Toyota Auris Hybrid (Touring), Opel Ampera, Mazda 3, Seat Leon, Renault Clio Grandtour, Volvo V40 en Renault Zoe staan al in de lijst met kanshebbers genoteerd.
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Ben dan uiteindelijk maar niet geweest.

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
            Voorts vooral eens gekeken naar kanshebbers om begin 2015 te kopen als jong-tweedehands ter vervanging van onze Polo 6N. Wegens kind op komst wil mevrouw een 5-deurs met kofferruimte voor de buggy.

Peugeot 308(SW), Toyota Auris Hybrid (Touring), Opel Ampera, Mazda 3, Seat Leon, Renault Clio Grandtour, Volvo V40 en Renault Zoe staan al in de lijst met kanshebbers genoteerd.
            De Renault Zoe is wel volledig elektrisch, dus niet echt bruikbaar als je ook langere ritten doet.
            De Opel Ampera / Chevrolet Volt zal wel een dure wagen blijven, ook tweedehands.

De andere lijken me allemaal wel interessant om te overwegen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Als kind meermaals verplicht mee moeten gaan naar deze autotentoonstelling en heb er sinds dan totaal geen behoefte meer aan om deze overdekte parkeerplaats te bezoeken.

Comment

Gisteren ook naar het autosalon geweest, paar foto's :

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Last edited by ; 27/01/2014, 11:18.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      De Renault Zoe is wel volledig elektrisch, dus niet echt bruikbaar als je ook langere ritten doet.
                                      Is bedoeld als 2e wagen. M'n vriendin haar huidige Polo doet ca 5000km op een jaar. En de langste ritten zijn zowat Ronse - Gent en terug. Perfect te doen elektrisch.
                                      Toen ik haar leerde kennen had ze een 1.4hdi dieselmotor. Begon steeds meer problemen te krijgen vanwege de te korte afstanden.
                                      Nu VW Polo 1.4i, last van sludge vorming omdat die ook te vaak te korte afstanden doet + een verbruik van 8 a 9 liter omdat die eigenlijk altijd koud (en dus rijk) draait.
                                      Elektrisch is imho wel the way to go. Voor de langere afstanden heb ik mijn Astra Break van het werk of één van de oldies

Als ik zie dat ik voor een goeie 15k een demomodel of dergelijke kan krijgen van de Zoe is dat perfect te doen. Enkel even kijken naar de kostprijs/maand van de batterijhuur vs de kost aan benzine die we doen.
                                      De hybride's zijn eigenlijk te duur in aankoop en rijden te weinig elektrisch om er voordeel uit te halen. (toch niet voor het gebruiksprofiel waarvoor m'n vriendin haar auto gebruikt)

De gebruikersreviews op autoweek.nl zijn overigens heel erg positief over de Zoe.
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Een diesel is idd niet geschikt bij zo weinig kilometers en korte afstanden.
                                        Dat er met de benzine problemen zijn vind ik wel raar. Ik heb zelf ook jaren korte afstanden gedaan met mijn Saxo en dat heeft altijd probleemloos gegaan.

Electrisch kan dan wel een goede oplossing zijn ja.
                                        15k is dan weer wel veel voor zo een kleine auto vind ik, de Fluence kan je ook al voor die prijs krijgen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mijn zus zoekt een nieuwe wagen. Ze twijfelt tussen de Skoda Roomster, VW Caddy of de Kia Soul. Overal offertes laten maken bij de dealers en ze kwamen voor de Skoda en VW rond de 15.000€ uit mer salonkorting. Daarnet naar Kia geweest voor een offerte. Voor de Soul krijg je een miserabele korting van 250€!!!! Geef dan geen korting (Nochtans zeiden ze op het salon dat er een korting van rond de 4000€ was op de Soul. Maar die gast was niet zeker omdat hij geen offertes maakte). De goedkoopste Soul was dan al meteen 20.000€. Deze valt dus al uit de boot. Zaterdag testrit met de VW en Skoda maar het gaat 9 van de 10 de Roomster worden
                                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Working...
                                          X