Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor techno classica Essen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tips voor techno classica Essen

    Ik ga vrijdag aanstaande waarschijnlijk naar Essen rijden, ik ben opzoek naar een Porsche 911 van de jaren zestig en wil daar mijn kans wagen. Ik weet dat de prijzen tijdens een beurs altijd hoger liggen als op de vrije markt maar dat bekijk ik daar wel.Het is de eerste keer dat ik naar die beurs ga dus ben daar een totale noob.

    Heeft iemand ervaring waar je het best parkeert om de de ochtenddrukte te vermijden ? Ik vermoed dat ik daar niet alleen zal zijn.

    Gaan er trouwens nog forumleden hier ?

  • #2
    Beste is om gewoon de auto buiten de stad te parkeren op de daarvoor voorziene parkeerplaatsen en met de shuttlebus tot daar te rijden. Anders moet ge nog een umweltplakette zien te kopen.

    Koop NOOIT impulsief een oldtimer en informeer u uitvoerig op oldtimer/porschewebsites.

    Comment


    • #3
      Het is er altijd enorm druk. Best 20 minuten voor de opening al aankomen. Er zijn parkingen op wandelafstand. Als je iets later aankomt zijn er gratis shuttlebussen. Trek er maar een volledige dag voor want deze beurs is gigantisch groot. Je zal er een flink tempo op moeten aanhouden om rond te geraken. Er zijn verschillende pleintjes buiten de gebouwen. Vergeet deze zeker niet te bezoeken. Vaak staan daar de iets minder populaire wagens maar daar kan je wel eens een koopje doen.

      Zie dat je op voorhand uw huiswerk grondig maakt en dat je alles door en door kent. Want het aanbod is supergroot...

      Ik ga er in elk geval ook naar toe!
      The shark is BACK! BMW 635csi

      BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017


      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

      Comment


      • #4
        heb daarnet de folder gedownload en gezien dat de merken gegroepeerd worden in enkele hallen. Dus dan kan ik idd beter mijn huiswerk maken, heb ik tijd over kan ik eventueel ook de pleintjes doen.

        Comment


        • #5
          Ze staan zeker niet allemaal gegroepeerd hoor. Ik zou persoonlijk wel niet zo overhaast een auto kopen. Beter connecties leggen zodat je de auto achteraf terug kan bekijken met het risico dat hij weg is natuurlijk. Er zijn veel handelaars die auto's verkopen maar ook particulieren.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #6
            ik ga zeker niet overhaast te werk gaan, heb deze week met nog een oldtimer specialist gesproken en deze zei me eerst te netwerken, en prijzen te vergelijken. De bedoeling is dan ook om de markt te verkennen, ik ken er voorlopig nog te weinig van om de staat van een wagen goed in te schatten. (zeker op motorisch gebied)

            Comment


            • #7
              Als je zo een kenner kan meekrijgen naar de beurs...
              The shark is BACK! BMW 635csi

              BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017


              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

              Comment


              • #8
                Had mij in de ursullastrasse geparkeerd/
                Op je plan de paleizen doorschrappen die je hebt bezocht en eventueel de katalog kopen....

                Comment


                • #9
                  ben al een uur terug maar wel per total van het stappen, zal morgen wel eens een verslagske posten met wat fotokes,
                  ik ga nu proberen slapen, proberen.

                  Comment


                  • #10
                    Kunt ge de slaap niet vatten? Wsl teveel mooi gerief zien staan.

                    Binnenkort een nieuw topic met de voorstelling van uw klassieke Porsche 911?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Kunt ge de slaap niet vatten? Wsl teveel mooi gerief zien staan.

                      Binnenkort een nieuw topic met de voorstelling van uw klassieke Porsche 911?
                      Hoe kunt ge het weten, mijn benen waren moe, maar ik was toch High in the sky :-)

                      Dat topic komt er ooit, maar wanneer weet ik nog niet.

                      Comment


                      • #12
                        goed,

                        hierbij mijn verslag'ske van mijn eerste bezoek aan techno classica essen.

                        S'morgens vertrokken om 7 uur om er om 9 uur aan te komen, dat was te bedoeling. Resultaat: geflitst in Nederland (f*ckrs - net over de grens, ik dacht hier flitsen toch nooit). Na wat file in Essen zelf aangekomen rond 9u30. Er waren nog zware file’s om op de parkingen te geraken. “Hier doe ik niet aan mee” zei ik , vervolgens een beetje rondgereden en geparkeerd in de woonwijk achter het beursgebouw.

                        Bij het binnenkomen in de eerste hal vielen mijn ogen al uit mijn hoofd, ik kwam terecht in de Mercedes hall, die een overzicht hadden gemaakt van 120 jaar Mercedes sport. De ene classic stond naast de andere,tussen ook recent DTM en F1 materiaal, de toon was ineens gezet mijn dag kon nu al niet meer stuk.

                        Vervolgens op zoek beginnen gaan naar een elfje, en dat was dus hopeloos, de beurs was nog maar aan de tweede dag en de meeste modellen waren al verkocht. Dit aan prijzen van gemakkelijk 70 tot 115k. Ook op de buitenterreinen stonden verschillen modellen, als je toen polste wat de vraagprijs was, zei men doodleuk “ ‘i’ve got an offer of 75.000, do you want to go on top of that ? . Meestal sloot ik mijn gesprek dan af met give me your businesscard and i wil contact you.

                        Ik was dus opzoek naar een 911 van 64-73 maar snel bleek dat dit hier geen optie was. Een van de standhouders vertelde mij dat sinds 5 jaar de prijzen zijn verdubbeld, zoniet verdrievoudigd. En dat de early 911 iedere maand met 2 % stijgt in waarde. Hij vertrouwde me ook dat dit niet kon blijven duren, maar wanneer dit zou stoppen wist hij niet.

                        Ik wou ook een coupé en geen targa, maar na dit model te zien begon ik echt wel te twijfelen,






                        meer info


                        Asking price:115.000 euritjes, verkoper vroeg of dat ik ook een financiering wilde ? Dit model is echt wel af. Zowel vanbinnen als vanbuiten echt TOP.

                        Prijzen van alle modellen waren wel sky high, koopjes kan je hier volgens mij niet doen. Een Citroen diane6 voor 25.000 euro, een afgewerkte VW busje voor 99.000 euro een wrak van een 911 zonder bodem voor 60.000 euro.

                        In de namiddag ben ik nog op de stand van porsche gesukkeld en een praatje gemaakt met Magnus Walker + foto genomen of course, hij zei dat meer en meer interesse begint te krijgen in de Porsche Turbo van 73-80 wegens schappelijkere prijzen. Trouwens echt nen type tres sympa. Nog een foto'ke gemaakt om in mijnen atelier te hangen. Zijn Porsche's gaan trouwens niet voor onder de 100k weg.

                        Bon, rond 18u afgezakt huiswaarts en ditmaal goed op de snelheid gelet bij de kaaskoppen.

                        Bon, wat hebben we geleerd vandaag.
                        1. Prijzen voor een afgewerkte 911 coupe zijn onbetaalbaar. Dus het word er één met werk aan, dan zit je nog altijd aan een 30K voor de aankoop en de rest ????? voor de restauratie. Plaatwerk en montage kan ik zelf doen, motorrevisie is voor mij een nono, wat kost dat trouwens (5k ? 8k? 10k?)
                        2. Targa’s zijn goedkoper, waarom weet ik niet? De look of zo. Op het net vind je targa’s met werk aan voor 15 a 25k. Ik begin daar meer en meer interesse in te hebben.
                        3. Alternatief is een 912, is wel een viercilinder, maar lijn en ontwerp zijn net dezelfde. Door één of andere redenen stijgen de prijzen hier niet zo snel als van de 911. Via het net vond ik een witte targa in oostenrijk voor 13k. (pretty intresting) Nog maar eens over slapen.


                        Moraal van het verhaal, ik moet me nog meer verdiepen in de pro’s en contra’s van de verschillende modellen alvorens ik doorbijt. Het verschil tussen een 912 en 911 is zeker om over na te kijken, maar ja dan heb je geen “elfje” Een optie is er een importeren van USA want daar liggen de prijzen merkbaar goedkoper. Maar dan zit je nog met shipping kost van 4 a 5 k. Ik wil trouwens ook een auto om mee te rijden, niet voor in een museum te zetten.

                        Bon, i’l keep you guys informed, de porsche komt er , dirupo 2 of niet, wanneer zal nog een vraag zijn, de bedoeling is dat ik hem zeker tegen het einde van het jaar heb.

                        Hieronder nog wat foto’kes meer fotos op flickr :
                        Explore 911 Porsche Lover’s 232 photos on Flickr!


                        voor zij die nog twijfelen om morgen te gaan ? Niet twijfelen maar doen !

                        Comment


                        • #13


                          mercedes paleis,



                          hij blijft impressive




                          ongelooflijk mooi, t'was wel ne racing car, dus vrouw en kinderen kunnen niet mee ....
                          Last edited by ; 29/03/2014, 22:05.

                          Comment


                          • #14




                            voor alle duidelijkheid, die vloerplaat is eruit !

                            asking price: 60.000 gerestaureerd: 100 k
                            Last edited by ; 29/03/2014, 22:06.

                            Comment


                            • #15





                              het zwaardere werk stond er ook.

                              Comment


                              • #16
                                Geef mij maar 1tje van 't schap !!

                                Comment


                                • #17
                                  Leuk verslagje en leuke plaatjes. Dank!
                                  Tipje => http://www.erclassics.com/porsche-cl...or-sale-34.php

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik ging normaal gezien gisteren maar heel de nacht ziek geweest... Geen Techno Classica voor mij
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment

                                    Working...
                                    X