Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
    Idd controleren is moeilijk, maar ze zullen er toch iets op moeten vinden willen ze toestemming krijgen voor een hoplijk volgende rally.
    Tja, maar wat? Dat ze gewoon de autoriteiten betalen om op bepaalde tijdstippen de weg vrij te houden of zo. En liefst beperkt in tijd en op momenten dat het kalm is.

Edit:
    Ik geef me met plezier op als (betaald) vrijwilliger om de weg vrij te houden.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Zeer mooi, maar hoe ga je zoiets controleren? Als de roekelozen geen ongelukken hebben, ga je nooit weten dat ze roekeloos geweest zijn. Op aangiftes van locals bij de organisatie, zou ik niet teveel rekenen.
      Wat men bijvoorbeeld kan doen is enkele 'undercover' deelnemers inzetten

Uiteraard kan het niet perfect gecontroleerd worden, maar iig wel gedeeltelijk. Kijk maar naar al de filmpjes die te vinden zijn op internet. Uiteraard komt dit materiaal waarschijnlijk pas tevoorschijn ná de rally, maar dan heb je toch al materiaal om die bepaalde persoon uit te sluiten in een volgende rally.

Wat ook efficiënt kan zijn, zijn helicopters van TV-stations. Deze kunnen de organisatie na elke etappe wat informeren over het rijgedrag van de deelnemers. De deelnemers onder elkaar gaan natuurlijk niet 'klikken'

In ieder geval, als de deelnemers zich gecontroleerd voelen, zullen ze zich toch wat inhouden denk ik...
      nls2000

Comment

• Wat er nu gebeurd is, dat kan inderdaad niet door de beugel. Dat ongeval was er teveel aan. Als de Gumballers tegen een boom knallen met hun wagen ... tot daar. Risico van het vak zekers? Maar dat er onschuldigen sterven en dat degene die het veroorzaakt hebben dan nog op de vlucht slaan. Dat is weer iets anders. Ik vind persoonlijk dat die 2 zeker voldoende gestraft moeten worden.

Ik vind persoonlijk dat de orgnisatie niets verweten kan worden behalve dan het lange stilzwijgen alvorens de rally af te lasten. Dit was iets wat direct moest gebeuren. Hiervoor heb ik veel respect voor Team Polizei. Die zijn als eerste tot de wijze beslissing gekomen om het voor dit jaar voor bekeken te houden. Ik zal het hierover nog wel eens hebben met Herr Roy.
        Velen willen gewoon Team Polizei overtreffen maar dat doe je niet tijdens de Gumball zelf maar wel tijdens de voorbereiding. Ik weet ook wel dat Alex wel snel rijdt maar hij tenopzichte van anderen rijdt hij nog heel deftig.

Ik hoop dat er volgend jaar weer een Gumball komt en ik zal met plezier weer gaan kijken maar ik hoop dat er 1 of ander reglement komt wat ongevallen een beetje kan voorkomen. Via de GPS zouden ze dit wel kunnen bekijken.

Just my 2 cent.

Comment

Tja, maar wat? Dat ze gewoon de autoriteiten betalen om op bepaalde tijdstippen de weg vrij te houden of zo. En liefst beperkt in tijd en op momenten dat het kalm is.

Edit:
          Ik geef me met plezier op als (betaald) vrijwilliger om de weg vrij te houden.
          Alst betaald is ist ni als vrijwilliger hé

Rijders zouden volgens mij wel klikken zoals alex roy etc .. de iets volwassenere onder hun toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
            Alst betaald is ist ni als vrijwilliger hé

Rijders zouden volgens mij wel klikken zoals alex roy etc .. de iets volwassenere onder hun toch

Vrijwilligers kunnen wel degelijk betaald worden. Volgens de wet (of decreet of watdanook) ongeveer 2 € per uur. Niet veel, maar goed. Fooien (en andere extraatjes) ook welkom natuurlijk.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Heel jammer gebeuren, zeker voor de zo al niet zo beste naam van de Gumball...

Maar uiteindelijk vallen er elke dag onschuldige doden door het toedoen van anderen.
              Hiermee wil ik uiteraard niet het ongeluk goedpraten (dat kan en mag gewoon niet), maar ik vind het dan ook heel jammer dat hierdoor de Gumball wrs definitief ophoudt. Hoge bomen vangen veel wind en de organisatie van de gumball had dit beter moeten aanpakken.

Ook hadden ze al vroeger moeten ingrijpen door er beperkingen op deelnemers in te stellen en zorgen voor betere veiligheidsmaatregelen.
              Maar ach, al dat "hadden ze maar" en "was het maar" komt te laat, het is nu eenmaal gebeurd.

Comment

Stel de Gumball dan open voor iedereen.
                Dat is niet alleen onmogelijk, maar bovendien ten zeerste af te raden op vlak van verkeersveiligheid.
                In feite moet je straatraces goedkeuren als je de Gumball ook goedkeurt. Geef nu toe: dat kan niet.
                Lees eens de mission statement van de Gumball 3000 Co.
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ik was zondag aan Pall Mall, wie weet ben ik daar wel onbewust een AW-forummer tegengekomen...?

En diegene die er waren kunnen waarschijnlijk alleen maar bevestigen dat het was.

De moeite !

En aan de kant van de UN tank die Jaguar E-Type, ook een machtige bak !

Comment

• ik wou hier helemaal geen vergelijking maken met dakar, maar gewoon zeggen dat er in iedere "race" wel ongevallen gebeuren.Deze keer spijtig genoeg met een onschuldige persoon.Men moet gewoon nog strenger zijn als organisaor, desnoods rust ge de wagens uit met transponders zo dat ze kunnen zien wie "snel" rijdt of wie gelijk ne zot rijdt.
                    Er zijn mensen die de gumball niet kennen , maar door de "publiciteit op media nu ineens zeggen dat het een bende debielen op straat is.Mijn hoed af voor Team Polizei die het aandurfde om te stoppen, spijtig van de organisatie da ze zolang gewacht hebben om de feiten bekend temaken, wat betreft de piloot en zijn co, opsluiten die mannen!
                    mijun exuses aan iedereen voor mijn onduidelijke post van daarstraks, sorry

Comment

• Ik ben geen echte voorstander van de Gumball race maar het idee zelf vind ik wel chique.

Toch hoop ik stiekem dat dit niet het einde zal betekenen voor Gumball.

Comment

• Carrera GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                          Enkel tegen rijken die denken dat ze meer mogen dan anderen net omdat ze veel geld hebben en tegen fils-à-papa's die zelf nog geen rotte cent verdiend hebben maar denken dat ze meer mogen dan anderen omdat papa rijk is.

Soms kun je stomme, meer zelfs, idiote dingen zeggen, soms zeg je geniale dingen:

Dit is een van de tweede soort.

In de gumball zullen er inderdaad wel een paar van dat soort rondlopen.

Comment

• Today Margarita Chepunjoska passed away in Skopje Clinic Center after suffering severe injury in the fatal crash during the Gumball 3000 two days ago.
                            We like to give our sincere condoleances to the family.

Bron: gtspirit.com

RIP.

Sorry als het een repost is. Ben al een paar bldz niet mee.

Comment

• Nog meer ellende, de Gumball 3000 heeft inmiddels een tweede leven gekost. Margarita Chepunjoska, de vrouw van de reeds overleden Vladimir, is ter ziele gegaan in het ziekenhuis van Skopje. Ben benieuwd of we nog een update krijgen van de gumball-organisatie… Met dank aan iedereen voor de tip! PS: een korte video is te zien […]

zucht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                Gumball 3000 Finally Cancelled
                                May 3rd, 2007

More then 24 hours after the deadly accident on Macedonian roads, Gumball 3000 finally announced the cancellation of this years rally. After the fatal accident on Macedonian roads yesterday afternoon Gumball 3000 tried to keep it quiet as much as possible, they kept the families of Marga and Vladimir, locals, fans, drivers and sponsors completely in the dark, it took massive negative publicity in the worldwide media for them to realise the coverup failed and there was nothing else left then to cancel the rally.

This totally ignorant behavior caused a lot of disbelieve and anger among the same families, locals, fans, drivers and sponsors resulting in a big anti-Gumball campaign. Sponsors took their websites down and removed all affiliation with Gumball 3000, locals expressed their anger in our comments and mailbox, fans discussed the events on virtually every forum and message board out there and drivers announced their immediate withdrawl. They had 9 years to prepare a scenario in case something like this happened, and they were well aware of the fact that it could. However their latest two press releases however show they didn’t prepare and show that to Gumball 3000 it’s more important to cover their own ass then to tell the truth. Our Gumball 3000 coverage ends here.

We share our deepest sympaties with Margarita, who’s still at the intensive care of the hospital in Skopje, and Margarita’s & Vladimir’s family.

Bron: http://www.gtspirit.com
                                Nogmaals een quote van de shocking post op gtspirit.com. Ik lees het ook nog maar net, en ben toch even geschrokken. Zeer jammerlijke gebeurtenis.

Blijkbaar had Cooper er nog nooit bij stilgestaan wat te doen in geval van een ongeluk.
                                Dat de bestuurders vluchtmisdrijf plegen is enigszins verklaarbaar. In zo'n situatie kan je niet logisch nadenken, zoals zo vaak het geval is bij vluchtmisdrijf. Op dezelfde manier zou je de reactie van de organisatie kunnen verklaren, maar die zijn met veel en iemand had er hen toch op moeten wijzen dat ze er nooit mee zouden weg geraken. De hele wereld haat hen nu.

Ik ben benieuwd wat de nasleep van deze gebeurtenis zal zijn. Zal er nog een Gumball komen, komen er nog rip-offs, neemt een andere organisatie de leiding, willen er nog celebrities aan meedoen, ...?

My sympathy to the families.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                  Lees eens de mission statement van de Gumball 3000 Co.
                                  Ik vind het niet direct via Google, maar laat me raden: er staat dat de deelnemers zich aan de algemeen geldende verkeersregels moeten houden? Indien je dat bedoelt: komaan, sommigen willen sowieso winnen en met al die snelle wagens kan het gewoon niet anders dan dat er veel te hoge snelheden bereikt worden. Ik denk niet dat iemand verbaasd is door wat gebeurd is. If so, then you're pretty fuckin' stupid.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                    Kan iemand me eigenlijk zeggen wat Maximilian Cooper verkeerd gedaan heeft? Ik vind het nergens?
                                    Het gaat over fouten die door de organisatie gemaakt zijn... Niet in het bijzonder door Maximillion zelf...

Woensdag bereikte ons de berichtgeving dat er een ongeval gebeurd was met een van de deelnemers tijdens een rit in Macedonië. GTSpirit was de eerste en ook quasi de enige die hierover berichtte... Kort nadien werd er ook op het officiële Gumball forum een bericht gepost over het ongeval met de vraag wat er gebeurd was... Enige tijd nadien bereikte het bericht dat er GEEN slachtoffers te betreuren vielen bij het ongeval en dat beide chauffeurs onderweg waren met een andere wagen...

Hiermee leek alles dus afgesloten... Fout dus...

Donderdag werd er op het officiële forum gemeld dat het om een ongeval met een dodelijke afloop zou gaan. Bewijzen uit de Macedonische pers werden aangehaald en zelfs vertaald naar het Engels...

Als reactie hierop werd het officiële forum gesloten...

Stilaan maar zeker lekte uit dat alles omtrent het dodelijke ongeval klopte en dat blijkbaar de organisatie aan de deelnemers en de medewerkers gevraagd had om in alle talen te zwijgen over het incident...

Steeds meer verontwaardigde reacties volgenden, zeker toen bekend werd dat de daders ook nog eens vluchtmisdrijf pleegden...

Tot op dat moment (24h na de feiten) was er nog steeds geen persbericht geweest over het incident...

Vanaf het moment dat Team Polizei (Alex Roy) aankondigde dat zij uit de Gumball stapten was het hek van de dam... Met het vertrek van een van de bekenste teams EN gezichten van de Gumball moest er iets gebeuren...

Na een tijdje werd dan toch een officiëel doch inhoudelijk niets voorstellend persbericht door de Gumball HQ de wereld ingestuurd...

Onder druk van de publieke opinie, sponsors, media EN deelnemers werd uiteindelijk de enige correcte beslissing genomen: het afgelasten van het evenement... Ook dit werd aangekondigd met een weinig inhoudelijk persbericht...

Hadden ze naar buiten gekomen met het ongeval en het ongeval veroordeeld dan had er niks aan de hand geweest... Helaas besloot men blijkbaar om het ongeval te verzwijgen met alle gevolgen van dien...
                                    Last edited by ; 05/05/2007, 02:55.

Comment

• En draai het of keer het, de een z'n dood is de ander z'n brood, want de deelnemers zullen van hun inschrijvingsgeld geen "retourke" krijgen zeker ?
                                      www.perfectshine.be

Comment

• ik denk dat het laatste woord daar nog niet over gevallen is

Als je dik 40k € betaalt om 5 dagen te kunnen "gumballen" en de helft valt plots weg ...
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                          ik denk dat het laatste woord daar nog niet over gevallen is

Als je dik 40k € betaalt om 5 dagen te kunnen "gumballen" en de helft valt plots weg ...
                                          Ik was het ook al aan het denken.
                                          Zou Gumball hierdoor niet veel "klanten" verliezen,voor dit voorval?
                                          De deelnemers kunnen met zoiets niet lachen denk ik.
                                          Ik vind dit een zeer jammer voorval,maar dit kan niet door de beugel.
                                          Hoe zeer ik ook fan ben van Gumball !
                                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Working...
                                          X