Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
    Hoe calibreren de mensen van de politie die flitsers eigenlijk? Of is dat puur gokwerk.... (hoogstwaarschijnlijk wel)
    Die flitsers moeten geijkt zijn. Zo'n certificaat is zes maanden of een jaar geldig (kleinen?). Het nummer van het ijkingscertificaat staat normaal gezien op de boete vermeld.

Comment

• Ja oké, de flitser zelf is gecalibreerd.

Maar hoe zit het met de opstelling ervan? Ik kan me wel inbeelden dat bij het minste verschil in plaatsingshoek er een andere waarde wordt opgemeten?

Of hoe werkt dat systeem eigenlijk precies. Iemand die dat weet ?

Comment

Ja oké, de flitser zelf is gecalibreerd.

Maar hoe zit het met de opstelling ervan? Ik kan me wel inbeelden dat bij het minste verschil in plaatsingshoek er een andere waarde wordt opgemeten?

Idd. Zou ik ook wel eens willen weten. Moeten die dingen in een bepaalde hoek t.o.v. het te controleren verkeer worden opgesteld? Kan niet anders natuurlijk. Hoeveel bedraagt die hoek en hoe weten ze zeker dat dat ding effectief in die hoek staat? 45° of 50°, het kan al makkelijk een paar km/h schelen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          het kan al makkelijk een paar km/h schelen.
          Waarom denk je dat ze die marge aftrekken?

Om jou een plezier te doen of wat

Comment

Ja oké, de flitser zelf is gecalibreerd.

Ik denk dat ik het weet. Telt dat ook ?

Om de flitster te plaatsen dacht ik dat men werkt met (metalen) paaltjes.

Comment

• rana bedankt dat ik in je signature sta, maar zet er dan alles bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                rana bedankt dat ik in je signature sta, maar zet er dan alles bij
                Dwing me. Bol' m.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                  Dwing me. Bol' m.

Het was eerder een opmerking, ik dwing je tot niks.

en die bol' m

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten

Het was eerder een opmerking, ik dwing je tot niks.
                    Fijn. Ga je dan nu terug on-topic ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carfreak007 Bekijk Berichten
                      Gisteren briefje Politie West-Vlaanderen in de bus

Onderweg van Mannekesvere tot Jabbeke, de befaamde driepekkel heeft me op de gevoelige plaat vastgelegd

133 geflitst --> marge --> 125 km/u --> 50 euro!
                      Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      M'n boete van zondagavond is aangekomen

€50 voor ....

... een gecorrigeerde snelheid van 124km/u

Waarmee zijn ze bezig

Oef .. ik denk niet dat er van mij al iets aangekomen is
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Net bevestiging gekregen, ik ben nergens geflitst tijdens de Gumball

Comment

• Jij krijgt alle weken een bevestiging
                          van de politie da je nergens geflitst bent ofzo

Best wel interessant ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                            Jij krijgt alle weken een bevestiging

Best wel interessant ...
                            Neen hoor
                            Maar aangezien m'n nummerplaat in het kader van de Gumball geseind stond als "pers/medewerker" heb ik een mailke gedaan om te horen over het wat en hoe... Ondertussen heb ik de ganse uitleg gekregen over hoe de politionele diensten omgaan met het evenement en andere gelijkaardig en wat de toekomstvisie en zo is... En tevens de bevestiging gekregen dat ik nergens beboet zou zijn...

Een geruststelling aangezien ik eerlijk moet toegeven dat ik soms ook wel eens het gaspedaal ingeduwd heb, vooral dan op het traject tussen Calais en Amsterdam...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                              Neen hoor
                              Maar aangezien m'n nummerplaat in het kader van de Gumball geseind stond als "pers/medewerker" heb ik een mailke gedaan om te horen over het wat en hoe... Ondertussen heb ik de ganse uitleg gekregen over hoe de politionele diensten omgaan met het evenement en andere gelijkaardig en wat de toekomstvisie en zo is... En tevens de bevestiging gekregen dat ik nergens beboet zou zijn...

Een geruststelling aangezien ik eerlijk moet toegeven dat ik soms ook wel eens het gaspedaal ingeduwd heb, vooral dan op het traject tussen Calais en Amsterdam...
                              Sjansaar dus, want ik heb daar veel flitsers gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                Sjansaar dus, want ik heb daar veel flitsers gezien.
                                In de UK heb ik op diverse bruggen agenten met een speedgun zien staan, in Frankrijk een flitswagen in de zijberm en in België en Nederland vertrouwde ik op Q-Music

Maar toch, véél geluk gehad ja...
                                Nu ja, 'k mag al eens geluk hebben, 'k heb vorig jaar het boetefonds al genoeg gesponsord ('k zou eens een attest voor de belastingen moeten vragen )

Comment

• Ik heb minder geluk. Geflitst in Waasmunster aan 172. Na correctie 161. Als ik me goed geïnformeerd heb, is dat 1 km/u te snel om er met een minnelijke schikking vanaf te komen. Of is dat toch nog mogelijk? Anders naar de rechtbank en wsl rijbewijs afgeven.

Het is wel de 1ste keer en het is maar 1km/u boven de minnelijke-schikking-limiet en het was 1u37 's nachts (ja op weg naar huis, na de gumball ) maar daar zal ik het voor de edelachbare niet mee kunnen goedpraten wsl ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                    Jij krijgt alle weken een bevestiging
                                    Best wel interessant ...
                                    " Hallo met de lokale politie, kan ik u helpen? "
                                    "Ja hallo, t'is hier met Bralo, t'is om te vragen of u me kan bevestigen of ik nergens geflitst ben geweest?"
                                    "Wacht kzal eens kijken ... Neen, blijkbaar nie"
                                    "Allez da's goe, merci é"
                                    "ela wacht eens manneken, dat is nu al drie weken dat gij belt om te vragen of u ergens geflitst bent of nie, rijdt gij altijd te snel misschien?"
                                    Tuut tuut tuut tuut

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenL Bekijk Berichten
                                      Ik heb minder geluk. Geflitst in Waasmunster aan 172. Na correctie 161. Als ik me goed geïnformeerd heb, is dat 1 km/u te snel om er met een minnelijke schikking vanaf te komen. Of is dat toch nog mogelijk? Anders naar de rechtbank en wsl rijbewijs afgeven.

Het is wel de 1ste keer en het is maar 1km/u boven de minnelijke-schikking-limiet en het was 1u37 's nachts (ja op weg naar huis, na de gumball ) maar daar zal ik het voor de edelachbare niet mee kunnen goedpraten wsl ?
                                      Dat is helaas 1km te snel en zal normaal als gevolg een intrekking van het rijbewijs kennen... Daarnaast is Waasmunster de bevoegdheid dacht ik van de beruchte rechter D'hondt die het zo niet begrepen heeft op snelheidsduivels... Ik zou als ik van U was zeker het woord "Gumball" NIET gebruiken bij de rechter aangezien dit aanleiding kan geven tot strengere straffen...

Het mogelijke gevolg:

Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
                                      Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 161.68

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
                                      Onmiddellijke inning
                                      In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
                                      ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Minnelijke schikking
                                      In principe wordt u gedagvaard
                                      zo niet bedraagt de minnelijke schikking 215€
                                      ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Rechtbank
                                      55-2750€
                                      Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                        " Hallo met de lokale politie, kan ik u helpen? "
                                        "Ja hallo, t'is hier met Bralo, t'is om te vragen of u me kan bevestigen of ik nergens geflitst ben geweest?"
                                        "Wacht kzal eens kijken ... Neen, blijkbaar nie"
                                        "Allez da's goe, merci é"
                                        "ela wacht eens manneken, dat is nu al drie weken dat gij belt om te vragen of u ergens geflitst bent of nie, rijdt gij altijd te snel misschien?"
                                        Tuut tuut tuut tuut

Gelukkig ging het zo niet in z'n werk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BenL Bekijk Berichten
                                          Ik heb minder geluk. Geflitst in Waasmunster aan 172. Na correctie 161. Als ik me goed geïnformeerd heb, is dat 1 km/u te snel om er met een minnelijke schikking vanaf te komen. Of is dat toch nog mogelijk? Anders naar de rechtbank en wsl rijbewijs afgeven.

Om half 2 snachts staan ze daar te flitsen, echt

Soit, vind het echt klxte voor je Ik hoop dat je eventueel toch nog een minnelijke schikking krijgt.

Comment

Working...
                                          X