Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door crawling777 Bekijk Berichten
    Ik vind het ook erg wat er met dat kopel gebeurt is. die mannen zullen er wel voor op draaien.
    Denk je?
    De bijrijder is al vrijgelaten en de bestuurder riskeert maximum 1 jaar.
    Een mensenleven is precies niet veel meer waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
      Vrienden,

Laten we het vooral rustig houden...
      Niemand heeft er baat bij dat er hier ruzie gemaakt wordt omtrent de Gumball3000...

Er zijn voor- en er zijn tegenstanders... Laten we anders eens rustig naar elkaars argumenten luisteren en ze nadien op een rijtje zetten...
      Ik Bralo.

Mijn argumenten

contra:
      • 't Gaat door op de gewone weg. Veel autosnelwegen laten niet toe tussen het gewone en vaak onervaren-met-hoge-snelheden- verkeer te gaan sjeezen aan 200 per uur. Resultaat is 2 dagen geleden gezien.
      • 't Is een illegale race. Er is geen plaats voor illegale zaken, zeker niet als er zoveel mensenlevens mee gepaard gaan
      • Ik zal wel extra taks betalen om de CO2-uitstoot van m'n 1400tje naar beneden te krijgen

pro:
      • Ook in Parijs dakar vallen doden. Maar parijs dakar is wel georganiseerd
      • 't Zijn mooie karren
      • Rijke klootzakken moeten iets doen met hun geld
      • Ze kopen een broodje in 'n Belgisch tankstation

Conclussie: zo'n race is mooi om te zien en waarschijnlijk leuk om te rijden. Maar het is illegaal en brengt heel wat mensenlevens in gevaar. Afschaffen dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Net even bijgelezen: Zeer jammer dat het hele evenement verneukt wordt door een paar gekken die zich niet aan de omstandigheden aanpassen en weigeren de verantwoordelijkheid voor hun daden op te nemen.
        ... maar vooral door de poging tot verdoezeling van de organisatie zelf !

Gewoon definitief einde voor de Gumball wat mij betreft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
          Denk je?
          Die bestuurder is 'n decadente rijke vent die met gemak 'n paar miljoentjes op tafel kan gooien. Volgende maand is 'ie thuis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Daar gaat het niet om.

Het gaat er om dat opeens heel de wereld anti-Gumball is precies. Dat vind ik een spijtige zaak. Het Dakar-argument wordt direct van de tafel afgeveegd, maar dat is een verdomd sterk argument. Elk jaar vallen er doden bij de Dakar en het gaat gewoon door. Omdat het bij de Gumball toevallig om een groep gefortuneerde mensen gaat staat heel de media weer op zijn kop.
            Bij mijn weten vallen die doden enkel onder de deelnemers, je kan die 2 zaken niet met elkaar vergelijken.

Comment

Denk je?
              de prijs van een mensenleven gaat achteruit met de leeftijd. Grof gezegd is iemand van 75jaar geen euro meer waard. (of misschien nog een boete van 500€)
              Tis grof maar het is zo, maar als je iemand omverkegeld is hij best zo oud mogelijk. dan zal uw boete ook minder zijn (ooit eens gelezen)

Comment

• De Gumball is dus NIET illegaal hè mannen.
                Er zijn zelfs akkoorden met de meeste landen waar ze doorheen rijden.
                Het enige wat illegaal is is de rijstijl van die mannen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                  Bij mijn weten vallen die doden enkel onder de deelnemers, je kan die 2 zaken niet met elkaar vergelijken.
                  Er zijn wel degelijk redelijk veel burgerdoden in de dakar-rally

Comment

Ben maar zeker dat er accidenten gebeuren met locals. Ik heb daar ooit is een artikel over gelezen. Helaas is het in die landen veel makkelijker om zoiets in de doofpot te steken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                      Verder loopt de Dakar Rally niet enkel en alleen maar over kilometers zandduinen maar passeren ze genoeg kleine dorpen...
                      Waar er zeer streng beboet wordt indien er te snel wordt doorgereden. De Dakar is gewoon veel plichtsbewuster dan de Gumball waar er maar wordt op lostgeraced en waar bijna geen enkele rekening wordt gehouden met de plaatselijke verkeerswetgeving. Ik herhaal, je kan die 2 races niet met elkaar vergelijken.

En dan zwijg ik nog over de schandalige manier waarop de Gumball-organisatie dit dodelijk ongeval wou verduisteren.

Comment

• om maar te zwijgen van al die kiekens die ze omver rijden.
                        Kan je ook bekijken als moord, want dat is 1 maand eten voor die gasten.

Comment

De Gumball is dus NIET illegaal hè mannen.
                          Er zijn zelfs akkoorden met de meeste landen waar ze doorheen rijden.
                          Het enige wat illegaal is is de rijstijl van die mannen.
                          I don't care of er akkoorden zijn of niet. Bij mijn weten moeten er trouwens helemaal geen akkoorden zijn om bvb door België te rijden.

De hoofdbedoeling van die race is...racen. Dat is illegaal.

Als ik wil racen moet ik naar zolder.
                          Wat heeft zo'n rijke zak meer dan ik?

Comment

• meer dan u?
                            heb je effe tijd.

geen lpg
                            een dure bak
                            veel centjes
                            echte vrienden
                            ....
                            ....
                            ...

Comment

Ben maar zeker dat er accidenten gebeuren met locals. Ik heb daar ooit is een artikel over gelezen. Helaas is het in die landen veel makkelijker om zoiets in de doofpot te steken..
                              Ja Macedonië is het toonbeeld van een modern land met een goed draaiend perssysteem en een perfecte democratie

Dat er in Dakar race ongelukken gebeuren is gekend en je kan ook lezen op wikipedia wanneer allemaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Wat heeft zo'n rijke zak meer dan ik?
                                Geld.

Comment

En dan zwijg ik nog over de schandalige manier waarop de Gumball-organisatie dit dodelijk ongeval wou verduisteren.
                                  Dit zegt voor mijn part genoeg over de verantwoordelijkheidszin van de deelnemers en de organisatie. Voor hen is 'n mensenleven 'n paar briefjes. Nadien gaan ze hun kegelspel vieren met champagne en caviaar.

Comment

Geld.
                                    zwijg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      echte vrienden.
                                      Yeah right.

Comment

• hmmmm... tempting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                          meer dan u?
                                          heb je effe tijd.

geen lpg
                                          een dure bak
                                          veel centjes
                                          echte vrienden
                                          ....
                                          ....
                                          ...
                                          jij moest al in je mondeo zitten

Comment

Working...