Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De gumball zal wel door België passeren zeker, hoe gaan ze anders naar London? Ik veronderstel dat het daar toch nog altijd een algemeen afspraak punt zal worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Van mij mag 't er gerust zijn als 't georganiseerd is. Als 't georganiseerd is, is 't niet illegaal. Als 't niet illegaal is mogen er geen illegale snelheden zijn. Als er geen illegale snelheden meer zijn is de fun eraf, als de fun eraf is gaan ze geen gewone brave burgers meer lastigvallen op de snelwegen.

Simpel, toch
      georganiseerd = niet illegaal? Das wel zeer zwart wit, ik zal maar het simpelste voorbeeld aanhalen, georganiseerde misdaad.... Das dus ook legaal

En velen halen hier aan dat et een race is maar dat is nooit het principe er achter geweest. Ze benadrukken allemaal dat het gaat om een rally waar je van punt a naar b rijdt in groep, datter elk jaar bij zijn die als eerste op die locatie willen aankomen is niet de schuld van de organisatie (ja die is er, regel jij maar eens een dergelijk event)

En de Dakar vergelijking is idd ook wel nog al vergezocht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
        georganiseerd = niet illegaal? Das wel zeer zwart wit, ik zal maar het simpelste voorbeeld aanhalen, georganiseerde misdaad.... Das dus ook legaal
        Je weet best wat ik bedoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Je weet best wat ik bedoel.
          Kirel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            Inderdaad.
            Een bende rijke losers die denken dat ze boven alles en iedereen staan.
            Opdoeken!
            Dat was te verwachten he, dat zo'n reactie van jou zou komen.

Comment

• Op de officiele gumball site staat dat de rally is gestopt, dus zullen ze hier nietmeer door België gaan blijkbaar...

Comment

• Pffw ... hot topic ... net ff 10 blz aan (veelal dezelfde) commentaar doorgelezen.

Net zoals iemand anders al aangegeven had is het moeilijk (te vroeg?) om nu al een correct oordeel te vellen over het voorval. De media en tegenstanders zullen dit voorval maar al te graag in de verf zetten. Ik vind dat je alle betrokken partijen de kans moet geven om hun versie op tafel te leggen. Dus ook de 'rijkaard' die het ongeval veroorzaakt heeft.

Als er sprake is van vluchtmisdrijf is dit natuurlijk niet goed te praten en moeten hieraan de correcte (=normale) sancties vasthangen. Absoluut geen discussie hierover.
                Wat nog niet ter sprake kwam: Weet iedereen hier hoe hij/zij zou reageren als ze "ffkes maar" hun wagen de sporen geven (= racen) en net dan een ongeluk hebben met zwaar gekwetsten? Ik kan me voorstellen dat die mannen wel ff zwaar in paniek waren en daarom de verkeerde keuzes gemaakt hebben.

Wat de laattijdige reactie van de organisatie betreft: inderdaad zeer ongelukkig. Maximillion, als gezicht van het event, zal hier denk ik wel de nodige last voor mogen dragen. Vraag is natuurlijk hoe snel de organisatie ALLE feiten te horen gekregen heeft (zie ook m'n eerste opmerking over de versies van iedereen horen).

Om af te sluiten: ik hoop dat de Gumball mag en kan blijven bestaan. Misschien wel in een totaal ander concept (afgesloten parcours, etc). Ik vond de sfeer rond het evenement alvast tof en het is bovendien eens de gelegenheid om een exclusieve wagen te zien te krijgen.

Just my 2 cents ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                  Pffw ... hot topic ... net ff 10 blz aan (veelal dezelfde) commentaar doorgelezen.

Net zoals iemand anders al aangegeven had is het moeilijk (te vroeg?) om nu al een correct oordeel te vellen over het voorval. De media en tegenstanders zullen dit voorval maar al te graag in de verf zetten. Ik vind dat je alle betrokken partijen de kans moet geven om hun versie op tafel te leggen. Dus ook de 'rijkaard' die het ongeval veroorzaakt heeft.

Als er sprake is van vluchtmisdrijf is dit natuurlijk niet goed te praten en moeten hieraan de correcte (=normale) sancties vasthangen. Absoluut geen discussie hierover.
                  Wat nog niet ter sprake kwam: Weet iedereen hier hoe hij/zij zou reageren als ze "ffkes maar" hun wagen de sporen geven (= racen) en net dan een ongeluk hebben met zwaar gekwetsten? Ik kan me voorstellen dat die mannen wel ff zwaar in paniek waren en daarom de verkeerde keuzes gemaakt hebben.

Wat de laattijdige reactie van de organisatie betreft: inderdaad zeer ongelukkig. Maximillion, als gezicht van het event, zal hier denk ik wel de nodige last voor mogen dragen. Vraag is natuurlijk hoe snel de organisatie ALLE feiten te horen gekregen heeft (zie ook m'n eerste opmerking over de versies van iedereen horen).

Om af te sluiten: ik hoop dat de Gumball mag en kan blijven bestaan. Misschien wel in een totaal ander concept (afgesloten parcours, etc). Ik vond de sfeer rond het evenement alvast tof en het is bovendien eens de gelegenheid om een exclusieve wagen te zien te krijgen.

Just my 2 cents ...
                  knappe post... ik ga volledig akkoord met je!

Kan er iemand een woordje uitleg doen over het gebrekkig optreden van de organisatie? Wat hebben ze wel gedaan of niet gedaan?

Comment

Pffw ... hot topic ... net ff 10 blz aan (veelal dezelfde) commentaar doorgelezen.

Just my 2 cents ...
                    Voila, ben het met je eens.

Iedereen is goed in het direct veroordelen van heel het evenement. Wacht nu eerst is rustig af totdat we precies waten wat er EXACT gebeurd is.

Comment

• Net zoals iemand anders al aangegeven had is het moeilijk (te vroeg?) om nu al een correct oordeel te vellen over het voorval. De media en tegenstanders zullen dit voorval maar al te graag in de verf zetten. Ik vind dat je alle betrokken partijen de kans moet geven om hun versie op tafel te leggen. Dus ook de 'rijkaard' die het ongeval veroorzaakt heeft.
                      en waarom moet hier wel worden afgewacht en mogen we hier geen conclusies trekken... er is iemand doodgereden, zo simpel is dat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                        Dat was te verwachten he, dat zo'n reactie van jou zou komen.

Ga je Xit dan ongelijk geven?
                        Stel dat jij in de politiek zit en je moet een land besturen, waarom zou je die rijke mannen dan laten doen? Je weet sowieso dat ze zich niet aan de verkeersregels houden en het is onmogelijk ze constant te controleren, en al was het mogelijk, het zou handenvol geld kosten. Stel dat de we ze dan constant zouden controleren, dan vind ik niet dat de gemeenschap voor die kosten moet opdraaien. In feite zouden de deelnemers dat moeten doen.
                        Doch, stel dat er zéér veel controle zou zijn, waar is de fun dan? Het net voor de show en de illegale snelheden (die mannen geven niet om een boete meer of minder, dat weet iedereen), dat ze het doen.
                        Je kan gewoon niet anders dan het hele gedoe op te doeken.
                        De Gumball is in feite niet meer dan een publiekelijk bekend gemaakt straatrace. Stel dat jij en je vriendjes zouden gaan straatracen en de politie komt daar achter. Ik denk dat het snel gedaan zou zijn. Bij die rijkers ligt het sowieso moeilijker omdat ze rijk genoeg zijn om hier een boete en daar wat smeergeld te betalen.
                        Ik vind dat Xit meer dan gelijk heeft als hij de hele handel zou laten opdoeken. Het organiseren van die race zou moeten verboden worden.
                        Ik ben trouwens benieuwd hoe je zou reageren moest één van je ouders of je kinderen dodelijk getroffen worden door één van de deelnemers.
                        Nog iets: als een forumlid hier komt opscheppen over hoe snel hij al heeft gereden, dan is iedereen tegen, maar de Gumball kan dan weer wel. Ikzelf heb ooit op een secundaire weg met mijn Mégane 170 gereden waar ik maar 70 mocht. Stoer? Niet bepaald. Ook niet om over te stoefen, verre van. Wel, de Gumball is even erg. Als je dat niet beseft, scheelt er iets. Natúúrlijk rijden ze niet constant véél te snel, maar het gebeurt meer dan genoeg en dat volstaat.
                        Ik heb wel spijt dat ik niet gaan kijken ben in Drongen. Dan had ik het tenminste nog eens gezien, en het was mss de laatste kans. Ik had het eigenlijk niet echt gevolgd. Anders was ik geweest.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Just my 2 cents ...
                          Ik volg je tot op bepaalde hoogte maar toch vind ik het maar een kromme redenering.

Laten we de deelnemer nu het voordeel van de twijfel nog geven en zeggen dat zijn vlucht een paniekreactie was. Dan nog is de manier waarmee er is mee omgegaan degoutant en crimineel. De organisatie is medeplichtig aan een dodelijk verkeersongeval. Als het de pretentie heeft 's werelds mooiste en exclusiefste rally op poten te zetten, dan moet het ook instaan voor de gevolgen van hun deelnemers. Als je de beelden van die deelnemer ziet, dan weet je dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer er zich zoiets voordoet.

Ik ben een huge autofan, maar zeker niet op deze manier.

Comment

• Voor mij moet die race niet afgeschaft worden, maar hij mag wel serieus aangepast worden. Ik vind het erg dat mensen zo egoïsch kunnen zijn zonder respect te hebben voor andere weggebruikers. Ze rijden iemand van de weg, de gevolgen zijn zwaar. Maar het enige waar ze zich om bekommeren is hun race. Ze bekommeren zich niet om slachtoffers die ze gemaakt hebben. Neen ze proberen te vluchten zodat ze hun race lekker kunnen voort zetten, en ze proberen hun straf te ontlopen. Sorry maar zo een gedrag vind ik echt superlaag. Het is jammer dat een paar rotte appels deze race zo'n slechte naam geven. Voor mij mogen ze een zware gevangenisstraf krijgen, ze kunnen dan es tot bezinning komen.

Comment

Just my 2 cents ...

Op een afgesloten parcours, mag het mijn part ook wel, maar de Gumball over een gewone secundaire weg laten trekken (waar het ongeval gebeurde), is sowieso way over the line.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                Ga je Xit dan ongelijk geven?
                                Stel dat jij in de politiek zit en je moet een land besturen, waarom zou je die rijke mannen dan laten doen? Je weet sowieso dat ze zich niet aan de verkeersregels houden en het is onmogelijk ze constant te controleren, en al was het mogelijk, het zou handenvol geld kosten. Stel dat de we ze dan constant zouden controleren, dan vind ik niet dat de gemeenschap voor die kosten moet opdraaien. In feite zouden de deelnemers dat moeten doen.
                                Doch, stel dat er zéér veel controle zou zijn, waar is de fun dan? Het net voor de show en de illegale snelheden (die mannen geven niet om een boete meer of minder, dat weet iedereen), dat ze het doen.
                                Je kan gewoon niet anders dan het hele gedoe op te doeken.
                                De Gumball is in feite niet meer dan een publiekelijk bekend gemaakt straatrace. Stel dat jij en je vriendjes zouden gaan straatracen en de politie komt daar achter. Ik denk dat het snel gedaan zou zijn. Bij die rijkers ligt het sowieso moeilijker omdat ze rijk genoeg zijn om hier een boete en daar wat smeergeld te betalen.
                                Ik vind dat Xit meer dan gelijk heeft als hij de hele handel zou laten opdoeken. Het organiseren van die race zou moeten verboden worden.
                                Ik ben trouwens benieuwd hoe je zou reageren moest één van je ouders of je kinderen dodelijk getroffen worden door één van de deelnemers.
                                Nog iets: als een forumlid hier komt opscheppen over hoe snel hij al heeft gereden, dan is iedereen tegen, maar de Gumball kan dan weer wel. Ikzelf heb ooit op een secundaire weg met mijn Mégane 170 gereden waar ik maar 70 mocht. Stoer? Niet bepaald. Ook niet om over te stoefen, verre van. Wel, de Gumball is even erg. Als je dat niet beseft, scheelt er iets. Natúúrlijk rijden ze niet constant véél te snel, maar het gebeurt meer dan genoeg en dat volstaat.
                                Ik heb wel spijt dat ik niet gaan kijken ben in Drongen. Dan had ik het tenminste nog eens gezien, en het was mss de laatste kans. Ik had het eigenlijk niet echt gevolgd. Anders was ik geweest.
                                sorry hoor maar hier heb ik even geen zin in om die post te lezen, is voor morgen

maar xit heeft precies altijd iets tegen rijke mensen, kijk nu naar Alex Roy ook een zeer rijk iemand maar hij doet niks fout (ja hij rijdt af en toe te snel maar niet zoals die andere). Lees het topic dan nog maar eens door en zul je het zien.

Comment

Just my 2 cents ...

Ik ben het ook met je eens, vooral dat laatste stuk.Dat is stof voor een nieuw topic misschien over hoe het verder moet met de Gumball.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                    Op een afgesloten parcours, mag het mijn part ook wel, maar de Gumball over een gewone secundaire weg laten trekken (waar het ongeval gebeurde), is sowieso way over the line.
                                    't Feit is dat de Gumball dan veel van zijn glamour gaat verliezen. Gewoon op circuit gaan rijden kun ja altijd en overal...

't Valt absoluut niet goed te praten, wat er gebeurd is en iedereen wist dat het er ooit moest van komen. Maar dat gaat mijn visie op de gumball niet veranderen. Ik vind het nog altijd een schitterend evenement waarbij er inderdaad vaak dingen gedaan worden die zwaar over de schreef gaan, maar dat maakt de gumball nu eenmaal zo speciaal!

Comment

• Hier het bericht enne bij waar dingske staat van de Golf die geraakt is, moet je klikken.Daar staat een foto, ook met de gumballwagen. http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst.../artnr/150890/

Misschien kan de weg waar de Gumball door komt, even worden afgesloten.Misschien wordt het dan heel duur maar dan is er minder kans op ongelukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                                        Hier het bericht enne bij waar dingske staat van de Golf die geraakt is, moet je klikken.Daar staat een foto, ook met de gumballwagen. http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst.../artnr/150890/

Misschien kan de weg waar de Gumball door komt, even worden afgesloten.Misschien wordt het dan heel duur maar dan is er minder kans op ongelukken.
                                        Le monde à l'envers ofzo?
                                        Waarom de weg afsluiten? Omdat er paar mensen veel teveel geld betaald hebben voor een georganiseerde roadtrip?

Comment

• Ze hebbe het juiste gedaan door het stil te leggen, ik apprecieer dit van de organisatie. Wat er gebeurde was te verwachten na 9 jaar als je weet hoe ze rijden. Ik hoop dat er nog een volgende editie komt maar dan beter georganiseerd en ni zo van die jonge gastjes die denken dat ze het zijn omdat ze nen dikken auto en geld hebben en die denken dat ze kunnen rijden. Dan heb ik liever dat ze de leeftijd optrekken tot 35+ dan hebde al vele minder idioten erbij.

Verder ivm het vluchtmisdrijf, als het zo is hoop ik dat ze die kerels lang achter de tralis zetten en geen rekening houden met hun geld( wat wel moeilijk zal zijn) Ben benieuwd naar de verdere afloop en volgend jaar, of de gumball nog zal doorgaan en of ze nog sponsers zullen vinden.

Comment

Working...
                                          X