Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    Wat voor beweringen zijn dat nu?
    Geen enkele deelnemer had dit gewild. Het vluchtmisdrijf is fout...maar mensen doen vreemde dingen wanneer ze in paniek zijn...

Terwijl jij lekker achter je pc'tje zit sterven er duizenden van de honger. Dat is nu éénmaal de wereld. Wij zijn in feite allemaal moordenaars omdat we onverschillig blijven. Denk daar maar eens over na!
    Inderdaad, ik kan me redelijk tot goed vinden in de mening van reVel.
    En ja, het moest er eens van komen, en het is een wonder dat het nu pas gebeurd. Maar had het geen gumballer geweest, er had geen haan gekraaid, het is gewoon een feit dat als je een roadtrip doet (of die nu gumball heet of legal rally of wat dan ook) de kans bestaat dat er ongevallen gebeuren, en dit is dan ook gebeurd na 9 jaar. Een rotte appel? Misschien. Iemand die de verkeerssituatie verkeerd inschatte? Misschien. Een combinatie van beiden? Misschien. Om maar duidelijk te maken, dit kon met gelijk welke zot gebeuren, of die nu in de gumball meerijdt of niet, een ongeval is altijd om de hoek. Precies of de familie van het slachtoffer er van wakker ligt ofdat het nu een gumballer is of iemand anders die het leven van hun familielid ontnomen heeft. Daarom zou ik het ten zeerste betreuren dat dit evenement wordt afgeschaft. Ik vind het goed dat ze gestopt zijn, anders was het helemaal om zeep, en ja, misschien moeten ze de gumball beperken tot wegen waar de infrastructuur beter is dan in een oosters land, maar wat gebeurd is is gebeurd, en men kan er niets aan veranderen. De gumball heeft zich teruggetrokken, en da's het enige wat ze nu konden doen, wat er naar volgend jaar aangepast wordt en of het überhaupt nog georganiseerd zal worden, da's (jammer genoeg) nog koffiedik kijken.
    Just my 2 cents.

Comment

• Wat er gebeurd is valt niet goed te praten, vooral vluchten na zo een ongeval. Laat ons nog veronderstellen dat het een paniekreactie is. Ze gaan waarschijnlijk wel gedacht hebben dat ze zich hier niet gingen kunnen uitkopen.

Zelf heb ik 2 jaar in een oostblokland gewoond en ik kan u verzekeren dat de wegen daar totaal niet geschikt zijn om met zo een wagens te rijden. Het is totaal onverantwoord. Je wagen stuiterd over de weg, je mag je daar aan paard en kar verwachten op de meest onmogelijke plaatsen. Ooit heb ik eens te midden de nacht twee mensen uit een bos zien komen om de weg over te steken en dan terug in het bos te verdwijnen. Ik had in geen 20 kilometer een dorp tegen gekomen. Die mensen hebben ook geen benul van de snelheid waarmee zo een wagen afkomt. Ik heb het zelf meerdere malen ondervonden. De eerste keer dat ik naar daar ging met de RS4 heb ik ze redelijk geknepen. Nu moet je als rijder van de gumball daar rekening mee houden en uw verstand gebruiken.

Wat me hier wel opvalt is tot en met dit ongeval iedereen het o zo cool vond die gumball en ook het totaal gebrek van zedenpreken. En nu ineens is het al tegenwind dat ze krijgen. Soit kvind het ook niet kunnen. Maar het is hier weer eens zwart-wit.

Een ding vraag ik me wel af, waarom is er nooit een rampscenario voorzien? Of dachten ze echt dat ze in het oostblok wel alles gingen kunnen in de doofpot duwen. Snelheidsboetes kan je wel afkopen, dodelijke ongevallen daarintegen... Kheb me ook laten gaan in Hongarije, omdat ik wist dat ze zo corrupt als de pest zijn. Maar stomme stoten heb ik bij mijn weten niet uitgehaald.

Ik ben eens benieuwd wat de gevolgen gaan zijn, maar ik veronderstel dat de aandacht snel zal wijken en dat die twee gastjes eerstdaags wel zullen vrij zijn.

Je moet me nu niet komen vertellen dat iemand die aan zo een events meedoet, geld zat heeft, en alle regels aan zijn laars lapt, ineens tot in keer zal komen. Herinner de beelden van Ruby Wax met die gecrashte witte ferrari, jaren geleden. Die gasten vonden dat de max. Max cooper moet massa's kaarsjes hebben gebrand om zolang dodelijke ongevallen te vermijden.

'T is heel spijtig dat dit is gebeurd en dat het op dergelijke manier is afgehandeld, maar je moet eerlijk zijn, niemand kan zeggen dat tegen illegale snelheden door zo een landen racen verantwoord gedrag is. Het zat er wel degelijk aan te komen, na 9 jaar zijn ze overmoedig geworden. Het lijkt er zelfs op dat de meeste rijders van nu tijdens de eerste editie nog plechtige communicantjes waren. Nu ja iedereen denkt van zijn eigen dat hij een goed chauffeur is. Tot je je grens te ver hebt gelegd... En met beide voetjes op de grond komt, het is dan meestal wel te laat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimRS4 Bekijk Berichten

Wat me hier wel opvalt is tot en met dit ongeval iedereen het o zo cool vond die gumball en ook het totaal gebrek van zedenpreken. En nu ineens is het al tegenwind dat ze krijgen. Soit kvind het ook niet kunnen. Maar het is hier weer eens zwart-wit.
        Het zijn allemaal mietjes en veranderen snel van mening!

Comment

• Jammer dat die oude man overleden is en niet die snobjes...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            In feite moet je straatraces goedkeuren als je de Gumball ook goedkeurt. Geef nu toe: dat kan niet.
            Dat is ook wel héél zwart-wit gesteld, niet?

Het feitelijke opzet van de Gumball is geen race, maar het is denk ik en hoop ik ook een minderheid van de deelnemers die het zo opvatten. Helemaal zeker kan ik daar natuurlijk niet van zijn, aangezien ik nooit rechtstreeks bij de Gumball betrokken ben. Wat de organisatie wel verweten kan worden is dat ze zich weinig profileren om dit haantjesgedrag te onderdrukken en dat ze er weinig aan doen om dit onverantwoord gedrag uit hun event te weren.
            Last edited by Wutputt; 04/05/2007, 20:58.
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• het is officieel er is een 2e dodelijk slachtoffer gevallen door de Gumball 3000

R.I.P voor de beide

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                Kan iemand me eigenlijk zeggen wat Maximilian Cooper verkeerd gedaan heeft? Ik vind het nergens?
                Hij persoonlijk misschien niet - wie zal het ooit weten? - maar de organisatie heeft het voorval in de doofpot proberen te steken (zie een van Bralo's posts).
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                  maar xit heeft precies altijd iets tegen rijke mensen
                  Enkel tegen rijken die denken dat ze meer mogen dan anderen net omdat ze veel geld hebben en tegen fils-à-papa's die zelf nog geen rotte cent verdiend hebben maar denken dat ze meer mogen dan anderen omdat papa rijk is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crawling777 Bekijk Berichten
                    diene bij rijder zit niet aan da stuur he
                    Die bijrijder is medeplichtig en even schuldig want hij is mee op de vlucht geslagen.
                    Volgens jouw redenering mag de tweede dader bij de moord van Joe dus ook vrijgelaten worden en rustig voortdoen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                      Het zijn allemaal mietjes en veranderen snel van mening!
                      Van mij ga je geen reacties vinden waarin staat dat ik pro de Gumball ben.
                      Ik vind het allemaal wel cool, en het is voor iedereen leuk om de regels aan je laars te lappen (ik vind dat ook), maar, en nu komt het, het kan gewoonweg niet.
                      Ik rijd dikwijls eens te snel, maar ik overdrijf daar niet mee. Ik heb natuurlijk maar geen gewoon Renaultje en geen Porsche of Ferrari, maar toch. Had ik wel zo'n wagen, ik zou me wel eens volledig laten gaan, maar dan op plaatsen waar ik het een beetje ken en waar ik een goed uitzicht heb op de weg die voor me ligt. Van mij moet het nog niet eens op circuit zijn.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        Jammer dat die oude man overleden is en niet die snobjes...
                        Klopt. Ik vraag me eigenlijk af wat de reacties dan zouden geweest zijn. Dat die "oud zak" daar maar niet moest rijden?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                          Die bijrijder is medeplichtig en even schuldig want hij is mee op de vlucht geslagen.
                          Volgens jouw redenering mag de tweede dader bij de moord van Joe dus ook vrijgelaten worden en rustig voortdoen?
                          persoonlijk, zouden zelfs die mensen die met die M6 reden, die de 2 daders van dit tragische ongeval hebben helpen vluchtmisdrijf plegen, ook zwaar bestraft moeten worden!

Dit zijn onmenselijke dingen!

Ben gumball fan in hart en nieren, maar dit kan niet door de beugel! Ook het proberen dit in een doofpot te steken, kan niet goedgepraat worden!!! Maar ik denk niet dat men alle schuld op Maximilion moet steken!
                          De grote schuldenaars zijn deze met de Porsche!!!

Wrm wordt bvb iedereen die een boete krijgt, eruit gegooid? of geef hen een bepaalde straftijd?

En steek zoals vroeger, eens weer wat alternatieve wagens in, ipv de klassiek Porsche/Ferrari/Lambo (wat niet wil zeggen dat ik dit geen schitterende wagens vind e!!! integendeel), zorg voor wat meer afwisseling, zoals vroeger, een VW camionette, een 2CV, oude Mustang, Audi RS4, hoe specialer de auto, hoe liever...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                            Hij persoonlijk misschien niet - wie zal het ooit weten? - maar de organisatie heeft het voorval in de doofpot proberen te steken (zie een van Bralo's posts).
                            Thanks Wutputt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                              Dat is ook wel héél zwart-wit gesteld, niet?

Het feitelijke opzet van de Gumball is geen race, maar het is denk ik en hoop ik ook een minderheid van de deelnemers die het zo opvatten. Helemaal zeker kan ik daar natuurlijk niet van zijn, aangezien ik nooit rechtstreeks bij de Gumball betrokken ben. Wat de organisatie wel verweten kan worden is dat ze zich weinig profileren om dit haantjesgedrag te onderdrukken en dat ze er weinig aan doen om dit onverantwoord gedrag uit hun event te weren.

Het is idd nogal zwart-wit, maar stel nu dat je een straatrace kan organiseren die volledig afgesloten is, en op een beperkte omloop, zou die dan minder veilig zijn dan de Gumball? Zeker niet. In feite zou het zelfs veiliger moeten zijn.
                              Mij ga je ook niet horen zeggen dat alle Gumballers slecht zijn, verre van. Ik geloof graag dat 90 % niet verder zou gaan dan ik zou gaan, maar dan nog worden er veel illegale snelheden gehaald. Feit is dat Gumballers zich net zoveel aan de verkeersreglementen moeten houden als wij. Geen probleem als op de autosnelweg 160 rijden als er niet te veel verkeer is, maar er bijna 200 op een slechte secundaire weg? Dat kan niet. Mijn part mogen ze zelfs 200 km/h of meer rijden op autowegen met quasi geen verkeer.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje Bekijk Berichten
                                persoonlijk, zouden zelfs die mensen die met die M6 reden, die de 2 daders van dit tragische ongeval hebben helpen vluchtmisdrijf plegen, ook zwaar bestraft moeten worden!

Dit zijn onmenselijke dingen!

Ben gumball fan in hart en nieren, maar dit kan niet door de beugel! Ook het proberen dit in een doofpot te steken, kan niet goedgepraat worden!!! Maar ik denk niet dat men alle schuld op Maximilion moet steken!
                                De grote schuldenaars zijn deze met de Porsche!!!

Wrm wordt bvb iedereen die een boete krijgt, eruit gegooid? of geef hen een bepaalde straftijd?

En steek zoals vroeger, eens weer wat alternatieve wagens in, ipv de klassiek Porsche/Ferrari/Lambo (wat niet wil zeggen dat ik dit geen schitterende wagens vind e!!! integendeel), zorg voor wat meer afwisseling, zoals vroeger, een VW camionette, een 2CV, oude Mustang, Audi RS4, hoe specialer de auto, hoe liever...

De organisator treft zeker geen rechtstreekse schuld, maar als je iets dergelijks organiseert, weet je gewoon dat er onschuldige slachtoffers kunnen vallen. Het zou dus bijzonder naïef zijn te denken dat iedereen voldoende besef heeft van wat redelijk is. Mensen zijn nooit 100 % redelijk. Ik denk dat iedereen hier al eens aan een snelheid heeft gereden die voldoende was om het rijbewijs kwijt te spelen (diegenen die zeggen van niet, zijn ofwel leugenaars, ofwel mietjes, ofwel hebben ze nog geen vast rijbewijs ). Verschil met de Gumball: je lokt dergelijk gedrag min of meer uit. Denk je van niet, dan ben je naïef.
                                Moest ik in de Gumball zitten met een Lambo of iets dergelijks onder mijn poep, ik zou ook doorblazen, maar het kan gewoon niet. Een politieker kan daarom gewoon niet pro de Gumball zijn, en is bijna verplicht er alles aan te doen om het tegen te gaan of het evenement op een afgesloten traject te laten plaatsvinden.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                                  http://www.makfax.com.mk/look/novina...7&NrSection=10

het is officieel er is een 2e dodelijk slachtoffer gevallen door de Gumball 3000

R.I.P voor de beide
                                  Erg dat zoiets moet gebeuren

Zelf ben ik zeker een voorstander van de Gumball, maar toch ben ik blij dat de race nu afgelast is uit respect voor de familie en vrienden van de overledenen.

Wat ik wel hoop, is dat de Gumball volgend jaar terugkomt. Misschien dan wel met een strengere reglementering. Roekeloos rijgedrag bijvoorbeeld zou men moeten bestraffen met een verbod om de rally verder te zetten. (Met roekeloos rijgedrag bedoel ik niet tegen hoge snelheden op de autostrade rijden, maar bijvoorbeeld via pechstroken voorbijsteken)
                                  nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                    Erg dat zoiets moet gebeuren

Zelf ben ik zeker een voorstander van de Gumball, maar toch ben ik blij dat de race nu afgelast is uit respect voor de familie en vrienden van de overledenen.

Wat ik wel hoop, is dat de Gumball volgend jaar terugkomt. Misschien dan wel met een strengere reglementering. Roekeloos rijgedrag bijvoorbeeld zou men moeten bestraffen met een verbod om de rally verder te zetten. (Met roekeloos rijgedrag bedoel ik niet tegen hoge snelheden op de autostrade rijden, maar bijvoorbeeld via pechstroken voorbijsteken)

Zeer mooi, maar hoe ga je zoiets controleren? Als de roekelozen geen ongelukken hebben, ga je nooit weten dat ze roekeloos geweest zijn. Op aangiftes van locals bij de organisatie, zou ik niet teveel rekenen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Rekenen op enkele contactpersonen zoals alex roy ofzo, de meesten komen elkaar toch ergens tegen enzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
                                        Rekenen op enkele contactpersonen zoals alex roy ofzo, de meesten komen elkaar toch ergens tegen enzo
                                        Ergens wel, maar als ze geen ander deelnemers voor of achter zich zien rijden. Ze kunnen natuurlijk ook gezamenlijk een stukje vlammen en zwijgen.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Idd controleren is moeilijk, maar ze zullen er toch iets op moeten vinden willen ze toestemming krijgen voor een hoplijk volgende rally.

Comment

Working...
                                          X