Het is net of het 2 verschillende ongelukken waren en dat ze die wagens gewoon daar hebben gezet.Maar dat kan onmogelijk. Alleen 200 km/u is even onmogelijk als hetgeen ik hier net zei.Enne langs welke kant rijden ze daar nu. Het Golfje staat precies op de kant van de Porsche, juist daarom denk ik dat ze anders rijden alleen weet ik het niet zeker.Of zijn de foto's misschien gespiegeld?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gumball 2007
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk BerichtenHet is net of het 2 verschillende ongelukken waren en dat ze die wagens gewoon daar hebben gezet.Maar dat kan onmogelijk. Alleen 200 km/u is even onmogelijk als hetgeen ik hier net zei.Enne langs welke kant rijden ze daar nu. Het Golfje staat precies op de kant van de Porsche, juist daarom denk ik dat ze anders rijden alleen weet ik het niet zeker.Of zijn de foto's misschien gespiegeld?
Comment
-
Dat klopt wel, Carlito maar die Porsche is zeer weinig beschadigt, zelfs tegen 100 km/u is dat nog te weing.Bij een frontale botsing moet je toch beide snelheden toch optellen dat ieder ervaard als hij tegen een muur botst hé Er klopt toch iets niet hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk BerichtenDat klopt wel, Carlito maar die Porsche is zeer weinig beschadigt, zelfs tegen 100 km/u is dat nog te weing.Bij een frontale botsing moet je toch beide snelheden toch optellen dat ieder ervaard als hij tegen een muur botst hé Er klopt toch iets niet hoor
De lichtste/minst stevige wagen neemt de grootste schok in zich op.
Kijk maar naar die foto's van die GT3 die achterin een Vrachtwagen is gereden...
En vergelijk de crashtesten van een 997 Turbo en een Golf II eens...
Die golf zit bij 50kmh al volledig in elkaar volgens mij, en die Porsche gaat dan net een klein beetje beschadigde voorkant hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk BerichtenAh, oke dat weet ik dan ook weeral
Gooi maar eens een appelsien tegen een watermeloen en kijk wat het eerste barst
Of een ei tegen een voetbal...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenCheck this out. Een paar nieuwe 'nieuwsfeiten'.
Ze gaan er aan beginnen he, informatie die elkaar tegenspreekt. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over de omstandigheden van het ongeval.
Comment
-
Stel Cooper heeft gelijk, en het oudere koppel is in fout, stel he zeg ik.
Waarom dan die doofpot operatie? waarom vluchten ze na het ongeluk?
Ze hebben het proberen stilhouden tot die gastjes veilig en wel de grens over waren terug naar huis.
Het is toch niet te schatten wat ze allemaal zouden doen om toch maar niet te moeten toegeven dat ze in fout zijn.
Overal kon je lezen hoe snel ze wel reden, en plots ineens is er die Porsche die aan de toegestane snelheid tegen een golfje rijd. Tja ne dooien kan u nie tegenspreken zeker? het feit dat ze het op een lopen hebben gezet zal wel ergens betekenen dat ze niet zo wreed in hun recht waren. Als er morgen enen voor mijn neus onder mijn wagen rijd en die komt van links of een spookrijder, ik ga geen vluchtmisdrijf plegen. Zoals Gunter Lamoot zo schoon zegt bende f-cking jeanetten.
Comment
-
Trieste zaak... het ergste is dat er iemand gestorven is. Nu dat beginnen verbloemen in het voordeel van die porsche-gasten is een heel trieste actie... die porsche zal echt niet op zijn gemakje tegen 60 per uur mede gumballers aan het inhalen geweest zijn.
Zo'n fout maken = pay the price
Ik ben fan van gumball omwille van al het exotisch materiaal, en de autominded sfeer die er rond hangt... maar diep vanbinnen heb ik ook m'n twijfels over het verantwoord zijn van zo'n race. Zeker als je sommige van die gumballers voorbije zondag zag voorbijscheuren (pechstrook, links-rechts, ...)
T'is allemaal kicken en vet om zien, tot er iemand door sterft. En wat ze nu duidelijk proberen met een draai te geven aan dat verhaal is zoals ik zei, heel triest, en vooral voor de familie en nabestaanden van die man.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenTrieste zaak... het ergste is dat er iemand gestorven is. Nu dat beginnen verbloemen in het voordeel van die porsche-gasten is een heel trieste actie... die porsche zal echt niet op zijn gemakje tegen 60 per uur mede gumballers aan het inhalen geweest zijn.
Ik ben fan van gumball omwille van al het exotisch materiaal, en de autominded sfeer die er rond hangt... maar diep vanbinnen heb ik ook m'n twijfels over het verantwoord zijn van zo'n race. Zeker als je sommige van die gumballers voorbije zondag zag voorbijscheuren (pechstrook, links-rechts, ...)
T'is allemaal kicken en vet om zien, tot er iemand door sterft. En wat ze nu duidelijk proberen met een draai te geven aan dat verhaal is zoals ik zei, heel triest, en vooral voor de familie en nabestaanden van die man.
Comment
-
Ik weet niet wat ik hier nu allemaal nog moet van denken, inderdaad, wat er gebeurd is, dat is niet goed te praten. Dat vluchten ... zeker niet. Maar inderdaad, in zo een land ...
Als ik de schade zie aan de Porsche, dan twijfel ik ook wel een beetje aan de snelheid. Ik ken natuurlijk niets van schadegevallen dus ja.
In ieder geval, er was een ongeval, en er zijn doden, de daders zijn gevlucht ... dit moet niet goedgepraat worden.
Wel vind ik het jammer dat Adidas op deze manier reageerd. (degene die schoenen gekocht heeft ... bewaren en op eBay verkopen)
Comment
-
Pfff, ik hoop echt op duidelijkheid. Er wordt ook ergens vermeld dat de 2 gumballers hebben gewacht tot de ambulance en daarna weggegaan zijn & dat gumball HQ door de onduidelijkheid gewacht heeft met berichtgeving.
'k Ga eerlijk zijn, ik twijfel over de omstandigheden, mede doordat er dus 2 verhalen zijn. Enerzijds zullen anti-gumballers & locals maar al te graag het ongeval in hun voordeel laten spelen. Anderzijds willen de 2 gumballers en de organisatie maar al te graag het ongeval in de doofpot stoppen.
Beide verhalen worden weerlegd, onduidelijk is troef, ik onthou mijn mening over het hele gebeuren voorlopig.
Comment
-
Dit is een statement door Alex van Team Polizei:
"Team Polizei’s Alex Roy & Michael Ross feel compelled to challenge Gumball 3000 over the untenable position in which participants were placed.
At 8am on Thursday, May 3rd, 2007, Maximillion Cooper addressed a driver briefing in the Sheraton Hotel, Tirana, Albania.
Despite the disturbing rumours of the fatality of a Macedonian motorist on Wednesday, May 2nd, Mr. Cooper stated that “Gumball is often the subject of wild rumours,” after which the rally was allowed to proceed.
We question whether participants were given all facts available at that time, enabling them to exercise personal judgment in deciding whether to withdraw from the event immediately."
Ook terug te vinden op http://www.gumball144.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk dat ik mits het nodige geld zeker zou meedoen met de gumball. Ik denk dat er op dit forum, zelfs onder diegenen die er flagrant tegen zijn, ook heel veel zitten die mits de nodige centjes aan dit evenement zouden meedoen.
Of ik als een gek over Albanese weggetjes zou scheuren, da's iets anders.
In ieder geval, no hard feelings Wim
Ik heb nergens gezegd dat ik niet zou willen meedoen, maar dat zal toch nooit gebeuren allicht.
Mijn besluiten zijn louter die van iemand met verantwoordelijkheidszin.
Vanzelfsprekend zou ik ook al eens doorgassen in een dergelijk evenement, maar alleen waar dat kan. Op de plaats waar dat ongeluk gebeurde lijkt het me echter niet gepast aan hoge snelheid te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenAls het koppel in een Golf 5 reed en niet in een Golf 2 was er niks aan de hand...
Wat een vreselijk hautaine reactie. Als je dat meent toch. En ik druk het nu nog beschaafd uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenCheck this out. Een paar nieuwe 'nieuwsfeiten'.
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenTrieste zaak... het ergste is dat er iemand gestorven is. Nu dat beginnen verbloemen in het voordeel van die porsche-gasten is een heel trieste actie... die porsche zal echt niet op zijn gemakje tegen 60 per uur mede gumballers aan het inhalen geweest zijn.
Chapeau Avantus dat je daarvoor uitkomt. Ik deel je mening.
Maar over het ongeval zelf kan/mag niemand van ons zich uitspreken, zolang we de feiten niet kennen. Eerst was't 200 km/h, tegenwoordig is't er nog maar 60. Eerst waren't de Gumballers, dan het koppel, en nu ineens een doofpotoperatie. Zever. Gewoon hopen dat de feiten ooit komen bovendrijven.Last edited by wotr; 06/05/2007, 12:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenOp de plaats waar dat ongeluk gebeurde lijkt het me echter niet gepast aan hoge snelheid te rijden.
Heb jij die plaats gezien, ben je er al geweest, en hoe kun je zeker zijn dat er daar ook degelijk aan hoge snelheid gereden werd?
Allemaal veronderstellingen, voorzichtig blijven met "bold statements"
Comment
Comment