Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Heb jij die plaats gezien, ben je er al geweest, en hoe kun je zeker zijn dat er daar ook degelijk aan hoge snelheid gereden werd?

Allemaal veronderstellingen, voorzichtig blijven met "bold statements"

Nope, maar op plaatsen zonder scheiding tussen de rijvakken, waar je de weg niet goed kent (het feit dat de Porche op de verkeerde kant van de weg reed, kan daar op wijzen), let je toch een tikkeltje meer op. Straks ga je me nog zeggen dat een dergelijk ongeluk moeilijk te ontwijken was.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Nope, maar op plaatsen zonder scheiding tussen de rijvakken, waar je de weg niet goed kent (het feit dat de Porche op de verkeerde kant van de weg reed, kan daar op wijzen), let je toch een tikkeltje meer op. Straks ga je me nog zeggen dat een dergelijk ongeluk moeilijk te ontwijken was.

Neen, maar het ergert me gewoon (mm, wrong thread ) hoe iedereen even oordeelt over dat ongeluk alsof ze er zelf bij waren. Voorlopig komen er berichten van alle kanten: De media rapporteren over snelheden rond of boven de 200 km/h (sensatie, dat verkoopt) en Cooper beweert dat de porsche aan legale snelheid reed. Tot hiertoe weet niemand exact wat er gebeurd is, het enige wat absoluut vaststaat is dat er 2 doden zijn gevallen. Komt het door onbezonnenheid van de gumball rijders of door de onoplettendheid van de 2 bejaarden, who knows? Er is geen hond (toch zeker niet hier op het forum) die het op dit moment met zekerheid kan vertellen.
      Daarom raad ik iedereen aan af te wachten met grote uitspraken. Zodra een onderzoek of ooggetuigen kunnen bewijzen dat de porsche onbezonnen hard reed, dat het bejaarde echtpaar normaal legaal op de weg reed en dat de porsche rijders vluchtmisdrijf gepleegd hebben, dan ben ik de eerste om dat soort gedrag ten stelligste af te keuren. Maar zolang dit niet officieel vast staat, hou ik de boot nog even af.

Comment

• Het is waar al die veronderstellingen van; zou hij 200km/u gereden hebben of dat kan niet dat hij aan een legale snelheid reed of het is de schuld van die Golf of BLABLABLA.

Er zijn hier 2 mensen gestorven en derest is bijzaak.

Als Gumball er nooit zou gepasseerd hebben, zouden Vladimir Cepuljoski en Margarita Chepunjoska nog geleefd hebben!

Ik steek de schuld zeker niet op Gumball, omdat, eigenlijk, laten we zeggen, tot nu toe niemand weet hoe het allemaal in z'n werk is gegaan (behalve de daders zelf dan).

Maar met in de doofpot te steken, daar geraak je ook geen stap verder mee...

Ik hoop dat er snel duidelijkheid in de zaak komt en dan mogen jullie eens allemaal jullie uitspraken opnieuw komen formuleren!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Een dergelijk ongeluk veroorzaken is hoedanook een fout (door op een redelijke manier te rijden, veroorzaak je zoiets niet). Daarna vluchten is nog een grotere fout. En dan heb je ook nog de doofpot-affaire. Snappie?
          Wat die getuigen betreft: het zouden getuigen geweest zijn die zeiden dat de Porsche minstens 200 km/h reed. OK, mensen overdrijven graag, maar 160 is ook te veel. 100 valt mss nog mee, maar dat een dergelijk ongeluk gebeurd is, kan hoedanook enkel te wijten zijn aan ongepast rijgedrag.
          Stel jezelf nu eens in de plaats van de autoriteiten. Als die het ongeval gaan minimaliseren, verliezen ze niet alleen aan geloofwaardigheid, maar ook aan populariteit.

Ik zei al dat ik er zelf ook wel aan mee zou doen. En dat ik ook al eens goed zou doorgassen, dus zelfs al doe ik dat op relatief veilige plaatsen, dan nog ben ik in fout, maar ik ben een autoliefhebber én een mens, dus ik maak fouten. Het komt er gewoon op aan niet te overdrijven. In heel die zaak met dat ongeluk, zijn een reeks fouten gemaakt, en dat is er zwaar over.

I rest my case.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

door op een redelijke manier te rijden, veroorzaak je zoiets niet.

Sorry, maar dat is toch wel érg naïef hoor

Comment

Sorry, maar dat is toch wel érg naïef hoor
              Wat is daar nu naïef aan? Als je je aan de regels houdt, kom je niet op het ander rijvak terecht als er een tegenligger aan komt.
              Nogmaals: het is niet alleen het ongeluk op zich dat stoort, maar ook de hele afhandeling ervan.
              Feit is dat de dader moet gestraft worden. Als in ons land één of andere puber in een getunede Seat Ibiza een oud mannetje om zeep rijdt, is dat net zo.
              It happened en het lijkt er zwaar dat de bestuurder van de Porsche in fout is.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat is daar nu naïef aan? Als je je aan de regels houdt, kom je niet op het ander rijvak terecht als er een tegenligger aan komt.
                Dat vind ik naïef
                Wat jij zegt is dat een mens per definitie onfeilbaar is. Er zijn al veel mensen gestorven die een verkeerde inschatting maken bij een inhaalmanoever, zelfs bij inhaalmanoevers bij legale snelheid.

It happened en het lijkt er zwaar dat de bestuurder van de Porsche in fout is.

Je zegt het zelf...lijkt.
                Lijken is geen 100% zekerheid.

Comment

• Het is hier al eens gepost maar in de beknopte mededeling van Team Polizei staat interessante info:

Team Polizei’s Alex Roy & Michael Ross feel compelled to challenge Gumball 3000 over the untenable position in which participants were placed.

At 8am on Thursday, May 3rd, 2007, Maximillion Cooper addressed a driver briefing in the Sheraton Hotel, Tirana, Albania.

Despite the disturbing rumours of the fatality of a Macedonian motorist on Wednesday, May 2nd, Mr. Cooper stated that “Gumball is often the subject of wild rumours,” after which the rally was allowed to proceed.

We question whether participants were given all facts available at that time, enabling them to exercise personal judgment in deciding whether to withdraw from the event immediately.

Hieruit blijkt dat de organisatie ofwel informatie verborg of niet op de hoogte was van de gebeurtenissen...

Ik denk dat de organisatie verborg voor de deelnemers...

En blijkbaar heeft Team Polizei dezelfde mening...
                  Last edited by ; 06/05/2007, 02:37.

Comment

• Team Polizei verwijderde tevens de Gumball Logo's op hun voertuig:

(photo credit to Oz-Cro), seen on GTSpirit.com

Comment

Dat vind ik naïef
                      Wat jij zegt is dat een mens per definitie onfeilbaar is. Er zijn al veel mensen gestorven die een verkeerde inschatting maken bij een inhaalmanoever, zelfs bij inhaalmanoevers bij legale snelheid.

Een mens is niet onfeilbaar (het gedacht alleen al), maar een dergelijk ongeluk getuigt toch niet echt van veel verantwoordelijkheidszin. En moesten ze nu nog op de plaats van het ongeluk gebleven zijn, maar nee. In shock of niet, zoiets doe je niet. Daarvoor waren de consequenties van het ongeluk gewoon te erg.

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Je zegt het zelf...lijkt.
                      Lijken is geen 100% zekerheid.

Ik pleit voor wat het meest waarschijnlijke is. Dit is maar een forum. Was ik een rechter, ik zou uiteraard meer details en zekerheden willen.
                      Jij gaat het pas geloven eens er meer details zijn zeker? Het lijkt bijna alsof je betrokken voelt. Ik vraag me af waarom. Omdat je graag snel rijdt? Tja, wie niet op dit forum?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Een mens is niet onfeilbaar (het gedacht alleen al), maar een dergelijk ongeluk getuigt toch niet echt van veel verantwoordelijkheidszin. En moesten ze nu nog op de plaats van het ongeluk gebleven zijn, maar nee. In shock of niet, zoiets doe je niet. Daarvoor waren de consequenties van het ongeluk gewoon te erg.

Ik pleit voor wat het meest waarschijnlijke is. Dit is maar een forum. Was ik een rechter, ik zou uiteraard meer details en zekerheden willen.
                        Jij gaat het pas geloven eens er meer details zijn zeker? Het lijkt bijna alsof je betrokken voelt. Ik vraag me af waarom. Omdat je graag snel rijdt? Tja, wie niet op dit forum?

Grr, we zijn elkaar echt naar uitersten aan het drijven

Nee ik zeg dat gewoon allemaal omdat ik het haat om iemand te veroordelen vooraleer de feiten vaststaan. Met mijn rijstijl heeft het hoegenaamd niets te maken.

In the U S of A zitten er ook al tig mensen onder de zoden waarvan het "waarschijnlijk" was dat ze iemand vermoord of verkracht hadden en die ze dus maar even op de stoel gezet hebben.

Onschuldig tot schuld bewezen is, dat probeer ik te verdedigen. Meer moet je er niet achter zoeken.

Kun je daarmee akkoord gaan? Ik volg jou dan in de stelling dat het waarschijnlijk is dat die 2 arme mensjes gestorven zijn door het onbezonnen gedrag van de Porsche, en dat Max het hele zootje met de mantel der liefde probeerde te bedekken.

Comment

Grr, we zijn elkaar echt naar uitersten aan het drijven

Nee ik zeg dat gewoon allemaal omdat ik het haat om iemand te veroordelen vooraleer de feiten vaststaan. Met mijn rijstijl heeft het hoegenaamd niets te maken.

In the U S of A zitten er ook al tig mensen onder de zoden waarvan het "waarschijnlijk" was dat ze iemand vermoord of verkracht hadden en die ze dus maar even op de stoel gezet hebben.

Onschuldig tot schuld bewezen is, dat probeer ik te verdedigen. Meer moet je er niet achter zoeken.

Kun je daarmee akkoord gaan? Ik volg jou dan in de stelling dat het waarschijnlijk is dat die 2 arme mensjes gestorven zijn door het onbezonnen gedrag van de Porsche, en dat Max het hele zootje met de mantel der liefde probeerde te bedekken.

Ik ga er natuurlijk mee akkoord. Ik ben sowieso graag fel in mijn reacties, maar fouten moeten bestraft worden (dat geldt voor iedereen), nadat men alle feiten en bewijzen heeft kunnen verzamelen. Dat is een beginsel van onze rechtsstaat. Wel benieuwd hoe ze daar in Macedonië mee omgaan.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Wel benieuwd hoe ze daar in Macedonië mee omgaan.

Ik denk dat er leukere landen zijn om in de cel te zitten. Alleen de naam van die hoofdstad al

Comment

• Ik wil nog even reageren t.o.v. degenen die beweren dat er hier een aantal hypocrieten negatief zijn beginnen spreken na het ongeluk terwij ze daarvoor nog enhousiast waren over de Gumball. Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf spreken maar ik heb de gumball altijd al met een scheef oog bekeken, je kan ook zulke berichten van mij al lezen vooraleer het ongeval was gebeurd.

Op zich spreekt het concept me wel aan: men verzamelt een aantal superauto's en doet daarmee een aantal landen aan. Wat kan er mooier zijn dan dat en wie zou er niet aan mee willen doen? Het probleem is dat de realiteit helemaal zo mooi niet is en bij de Gumball vaak uitmonde in een race waar een aanzienlijk deel van de deelnemers geen grenzen kan trekken. Als ik sportwagens door het verkeer zie slalommen midden in de spits tegen veel te hoge snelheden dan wekt dat weerzin bij mij op. De uitwerking is voor mij helemaal fout; in plaats van de onverantwoordelijke chauffeurs tegen zichzelf te beschermen lijkt dit evenement hen nog aan te moedigen. Op geen enkele manier werd of wordt er vanuit de organisatie gewezen op de verantwoordelijkheid die de deelnemers dragen.

Comment

• Ik sluit me hier bij aan, auto's zijn mooi om te zien maar er zitten dwazen achter het stuur, mijn mening vanaf de eerste Gumball.

Het moest er van komen, racen doe je op een afgesloten parkoer.
                                Mijn deelneming aan de familie.

Die gumballers zijn een stelletje ongeregeld, en dat evenement doet er toe dat autosport en de autoliefhebbers bij een groot publiek over dezelfde kam geschoren worden.

Comment

• Ik blijf erbij dat 200 km/u nogal ERG snel lijkt, en dat overleeft een Porsche zelfs niet.

Het zal wel een pak minder geweest zijn.

Ach we zien het wel allemaal later...

Comment

• Wat een gezever allemaal.
                                    Of het nu tegen 200 per uur of tegen 10 per uur is geweest, speelt geen enkele rol.
                                    't Is altijd hetzelfde: jullie moeten dergelijk gespuis proberen goedpraten.
                                    Eén punt is overduidelijk: de bestuurder van de Porsche heeft het ongeval veroorzaakt, men pleegt geen vluchtmisdrijf als men in zijn recht is.
                                    Hoeveel hebben er hier al gezegd dat ze eerst de harde feiten willen kennen alvorens een oordeel te vellen? Harde feiten: er zijn twee mensen dood. Hard genoeg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                      Wat een gezever allemaal.
                                      Of het nu tegen 200 per uur of tegen 10 per uur is geweest, speelt geen enkele rol.
                                      Eén punt is overduidelijk: de bestuurder van de Porsche heeft het ongeval veroorzaakt, men pleegt geen vluchtmisdrijf als men in zijn recht is.
                                      Hoeveel hebben er hier al gezegd dat ze eerst de harde feiten willen kennen alvorens een oordeel te vellen? Harde feiten: er zijn twee mensen dood. Hard genoeg?
                                      Zeker hard genoeg, maar dat zegt nog steeds weinig over de exacte omstandigheden van het ongeval.

Stel je nu eens in de plaats van de bestuurder van de porsche die (puuuuur hypotetisch) GEEN fout maakte. Er zullen maar al te graag mensen zijn om direct de schuld in de gumballers zijn schoenen te schuiven.
                                      Zijn die twijfels niet genoeg om nog te wachten met een oordeel te vellen. Zoals ik al zei: vluchtmisdrijf of niet, doofpotoperatie of niet, beiden worden weerlegd. Dus wachten met een oordeel te vellen vind ik het verstandigste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                        Wat een gezever allemaal.
                                        Ik moet u hier toch min of meer gelijk geven, Ik kan me niet voorstellen, dat Cooper niet op de hoogte was. Er zullen daar nog gumballers bij geweest zijn bij dat ongeluk. Het feit dat die ook hun bek houden, en enkel en alleen de organisator de enige is die alle onschuld staande houd, zegt ook veel.
                                        En wat Team Polizei zegt spreekt toch boekdelen. Kom me nu niet vertellen, dat zo een organisatie, waar wij thuis zelfs kunnen volgen waar die wagens ergens zitten. Niet gaan op de hoogte zijn een dag na de feiten. Had het kosjer geweest er was er niet zoveel om te doen geweest. Alles lijkt er sterk op dat ze hun investeringen willen veilig stellen, en geen zak geven om die twee oudere mensen, zij zijn ook iemands ouders en grootouders.
                                        We weten niet wat er juist gebeurd is, maar het heeft er alle schijn van dat het alles behalve zuiver op de graat is. Ik hoop dat we nog iets meer zekerheid gaan krijgen.
                                        Uit het feit dat ze zo rap mogelijk hebben geprobeerd het land uit te vluchten weet je toch al genoeg, ze konden evengoed ergens naar de locale autoriteiten gevlucht zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Ik blijf erbij dat 200 km/u nogal ERG snel lijkt, en dat overleeft een Porsche zelfs niet.

Het zal wel een pak minder geweest zijn.

Ach we zien het wel allemaal later...

So?
                                          Allez, het was mss 120 km/h. Is het daarmee goedgepraat?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X