Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En maar blijven proberen om weg te geraken, met een prive jet.
    Als je niets hebt misdaan en zoveel geld hebt om de beste advocaten naar Skopje te halen, moet je dan zo in uw broek doen. Het is wel een of andere mode ontwerper. Die zien er op tv niet altijd de stoerste uit.
    Don't do the crime if you are not willing to do the time.

Police in Macedonia have re-arrested a British man over a fatal car crash during the Gumball 3000 rally

Property developer Nicholas Morley, 30, from Bowden, Cheshire was first arrested after his Porsche 911 collided with another car in Macedonia on Wednesday.

An elderly Macedonian man in the second vehicle, Vladimir Cepulyoski, died in hospital on Thursday, and his wife Margarita died yesterday.

Mr Morley was charged with endangering traffic and abandoning an accident victim and was released from custody in the southern town of Ohrid after being granted bail set at ??17,000.

His co-driver,Matthew McConville, 36, from Prestwich, Greater Manchester, was freed without charge pending further investigations.

But it has emerged that Mr Morley was stopped late on Friday night as he prepared to board a private jet at the airport of the Macedonian capital Skopje, the Associated Press reported.

A spokeswoman for the Gumball 3000 said: "Nick Morley is still in Macedonia and has been taken back into custody."

She could not say whether Mr McConville had returned to the UK, but it is understood he is free to leave Macedonia.

Ivo Kotevski, a Macedonian police spokesman, said on Thursday that the British pair left the scene after the accident.

He said border guards found them shortly afterwards in another vehicle trying to cross the border into Albania.

It is believed the two men waited at the scene until ambulance crews arrived to help the driver of the second car, before rejoining the race towards the Albanian border.

Organisers have scrapped this year's event as a mark of respect.

Maximillion Cooper, the rally's founder, said in a statement: "As a sign of respect we have decided that this year's Gumball 3000 Rally will not travel any further and will end in Bratislava.

"This is the first time anything like this has happened in nine years of travelling through over 40 countries with thousands of drivers."

The rally involves driving 3,000 miles from London to Athens and back, across Europe on roads used by the public.

It attracts celebrities and playboy millionaires, who each day drive around 500 miles before throwing extravagant parties at night.
    bron : Sky news

Comment

• Nog zo'n misverstand: vluchtmisdrijf heeft NIETS te maken met al dan niet de schuld van een ongeval. Het gebeurt niet enkel met Gumballers, wel vooral met mensen die net een ongeval meegemaakt hebben. Dan kan je niet logisch nadenken en ben je een beetje "ontoerekeningsvatbaar".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        Nog zo'n misverstand: vluchtmisdrijf heeft NIETS te maken met al dan niet de schuld van een ongeval. Het gebeurt niet enkel met Gumballers, wel vooral met mensen die net een ongeval meegemaakt hebben. Dan kan je niet logisch nadenken en ben je een beetje "ontoerekeningsvatbaar".
        Met alle respeect maar zijn ontoerekeningsvatbaarheid duurt dus wel enkele dagen. Misschien al een tactiek van zijn advokaten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Sorry, maar dat is toch wel érg naïef hoor
          En toch heeft hij gelijk. De crash zal wel niets plaats hebben gevonden aan 200km/u denk ik. Maar, feiten:

- Feit: De Gumball mag dan fijn zijn voor autliefhebbers, het is en blijft gevaarlijk.

- Feit:Als je eerlijk bent weet je ook dat er in de gumball ook wel "goede" deelnemers zijn, maar dat een groot deel ook opgeblazen hautaine achterlijke idioten is.
          Geld maakt hun niets uit, en met hun erg beperkte IQ sturen ze hun penisverlengers naar ontoelaatbare snelheden.

- Feit: De Gumballers halen hogere snelheden dan toegelaten op openbaar terrein/ publieke wegen: afschaffen die handel.

- Feit: Gumballers die aan de kant worden gezet betalen met een wansmakelijke glimlach hun boetes. Men had boetes moeten geven in verhouding tot hun inkomen en wagen hoedanook in beslagnemen.

- Feit: Tegen +200km/u racen tussen het "gewone" verkeer door en de avond/ nacht voordien je achterlijk lijf vol alcohol kappen gaat niet samen.

- Feit: Aan alle Gumball aanhangers hier : De gumball is een mooie kans om exotische wagens aan het werk te zien. Maar het concept is ontoelaatbaar. Denken julliedat de gumballers jullie gaan ontzien in jullie Golfje of Focusje( ik kies hier maar 2 willekeurige modellen) ? Voor het zelfde geld waren ze tegen een forumer geknald, en stonden ze nu ook verhaaltjes te verzinnen om hem de schuld te geven. Denk daar maar eens over na.

Conclussie : Opdoeken en afschaffen die handel.
          Last edited by ; 06/05/2007, 15:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
            En toch heeft hij gelijk. De crash zal wel niets plaats hebben gevonden aan 200km/u denk ik. Maar, feiten:
            "zal wel niet"

is het nu wel of is het nu niet?

En wat als ze nu geen inkomen hadden en op 'pensioen' waren, dan moesten ze niks betalen RANA?

Feit: Je hebt domme mensen die rijk worden, maar veel zijn toch best slim!

Feit: Je hebt mensen die altijd maar zeiken.

Comment

- Feit: De Gumball mag dan fijn zijn voor autliefhebbers, het is en blijft gevaarlijk.

- Feit:Als je eerlijk bent weet je ook dat er in de gumball ook wel "goede" deelnemers zijn, maar dat een groot deel ook opgeblazen hautaine achterlijke idioten is.
              Geld maakt hun niets uit, en met hun erg beperkte IQ sturen ze hun penisverlengers naar ontoelaatbare snelheden.

- Feit: De Gumballers halen hogere snelheden dan toegelaten op openbaar terrein/ publieke wegen: afschaffen die handel.

- Feit: Gumballers die aan de kant worden gezet betalen met een wansmakelijke glimlach hun boetes. Men had boetes moeten geven in verhouding tot hun inkomen en wagen hoedanook in beslagnemen.

- Feit: Tegen +200km/u racen tussen het "gewone" verkeer door en de avond/ nacht voordien je achterlijk lijf vol alcohol / drugs kappen gaat niet samen.

- Feit: Aan alle Gumball aanhangers hier : De gumball is een mooie kans om exotische wagens aan het werk te zien. Maar het concept is ontoelaatbaar. Denken julliedat de gumballers jullie gaan ontzien in jullie Golfje of Focusje( ik kies hier maar 2 willekeurige modellen) ? Voor het zelfde geld waren ze tegen een forumer geknald, en stonden ze nu ook verhaaltjes te verzinnen om hem de schuld te geven. Denk daar maar eens over na.

Absoluut!

Een hoog inkomen moet erg zwaar bestraft worden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                "zal wel niet"

is het nu wel of is het nu niet?

En wat als ze nu geen inkomen hadden en op 'pensioen' waren, dan moesten ze niks betalen RANA?

Feit: Je hebt domme mensen die rijk worden, maar veel zijn toch best slim!

Feit: Je hebt mensen die altijd maar zeiken.

Het zal wel niet.

Pensioen aanslaan dan, zal in hun geval wel een mooi pensioen zijn trouwens.

Feit: Jij hebt domme mensen die rijk worden. Die blijven nog steeds dom.
                Feit: Je hebt mensen die altijd maar zeiken omdat ze het leuk vinden idioten te irriteren.

Comment

Het zal wel niet.

Pensioen aanslaan dan, zal in hun geval wel een mooi pensioen zijn trouwens.

Feit: Jij hebt domme mensen die rijk worden. Die blijven nog steeds dom.
                  Feit: Je hebt mensen die altijd maar zeiken omdat ze het leuk vinden idioten te irriteren.

mij irriteer je niet

Comment

• ... en dan zitten we weer bij de discussie "wat is je inkomen?".

Ik ken mensen met een villa in Spanje wiens kinderen een studiebeurs krijgen.

/Nutteloze discussie imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      Absoluut!

Een hoog inkomen moet erg zwaar bestraft worden!
                      Hupla, zeg op aw iets slecht over rijke zakken en je krijgt alle fils à papa'tjes achter je aan.

Ik vind het nier meer dan normaal dat iemand die een hoog inkomen een boete betaalt in verhouding tot zijn inkomen. Een boete van pakweg 400€ is niets voor zo een kapitaalkrachtige. Dat heeft niets te maken met het bestraffen van hoge inkomens, wel met het tegengaan van toestanden waarin dergelijke "rijken" zich alles kunnen permiteren.

Er zitten in de Gumball ook deelnemers die hun verstand gebruiken, maar er zitten ook rotte appels in.

Comment

• Damn zeg, der kunnen er hier toch serieus bleiten ze !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                          Damn zeg, der kunnen er hier toch serieus bleiten ze !!!
                          Ik ween niet, jij wel ?

Comment

Ik ween niet, jij wel ?
                            Nee hoor... bleiten is zagen!

Iedereen heeft nu zijn standpunt ondertussen wel duidelijk gemaakt. Ge zijt er voor of ge zijt er tegen. 't Zal niet helpen hoor om te blijven janken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                              Nee hoor... bleiten is zagen!

Iedereen heeft nu zijn standpunt ondertussen wel duidelijk gemaakt. Ge zijt er voor of ge zijt er tegen. 't Zal niet helpen hoor om te blijven janken!
                              Ok, dan mag dit op slot.

Comment

Ok, dan mag dit op slot.
                                Inderdaad!

Comment

Hupla, zeg op aw iets slecht over rijke zakken en je krijgt alle fils à papa'tjes achter je aan.

Ik vind het nier meer dan normaal dat iemand die een hoog inkomen een boete betaalt in verhouding tot zijn inkomen. Een boete van pakweg 400€ is niets voor zo een kapitaalkrachtige. Dat heeft niets te maken met het bestraffen van hoge inkomens, wel met het tegengaan van toestanden waarin dergelijke "rijken" zich alles kunnen permiteren.

Er zitten in de Gumball ook deelnemers die hun verstand gebruiken, maar er zitten ook rotte appels in.
                                  Daar gaat het toch niet om? Uw veralgemeningen swingen de pan weer uit
                                  Ik vind het gewoon een absurde denkpiste dat mensen met financieel succes zwaarder bestraft zouden moeten worden voor dezelfde overtreding? Waarom dan?

Als er dan al een criterium moet zijn om Gumballers zwaarder te bestraffen, dan is dat de roekeloosheid van hun daden, je mag gerust iemand zwaarder bestraffen die aan het racen is "gumball-style", dan iemand die aan dezelfde snelheid, op een normale manier rijdt.

Comment

Ja, dat is waar, het is een gvaarlijke onderneming maar niet het event is gevaarlijk, de deelnamers maken het gevaarlijk

Kan ik je ook geen ongelijk on geven, er zijn deelnemers die meedoen voor het event en anderen die meedoen voor de kick van de snelheid

Inderdaad, ze rijden sneller dan toegelaten maar doe jij dat dan nooit? Om snel te rijden hoeft het helemaal geen Gumball te zijn, dat is gewoon iets wat dagelijkse gebeurd

Wagen in beslag nemen maakt niets uit ... dag erna hebben ze een andere

- Feit: Tegen +200km/u racen tussen het "gewone" verkeer door en de avond/ nacht voordien je achterlijk lijf vol alcohol / drugs kappen gaat niet samen.
                                    Dit is een straffe uitspraak, ik zou maar nog eens nadenken voor je zoiets zegt. Ik ga niet beweren dat het niet zo is maar een beschuldiging van deze aard ... drank tot daar aan toe maar drugs

Het is nu eenmaal gebeurd, het kon gelijk wie overkomen zijn, ook zou het iemand van onze familie kunnen zijn, maar ongevallen kunnen dagelijks gebeuren. Het is natuurlijk niet goed te praten, dat zeker niet

Afschaffen??? Misschien is het een mogelijkheid om via gps een controle te doen voor de snelheden en een reglement op te bouwen waardoor deze beperkt worden. Er zijn denk ik nog wel mogelijkheden om reglementen te doen naleven.

Het is een jammere zaak, maar de organisatie heeft dit ook niet gewild. Moet iedereen nu gestraft worden omdat die 2 dit overkomen is? We moeten trouwens wachten op een officiël bericht van hoe of wat er gebeurd is. Wel jammer is de reactie van de organisatie. Ik heb nog steeds respect voor Alex Roy zijn beslissing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      Daar gaat het toch niet om? Uw veralgemeningen swingen de pan weer uit
                                      Ik vind het gewoon een absurde denkpiste dat mensen met financieel succes zwaarder bestraft zouden moeten worden voor dezelfde overtreding? Waarom dan?

Als er dan al een criterium moet zijn om Gumballers zwaarder te bestraffen, dan is dat de roekeloosheid van hun daden, je mag gerust iemand zwaarder bestraffen die aan het racen is "gumball-style", dan iemand die aan dezelfde snelheid, op een normale manier rijdt.
                                      Veralgemeningen zijn op dit forum de trend, dus doe ik lustig mee. Als ik kritiek geef dan is dat volgens sommigen uit afgunst. Veralgemeningen dus.

Mensen met financieel succes moeten niet zwaarder gestraft worden omwille van hun financieel succes, maar omwille van noodzakelijkheid. Een bediende die een boete van vb 400€ krijgt, zal in het vervolg 2 maal nadenken. 400€ is voor hem bijna 1/3 van zijn maandloon. Een gumballer die kapitaalkrachtig is, betaalt diezelfde boete met de glimlach: 400€ is voor hem 2x niets.

Comment

• Ik vind het toch redelijk onbeschoft hoe er mij, onder andere door xit, doodgewoon even woorden in de mond gelegd worden.

Xit, heb ik ergens geprobeerd dit allemaal goed te praten? Het enige wat ik stel, is dat ik graag wacht met een oordeel vellen tot alle feiten op tafel liggen. Onschuldig tot schuld bewezen is, weet je wel? Ik heb toch ook geschreven, dat als blijkt dat ze schuldig zijn, dat ik dan de eerste ben om zo'n gedrag ten stelligste af te keuren en dat de straf niet hard genoeg kan zijn?

Sorry, maar ik vind het echt niet kunnen hoe je mij maar even in het hoekje "dood-rij-goed-praters" stopt, walgelijk

Comment

Veralgemeningen zijn op dit forum de trend, dus doe ik lustig mee. Als ik kritiek geef dan is dat volgens sommigen uit afgunst. Veralgemeningen dus.

Mensen met financieel succes moeten niet zwaarder gestraft worden omwille van hun financieel succes, maar omwille van noodzakelijkheid. Een bediende die een boete van vb 400€ krijgt, zal in het vervolg 2 maal nadenken. 400€ is voor hem bijna 1/3 van zijn maandloon. Een gumballer die kapitaalkrachtig is, betaalt diezelfde boete met de glimlach: 400€ is voor hem 2x niets.
                                          Hij begaat een overtreding van dezelfde graad als die bediende, punt. Om het in het absurde te trekken, iemand die een levensverwachting van 110 jaar heeft, ga je die 2x de gevangenisstraf geven van iemand die het maar tot z'n 55 zal trekken?

I know, 't is absurd, maar je begrijpt waar ik naartoe wil.

Comment

Working...
                                          X