Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gumball 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gezien het feit dat dit ook reeds aan bod gekomen is op het officiëel Gumball forum wil ik wel jullie mening eens horen over het idee dat sommigen voorstellen:

    Men stelt voor om de Gumball rally te laten begeleiden door een zgn "Safety Car"

    Het oorspronkelijke voorstel van iemand op het Gumball forum is het volgende:

    Voorzie een safety car zoals deze tijdens de Formule 1 rijden... Een of twee Mercedes SLR's die dan voorop rijden om de baan vrij te maken en de andere weggebruikers en toeschouwers te waarschuwen. Zij zouden dan de snelheid bepalen. Het idee neigt wat naar de richting van "uitzonderlijk vervoer" begeleiding...

    Er zijn er die dit een goed idee vinden, vooral dan omdat de safety car dan de snelheid kan bepalen naar gelang de omstandigheden...

    Anderen vinden het dan weer een stom idee omdat het niet leuk is om met zo'n wagens netjes achter elkaar te rijden en dat buitenstaanders het convooi dan kunnen inhalen... Het zou tevens dan weinig nut hebben om nog met een Bugatti Veyron deel te nemen...


    En hier kom ik dan ook eens boven water met een voorstel dat ik o.a. ooit al aan de organisatie van de Legalrace en consoorten gedaan heb:

    Een Safety car is geen slecht idee desondanks is het niet makkelijk te realiseren.

    Ik zou de safety car trouwens anders zien dan men op het GB3000 forum voorstelt...

    Een of meerdere safety cars zouden pas nuttig zijn wanneer zij met volgende bemanning en bepakking zouden opereren:

    Bemanning:

    1) Geoefend chauffeur
    2) Brandweerman gespecialiseerd in ontzettingen
    3) Verpleegkundige (bij voorkeur met zgn standing orders zodat deze een aantal acties zelfstandig kan uitvoeren)

    Bepakking:

    Combitool van Holmatro of gelijkwaardig
    Diverse brandblussers
    Medische toestellen voor advanced life support (incl. monitor defibrilator)
    ...

    Een safety car is een zeer nuttig item en dient niet enkel voor de show. Je kan ermee laten zien dat je echt begaan bent met de veiligheid van iedereen en dat je alle mogelijke stappen onderneemt om het zo veilig mogelijk te laten verlopen.

    Doch wanneer beperkt kan het niet zo handig zijn: De safety car moet enerzijds voorop rijden (niet te ver voorop, anders ontgaat het nut) en de deelnemers moeten in groep rijden...

    PRO safety car:

    - Verwittiging van weggebruikers en toeschouwers
    - Brandweer & reddingsgereedschappen beschikbaar
    - Medisch materieel voor ALS beschikbaar
    - Professionele bemanning
    - Positief voor het imago aangezien je laat zien dat je echt begaan bent met veiligheid
    - ...

    CONTRA safety car:

    - Iedereen moet in groep(jes) rijden of in een redelijke straal van elkaar (minder leuk)
    - Het nut van de safety car(s) valt weg als de groep te ver verspreid is
    - Negatief imago aangezien men dan kan zeggen: kijk het is een onveilig evenement want ze voorzien (een) safety car(s)
    - ...

    De Safety car kan uiteraard geen Mercedes SLR zijn maar moet eerder gezocht worden in een ruime SUV of een ruime minivan voorzien van een degelijke motorisatie. Dit om enerzijds de bemanning ruim plaats te laten nemen, het materieel op te bergen en anderzijds hen snel en veilig naar een plaats des onheil te brengen...

    Iemand heeft hierop in gepikt en stelt voor om een 3 a 4 safety cars te voorzien met bovenvermelde specificaties... Enerzijds kan je zo snel hulp bieden, is er steeds wel hulpverlening beschikbaar in een redelijke straal, kan men perfect vertellen waar en wat het probleem is, etc... Zeker als ze minder bewoonbare gebieden zullen verkennen (wat o.a. volgend jaar al het plan was)...

    Anderen vinden het dan weer te onnozel aangezien het een "rally" is en dus geen safety car noodzakelijk is...


    Dus nu aan jullie...

    Wat denken jullie hiervan? Is de aanwezigheid van een of meerdere "safety cars" aangewezen of niet?

    Graag gefundeerde antwoorden aub... Antwoorden zoals "neen want ze moeten er al niet aan beginnen" of iets in dien aard zijn geen gemotiveerde antwoorden. Leg gerust in 't lang en in 't breed uit waarom of waarom niet en respecteer daarbij de mening van anderen...


    Thanks

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Sinds wanneer kunnen -dt fouten afgedaan worden als typo's?

      DIT is een typo: Rzna is een aangenaam type
      Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
      Neen, dat is een leugen
      *strijk*

      Comment


      • laat ze racen op afgesloten stukken weg, ik heb dat niet uitgevonden, circuleerde al in gumball kringen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
          Gezien het feit dat dit ook reeds aan bod gekomen is op het officiëel Gumball forum wil ik wel jullie mening eens horen over het idee dat sommigen voorstellen:

          Men stelt voor om de Gumball rally te laten begeleiden door een zgn "Safety Car"
          ik wil nu ni belachelijk antwoorden maar komaan, dit is belachelijk

          dan komt het er gaoon op neer dat ze een publiciteitscaravaan door europa rijden

          op zich geen probleem voor mij, maar dan schiet de ralley wel het doel voorbij

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
            laat ze racen op afgesloten stukken weg, ik heb dat niet uitgevonden, circuleerde al in gumball kringen
            jup, laat ze van circuit naar circuit rijden

            ingetoomd

            maar dat zal vast te duur voor de parvenus zijn

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              jup, laat ze van circuit naar circuit rijden

              ingetoomd

              maar dat zal vast te duur voor de parvenus zijn

              Da's nu is een prachtig idee se! Echt!

              Comment


              • Het 'spannende' van de Gumball gaat er af door die safety car.

                De Gumball boeit me ieder jaar weer, maar juist omdat het zo controvercieel en tegendraads is.

                Comment


                • Ik vind de safetycar niet echt een slecht idé maar i kzou ze eerder gebruiken voor het checken van roekeloos rijgedrag van bepaalde rijders etc.

                  Comment


                  • Dat er een aantal wagens mee zouden rijden met brandweermannen en verpleegend persooneel aan boord vind ik op zich een goed idee... Maar de wagens er achter laten rijden is volgens mij niet haalbaar, niet alle wagens hebben hetzelfde rijbereik en ze kunnen moeilijk allemaal stoppen omdat er eentje wil tanken of pissen. Mss moeten degene in zo een "saftycar" een soort politiefunctie krijgen zodat ze degene die ze ontoelaatbare dingen zien doen uit de race kunnen zetten. Zo zou er voor volgend jaar voor mijn part een duidelijke regel mogen zijn: In woonkernen houdt iedereen zich streekt aan de snelheidsregels en wie dat niet doet mag direct naar huis...

                    Comment


                    • Ook een roadbook maken met duidelijke aanwijzigingen!
                      En inderdaad, ook plaatsen aanduiden waar ze zich moeten houden aan de verkeersregels en zoniet worden ze eruit gezet.

                      Comment


                      • ik vrees dat dat zal afnemen wat velen net aantrekt in een rally als de Gumball, het rock'n'roll gehalte valt weg.

                        Dan kan je evengoed met je Ferrari of Porsche-club meegaan op de jaarlijkse rondrit, bij wijze van spreken...

                        Geen slecht idee, verre van, maar het is
                        - moeilijk te realiseren
                        - niet compatibel met het doelpubliek

                        IMO!

                        Comment


                        • Het idee van die safety car(s), daar ben ik ook ergens wel voor te vinden maar volgens mij niet haalbaar om iedereen erachter te laten rijden. Niet iedereen stopt op het zelfde moment ...
                          Ik vind het dan wel weer goed om die wagens met materiaal en voldoende getrainde mensen te laten meerijden met de mannen, Er kan altijd iets gebeuren.

                          Ik heb het al eerder gezegd. Ze kunnen de deelnemers toch gewoon volgen via GPS, checkpoints aanmaken en wanneer ze zien dat ze te snel rijden, gewoon uit de rally halen. Zoiets kunnen ze toch in het reglement inbakken. Ze moeten ze van mij geen 120 laten rijden op de autosnelweg maar 150 ofzo.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                            Gezien het feit dat dit ook reeds aan bod gekomen is op het officiëel Gumball forum wil ik wel jullie mening eens horen over het idee dat sommigen voorstellen:

                            Men stelt voor om de Gumball rally te laten begeleiden door een zgn "Safety Car"

                            Het oorspronkelijke voorstel van iemand op het Gumball forum is het volgende:

                            Voorzie een safety car zoals deze tijdens de Formule 1 rijden... Een of twee Mercedes SLR's die dan voorop rijden om de baan vrij te maken en de andere weggebruikers en toeschouwers te waarschuwen. Zij zouden dan de snelheid bepalen. Het idee neigt wat naar de richting van "uitzonderlijk vervoer" begeleiding...

                            Er zijn er die dit een goed idee vinden, vooral dan omdat de safety car dan de snelheid kan bepalen naar gelang de omstandigheden...

                            Anderen vinden het dan weer een stom idee omdat het niet leuk is om met zo'n wagens netjes achter elkaar te rijden en dat buitenstaanders het convooi dan kunnen inhalen... Het zou tevens dan weinig nut hebben om nog met een Bugatti Veyron deel te nemen...


                            En hier kom ik dan ook eens boven water met een voorstel dat ik o.a. ooit al aan de organisatie van de Legalrace en consoorten gedaan heb:

                            Een Safety car is geen slecht idee desondanks is het niet makkelijk te realiseren.

                            Ik zou de safety car trouwens anders zien dan men op het GB3000 forum voorstelt...

                            Een of meerdere safety cars zouden pas nuttig zijn wanneer zij met volgende bemanning en bepakking zouden opereren:

                            Bemanning:

                            1) Geoefend chauffeur
                            2) Brandweerman gespecialiseerd in ontzettingen
                            3) Verpleegkundige (bij voorkeur met zgn standing orders zodat deze een aantal acties zelfstandig kan uitvoeren)

                            Bepakking:

                            Combitool van Holmatro of gelijkwaardig
                            Diverse brandblussers
                            Medische toestellen voor advanced life support (incl. monitor defibrilator)
                            ...

                            Een safety car is een zeer nuttig item en dient niet enkel voor de show. Je kan ermee laten zien dat je echt begaan bent met de veiligheid van iedereen en dat je alle mogelijke stappen onderneemt om het zo veilig mogelijk te laten verlopen.

                            Doch wanneer beperkt kan het niet zo handig zijn: De safety car moet enerzijds voorop rijden (niet te ver voorop, anders ontgaat het nut) en de deelnemers moeten in groep rijden...

                            PRO safety car:

                            - Verwittiging van weggebruikers en toeschouwers
                            - Brandweer & reddingsgereedschappen beschikbaar
                            - Medisch materieel voor ALS beschikbaar
                            - Professionele bemanning
                            - Positief voor het imago aangezien je laat zien dat je echt begaan bent met veiligheid
                            - ...

                            CONTRA safety car:

                            - Iedereen moet in groep(jes) rijden of in een redelijke straal van elkaar (minder leuk)
                            - Het nut van de safety car(s) valt weg als de groep te ver verspreid is
                            - Negatief imago aangezien men dan kan zeggen: kijk het is een onveilig evenement want ze voorzien (een) safety car(s)
                            - ...

                            De Safety car kan uiteraard geen Mercedes SLR zijn maar moet eerder gezocht worden in een ruime SUV of een ruime minivan voorzien van een degelijke motorisatie. Dit om enerzijds de bemanning ruim plaats te laten nemen, het materieel op te bergen en anderzijds hen snel en veilig naar een plaats des onheil te brengen...

                            Iemand heeft hierop in gepikt en stelt voor om een 3 a 4 safety cars te voorzien met bovenvermelde specificaties... Enerzijds kan je zo snel hulp bieden, is er steeds wel hulpverlening beschikbaar in een redelijke straal, kan men perfect vertellen waar en wat het probleem is, etc... Zeker als ze minder bewoonbare gebieden zullen verkennen (wat o.a. volgend jaar al het plan was)...

                            Anderen vinden het dan weer te onnozel aangezien het een "rally" is en dus geen safety car noodzakelijk is...


                            Dus nu aan jullie...

                            Wat denken jullie hiervan? Is de aanwezigheid van een of meerdere "safety cars" aangewezen of niet?

                            Graag gefundeerde antwoorden aub... Antwoorden zoals "neen want ze moeten er al niet aan beginnen" of iets in dien aard zijn geen gemotiveerde antwoorden. Leg gerust in 't lang en in 't breed uit waarom of waarom niet en respecteer daarbij de mening van anderen...


                            Thanks
                            Ik ben nog steeds tegenstander... Maar dit is wel een goed idee... Momenteel laat de Gumball leiding zien absoluut geen veiligheifsmaatregelen te hebben of geen crisis-plan. Ik denk wel, dat er, zoals gezegd meerdere safety cars nodig zijn. Omdat ik ook eens mijn goede wil wil laten zien, en dan vooral in een post als antwoord op Bralo:


                            -Safetycars uitgevoerd in zeer opvallende retroreflecterende bestickering; cfr Engelse hulpdienstenvoertuigen.
                            - Zoals Bralo al zij: Combitool, advanced life support...
                            - Meer dan voldoende verlichting: bij voorkeur LED
                            -High pressure fire supression system van bv Oertzen voor ingeval van wagenbrand...

                            Bebouwde kom, kleinde secundaire wegen... moet hoedanook absoluut vermeden worden... Men kan er ook aan denken om bv de eerste safetycar het convooi te laten leiden, en met duidelijke signalisatie een andere safetycar het convooi laten sluiten.

                            Comment


                            • Voor de mensen die geen zin hebben (kuch kuch) om het lange artikel dat Bralo hiervoor heeft gepost te lezen, even een kleine samenvatting van de belangrijkste punten.

                              Tegenstrijdigheden in het verhaal:

                              The pair, who had left Athens that morning, were competing in a rally known as the Gumball 3000 and were running late. They had invitations to a gala dinner that evening, hosted by the prime minister of Albania in the presidential palace in Tirana.

                              Morley and McConville insist they were cruising at a legal 40mph and that the VW pulled out of a T-junction into their path. They deny leaving the scene.
                              Dus ze waren te laat, maar waren rustig aan het rijden tegen 40mph.
                              LEUGEN.

                              They deny leaving the scene.

                              Either way, police arrested both men, at the Albanian border, and charged Morley with “heavy violation of traffic safety” and “failure to provide help to an injured person”.
                              Ze hebben de plaats van het ongeval niet verlaten, maar werden gearresteerd aan de grens.
                              LEUGEN.

                              En voor onze medeforummers die er blijven op hameren dat het zeker geen snelheidsrace is:
                              By the time of the 2005 race from London to Morocco and back, the racers’ motto had become “Death or Glory” and bets on who would win had reached £1m. One German racer, Kim Schmitz, promised to give two of the hottest female drivers £500,000 each if they beat him. If he won, he got a threesome. He won.
                              LEUGEN.

                              Comment


                              • Quote:
                                One German racer, Kim Schmitz, promised to give two of the hottest female drivers £500,000 each if they beat him. If he won, he got a threesome. He won.

                                tevens de eerste keer dat hij sex heeft gehad



                                (met iets dat leeft)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Voor de mensen die geen zin hebben (kuch kuch) om het lange artikel dat Bralo hiervoor heeft gepost te lezen, even een kleine samenvatting van de belangrijkste punten.

                                  Tegenstrijdigheden in het verhaal:

                                  Dus ze waren te laat, maar waren rustig aan het rijden tegen 40mph.
                                  LEUGEN.

                                  Ze hebben de plaats van het ongeval niet verlaten, maar werden gearresteerd aan de grens.
                                  LEUGEN.

                                  En voor onze medeforummers die er blijven op hameren dat het zeker geen snelheidsrace is:
                                  LEUGEN.
                                  En dit kan je natuurlijk weer gelijk op welke manier opvatten.

                                  - Je kan perfect te laat zijn en je toch aan de snelheid houden...

                                  - Ze hebben de plaats van het ongeval mss niet in eerste instantie verlaten maar pas nadat ze zagen dat ze niet veel (meer) konden doen?

                                  - Dat er geracet wordt is zoals je zelf aanduidt de schuld van de deelnemers.




                                  Beweer nu niet dat dit mijn standpunten zijn maar zo kan je elk verhaal en elke zin interpreteren zoals je het best past...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                    En dit kan je natuurlijk weer gelijk op welke manier opvatten.

                                    - Je kan perfect te laat zijn en je toch aan de snelheid houden...

                                    - Ze hebben de plaats van het ongeval mss niet in eerste instantie verlaten maar pas nadat ze zagen dat ze niet veel (meer) konden doen?

                                    - Dat er geracet wordt is zoals je zelf aanduidt de schuld van de deelnemers.




                                    Beweer nu niet dat dit mijn standpunten zijn maar zo kan je elk verhaal en elke zin interpreteren zoals je het best past...
                                    Kan allemaal best wel zijn, maar dan moet de organisatie maar maatregelen doen om dat roekeloos rijgedrag tegen te gaan, maar dat doen ze niet, want dat hoort bij de Gumball. Onder zijn huidige vorm heeft de Gumball dan ook geen enkel bestaansrecht. Nu kan je afkomen dat mondaine badplaatsen dan ook geen bestaansrecht hebben, maar dat is appelen met peren vergelijken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      - Je kan perfect te laat zijn en je toch aan de snelheid houden...
                                      Ik denk dat hier je Engels je een beetje in de steek laat. De manier waarop het geschreven is, laat geen ruimte voor twijfel. De journalist van de Times heeft duidelijk een sarcastische toon aangenomen om de tegenstrijdigheid extra in de verf te zetten.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      - Ze hebben de plaats van het ongeval mss niet in eerste instantie verlaten maar pas nadat ze zagen dat ze niet veel (meer) konden doen?
                                      Dan nog zijn ze vertrokken zonder de toestemming daartoe te hebben gekregen van de autoriteiten.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                      - Dat er geracet wordt is zoals je zelf aanduidt de schuld van de deelnemers.
                                      Waarmee je wat wil zeggen?

                                      Comment


                                      • Voor zoiets als Gumball zullen er NOOIT goede regels zijn.

                                        Racen doet men op een afgesloten parkoer.

                                        Comment


                                        • Nieuw bericht:

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Statement by Team Polizei
                                          Correction of Press Rumors
                                          Published by Alex May 7th, 2007 in 2007 Rally.
                                          It is with a heavy heart that we have watched events unfold over the past week. Given the storm of press that has broken over the Gumball and its participants, I want to clarify our position regarding some of these rumors.

                                          1. CHARITABLE EFFORTS - Michael Ross and I have spent the last 72 hours gathering names, phone numbers and e-mail addresses of other drivers in a group effort to raise money, lend support and pay our respects to the Cepuljoski family, however, the fracturing of inter-team communications has been exacerbated by the scattering of participants since the event’s termination on Thursday, May 3rd. We will make a statement regarding our progress shortly.

                                          2. THE COMMUNITY OF DRIVERS - Several Gumballers have been misquoted in the press, which has resulted in the community of veterans being broadly painted with an unfair brush. We have made countless friends among the hundreds drivers we’ve met over the twelve (combined) Gumballs in which we’ve participated. These friends are not the stereotypes depicted in some of the more inflammatory press we’ve seen, especially in the UK.

                                          3. TAKEOVER RUMORS - It has been suggested that Team Polizei is actively interested in taking over or helping run the Gumball 3000. We are NOT pursuing a takeover of the Gumball 3000.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X