Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUTO/MOTO/VAN Salon 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • AUTO/MOTO/VAN Salon 2015

    Toch even starten met dit salon.
    Als klein landje mogen we toch blij zijn met dit concept. Om de twee jaar een groot salon en daartussen een klein maar toch de moeite.
    Vandaag ben ik er geweest met , voor mij, als uitschieters de nieuwe Jaguar XE en de nieuwe Ford Mustang.
    Ik ben ook tevreden met de aanwezigheid van onze nationale autobladen Autowereld en Autogids

  • #2
    Foto's?

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Foto's?
        Mijn slimme Phone laten thuis liggen

        Comment


        • #5
          Ik ga morgen een kijkje nemen, ben ook eens benieuwd naar de Jaguar XE. Had er tot voor gisteren eigenlijk nooit van gehoord, maar sindsdien eens opgezocht op de website van Jaguar en minstens op het computerscherm is het wel een aantrekkelijke verschijning!
          BMW F10 535d
          Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

          Comment


          • #6
            Ik ga vrijdag tijdens de nocturne, dan zijn de vrachtwagens eveneens vervangen door de dreamcars.

            Comment


            • #7
              Moest er iemand 2 tickets willen hebben van regio kortrijk, mag je ze komen halen, enkel geldig tot zaterdag. Anders zijn ze toch voor de vuilbak.

              Comment


              • #8
                Vind het wel spijtig dat je nu moet bijbetalen voor de Trucks, ik ken geen enkel salon waar je vrachtwagens kan bekijken en eens instappen. Vond ik vroeger geweldig maar sinds het extra betalen is vind ik het er nu ook wel wat over.

                Ben vorige week dinsdag geweest en vond het weer gezellig. Heb wel enkele foto's genomen die ik hier kan plaatsen. Ook op Kanaal Z is er een special van Fleet.tv die je kan bekijken op hun website.





                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • #9





                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • #10
                    Mijn favo (buiten het prijskaartje):

                    2014-VW-Passat-Variant-R-Line-4Motion-TDI-Paris-Autosalon-LIVE-20.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      Mijn favo (buiten het prijskaartje):

                      [ATTACH=CONFIG]107106[/ATTACH]


                      en bij deze het prijskaartje, op de weg na alle kosten boven de 70 000 euro...slik
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • #12
                        Die BMW i3 voor 57.235€, hoe belachelijk is dat niet?
                        IMAG1950.jpg
                        Wie koopt dat nu vraag ik me dan af.
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          Die BMW i3 voor 57.235€, hoe belachelijk is dat niet?
                          [ATTACH=CONFIG]107114[/ATTACH]
                          Wie koopt dat nu vraag ik me dan af.
                          Iedere dag meer dan 100 mensen wereldwijd.
                          Hij staat ook nog altijd op mijn shortlist, maar dan niet full option (want 57 k EUR dan heb je écht alle extra aangevinkt op de optielijst). Ik kom uit op 53 kEUR voor mijn configuratie. Indien ik deze wagen zou aanschaffen, zou ik mijn werkelijke CO2 voetafdruk meer dan halveren, en toch met een auto rijden die ik mooi vind, een leuk interieur heeft en me heel wat rijplezier zou bezorgen.
                          Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is.
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • #14
                            Dat moet jij dat vooral doen als je denkt je daar goed bij te voelen.

                            Maar het is mijn goed recht op 57.235€ voor zo'n lelijke doos op fietsbandjes belachelijk veel geld te vinden.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • #15
                              een mooie deftige auto is echt duur tegenwoordig. De Golf die ik heb hangt ook boven de 30 000 euro...is toch allemaal veel geld vind ik.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • #16
                                Die van de papa zit ook boven de 30k, is op het opendak en dsg na wel compleet qua opties. Ergens is dat veel geld voor een golf.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Die van de papa zit ook boven de 30k, is op het opendak en dsg na wel compleet qua opties. Ergens is dat veel geld voor een golf.
                                  denk dat idd een full option golf (wel op de car configurator) dichtbij de 40 000 ligt. Toch wel crazy...en dat is dan een 2.0 TDI, nog geen GTD of benzinekanon.

                                  Maar zo is dat met alles, een Land Rover Freelander was vroeger onder de 30 000 euro, een Discovery Sport (de vervanger) begint vanaf 36 000
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Iedere dag meer dan 100 mensen wereldwijd.
                                    Hij staat ook nog altijd op mijn shortlist, maar dan niet full option (want 57 k EUR dan heb je écht alle extra aangevinkt op de optielijst). Ik kom uit op 53 kEUR voor mijn configuratie. Indien ik deze wagen zou aanschaffen, zou ik mijn werkelijke CO2 voetafdruk meer dan halveren, en toch met een auto rijden die ik mooi vind, een leuk interieur heeft en me heel wat rijplezier zou bezorgen.
                                    Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is.
                                    voor 1kWh elektriciteit te maken heb je op dit moment 3kWh gas nodig (afgerond).
                                    Als je uw ecologische voetdruk wilt verkleinen, dan dien je op CNG te rijden (aardgas), dan is je ecologische voetafdruk 3 keer kleiner dan wanneer je op elektriciteit gaat rijden.

                                    Je kan natuurlijk ook je dak thuis vol met PV-panelen leggen. Liefst die uit China, waar ze voornamelijk de energie nog uit steenkoolcentrales halen, die hebben de hoogste vervuilingsgraad, waardoor de opbrengst van je PV panelen lager ligt dan de vervuiling die ze bij de productie met zich meebrengen.

                                    Hopelijk komt er op korte termijn beterschap in, maar op dit moment is een i3 een sterk vervuilende wagen die duur betaald dient te worden. Dus ja, KdF heeft gelijk met zijn vraag 'hoe belachelijk is dat niet?'

                                    Het is enkel goed voor onwetenden hun geweten te sussen en in de praktijk wordt de vervuiling verplaatst naar andere plaatsen/landen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      voor 1kWh elektriciteit te maken heb je op dit moment 3kWh gas nodig (afgerond).
                                      Als je uw ecologische voetdruk wilt verkleinen, dan dien je op CNG te rijden (aardgas), dan is je ecologische voetafdruk 3 keer kleiner dan wanneer je op elektriciteit gaat rijden.

                                      Je kan natuurlijk ook je dak thuis vol met PV-panelen leggen. Liefst die uit China, waar ze voornamelijk de energie nog uit steenkoolcentrales halen, die hebben de hoogste vervuilingsgraad, waardoor de opbrengst van je PV panelen lager ligt dan de vervuiling die ze bij de productie met zich meebrengen.

                                      Hopelijk komt er op korte termijn beterschap in, maar op dit moment is een i3 een sterk vervuilende wagen die duur betaald dient te worden. Dus ja, KdF heeft gelijk met zijn vraag 'hoe belachelijk is dat niet?'

                                      Het is enkel goed voor onwetenden hun geweten te sussen en in de praktijk wordt de vervuiling verplaatst naar andere plaatsen/landen.
                                      Je gaat hier weer heel kort door de bocht
                                      1. Een moderne gascentrale is véél efficiënter dan eender welke verbrandingsmotor in een wagen. Ik zie onder meer niet hoe je een efficiënte WKK gaat inbouwen in een wagen. Transport en opslag van elektricteit heeft een uitstekend rendement, 't feit dat je die ergens centraal produceert heeft weinig impact op de energetische balans.
                                      2. Een elektrische wagen gaat bij iedere vertraging in eerste instantie zoveel mogelijk van die kinetische energie opnieuw opslaan in de batterij. De motor wordt gebruikt als alternator, en heeft hier een rendement van > 90% . Als jij me één wagen kan aanduiden bij het remmen opnieuw CNG aanmaakt, mag je me die altijd aanduiden.


                                      Deze twee elementen samen maken dat een elektrische auto gewoon energie-efficiënter zijn dan een voertuig op CNG. Een voorbeeld: Een audi A3 g-tron verbruikt 5m³ gas per 100 km. Dat is dus 50-60 kwH energie per 100km. Een i3 heeft ongeveer 15 kwH elektriciteit nodig per 100 km. De modernste aardgascentrales hebben een rendement van boven de 50%, dus de i3 is 2x efficiënter in energiebalans en rijdt dus 2x zover met evenveel aardgas.


                                      En dan niet te vergeten dat je met een CNG - voertuig ook blijft gas uitstoten terwijl je in 't stad rondrijdt (NOX, koolwaterstoffen, CO(2))), met een elektrisch voertuig verzamel je de productie van die rookgassen op één plaats (waar die véél efficiënter kunnen worden gecontroleerd).


                                      En zoals ik al eerder aangaf slaat de energiebalans tov. benzine/diesel nog veel verder uit in 't voordeel van een elektrische auto. Want een elektrische wagen verbruikt niet meer elektriciteit per 100 km dan nodig is om de benzine te raffineren uit ruwe olie voor een normale wagen 100 km te laten rijden.

                                      Dus voor je iemand onwetend noemt, zou ik twee keer nadenken. Een elektrische wagen is verreweg het meest energie-efficiënt
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • #20
                                        was ik de enige hier die zelf op het salon heeft gewerkt ? (informant/consulent)? lijkt me straf
                                        al 4 jaar op rij overigens..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X