Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goodwood Festival of Speed - 23 > 26 Juni

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goodwood Festival of Speed - 23 > 26 Juni

Zojuist mijn kaarten en hotel vastgelegd. Ik zeg het al jaren dat ik ging gaan maar was eigenlijk altijd een beetje te laat. Maar bij deze ligt alles vast.

Nog mensen die van plan zijn te gaan?

ben al 4 keer geweest , dit jaar gaan we overslaan .
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Morgenvroeg zijn we weg, ziet er nog goed weer uit - misschien wat regen op zaterdag. Voor de rest 18-20°, goed genoeg voor mij.

Comment

dit wil ik ook ongetwijfeld eens doen, ik ga daarom nu ponden kopen en volgend jaar gaan, want tegen dat zal die koers al weer terug veel hoger staan
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

En we zijn terug, wat een ervaring! Net zoals de nurburgring een Walhalla voor liefhebbers van alles wat wielen heeft. Wat je daar allemaal te zien en vooral te horen krijgt dat kan je op weinig andere plekken ervaren. Gewoon alles komt aan de beurt; vooroorlogse wagens, moto's, vrachtwagens, unieke verzamelstukken, vliegtuigen, helikopters,... en daarboven nog de bekende gezichten van vandaag en vorige generaties.

Er zijn gewoon teveel dingen om op te sommen maar een paar persoonlijke hoogtepunten; een V12 Mclaren Honda MP4/6 in het echt mogen aanhoren, bijna tot in de cockpit geraken van een McLaren F1 GTR, Sir Stirling Moss in het echt gezien, de Auto Union V16 up close and personal,...

Organisatorisch is dit event ook iets wat op het hoogste niveau staat. Gratis parking in de heuvels, elke medewerker is er super beleefd, ongekende toiletvoorzieningen, de wandelwegen dagelijks bijgewerkt zodat er steeds honderduizenden mensen deftig gebruik van kunnen maken, eetstandjes tot zover je maar kan zien (van alles wat dus iedereen vindt wel iets dat hem aanstaat), ook enorme inspanningen voor mensen die in een rolstoel zitten. En dat heeft als gevolg dat ook de bezoekers hun beste beentje voorzetten. Simpelweg, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Gedurende drie dagen ook rondgereden met een rechtsgestuurde wagen. Moet zeggen dat dat helemaal niet zo meevalt als verschillende beweren, de wegen zijn er opmerkelijk smaller dan bij ons (fietspad bestaat zelfs niet) en hoewel veel Engelsen zot zijn van wagens het is een verschrikkelijk frustrerende plek om er rond te rijden daar er teveel wagens zijn op die kleine wegen (zondag om 16h op autostrade zit je gewoon vast, in beide richtingen!). Ook de huizen met hun lage plafonds was iets waar ik me met mijn 1,9 meter hoogte moeilijk aan kon aanpassen. Ik kon overal maar rakelings passeren met het gevolg dat ik steeds gebukt rondliep.
          Maar een héél gezellig volk, super vriendelijk. Een contrast met mijn laatste ervaring in hartje London.

Kortweg, ik denk dat ik elk jaar terug ga gaan. In de drie dagen dat ik er was heb ik zelfs niet alles kunnen gaan bekijken.

Een kleine foto-impressie:

Comment

Comment

Comment

En mijn ponden hou ik uiteraard opzij voor volgend jaar met die koers die gekelderd is. Zaterdag op tv was men al aan het satirisch lachen met de brexit uitslag, op het evement zelf werd er geen woord over gerept onder het publiek. Zorgen voor later precies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  dit wil ik ook ongetwijfeld eens doen, ik ga daarom nu ponden kopen en volgend jaar gaan, want tegen dat zal die koers al weer terug veel hoger staan
                  Zoekte nog compagnons?
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    Zoekte nog compagnons?
                    zeker zeker! hoe meer zielen hoe meer vreugd.
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Working...
                    X