Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Antwerp Regularity - 1 mei 2016 Glosso Circuit Arendonk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Antwerp Regularity - 1 mei 2016 Glosso Circuit Arendonk

    Antwerp Regularity - 1 mei 2016 Glosso Circuit Arendonk

    Zondag 1 mei 2016
    08u00 Opening secretariaat, inschrijvingen en documentencontrole.
    08u30 Sluiting inschrijvingen en documentencontrole.
    08u50 Affichering van de lijst “Deelnemers toegelaten tot de start”.
    09u05 Start van de eerste wagen en overhandiging roadbook en controlekaart.
    17u20 Voorziene aankomst van de eerste wagen

    Beschrijving / omschrijving
    De “3e Regularity van Antwerpen” is een Regularity wedstrijd en wordt verreden over verschillende RT’s. Het parcours is voor 30 % verhard. Deze wedstrijd is in tegenstelling met de normale regularity’s geen parallelwedstrijd. Afhankelijk van het aantal deelnemers zullen er maximum 16 RT’s verreden worden. De organisator behoudt zich het recht om voertuigen te weigeren welke niet overeenkomen met de geest of het aspect van de wedstrijd.

    Inschrijvingen
    Inschrijvingen via de site www.pakantwerpen.be of via www.vas.be tot 27.04.2016 om 12 uur

    Inschrijvingsrecht, verzekering
    Het inschrijvingsrecht, te betalen aan de inrichter, bedraagt 120 euro per team. In dit inschrijvingsrecht zijn alle wedstrijdbescheiden zoals roadbook, controlekaart, startnummers, enz… inbegrepen. Deze som moet in contant en gepast geld betaald worden aan de inschrijvingstafel, voor aanvang van de wedstrijd.
    Verzekeringsmaatschappij: AXA Industries NV. – Polisnummer 700558685

    Toegelaten wagens
    Er worden enkel wagens toegestaan ouder dan 25 jaar, d.w.z. wagens met bouwjaar voor 01 januari 1991. De wagens dienen conform te zijn aan de Belgische wegcode.
    De diepte van de bandgroeven dient minimum 1,6 mm te zijn en dienen voorzien te zijn van een DOT of E kenmerk. Heropgegoten banden zijn verboden, tenzij voorzien van een DOT of E kenmerk. Er dient minimum één reservewiel aanwezig te zijn in het voertuig en dit dient degelijk bevestigd te worden, een tijdelijk hulpreservewiel (babywiel) is verboden.
    In iedere wagen dient een geldig blusapparaat aanwezig te zijn en dit dient tevens degelijk bevestigd te worden.

    Toegelaten teams
    Een team bestaat uit twee personen. De piloot dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. De co-piloot mag het voertuig enkel besturen indien hij in het bezit is van een geldig rijbewijs. De minimum leeftijd van de co-piloot is 12 jaar. (minderjarigen dienen over een schriftelijke toestemming van ouders of voogd te beschikken)
    Om te kunnen deelnemen aan de “3e Antwerp Regularity ” dient men in het bezit te zijn van een geldige vergunning (minimum type R). Men kan op de dag zelf echter ook een “VAS dagtoelating” bekomen (15 € per persoon).
    Het dragen van veiligheidsgordels is verplicht voor piloot en co-piloot tijdens de ganse wedstrijd, het dragen van een wedstrijdoverall en helm is verboden.
    Gedurende de ganse wedstrijd dienen de deelnemers de legale voorschriften van de Belgische wegcode strikt te volgen. Maximum 40 teams zullen toegelaten worden

    Documentencontrole
    Tijdens de documentencontrole dienen volgende documenten voorgelegd te worden : het inschrijvingsattest, het verzekeringsattest en de geldige controlekaart van het voertuig, rijbewijs van piloot en vergunning van piloot en co-piloot.

    Roadbook
    De organisator bezorgt elke deelnemer een roadbook waarin het te volgen traject wordt weergegeven. De wegveranderingen en ook de tijdscontroles en de doorgangscontroles enz... zullen genoteerd zijn in het roadbook. De start zal om de minuut of om de 30 seconden gegeven worden.

    Gebruikte systemen
    Bolleke pijl:
    Het gebruikte systeem in het roadbook: eenvoudige bolleke-pijl met duidelijke herkenningspunten.
    Regelmatigheidstraject (RT):
    Bij het vertrek van ieder regelmatigheidstraject zal de deelnemer de gemiddelde snelheid in km/u ontvangen. Voor de 3e Antwerp Regularity is de gemiddelde snelheid max. 49,9 km/u. De deelnemer moet zo nauwkeurig mogelijk het opgegeven gemiddelde aanhouden tot bij de aankomst van het regelmatigheidstraject, of de ideale rijtijd rijden.
    Er kunnen tijdens de RT één of meerdere geheime secondecontroles (GSK) voorzien zijn. Een GSK van een regelmatigheidstraject zal zich binnen een bepaalde afstandszone bevinden. Deze afstandszone zal bij de start aan de deelnemers worden meegedeeld of zal genoteerd staan in het roadbook. De afstand tussen de start van een RT en een GSK of tussen 2 GSK’s onderling zal minstens 1 kilometer bedragen. Het einde van een RT wordt aangeduid door een bord met drie transversalen. Tijdens een RT kunnen stempelcontroles geplaatst worden.

    Bestraffingen
    - Per minuut te vroeg aan een (vaste) tijdscontrole 2 strafpunten
    - Per minuut te laat aan een (vaste) tijdscontrole 1 strafpunt
    - Missen van een bemande doorgangscontrole 30 strafpunten
    - Missen van een tijdscontrole 30 strafpunten
    - Per seconde te vroeg bij een geheime secondecontrole in een RT 0,2 punten per sec
    - Per seconde te laat bij een geheime secondecontrole in een RT 0,1 punt per sec
    - Eerste vastgestelde inbreuk op de wegcode € 100
    - Tweede vastgestelde inbreuk op de wegcode buiten wedstrijd
    - Gemiddelde hoger dan 70 km/u aan een GSK buiten wedstrijd
    - Stil staan op de RT uitgezonderd bij verplichte stop of defect buiten wedstrijd

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

  • #2

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

    Comment


    • #3
      iemand die geweest is en foto's of filmpjes heeft gemaakt?
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • #4
        Video's delen met vrienden, familie en de rest van de wereld

        Comment


        • #5
          Dat is van de rallycross.

          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

          Comment


          • #6
            Zelfs als wedstrijdleider tijd gehad om de nodige foto's te nemen.




            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • #7



              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

              Comment


              • #8
                Coole foto's en zeker met dat slijk erbij

                Verstuurd dankzij Android
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment

                Working...
                X