Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Autosalon 2017

    Blijkbaar geen populair onderwerp of ik heb het bestaande topic in kwestie niet gevonden. Zelf naar goede gewoonte eens langsgegaan, alles goed bekeken en vooral niet te veel met de verkopers gesproken die er meestal weinig tot niets van af weten . Ik ben ook de vervelende persoon die alle zetels op hun laagste stand zet en het stuur helemaal 'uittrekt' . Begonnen in het VAG paleis 11, en dan zo doorgestoken, dus in die volgorde...

    The good:
    • Skoda heeft met de Kodiaq een home-run geslaan. Er stonden rijen mensen aan te schuiven, en ze hadden er twee staan. Nergens anders zo'n file gezien, behalve bij exclusieve modellen waar de jeugd een foto (Instagram?) in wil maken (bv. F-Type). De mensen waren echt verlekkerd, en ik begrijp het. Hij ziet er vanbuiten groot en stoer uit, en binnenin krijg je echt dat SUV gevoel. Het dashboard is knap, de zetels boven verwachting (looks en zitcomfort), en de koffer zeer ruim. Het is geen Discovery (zie verder), maar als je als gezin hier niet genoeg aan hebt dan weet ik het niet meer. Al bijna spijt dat ik mijn vrouw niet heb kunnen overtuigen hier voor te kiezen .
    • De Volkswagen GTI blijft een icoon en klassieker. In een ondermaats VW aanbod een 'lonely star'. Ik zou hem zo nemen als hij daar stond, met 'tartan' stoffen zetels.
    • Een paleis verder was de nieuwe BMW 5 een eye-opener. Het interieur is echt 'waauw', veel meer dan de foto's laten vermoeden. Buiten saai, maar dat hoort natuurlijk zo. Verder ook erg gecharmeerd door de 3 touring die er stond met Individual interieur. Ik blijf mezelf overtuigen dat de 3 fin de carriere is, en ik er dus niet voor kan/wil kiezen. Maar eigenlijk is een 340i met dat interieur (naast zetels ook lederen dashboard, pianolak lijsten, sportzetels, M sportstuur) met voorsprong de meerdere van een S4 of C43 AMG. De aandacht voor de X modellen was trouwens overrompelend, vooral de X1 (spijtig genoeg in lelijke M uitvoering) was aanschuiven. Side-note voor Mini: niet voor mij, maar wel erg 'anders' en gedifferentieerd van het hoofdmerk BMW - VAG: take note.
    • Het zal een afwijking zijn, maar ik heb iets met het interieur van hedendaagse Lexussen (Lexi?). Zou er bijna eentje kopen enkel daarvoor. Maar dan herinner ik me weer hoe wereldvreemd (of Belgie-vreemd) de motorisaties zijn (hybrides met nauwelijks fiscaal voordeel - why would you?).
    • Nissan had een erg coole GT-R mee - blijft een beest. Rest van het gamme is wat anoniem, de Qashqai heeft zijn succes verdiend maar ik vrees dat de concurrentie nu echt wel aanzwelt (zie Peugeot 3008 ).
    • De Hyundai Tucson stond in 20-voud opgesteld en ik begrijp waarom. Als prive-koper (die bij 'premium' merken volle pot moet betalen ipv 15% korting zoals vele leasers/zelfstandigen) is dit toch alles wat je in een auto kan zoeken. Zelfs het interieur vond ik er mee door kunnen, en het exterieur is mogelijk het beste in zijn klasse (weliswaar in de topuitvoering).
    • Land Rover bracht de nieuwe Discovery en die heeft toch wel uitstraling. Geen klassieke schoonheid, maar wat een ruimte, en een interieur dat er in slaagt tegelijk stoer en chique te zijn. Consider me convinced. Enkel moeilijk te aanvaarden dat de enige (fiscaal) betaalbare versie een 4-cilinder is.
    • De Tesla Model X, zoals hij daar stond (zilver met grote zwarte velgen, wit interieur), was echt het hebbeding van het salon. Ik ga er toch eens moeten mee rijden. Bouwkwaliteit is voor de prijs wel compleet ondermaats (bv. het schuifje voor de console tussen de zetels - had bijna 2 cm speling links/rechts). En toch...
    • Mazda was eerlijk gezegd weinig boeiend (modellen zijn allen knap maar gaan nu al een tijdje mee), was het niet voor de MX-5 RF. Echt een kunstwerkje, hoe dat dak werkt. Het bruine interieur was ook knap. De meerprijs tegenover de softtop leek me wel hoog, hoewel 32.000 EUR catalogusprijs voor wat het is eigenlijk een koopje is (RWD, dat dak, dat rijgedrag, het gewicht, die looks - en de motoren zijn ook echt niet slecht).
    • Volvo is natuurlijk goed bezig. Alles wat op '90' eindigt was top, maar zelfs de kranige XC60 kon nog doorgaan voor een recent model (weliswaar mits digitaal dashboard). Volvo hear my call: breng die 5-cilinders terug en ik koop er eentje!
    • De Alfa Romeo Giulia overtuigt toch wel. De QV is natuurlijk lekker (stond er vorig jaar ook al), maar de Veloce doet niet onder. Zou ik bijna gaan overwegen ware het niet dat de reviews allen wijzen op een motor zonder karakter. Breng nu gewoon die break, dan gaan we hem echt wat vaker beginnen zien.
    • Peugeot heeft met de 3008 en 5008 (die er tot mijn verbazing ook al stond) twee hits in handen, en ze weten het (er stonden denk ik 15 stuks van de 3008, of zo leek het toch). Een zeer verfrissend interieur, in mijn bescheiden mening knapper dan zowel Mercedes, BMW als Audi in deze klasse (GLA of B, X1 of 2 GC, Q3) bieden. Zeer interessante materiaalkeuzes ook, met gebruik van mooie stoffen (of wat daar op leek) op het dashboard. Digitaal dash is ook erg knap uitgevoerd. De buitenkant is een beetje te, maar niet lelijk en ik denk dat mensen hier voor gaan vallen.
    • Totaal marketingproduct maar wat is die Ducati Scrambler verleidelijk - en belachelijk (hoog) geprijsd. Off topic of course (motorforum here I come)...
    The bad:
    • De Audi's hebben allen hetzelfde interieur. De A5 (coupe en sportback) zien er gewoon niet uit, en de S modellen die er stonden laten me Siberisch koud (dat was ooit wel anders). De Q5 is niet van de oude te onderscheiden. De A6 was de knapste wagen die er stond, en die wordt binnenkort vervangen - zegt genoeg. De RS3, RS4 en Q6 (of heet dat nu Q8?) kunnen niet snel genoeg komen.
    • De rest van de VW stand (GTI niet te na gelaten) was erg saai, met vooral zeer repetitieve interieurs en buiten die eenzame GTI niets wat je hart sneller zou kunnen doen slaan. Aan Seat gaan we zelfs geen aparte bullet wijden - de Ateca had nog enigszins bekijk (veel minder dan de Kodiaq) maar ik vond er niets aan. Een opgehoogde Leon, voor dat beetje meerprijs ga ik onmiddellijk voor de Kodiaq.
    • Porsche zet hun traditie voort van 'exclusief' te doen achter een glazen omheining, hoewel de stand bestond uit een gewone 911 (geeuw), twee 4-cilinder 'sportwagens' (zo dom), een midi-SUV (Macan is knap maar nu echt wel niet nieuw meer) en een hybride Panamera (verborgen achter een extra rondje glazen omheining - moet wel hyper-exclusief zijn dan ). Ze doen maar, maar als liefhebber kan ik me niet voorstellen dat ik voor dit grapje ga aanschuiven. Mooi merk, maar bijzonder zwakke stand en vreemde aanpak (en die 4-cilinders zijn gewoon fout).
    • De Opel stand was bijna meelijwekkend. Ik kan me niet herinneren wat er stond - dat zegt genoeg.
    • Jaguar schijnt aan een wederopstanding bezig te zijn, maar ik trek toch in twijfel dat dit het merk is wat de Duitse drie het vuur aan de schenen kan/zal leggen. Hadden ze het motorenpallet van Lexus, dan werden er m.i. (maar) even veel van verkocht. De XE is echt te klein, en het interieur plastic fantastic (o.a. kwaliteit van het leder is ondermaats). De XF is in hetzelfde bedje ziek, met dat extra nadeel dat de Duitsers in die klasse (E, A6, 5) helemaal geen enkele steek meer laten vallen. De F-Pace gaat verder op dit thema, met enkel zijn looks om hem te redden.
    • Ford was bijna even comateus als Opel, maar werd gered door de aanwezigheid van een Focus RS (niet in te komen - Instagram auto met wachtrij) en Mustang (de facelift is mooier, maar ook pre-facelift heeft hij charisma). De Edge zou steek houden aan 10.000 EUR minder, maar is zoals de zaken er nu voor staan kansloos. En Vignale is doodgeboren zo lang de middenconsole van elke Ford er uit ziet als een 80s Walkman. Zelfde niveau van plastics en de naam 'Sony' in grote letters - ik was/ben grote Sony fanaat maar zelfs op mij heeft dit nul effect, en laat ons eerlijk zijn de tijd dat Sony cool was is laaaaaaang geleden.
    • De stand van Renault was vooral bedrijfsvoertuigen, maar de nieuwe Scenic trok de aandacht. Ik had hem al eens gezien en mij verwonderd over de gebrekkige beenruimte achterin. Heb in heel wat midi-SUV concurrenten gezeten, en die scoren op dat gebied allemaal uitstekend. Na double check blijkt dit toch niet aan mijn verbeelding te liggen: er is gewoon geen ruimte op de achterbank. Echt hallucinant voor een MPV! Wie heeft dat afgetekend? Dan mag je pronken met 20-inchers, maar de basics van een MPV zijn toch ruimte, ruimte en nog eens ruimte?
    • Mercedes viel me toch wat tegen. Ja, de interieurs zijn knap. Maar ze zijn ook telkens hetzelfde (iemand had er ook voor gekozen om elke wagen op het salon met hetzelfde, matte hout uit te voeren binnenin - 1x mooi, geen 20x mooi - dus dat vertekent mijn beeld wel wat). De E-klasse lijkt op foto knap vanbinnen, maar nu ik er in gezeten heb moet ik zeggen dat de nieuwe 5 hem waarschijnlijk overtreft. Zwart blinked plastic op de middenconsole lijkt ook verplicht in de E - vreemd want op de C en GLC krijg je daar bv. hout (als je dat gekozen hebt voor de sierlijsten)? Maar vooral: er werd erg druk gedaan over de plug-in hybrides, loerend op de portemonnee van de fiscaal verantwoordelijke zelfstandige. Echter, de GLC houdt dan maar een halve koffer over (scheelt echt enorm), en de E-klasse is helemaal belachelijk: bleef haast niets over en een dikke 'lip' midden de koffer (een beetje zoals Citroen zijn DS5 hybride deed - 6-7 jaar geleden!). En een break gaan ze niet maken... hoe dit het resultaat is van 6-7 jaar ontwikkeling begrijp ik niet, is duidelijk iets geweest waar ze pas in jaar -1 over beginnen nadenken zijn.
    • Honda had buiten een dame in spandex en een NSX achter glas niets meegebracht - denk ik. Er stonden wat wagens op hun stand maar of dat nu echt Honda's waren, ik ben er nog niet van overtuigd. Kia stond trouwens aan de overkant, ik heb eens gezwaaid.
    • Bij Toyota, Citroen, Mitsubishi en Suzuki niet geraakt wegens tijdsgebrek, maar niet echt het gevoel dat ik daardoor iets gemist heb.
    The ugly:
    • Zo populair de BMW X1 was, zo hard werd de 2 Gran Incontinentia (zo heet hij denk ik?) gemeden. Je kon er in een boog van 10m rond stappen en niemand liep je in de weg (op een drukke dag). Hij is ook echt niet mooi. Vreemd hoe een ander koetswerk dergelijk effect kan hebben.
    • Zo overtuigend als de nieuwe Discovery is, zo weinig overtuigt mij de Discovery Sport. Dit interieur in deze prijsklasse, dat kan gewoon niet.
    • Er worden nog weinig echt lelijke wagens gemaakt. Maar Subaru had ze wel meegebracht. Ge-escorteerd door een kolonne elektrische Smarts (wat zijn dat een ondingen) en vooropgegaan door een voorhoede van Dacia's.
    Last edited by ; 19/01/2017, 00:44.

  • #2
    Ik ga er niet meer naar toe. En blijkbaar een hoop SUV's waar ik een hekel aan heb. En idd. die zwarte middenconsole bij de Mercedes E is lelijk. Denk wel dat ze daar in de toekomst nog iets aan gaan doen.

    Comment


    • #3
      De nieuwe Disco staat toch op een podium waar je niet bij kan?
      Van het huidige model vond ik het dashboard een afknapper wegens niet meer up to date.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Op de ZGP kon je in de nieuwe disco gaan zitten. Net als bv bij Maserati, nu heb je een uitnodiging nodig om zelfs maar op de stand toegelaten te worden.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          Op de ZGP zijn dat ook maar "modale" automobielen hé ;-)

          Straks ook eens gaan zien voor mijn vrouw.
          Voorkeur voor de Fiat 500 X als nieuwe bedrijfswagen, maar andere SUV's in dat segment komen ook in aanmerking.
          The chase is open dus.

          Comment


          • #6
            Ik snap echt nie wat mensen in die Kodiaq zien. Dat vind ik nu eens echt een gedrocht.

            Comment


            • #7
              op de Opel stand vond ik de GT concept toch knap.

              Comment


              • #8
                Gisteren zelf een bezoekje gebracht, maar gezien het vele volk en mijn vrouw aan mijn zijde, mij beperkt tot de auto's die we zelf wilden scouten.

                Mini countryman vergeleken met Fiat 500 X, Nissan Juke, Peugeot 3008, Audi Q2, Honda HRV, Mercedes GLA en Renault Scenic, voor haar keuze als nieuwe bedrijfswagen.
                Met als outsider de Nieuwe Golf E, maar dat vergt nog wat discussie met de nieuwe baas.

                Uit dit lijstje springt voor haar de Countryman er wel uit. Meest originele interieur en een STUK beter afgewerkt dan het vorige model.
                Alleen, als je hem een beetje wil uitrusten swingt het budget al gauw de pan uit. Keuze nummer één voor mijn vrouw, in ieder geval, maar straks eens kijken wat kan qua uitrusting met het gegeven budget.

                De Nissan Juke zoals hij daar stond in parelmoer wit met zwarte grote velgen, kon ons ook wel bekoren. Interieur blijft Japans natuurlijk, maar all in all blijf ik dat een apart karretje vinden en de afwerking ziet er behoorlijk uit.

                Peugeot 3008 een beetje een tegenvaller vond ik persoonlijk. Het design is toch een beetje overkill, (om over de 50008 nog maar te zwijgen...en nee die extra nul is geen typefout ;-) )
                Interieur ziet er wel leuk uit, maar ik blijf de opstelling van dat kleine stuurtje onder de tellerpartij toch redelijk bizar en onlogisch vinden.

                Audi Q2 was héél gauw gezien. Ik zal wel nooit een Audi fan worden, maar dit slaat toch alles qua steriliteit. Blijft allemaal top afgewerkt binnen natuurlijk, maar die grill vooraan van het blauwe exemplaar daar (geen idee van de versie), dat lijkt echt op plastic van een getto blaster uit de jaren 80. De grijze met mega grote wielen lukt dan misschien nog net, maar dan is het prijskaartje navenant ook. Geschrapt in ieder geval.

                Mercedes GLA. Mooi karretje zonder meer. zeker in de uitvoering zoals hij daar gepresenteerd stond. Dashboard mooi getekend, maar niet op Mercedes niveau qua materiaalkeuze, zeker de onderste panelen doen ronduit cheap aan. Zicht rondom is ook echt niet goed. Sowieso, met een beetje opties buiten budget, denk ik, maar dan zou het nog niet de eerste keuze zijn voor ons.
                Soms is het ook gewoon een kwestie van een klik te hebben met een auto, denk ik. En dat hadden we hier niet.

                Honda HRV, een beetje een buitenbeentje, maar ik heb het altijd al wel wat gehad voor Honda. Deze kon ik dus ook best smaken. Zeker in de executive uitvoering. Blijft ook laag in Co2 dus een outsider in de keuze. interieur vond ik ook zeer degelijk afgewerkt. Jammer van het dunne dealernetwerk van Honda. Voor ons zou het telkens een serieuze trip uit de richting zijn qua onderhoud. Dus daarom niet weerhouden, vrees ik.

                Fiat 500 X, was op voorhand de voorkeur voor haar, en staat na de mini nu op nummer 2. Blijft een leuk autootje, en Fiat heeft wel rasse schreden gemaakt qua afwerking. Al is het nog steeds niet op Duits niveau. Binnenruimte ook wel veel beter dan ik verwacht had. Ook op de achterbank. Al is dat ondertussen bijzaak in ons gezin. Ook een zeer vriendelijke hostesse gehad daar, die zonder op te dringen heel duidelijke uitleg gaf.

                Renault Scenic, zou meteen mijn persoonlijke keuze zijn, maar mijn vrouw twijfelt hierover. Ik vind hem sowieso de beste zit positie hebben en ik ben ook wel fan van het design. Wel stom dat ze hem daar zo hellend presenteerden, waardoor je eigenlijk al direct scheef in de auto zat. Scoort ook wel goed op het gebied van CO2. De kritiek van de plaats op de achterbank die ik hierboven las, vind ik persoonlijk overdreven. Zeker de grand scenic is méér dan ruim genoeg, zelfs als je met 3 kids onderweg bent. Zo'n auto is nu eenmaal niet gemaakt om 7 personen van 1.90m te vervoeren. Dan moet je voor een Espace gaan. My call natuurlijk.

                En dan de grote outsider. De Golf E. Met de facelift is de Golf VII zo mogelijk nog net iets beter afgewerkt geworden Dat blijft een leuke auto om in te rijden, vinden wij. Aangezien hij bij ons sowieso als tweede auto zou dienen en haar woon-werk afstand amper 12 km is, zou hij voor ons perfect voldoen. Alleen ff kijken dus of haar nieuwe baas hier oren naar heeft qua budget en praktisch gebruik. Aangezien ze sowieso nog een paar maand moet wachten om te bestellen hoop ik dat er hier en daar wat rij ervaringen zullen gepubliceerd worden, ook naar rijbereik toe.
                Maar indien de puzzelstukjes samen vallen, zouden we hier toch wel voor durven gaan. Mijn dochter, die studeert voor burgerlijk ingenieur, was in ieder geval al helemaal wild van het idee ;-)


                Verder nog wat quick looks gedaan. Volvo V90, mega mooie machine, vind ik. Maar hij lijkt wel héél erg groot. Al is hij op papier niet groter dan pakweg een A6. Hij toont het wel.
                Nieuwe E klasse lijkt écht te fel op de C. Dashboard is wel top in die nieuwe uitvoering.
                Alfa Guilia. Heel mooi getekende Alfa alweer. En ziet er binnen ook heel mooi uit. Eens moet ik er toch eens eentje rijden in mijn leven, vrees ik ;-)

                In de rand. De mobiliteit rondom de Heizel paleizen dat blijft een een echt schande voor ons land. Om over de slijkparking nog maar te zwijgen.
                Ik bezoek redelijk wat beurzen op professioneel vlak, overal ter wereld. Maar dit vind je echt nergens op die manier. En dat moet dan het uithangbord van ons land zijn, qua expo...
                Time for a big change daar.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk Berichten
                  Ik snap echt nie wat mensen in die Kodiaq zien. Dat vind ik nu eens echt een gedrocht.
                  Ik vind hem geslaagd, maar zou hem gewoon niet willen omwille die analoge klokken Zelf ben ik helemaal verkocht aan het active info display in de Tiguan en zou nooit meer anders willen. Maar mss dat dit ook op de Kodiaq binnen een paar jaar zit, en dan ga ik er zeker eens naar zien.

                  Comment


                  • #10
                    gisteren ook geweest met de nocturne , voor mij persoonlijk weinig boeiend gezien ...

                    -De gewone Fiat 124 spider stond er vrij perfect bij in een erg mooie kleur & dikke velgen (alleen dat stom rekje van de koffer smijten aub) , de Abarth 124 is dan weer veel te duur , wel vele beter in proportie dan de vergelijkbare MX-5 ...

                    -Hyundai en Kia hebben erg mooie wagens , al vindt ik Kia wel minder saai qua design .

                    -Op de stand van Citroën vond ik de witte C3 wel erg mooi .

                    -Bij Suzuki stand geen Swift gespot .

                    -Bij Toyota , Lexus , Mitsubishi helemaal niks boeiend gezien , Prius is echt aartslelijk .

                    -MINI blijft mij wel boeien , wel pokkeduur .

                    -Bij Audi en BMW vluchtig over de stand gegaan , enkel ff in de TTr gezeten .

                    -Mercedes had wel een mooie stand .

                    -Bij VW was de GTI m'n favoriet , geef mij maar een gewone manuele met stoffen interieur en normale tellers .

                    -Opel en Ford , weinig boeiend , Vignale vindt ik echt overroepen .


                    Conclusie vanuit mijn oogpunt ; weinig sportieve hatches of coupé's / roadsters , wel veel saai MPV's of SUV's


                    Opmerkelijk feit ; heel veel wagens hadden een (vrijwel) wit lederen interieur , dat er bijna altijd al erg lelijk vuil uitzag door de bezoekers (hun jeans ?)


                    Last edited by patje007; 21/01/2017, 22:57.
                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                    Comment


                    • #11
                      Was geen hol te zien dit jaar.... Niks echt vernieuwend.
                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                        Was geen hol te zien dit jaar.... Niks echt vernieuwend.
                        Tja, wat wil je, voor een niet merkfreak zijn de nieuwe modelen bijna niet meer te herkennen van de oude.
                        Anderzijds: http://www.autogids.be/autonieuws/ni...ssel-2017.html

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn
                          Was geen hol te zien dit jaar.... Niks echt vernieuwend.
                          Deel die mening.



                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Gewoon minder nieuwe modellen als anders. Of het zijn wat faceliftjes van bestaande modellen. Wij zijn er vrij snel over gegaan dit jaar.
                            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                            Comment


                            • #15
                              Donderdag van 11 tot 19u geweest dus men tijd genomen.

                              Toppers:

                              -Jaguar: dat merk blijft indruk maken op mij. De rode XE S die er stond is echt wel een realistisch geprijsde droomwagen. Ik zou al zeer tevreden zijn met een 2liter naft. Het uiterlijk is tijdloos, elegant en toch sportief. Binnenin vind ik meteen dat je merkt in een speciale wagen te zitten.
                              XF is dit ook maar mijn insziens gewoon een grote XE, mag misschien iets meer onderscheiden. Die F-Type was belachelijk gaaf.

                              -Alfa Giulia: wat heeft die mooie counturen, zeker in de Veloce afwerking echt geslaagd. Binnenin evenzeer met zeer sportieve lay out. Ik vind de Veloce knapper dan de overdreven QV.

                              - VW Tiguan: Die witte die er stond met R design is redelijk te pruimen echter... als je die begint te configureren met de 2 liter (cod vertrouw ik niet) ben je wel heel veel geld kwijt voor maar een Tiguan. Niet aan mij besteed en zou het er niet aan kunnen geven
                              -Land rover: blijven gewoon de maatstaf in hun klasse voor mij. Discovery, Evoque, gewone Range Rover... ze kunnen me allen krijgen

                              -Mercedes E: wat een unieke cabine. De lijnen kloppen ook meer dan bij een C of S. Net goed hier! Maatstaf in de duitse drie klasse

                              -Volvo: misschien hebben deze rakkers me nog het meeste aangesproken. De 90 modellen zijn erg knap en stijlvol. De V60 vind ik na al die jaren nog zeer knap. (Staat terug op men shortlist, samen met de XE en Mazda 6).
                              Last edited by SteakFriet; 22/01/2017, 09:45.

                              Comment


                              • #16
                                En dan de floppers:

                                -Renualt: hoewel ik nu met het merk rij liet deze stand me totaal koud. Hadden ook geen leuke modellen mee dit jaar. Binnenkant blijft ook gewoon iets achterop hinken nu ik in veel andere autos heb gezeten.

                                - BMW: wat onderscheid dit merk nog? Ik mijn ogen enkel het lelijke interieur tov hun directe concurrenten. De nieuwe 5 is daar een voorbeeld van. Vanbuiten ronduit saai en binnenin enkele serieuze missers. Bv de digitale tellerpartijf heeft plastieke boogjes op het schermglas(plastiek). Ik was benieuwd en voelde hieraan hoe ze dit hadden gedaan, gevolg was dat het meteen loshangde. Dan dat scherm dat er weer wat staat op te wezen. Om nog maar te zwijgen over de spuuglelijke combinatienvan het hout en gekleurde binnenverlichting.
                                X1: seriously? Nog liever een Ateca of Quasqai dan, ziet er beter uit vanbinnen.
                                Interieur van een 3serie blijft een lachertje tov de concurrentie.
                                Het merk waar ik zo van gehouden heb is me totaal verloren. Ze blinken ook al niet meer uit zoals vroeger in rijden dus wat hebben ze in godsnaam nog te bieden?

                                - Ford: die Vignale is zwaar overdreven. Plak wat chroom op een model en je hebt een speciale lijn? Wie koopt deze dingen?

                                -Skoda: Blijft voor mij een gerecycleerde VW. Beginnen ook al serieus wat geld te vragen. Nochtans goedkopere tak van VW.

                                - Honda: dit maakt me zelfs droef. Ik heb vroeger een Accord gehad met VTec en men beste maat een S2000. Die wagens hadden zo een indruk op mij gemaakt qua styling en motoren. Wat bieden die nu nog aan: spuuglelijke modellen met dichtgeknepen blokes. Als het iets meer mag zijn stylen ze de civic type R zo hard dat iedereen hem aartslelijk zal vinden en niet kopen.

                                Comment


                                • #17
                                  Die Xe was inderdaad een natte droom!

                                  Verstuurd met de postduif.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat je vooral kan ervaren op het salon is het interieur.
                                    En de E-klasse steelt echt wel de show op dat vlak. En die S500 coupé natuurlijk ook.

                                    S/V90 viel me ook geweldig mee.
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vooral dat van de V90 vond ik mooier dan de S90. Dat stuur blijft magnifiek.

                                      En dan de configuratie van de E.
                                      Dat speciale kleur in combinatie met de 19'ers... Heerlijk!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Die Xe was inderdaad een natte droom!

                                        Verstuurd met de postduif.
                                        Die XE was knap, alleen jammer dat ik er te groot voor ben en niet de ideale zitpositie in kon vinden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X