Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Autosalon 2019

    Ik zag hierover nog geen topic, dus bij deze.

    Zelf ga ik donderdag eens poolshoogte nemen en zal mijn bevindingen hier ook even neerpennen.

  • #2
    Das goed want ik ga donderdag ook en waarschijnlijk zullen er nadien terug foto’s volgen. Had er ook nog geen topic over gezien.

    Comment


    • #3
      Gisteren langs geweest. Niet alles bekeken, wilde ook nog motors zien. Veel volk. Mijn bevindingen:
      • Mercedes interieur met de 'plank' als dashboard wordt bijzonder snel oud. Slaat ergonomisch nergens op (zoveel breedte, zo weinig hoogte) en verknalt de lijn van het interieur door zijn omvang. Veel te 2-dimensionaal. Laagtepunt qua toepassing hiervan was de GLE, precies een plank op een muurtje gemonteerd. Facelift C met zijn 'cowled' TFT dashboard zag er zo veel beter uit.
      • Volvo heeft een zeer mooi gamma. Interieurs beetje allemaal hetzelfde maar telkens even knap. V60 zat echt lekker laag, ik had bijna het gevoel dat dit wel eens leuke en sportief zou kunnen rijden (weet natuurlijk ook wel dat het uiteindelijk vooral op comfort gericht zal zijn). Ook de slimste hybrides, enige waar je niets van koffer opgeeft, en zowel in sedan als break en in alle maten verkrijgbaar. Zeer goed bezig, zeer veel volk ook.
      • Bijbetalen om Porsche SUVs te zien - en dat dan 'dream cars' te noemen - you must be kidding me...
      • Tesla Model 3 is knap om zien in het echt, zeker in rood en met de grote velgen, maar vooral het interieur is een echte hit. Zo simpel, maar het werkt. Ziet er veel en veel beter uit dan de Model S, die in een klap zwaar verouderd lijkt. I want one. Nu nog wel wat tijd geven want nog veel klachten over afwerking (gaan ze wel fine-tunen). Ja, de Europese merken zullen concurrenten op de markt brengen, maar de komende 3-4 jaar zitten die allemaal in de 'dure SUV' hoek (30-40.000 EUR hoger geprijsd). Dat is een heeeeeel lange tijd voor Tesla om verder voorsprong uit te bouwen. Aan de 'onderkant' komen dan wagens zoals de elektrische Kona, echter...
      • Terwijl iedereen van de daken roept dat Hyundai Tesla te slim af geweest is met hun Kona, kan je dit m.i. echt niet vergelijken. Tesla heeft een uitstraling, prestaties, technologie, interieur (toch met de Model 3), imago, maar vooral ook praktische bruikbaarheid die de Hyundai helemaal niet heeft - die laatste heeft namelijk helemaal geen beenruimte achterin. Dik uitgerust Model 3 voor 60.000, of top spec Kona voor 45.000 - ik zou het wel weten. Niemand die 45.000 aan een wagen uit te geven heeft, koopt een Hyundai waarin je achterin niet kan zitten - tenzij in NL woonachtig en aan bijtelling onderhevig.
      • Nieuwe Mazda 3 is zo mooi, voor zijn segment. En het interieur wat mij betreft knapper dan wat de Duitse premium-merken in dat segment brengen. Verdient een regelrechte hit te worden. MX-5 blijft ook tijdloos mooi, ziet er nog steeds uit alsof hij net op de markt kwam.
      • Nieuwe BMW 3 daarentegen - I don't know... was het 2015, dan zou ik zeggen, gooi er een 40i motor in en het blijft toch moeilijk dit te kloppen. Nu denk ik: wacht even, voor wat een dik uitgeruste 320d hier moet kosten, heb ik een Model 3. Danweetikhetwel gevoel - cliche, maar beetje zoals een iPhone tegen een 'top spec' Blackberry anno 2007. Design aan buitenkant blaast me niet weg - BMW heeft in recente tijden (X1, 5-reeks, X3, X5, ...) veel beter werk geleverd. Interieur is mooi, maar als je dan toch digitaal gaat ipv die heerlijke oranje tellers, dan liever all the way zoals de Tesla. Wel goed: zitpositie kan zeer laag, zelfs met elektrische stoelen. Ook gezien (uit een ooghoek): nieuwe Z4. Niet mooi.
      • Skoda heeft de auto als massa-product geperfectioneerd (met hulp van VW/VAG natuurlijk). Op een rij, de SUVs met 'outdoor' styling (groen, Scout), in alle maten, voor de mens met avontuurlijke ambities. Rij er naast, de SUVs en breaks (steeds super ruim) met 'sportieve' styling (rood, Sportline), voor de mens met sportieve ambities. Technologie: alles wat je wil, recht uit de VAG rekken. Looks: scherp, netjes, en non-offensive. Prijs-kwaliteit: bijna onverslaanbaar.
      • Seat stand daarnaast: triest. Bijna niet te geloven dat dit van hetzelfde concern komt. Die Cupra Ateca was de grap van het salon (die prijs voor dat interieur??).
      • De VW GTI TCR is het echt wel niet, de gewone GTI is veel mooier. Vreemd hoe ze dit zo fout hebben na de Clubsport (S), qua looks toch.
      • Audi schiet zichzelf in de voet door alles van glas/scherm te maken. Ze waren net zo sterk in hun knoppen en verlichting daarvan. Nu kan je het inwisselen voor eender wat. in de e-Tron past het dan wel weer, maar die moet het opnemen tegen de iPace die duidelijk beter is.
      • Hoewel: uit ervaring is de UX van de Jag veel en veel te traag voor wat uiteindelijke een rijdende batterij/computer is. Wat wel problematisch is, want toch de toekomst van het merk.
      Winnaar van het salon: Tesla Model 3 (enige wagen waar ik ook echt heb moeten aanschuiven om er in te zitten)
      Verliezer van het salon: Seat, sorry Cupra Ateca (en Porsche om zich te verstoppen met als doel ons te misleiden te denken dat ze als SUV-fabrikant 'exclusief' zijn)


      Comment


      • #4
        Fijn zo'n uitgebreid raportje, misschien morgen mijn impressie toch ook es neerpennen. Fijn om zowat uitgebreidere meningen te zien.

        Comment


        • #5
          Interieur een echte hit?

          Welk interieur?
          Er is niks.
          Vond het zelf een grote tegenvaller.
          Kwaliteit mag ook een stapje hoger zijn.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            En een spuuglelijk stuurwiel.

            Comment


            • #7
              sorry Dust maar ik kan uw lofzang op de Model 3 totaal niet delen
              Dit is IRL totaal geen auto die er 'staat', qua design precies een Koreaan uit de jaren '90.
              Interieur is kwestie van voorkeur, de ene heeft graag minimalistisch, de andere een Boeing 737 met zoveel mogelijk knoppen. Maar mijn mening is dat de Tesla wel heel minimalistisch is...

              En dan zijn er nog maar 2 versies: de AWD voor 59k en de Performance voor 70k. Je komt daarmee al bijna in de buurt van een eTron en een iPace, dan zou ik wel weten wat genomen ipv die Tesla...

              Nu, er is zeker een groep bij wie dit wel gaat scoren. Zij die geen Model S konden (of wilden betalen) en toch tot de hippe Tesla familie willen behoren.


              Comment


              • #8
                Dust, je lijkt me wel een beetje "betoverd" door Tesla, lijkt al meer op die apple sekte die er niet tegen kan dat er ook Androids in de wereld zijn.

                Ik vind altijd wel iets vreemds aan die elektrische auto's. De Model X is te groot en te vreemd, die Model 3 is dan weer te klein...terwijl de Model S gewoon goed is. Is echt de enige elektrische nog niet eerder bestaande auto die mooi is. Al vind ik die zelfs al kaal binnenin, de model 3 is echt een ramp...hoe cheap kan je een auto maken!!! Totaal niets emotie en kil. Lijkt wel ikea. En dat voor een topprijs. Net samengesteld op de website en ik kwam op een kleine 80k euro uit WUUUT!

                Ik ben maandag geweest en was inderdaad ook superdruk, voor een weekdag en voor een "klein" salon...
                Heb alles gezien dat er stond. Elk jaar wel gezellige sfeer en dagvullend programma.

                Ik was blij de Jeep Grand Cherokee Trackhawk eens in het echt te zien en er in te zitten, helaas wilden ze de motorkap niet open doen maar het was na de vele youtube filmpjes toch wel leuk in het echt te kunnen aanschouwen.Wat een dik beest. En goedkoper dan een RS6 of vele electroshizzle.

                Verder die EQC400 van Mercedes zijn motorruimte...wat zit dit vol technologie...als je daar een probleempje aan hebt, maar verder is die niets speciaals, is een minder mooie GLC.
                De Audi E-Tron is gewoon een Q8 die toch net niet even mooi is, de spiegels daarentegen zijn wel cool, die schermpjes in de deuren.

                Verder zielig om zien hoe Opel verkracht is geworden door PSA, die Zafira is nu zoals de Fiat, Peugeot, Citroen...
                Net zoals bij de meeste van die pickups. de X klasse, Alaskan, Fullback, L200, Navara...#eenheidsworst. En wat zijn alle wagens duur geworden. Zeker in het geval van die X250...kost iets van een 60 000 euro terwijl je daar een RAM 1500 V8 met enorm wat opties zoals zetelventilatie, open dak, etc etc hiervoor hebt.

                Of een citroen maar dan in DS vorm, stond er een DS7 aan bijna 50 000 euro!!! Terwijl er ook een M2 Competition stond, dat nog een van de weinige échte rijdersauto's op het salon is (dikke 6 cilinder, +300pk, RWD, ...), voor 70 000 geprijsd staat, dat is toch niet in de juiste verhoudingen...

                hopelijk kunnen jullie mijn foto's zien:
                Last edited by Liquid Li0n; 24/01/2019, 14:02.
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                  sorry Dust maar ik kan uw lofzang op de Model 3 totaal niet delen
                  Dit is IRL totaal geen auto die er 'staat', qua design precies een Koreaan uit de jaren '90.
                  Interieur is kwestie van voorkeur, de ene heeft graag minimalistisch, de andere een Boeing 737 met zoveel mogelijk knoppen. Maar mijn mening is dat de Tesla wel heel minimalistisch is...

                  En dan zijn er nog maar 2 versies: de AWD voor 59k en de Performance voor 70k. Je komt daarmee al bijna in de buurt van een eTron en een iPace, dan zou ik wel weten wat genomen ipv die Tesla...

                  Nu, er is zeker een groep bij wie dit wel gaat scoren. Zij die geen Model S konden (of wilden betalen) en toch tot de hippe Tesla familie willen behoren.

                  Het zal Wooter toch niet zijn zeker?!


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                    Het zal Wooter toch niet zijn zeker?!


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Was ook mijn eerste gedacht.

                    Comment


                    • #11
                      als je dichtbij een tesla supercharger woont kun je niet rond dat voordeel heen + het netwerk

                      maar dat zijn er maar 3 (?) in belgie

                      Comment


                      • #12
                        Fotoooo's! Vandaag ni geweest, zit me een snotvalling en voel mij bweik, ook wa rugpijn, zal voor vant weekend zijn denk ik.

                        Pfff das het laatste waarvoor ik naar een autosalon zou gaan, Tesla... pfffft elektrische wagens zijn overpriced en they look like shit!
                        Last edited by ; 24/01/2019, 17:21.

                        Comment


                        • #13
                          ik heb foto's in mijn post gezet. kan je die zien? is een google album
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                            ik heb foto's in mijn post gezet. kan je die zien? is een google album
                            Aja idd! Had erover gezien door de Tesla berichten... lees die ni daarmee. Nekeer kijken zie.

                            Veel BMW! Waarvan de M2 toch nog steeds mijn absolute favoriet is.

                            Die Peugeot E-legend is wel nice, Tesla of deze? Kzout wel weten.

                            Ghostbusters!

                            Zou er zondag veel volk zijn op het salon? Meestal ga ik in de week 's morgens, ma zou nu pas zondag kunnen gaan, hopelijk tegen dan wa beter.
                            Last edited by ; 24/01/2019, 17:34.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                              Aja idd! Had erover gezien door de Tesla berichten... lees die ni daarmee. Nekeer kijken zie.

                              Veel BMW! Waarvan de M2 toch nog steeds mijn absolute favoriet is.

                              Die Peugeot E-legend is wel nice, Tesla of deze? Kzout wel weten.

                              Ghostbusters!

                              Zou er zondag veel volk zijn op het salon? Meestal ga ik in de week 's morgens, ma zou nu pas zondag kunnen gaan, hopelijk tegen dan wa beter.
                              maar ook die E-Legend is emotieloos, hij mag dan wel lijken op de Lancia Fulvia, je kan geen leuke handen/voeten combo doen en/of genieten van een motorgeluid dat niet via boksen komt! Maar itt een model 3 is dit wel leuk.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                [*]Tesla Model 3 is knap om zien in het echt, zeker in rood en met de grote velgen, maar vooral het interieur is een echte hit. Zo simpel, maar het werkt.
                                Kweenie, ben niet echt een tegenstander van Tesla maar van dat interieur lijkt me toch iets overdreven. Dat stuur is precies iets uit een kleine Citroën van 15 jaar geleden



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  hallo auto vrienden :-)) ook ik ben vandaag geweest , en toen ik die beslissing nam was het kwaad geschied.

                                  Ik dacht van morgen na het nieuws op de radio , inventief doe u naam eer aan en zijt is inventief en pak de bus , trein , tram , want twee u file op de ring en in het leuvense daar had ik geen zin in .
                                  De bus een half uur te laat , trein kwijt , dus direct de kantine in een paar gedronken en hup naar brussel zuid , dacht ik , was het weer zo een speibel dag van die kut jong zelfs geen plaats om recht te staan ,op de trein
                                  Alle toch daar geraakt en dan richting salon , wa was dat nen donderdag zoveel volk ni te doen , .
                                  een maal binnen kort samen gevat

                                  In elke auto met iets of wat charme , bmw , Mercedes , nissan gtr (ik noem er maar een paar he ;ook de honda en andere jakamakas kwamen aan bod),zonder achterbank 2 donker mannekes met kroezelhaar die aan alle toppen aan het frullen waren , of probeerde het stuur te verkrachten , stond er een achterbank in , 4 met de deuren toen en rond den oto 10 kroezelkes met betreurde blik dat ze er ni mochten inzitten maar die waren dan ondergeschikt in de hierarchie.
                                  Kortom ne klote nest op zen inventiefs gezegt

                                  En dan ikke ne jammenklote (kzalt zelf zeggen ) die al redelijk wat dream cars car heeft gehad , daar stond ik met mijn gratis kaart voor een gesloten poort , ahnee mijnheer met die kaart moete 5 euro bij betalen, watte ikke bij betalen dan kende mij niet goed , ik heb mijn bonneke kapot gescheurd en naar mijnheer securti zijn kop gesmeten , wat the fuck , voor veel gezinnen waar ze met vier der een uitstap van maken is dit al een dure bedoening genoeg.

                                  wat betreft het salon verder , op elke stand een giecheltrien , mijnheer willen we een offerte maken , alle ja doe u best is , was voor ne jcw , ah mijnheer dan moet je daar aanschuiven en ze komen u halen als ze tijd hebben .

                                  Conclutie

                                  Ga gewoon naar een garage als je iets wilt kopen en onderhandel daar
                                  wil je een uitstap ni doen naar het salon , want dan zit je s avonds net zoals ik je frustaties weg te schrijven .
                                  just nog een belleke gedaan naar een van de verkopers van de dream cars dat ik niet wou betalen , JAMA mijnheer had ons gebelt we hadden u komen halen .
                                  mijn gat ja ik ben niet beter als een ander , maak dat voor iedereen in de prijs inbegrepen begot.

                                  Zo dat waren mijn ervaringen met auto salon 2019

                                  En zoals ik altijd eindig met een komische noot , hopelijk gaat febiac snel failiet want hun hautaine houding is om te kakken



                                  Mijn alter ego Willy met ne Toyota

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bij mi was het dreamcars inclusief.

                                    Het volledige salon zou zo moeten zijn.
                                    Veel rustiger daar.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Het zal Wooter toch niet zijn zeker?!


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Die zijn account is hier al lang niet meer actief... Godzijdank

                                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ochot wa maakt die 5 euro nu uit.

                                        Ik vond het goed, daardoor is het tenminste niet zo pokkedruk als bij Audi/BMW/Mercedes. Alleen bij Porsche wast natuurlijk ook nog aanschuiven om der bij te mogen. Maar ben toch op mijn gemakske in de Alpine A110 kunnen gaan zitten en daar vrij rustig kunnen rondlopen.

                                        Tzal toch nooit goed zijn. Alst gratis was daar, dan wast daar zo druk geweest dat ge absoluut niks kon zien, en dan wast ook weer klages geweest.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X