Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autosalon 2019
Collapse
X
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
En de te korte zittingen van de Cx5 niet vergeten hè.
Comment
-
Gisteren ook mijn bezoekje gebracht.
Toch ook even mijn ongenoegen uiten over de Heizel accomodatie alweer.
10€ betalen om op een zeer beslijkte parking te gaan staan, da's er wel wat over.
Ik bezoek vaak beurzen in het buitenland en ons paleizenpark is zo'n beetje het slechtst bereikbare beurscomplex van gans Europa, per auto, denk ik.
Maar dit even terzijde.
Donderdag was een érg drukke dag naar mijn mening, waardoor het vaak aanschuiven was om in een auto te geraken.
Mijn persoonlijke interesse ging uit naar een Volvo V60, Peugeot 508, Opel ingisnia, VW Tiguan, Mercedes A, Audi Q3, Skoda Karoq.
Hierbij mijn bevindingen.
Volvo V60 : Deze is echt wel een trapje hoger gestegen qua afwerking, en ook qua ruimte. Komende van een SUV, vond ik hem wel érg laag zitten, maar dat is voor anderen mss dan weer een voordeel. Ik vind de lijn zo mooi klassiek dat hij waarschijnlijk ook weer heel erg lang mee gaat, en niet verouderd. Zetels blijven top. Interieur zo'n beetje mixed emotions. Ik ben niet zo'n fan van het grote middenscherm, maar overall zeer goed afgewerkt en ruim.
Opel Ingignia : Opel was samen met Renault zo'n beetje de minst bezochte stand op het salon, denk ik. Bij de twee Insignia modellen stond gewoon niemand toen ik er bij kwam. En toch vind ik een auto die zeer veel waar voor zijn geld biedt, persoonlijk. Zeer ruim, zéér goede zetels en de afwerking leunt toch al dicht bij een Passat aan. Natuurlijk kan je het rijgedrag niet aanvoelen als je er even gaan in zitten, maar ik voelde mij meteen thuis in die cockpit. Het middenscherm staat mooi geïntegreerd in het dasboard, en daar hou ik wel van. De tellerpartij had wel iets leuker gemogen, maar kan er nog mee door. Vanwege het gebodene, staat deze toch nog altijd op mijn shortlist om later dit jaar als nieuwe leaser te bestellen.
Peugeot 508 : Dit moet één van de meest populaire modellen geweest zijn. Het was constant aanschuiven om er een zitje in te bemachtigen. Gewoon ook een zeer mooie berline, en de binnenafwerking is echt zo'n beetje op Audi niveau zou ik bijna durven zeggen. Zetels nog altijd top, zoals ik al wist van mijn vroegere 508. Voor mij met mijn 1.77m, moet je de zetel toch al vrij hoog zetten met een normale stuurpositie om de tellerpartij helemaal te kunnen zien, maar het is doenbaar. Ik vond de voetenruimte wel vrij smal, waardoor ik met mijn rechterbeen al meteen tegen de middenconsole aan zat. Dat viel me eigenlijk bij geen enkele andere auto op, dus ik vrees dat me dit toch zou storen op lange afstanden. De achterbank is voor mij nu niet meer zo belangrijk, maar ik test toch altijd even. En zowel bij de berline als de break, raak je er echt niet zo vlot in en uit. Door die frameloze ramen, komt de daklijn zeer laag, waardoor je echt altijd even je hoofd moet bukken om in en uit te geraken. En zo groot ben ik nu toch ook weer niet. Vanwege de amechtige diesel, die voor mij in budget zou vallen, denk ik dat ik deze van mijn lijstje moet schrappen, maar het blijft een head turner sowieso.
Mercedes A : Deze bezocht ik voornamelijk voor mijn dochter, die deze binnenkort als bedrijfswagen mag kiezen. Ik ben wel fan van het interieur. Het doet zeer modern aan, en staat qua afwerking een pak hoger dan dit van de vorige reeks. Voor de rest, alles wat een middenklasse hatch moet hebben. Ook de berline vond ik heel mooi gelijnd. Voor de young urban chick, een perfect karretje.
VW Tiguan : Zou voor mij persoonlijk nog altijd de keuze van de rede zijn. Gewoon een klassiek gelijnde auto met een zeer degelijke uitstraling. Alles zit op zijn plaats en straalt stevigheid uit. De standaard zetels vind ik ondermaats, maar de comfort zetels kunnen er net mee door. Maar ik blijf in dubio of ik daar nu in wil rijden of niet.
Audi Q3 : Deze ben ik bewust net na de Tiguan gaan bekijken om goed te kunnen vergelijken. Eerlijk gezegd, vind ik hem zijn meerwaarde, niet waard tov Tiguan. Het modernere dashboard deed mij zelfs een beetje kitcherig aan. Voor de rest onweerlegbaar kwaliteitsgevoel wat je hebt in een Audi, en voor mij ruim genoeg. De exemplaren die daar stonden haddden allemaal sportzetels en die waren ook echt goed. Maar voor mijn budget zouden er maar standaard zetels in komen, en daar ben ik minder van overtuigd.
Skoda Karoq : Derde VAG SUV in het rijtje. Opmerkelijk genoeg hebben de Scout en vooral ook de Sportline duidelijk de betere zetels tov de Tiguan. Afwerking is nét ietsje minder dan in de Tiguan, maar het is nu ook niet echt een groot verschil. Vooral de Sportline vind ik aan de buitenkant ook wel echt mooi. Alleen zouden die 19" velgen voor mij niet kunnen in een lease budget, en dan ziet hij er al meteen een pak modaler uit. De Sportline diesel is ook enkel maar in 4x4v verkrijgbaar als diesel, wat er redelijk in hakt qua VAA.
Verder ook nog bekeken :
Nieuwe BMW3. : Is nu wel echt zo groot als een 5 van 2 generaties geleden, denk ik. Interieur was ik positief door verrast. Maar ik vraag me zo'n beetje af, wie nog de doelgroep is voor die auto. Als ik zag wat voor mensen er vooral in plaats namen.... veel gucci petjes gezien om maar te zeggen ;-)
BMW X1. Ronduit slechte standaard zetels, maar het nieuwe interieur mag er voor de rest wel zijn.
Citroen C5 aircross : Aangenaam verrast door de zitpositie en de kwaliteit van de zetels. Zien er op de foto helemaal niet comfortabel uit, maar ze zitten wel lekker. Maar dat dashboard, is echt wel een ratatouile van lijnen en kleuren. Net zoals de buitenkant trouwens...thx but no thx.
Renault Grand scenic. : Stond ook niemand bij, dus was makkelijk goed te bekijken. Voor mij blijft dat nog altijd een leuk gelijnde intrigerende auto, die ik in leasing ook top zou kunnen uitrusten, maar hiervoor heb ik een duidelijke veto gekregen van de wederhelft ;-). Ik weet niet of dat interieur al vernieuwd is, maar het zag er een stuk degelijker uit dan wat ik vroeger al eens aanvoelde als ik er ging in zitten. Kan toeval zijn.
Mazda MX5 : Moet ik toch ook altijd eens even in zitten als ik hem passeer. Ik heb er persoonlijk nog nooit eentje echt gereden, maar ik kan me voorstellen dat dit dikke fun moet zijn. Al weet ik niet of ik mij er zo veilig in zou voelen. Ik vond die topversie (naam ontgaat me even) nu ook niet dusdanig afgewerkt dat hij zijn prijs zou verantwoorden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Mazda MX5 : Moet ik toch ook altijd eens even in zitten als ik hem passeer. Ik heb er persoonlijk nog nooit eentje echt gereden, maar ik kan me voorstellen dat dit dikke fun moet zijn. Al weet ik niet of ik mij er zo veilig in zou voelen. Ik vond die topversie (naam ontgaat me even) nu ook niet dusdanig afgewerkt dat hij zijn prijs zou verantwoorden.
Comment
-
Ik ga morgen met 2 vrienden, heb 2 kaarten gekregen van mijn dealer en heb dus nog één extra ticket online gekocht. Zowel mijn 2 gratis tickets en online gekochte ticket zijn standaard, dus zonder dream cars. Nu wil er één van ons ook Porsche zien.
Mijn vraag dus : moeten wij nu toch staan aanschuiven om die extra toegang voor dreams cars te kopen ter plaatse, of kunnen we meteen naar de ingang gaan met ons standaard tickets en aan de ingang van dream cars bijbetalen ?
Heb niet gevonden hoe ik eventueel de aparte dream cars tickets online kan kopen...Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Hou er wel rekening mee dat het bij Porsche zelf ook nog eens aanschuiven is. Toen ik er rond ging stond er toch continu een rij van zo'n 30-40 man aan te schuiven bij Porsche.
Ook even op een paar dingen inpikken :
Citroen C5 Aircross : Zeer aangename stoelen inderdaad, maar viel me wel op, als je de kofferklep open deed, dat je toch niet veel groter mag zijn dan 1m80 of je kunt er niet onder recht staan.
Hyundai i40 : Met je stukje over de Insignia, moest ik hier aan denken. De "nieuwe" Hyundai i40, was sowieso de triestigste WERELD-premiere van het hele salon. Niemand keek er naar om.
Comment
-
Hyundai maakt prachtige auto's, maar jammer genoeg mogen wij ze niet kiezen in onze carpolicy.
Eentje die ik nog vergeten was, was trouwens de Toyota RAV4.
Ook al omdat hij niet binnen mijn mogelijkheden qua leasing past.
Ik heb het wel voor die auto, en Het interieur is alweer een flinke stap vooruit tov de vorige generatie.
Ziet er allemaal oerdegelijk uit en de plastics geven een veel betere feel dan vroeger.
Wat ik mij trouwens bij de tweekleurige variant die daar stond weer afvroeg. Hoe zouden ze dat toch industrieel doen, dat dak in een ander kleur spuiten?
Ik kan me toch moeilijk voorstellen, dat elke auto dan even afgeplakt wordt?
Iemand daar enige info over?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAan de hal van de dream cars zelf, staat ook een kassa. Daar stond helemaal geen volk aan aan te schuiven gisteren.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Ik zou er wel eens graag beelden van zien in ieder geval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenMazda MX5 : Moet ik toch ook altijd eens even in zitten als ik hem passeer. Ik heb er persoonlijk nog nooit eentje echt gereden, maar ik kan me voorstellen dat dit dikke fun moet zijn. Al weet ik niet of ik mij er zo veilig in zou voelen. Ik vond die topversie (naam ontgaat me even) nu ook niet dusdanig afgewerkt dat hij zijn prijs zou verantwoorden.
Is net naar mijn foto's van verlede jaar gekeken en toen wel mooie foto's getrokken blijkbaar, juist daarom al wil ik daar naartoe, ma van iedereen da ik hoor die geweest is is het retedruk blijkbaar.
Comment
-
Iemand de binnenspiegel van de Rav4 gezien?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenIemand de binnenspiegel van de Rav4 gezien?Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
wat moet daar mee zijn dan?
Tis te zeggen, een scherm en de camera zit achteraan.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenOplossing is de eerste dag gaan, ik ben vorige vrijdag geweest, zalig rustig.
Maar inderdaad als je echt wil kopen en vergelijken moet je daar niet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenOp de i8 is dat al een paar jaar, idem met de VW XL1
Moet zeggen van een digitale binnenspiegel zie ik het nut niet echt in, van een digitale buitenspiegel des te meer (aerodynamica en optisch)
Comment
-
Akkoord voor een camionette of soepkarreke (Berlingo etc.) maar toch niet op een personenwagen? En hoeveel keer rij je rond met een tot het dak gestapelde koffer?
Vergeet ook niet dat een fysieke spiegel een simpel instrument is dat altijd werkt. Met een digitale ben ik daar nog zo zeker niet van. Wat als die spullen eens mankeren? Zeke rniet ondenkbaar bij elektronica en camera's..
- Likes 1
Comment
Comment