Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gixxer gehebt gelijk man, dit hou ik geen 200km vol ze.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Hoe deed ge dat dan vroeger toen nog geen uitrekbare voorstukken op de zetels stonden? Ik heb nooit anders geweten dan dat die zetels te kort waren voor mij
Hoe deed ge dat dan vroeger toen nog geen uitrekbare voorstukken op de zetels stonden? Ik heb nooit anders geweten dan dat die zetels te kort waren voor mij
In geen enkele auto ooit last van gehad ze. Zitting is gewoon veel te kort
In geen enkele auto ooit last van gehad ze. Zitting is gewoon veel te kort
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Ik heb dat dan toevallig nooit gehad of nooit opgevallen. De DS5 had wel een uitrekbaar kussen, maar niet dat ik dat nu mis dat ik het niet heb in de tiguan. Die foto is in welke auto getrokken?
Ik heb dat dan toevallig nooit gehad of nooit opgevallen. De DS5 had wel een uitrekbaar kussen, maar niet dat ik dat nu mis dat ik het niet heb in de tiguan. Die foto is in welke auto getrokken?
Vandaag geweest. Veel volk, 10 euro voor een modderparking (hier en daar volledig modderbad, enkel met een 4x4 door te komen), 19 euro voor stoofvlees met friet met een fancy name, 5 euro voor dream cars kon nog nét door de beugel, 10 euro was een schande geweest...
Maar al bij al wel een leuke dag gehad. Eventjes vlug, for old time's sake even naar de i30N fastback gekeken (prachtige launchkleur, blijf erbij, en veel mooier dan de hatchback).
Favorieten bij de conventionele auto's : Mazda 3, nieuwe Focus (had ik nog niet ingezeten), nieuwe BMW 3 en dus de i30N Fastback.
Maar eigenlijk meer gefocused op EV.
Heb de elektrische microbe wel te pakken. Beetje staan babbelen met mensen van Hyundai en Nissan. Over 4 à 5 jaar ga ik waarschijnlijk volledig EV.
Vind Tesla interessant maar geen spek voor mijn bek. Model 3 afschuwelijk interieur, enfin dashboard. Afgezien van het indrukwekkende centrale display in elke Tesla, niet onder de indruk van de algemene afwerking, toch niet in die prijsklasse.
Interieur van de Kona EV mooier afgewerkt dan de gewone Kona, 1 op 4 van de verkochte Kona's is nu een EV, 48k echter nog veel te veel geld. Nissan Leaf bevalt me heel goed, mooi afgewerkt, wel benieuwd naar de 60Kwh versie, nog geen prijzen van. Nissan geen plannen voor hybride. 3500 euro premie voor particulieren bij aankoop van een EV momenteel.
Ons Belgenlandje kennende, zijn die premies over 5 jaar verdwenen en over 10 jaar zullen ze wel iets vinden om de 'zero emission' auto's te belasten...
Enfin, toekomstmuziek, maar blijf het op de voet volgen. Lang geleden dat een evolutie in de automobielindustrie me nog zo heeft kunnen boeien...
Zag net voor het slapen gaan nog een tv programma over elektrische wagens. Hybride is maar een tussenstap en batterijen zijn ook niet altijd ecologisch, diesel blijft nog steeds het beste voor verre afstanden en lpg leikt zelf nog de betere keuze voor elektrisch. Benieuwd hoe dit gaat evolueren! Elektrisch zien ze meer als 2de wagen die de minste km’s rijdt. Ben ook nog ni echt overtuigd, veel te duur! En al zeker als deze dan als 2de wagen gaat dienen.
tuurlijk, elektrische auto is verre van DE oplossing.en bij sommige begint dit nu wel door te sijpelen, zeker als je even wat googled hierover...Diesel is nu plots de boeman maar idd, zeker met de euro6D temp echt veel beter in totaalplaatje dan elektrisch. Wat gaan ze binnen 10 a 15 jaar doen als je een 3e hands Tesla hebt met een batterij die een 30min meegaat...zoiets kan je ook niet naar Afrika sturen dus daar blijven ze toch maar uitstoten.
Of EV nu ecologisch verantwoord is, de mensen zullen toch de grillen van de overheid moeten volgen. En het ziet ernaar uit dat EV de toekomst is.
Wat rijplezier betreft, ik heb alles al gehad : C- en D-segment, met diesel en benzine, vinnig en wat minder, zelfs een hot hatch in de vorm van de i30N. Heb met al m'n auto's graag gereden, telkens een heel andere ervaring. Nu een X-Trail, het contrast met een i30N kon niet groter zijn. En toch beleef ik plezier aan m'n auto.
Het e-pedal systeem van Nissan blijkt ook leuk te zijn, na een korte aanpassingsperiode. Ik wil die heel graag eens testrijden, om te weten hoe het is. Zoals gezegd, in de eerste 5 jaar schakel ik zeker niet over naar EV, omdat de infrastructuur er sowieso nog niet is, en het rijbereik kan ook nog een stuk beter.
Wat is het alternatief ? CNG ? Ook niet echt efficiënt als brandstof en de winning ervan is ook niet optimaal. Het gas is ook een fossiele brandstof en niet onuitputbaar. De oplossing zit in de opwekking van de elektriciteit en de recyclage van de batterijen op een milieuvriendelijke manier. Eens dat er is, zijn we vertrokken...
Of EV nu ecologisch verantwoord is, de mensen zullen toch de grillen van de overheid moeten volgen. En het ziet ernaar uit dat EV de toekomst is.
Wat rijplezier betreft, ik heb alles al gehad : C- en D-segment, met diesel en benzine, vinnig en wat minder, zelfs een hot hatch in de vorm van de i30N. Heb met al m'n auto's graag gereden, telkens een heel andere ervaring. Nu een X-Trail, het contrast met een i30N kon niet groter zijn. En toch beleef ik plezier aan m'n auto.
Het e-pedal systeem van Nissan blijkt ook leuk te zijn, na een korte aanpassingsperiode. Ik wil die heel graag eens testrijden, om te weten hoe het is. Zoals gezegd, in de eerste 5 jaar schakel ik zeker niet over naar EV, omdat de infrastructuur er sowieso nog niet is, en het rijbereik kan ook nog een stuk beter.
Wat is het alternatief ? CNG ? Ook niet echt efficiënt als brandstof en de winning ervan is ook niet optimaal. Het gas is ook een fossiele brandstof en niet onuitputbaar. De oplossing zit in de opwekking van de elektriciteit en de recyclage van de batterijen op een milieuvriendelijke manier. Eens dat er is, zijn we vertrokken...
de ontginning voor de batterijen of de recyclage er van, daar zijn ze totaal niet mee bezig, daar hoor je bij de overheid nooit iets over. Zie je al aan de berg oude gsm's en laptops waar die kinderen rare earth materials uithalen...
de ontginning voor de batterijen of de recyclage er van, daar zijn ze totaal niet mee bezig, daar hoor je bij de overheid nooit iets over. Zie je al aan de berg oude gsm's en laptops waar die kinderen rare earth materials uithalen...
We kunnen daar over discussiëren en jij en ik weten dat EV niet helemaal kosjer is op het vlak van milieu, maar wat ga je er als gewone consument aan doen? Het been stijf houden en je vastklampen aan benzine of diesel ? Bewonderenswaardig, maar op een bepaald moment ga je het voelen in je portemonnee en dan vliegen al die goeie voornemens en idealistische motieven zo de deur uit.
Er zijn al verschillende studies die bewezen hebben dat nieuwe diesels met Euro 6 en AdBlue minder vervuilen dan benzine, maar wat haalt het uit? Diesels worden ondanks die studies en 'feiten' blauw belast en over enkele jaren geraak je je diesel aan de straatstenen niet meer kwijt.
Ik hoor al geruchten opgaan dat de benzine- en dieselmarkt na al 'misplaatste hype' van EV en hybrides zich wel zal herstellen. Geloof jij daar in ? Ik alvast niet.
Gisteren naar een optreden geweest van Lord of the Dance in Capitole Gent. Na de voorstelling twintig minuten aanschuiven in de parkeergarage om ons ticketje te betalen, heerlijk om al die diesel- en benzinegeuren op te snuiven. Op zulke momenten besef je dat er verandering nodig is, hoe ongegrond of misplaatst het volgens sommige mensen is...
Als je de hybrides bedoeld zijn ze inderdaad goed bezig. Je vergeet ook de C-HR te vernoemen met dezelfde techniek als de Prius, deze staat niet te stinken in de parkeergarage want hij rijdt mooi elektrisch naar buiten. En met zijn werkelijk verbruik van 4.5 liter loopt hij goedkoper dan een kleine diesel.
Comment