Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2019

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Denk als ze betaalbare EV's gaan maken qua grootte van een QQ of Tucson, dan zijn ze vertrokken. Maar daar knelt het net schoentje. EV's van die omvang zijn niet betaalbaar voor de gewone mens.
    De Nissan Leaf is C-segment, Tucson en Qashqai ook. Wel SUV maar qua afmetingen wel nagenoeg gelijk aan de Leaf, staan gewoon wat hoger op hun poten en lijken daarom groter. Een X-Trail en een Santa Fe, da's al andere koek. Maar is een kwestie van tijd vooraleer de prijs van een EV zakt tot een 'normaal' niveau. Is pas het begin...
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

De Nissan Leaf is C-segment, Tucson en Qashqai ook. Wel SUV maar qua afmetingen wel nagenoeg gelijk aan de Leaf, staan gewoon wat hoger op hun poten en lijken daarom groter. Een X-Trail en een Santa Fe, da's al andere koek. Maar is een kwestie van tijd vooraleer de prijs van een EV zakt tot een 'normaal' niveau. Is pas het begin...
      Ik weet niet of dat het begin is. Velen zeggen dat EV maar een tussenstap naar iets anders is, maar wat is 'iets anders'? We weten ook nog niet wat de toekomst gaat geven ivm die batterijen hé. Hoe gaan die het blijven doen na 10 jaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik weet niet of dat het begin is. Velen zeggen dat EV maar een tussenstap naar iets anders is, maar wat is 'iets anders'? We weten ook nog niet wat de toekomst gaat geven ivm die batterijen hé. Hoe gaan die het blijven doen na 10 jaar?
        dat zeg ik ook altijd...niemand wil dat precies inzien wat ze gaan doen binnen 10 jaar met een 4e hands Tesla waarvan de batterij nog 30 minuten meegaat...
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Zag net voor het slapen gaan nog een tv programma over elektrische wagens. Hybride is maar een tussenstap en batterijen zijn ook niet altijd ecologisch, diesel blijft nog steeds het beste voor verre afstanden en lpg leikt zelf nog de betere keuze voor elektrisch. Benieuwd hoe dit gaat evolueren! Elektrisch zien ze meer als 2de wagen die de minste km’s rijdt. Ben ook nog ni echt overtuigd, veel te duur! En al zeker als deze dan als 2de wagen gaat dienen.
          Ik heb ooit eens een studie gelezen, waarbij een kleine auto (dacht dat het een Zoë was) pas na 5 jaar de extra uitstoot van productie had teruggewonnen tegenover een benzineauto van dezelfde omvang, met net iets minder dan 40% groene energie, rond de 60% kernenergie en een paar procenten overig. Als ik morgen een gloednieuwe auto koop, plan ik wel om hem minstens 5 jaar te houden. Er werd ook in de berekening vanuit gegaan dat er geen onderhoud / vervangingen aan de batterij moesten gebeuren. Woon je in een gebied waar met bruinkool elektriciteit opgewekt wordt, duurde het rond de 21 jaar, dacht ik. Ofwel was het een % bruinkool en nog iets anders, dat weet ik niet meer.

De Tesla van een vriend (model S) had vorig jaar, na 4 jaar, nog steeds ruim 90% van zijn capaciteit. Ik herinner mij nog, dat in 2014 alleszins, je bij een Twizy bv. de batterij moest huren, en die meestal na 3 jaar onder de 70% zakte, en dan vervangen werd.
          Ga er dan ook vanuit dat een Tesla een vrij zware auto is (2 ton), en niet met een driecilindertje dezelfde prestaties kan neerzetten als elektrisch, hoewel een groot deel van zijn gewicht waarschijnlijk al de batterijen zijn.

Een benzinemotor heeft vaak ook maar een rendement van minder dan 40%, maar energie opwekken, transporteren, omvormen, om dan op te laden en in de auto opnieuw om te vormen naar kinetische energie, zal ook niet meteen heel efficiënt zijn. Als de energie puur groen en rijkelijk aanwezig was, maakt dat allemaal niet veel uit, natuurlijk.
          Daarnaast had iemand eens uitgerekend (kon ook in Nederland zijn) dat een Model X op stroom laten lopen, op hetzelfde neerkwam als een doornseeauto laten lopen op lpg aan 45c/liter.

We zijn nog lang niet klaar om afscheid te nemen van traditionele brandstofmotoren, en ik persoonlijk zie lpg daarin als een goede basis (maar voor kleine auto's met 15.000 km/jaar, is er na 4 jaar vaak nog geen winst te boeken t.o.v. benzine), of alternatieve brandstoffen als CNG.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

dat zeg ik ook altijd...niemand wil dat precies inzien wat ze gaan doen binnen 10 jaar met een 4e hands Tesla waarvan de batterij nog 30 minuten meegaat...
            Ik weet er anders genoeg met Phev’s die 270.000km hebben en + 5 jaar zijn en nog 87 a 90% capaciteit hebben.
            Ze worden maar vervangen als ze onder de 85 gaan en heb tot nu toe nog geen enkele tegengekomen die een andere batterij heeft moeten plaatsen.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Gaat het hier weeral over Tesla? Was dit de enige wagen op het autosalon? Waar blijven die foto's van het salon trouwens? Ik heb er jammer genoeg geen want ben er ni geraakt. Elektrische wagens zijn voor rijke mensen trouwens die denken dat ze ecologisch bezig zijn. Het enige wa mij interesseert is mijne portemonnee en nen elektrische wagen is daar alles behalve goed voor. Juist gelijk die elektrische fietsen, begrijp nog altijd ni da mensen +2000€ willen geven aan ne vélo...
              Last edited by ; 29/01/2019, 05:28.

Comment

• Een Tesla is geen Phev hè Geert.

En weet jij wat een goede fiets kost?
                Je moet nog veel ontdekken hè.
                den borre

Int3x0r

Comment

Gaat het hier weeral over Tesla? Was dit de enige wagen op het autosalon? Waar blijven die foto's van het salon trouwens? Ik heb er jammer genoeg geen want ben er ni geraakt. Elektrische wagens zijn voor rijke mensen trouwens die denken dat ze ecologisch bezig zijn. Het enige wa mij interesseert is mijne portemonnee en nen elektrische wagen is daar alles behalve goed voor. Juist gelijk die elektrische fietsen, begrijp nog altijd ni da mensen +2000€ willen geven aan ne vélo...
                  Eens lezen, gaat niet alleen over Tesla. En 't is niet omdat het jou niet interesseert dat het voor anderen niet interessant kan zijn. M'n pa fietst al z'n hele leven kilometers per dag. De mens is nu 71 jaar en 't gaat natuurlijk allemaal zo vlot nie meer. Nu heeft hij een elektrische fiets en de mens is dolgelukkig dat hij weer vlot kan snorren.
                  Over 5 jaar schakel ik over naar EV. Of ik dan milieuvriendelijker ga bezig zijn dan jij met je benzine of diesel, wie weet. Feit is dat het voor mij op dat moment opportuun zal zijn. In elk geval zal ik niet méér schade aan het milieu aanbrengen dan met m'n benzinewagen nu.
                  Iedereen kijkt naar z'n portemonnee maar niemand hoeft de rekening van een ander te maken...

Comment

Juist gelijk die elektrische fietsen, begrijp nog altijd ni da mensen +2000€ willen geven aan ne vélo...
                    Ik wel. Zo'n elektrische fiets maakt nét dat voor veel mensen bepaalde ritten met de fiets itt vroeger aantrekkelijker worden: woon-werkverkeer op bv. 20 km waar men eerder de auto zou hebben genomen vroeger, comfortabeler fietsen op bv. helling, sneller eens boodschappen doen (voelt het gewicht minder). Al die zaken maken dat men sneller de auto zal laten staan, wat op zich al een besparing is, en voor sommigen laat het zelf toe 1 wagen weg te doen. Dan is zo'n 2000 euro, of méér voor de elektrische fiets het méér dan waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Ik wel. Zo'n elektrische fiets maakt nét dat voor veel mensen bepaalde ritten met de fiets itt vroeger aantrekkelijker worden: woon-werkverkeer op bv. 20 km waar men eerder de auto zou hebben genomen vroeger, comfortabeler fietsen op bv. helling, sneller eens boodschappen doen (voelt het gewicht minder). Al die zaken maken dat men sneller de auto zal laten staan, wat op zich al een besparing is, en voor sommigen laat het zelf toe 1 wagen weg te doen. Dan is zo'n 2000 euro, of méér voor de elektrische fiets het méér dan waard.
                      Schoolvoorbeeld. Tenzij het slecht weer is, neemt m'n pa altijd z'n fiets om de kleine, dagelijkse boodschappen te doen. Woon/werk zou ik ook wel doen met een elektrische fiets wanneer het niet regent/sneeuwt, maar de afstand is voor mij te groot, en bovendien moet ik een landgrens passeren...

Comment

• Ik ken zelf ex renners die nog wekelijks hun kilometers malen en die nemen voor alle andere zaken de elektrische fiets.

Zijn uitleg was toen.
                        Bij slecht weer ideaal om fris op het werk toe te komen.
                        In de zomer kom ik niet bezweet op het terras aan.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Hier ook, ouders hebben beiden een elektrische fiets, voor zo'n 10-13km elk te doen. En gebruiken deze enorm veel om naar het werk te gaan. Je komt niet alleen een stuk vlotter aan op het werk (zelfs vlotter dan met de auto in de spits), maar tov. een gewone fiets ben je ook niet zo bezweet. Als je een deftige afstand binnen een "redelijk tijdsbestek" wilt doen met een gewone fiets, dan kom je al snel bezweet aan op het werk, dan mag je je elke dag ter plaatse nog eens ff gaan douchen voordat je begint. Met een elektrische fiets doe je gewoon rustig aan.

Met de gewone fiets zouden mijn ouders op hun leeftijd alleszins niet meer gaan werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Een Tesla is geen Phev hè Geert.

En weet jij wat een goede fiets kost?
                            Je moet nog veel ontdekken hè.
                            Ja, veel te veel! Alles wat elektrisch is trouwens, idem de hybride wagens.

Ma goed het gaat hier al lang niet meer over het salon en foto’s heb ik ook amper gezien. Ik laat dit topic voor wat het is.

Comment

Ma goed het gaat hier al lang niet meer over het salon en foto’s heb ik ook amper gezien. Ik laat dit topic voor wat het is.
                              Omdat je zelf ook mee van het onderwerp afgeweken bent...

Comment

• Dus nu iedereen het licht gezien heeft dat men afweek gaan we nu terug ontopic!

Comment

In verschillende topics bij 'nieuwe auto's' staan foto's van het salon. De foto's stonden er al voor dit topic geopend werd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dust, je lijkt me wel een beetje "betoverd" door Tesla, lijkt al meer op die apple sekte die er niet tegen kan dat er ook Androids in de wereld zijn.

Ik vind altijd wel iets vreemds aan die elektrische auto's. De Model X is te groot en te vreemd, die Model 3 is dan weer te klein...terwijl de Model S gewoon goed is. Is echt de enige elektrische nog niet eerder bestaande auto die mooi is. Al vind ik die zelfs al kaal binnenin, de model 3 is echt een ramp...hoe cheap kan je een auto maken!!! Totaal niets emotie en kil. Lijkt wel ikea. En dat voor een topprijs. Net samengesteld op de website en ik kwam op een kleine 80k euro uit WUUUT!

Ik ben maandag geweest en was inderdaad ook superdruk, voor een weekdag en voor een "klein" salon...
                                    Heb alles gezien dat er stond. Elk jaar wel gezellige sfeer en dagvullend programma.

Ik was blij de Jeep Grand Cherokee Trackhawk eens in het echt te zien en er in te zitten, helaas wilden ze de motorkap niet open doen maar het was na de vele youtube filmpjes toch wel leuk in het echt te kunnen aanschouwen.Wat een dik beest. En goedkoper dan een RS6 of vele electroshizzle.

Verder die EQC400 van Mercedes zijn motorruimte...wat zit dit vol technologie...als je daar een probleempje aan hebt, maar verder is die niets speciaals, is een minder mooie GLC.
                                    De Audi E-Tron is gewoon een Q8 die toch net niet even mooi is, de spiegels daarentegen zijn wel cool, die schermpjes in de deuren.

Verder zielig om zien hoe Opel verkracht is geworden door PSA, die Zafira is nu zoals de Fiat, Peugeot, Citroen...
                                    Net zoals bij de meeste van die pickups. de X klasse, Alaskan, Fullback, L200, Navara...#eenheidsworst. En wat zijn alle wagens duur geworden. Zeker in het geval van die X250...kost iets van een 60 000 euro terwijl je daar een RAM 1500 V8 met enorm wat opties zoals zetelventilatie, open dak, etc etc hiervoor hebt.

Of een citroen maar dan in DS vorm, stond er een DS7 aan bijna 50 000 euro!!! Terwijl er ook een M2 Competition stond, dat nog een van de weinige échte rijdersauto's op het salon is (dikke 6 cilinder, +300pk, RWD, ...), voor 70 000 geprijsd staat, dat is toch niet in de juiste verhoudingen...

hopelijk kunnen jullie mijn foto's zien:
                                    https://photos.app.goo.gl/916QumGrx1udDghk6
                                    niemand scrollt hier omhoog of heeft precies bruinkool in zijn ogen. In mijn post stond er een link naar foto's

Comment

• Trackhawk heeft wel een klein foutje mee in de constructie, zoveel power dat hij zijn chassis scheef trekt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Trackhawk heeft wel een klein foutje mee in de constructie, zoveel power dat hij zijn chassis scheef trekt.
                                        eerste wat ik er van hoor...op internet zijn er zelfs met 930 wielpk en die worden niet scheefgetrokken.

Comment

eerste wat ik er van hoor...op internet zijn er zelfs met 930 wielpk en die worden niet scheefgetrokken.
                                          Was een artikel in trucktrend.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X