Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runball 3000 14-20/04/2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Runball3000

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
    De laatste info die ik gekregen heb van hun was dat ze aan elke grens uitgebreide controles verwachten...

Fashion TV & Smug.nl dacht ik...

Ik denk het wel...
    hier volgt de aantword....

smug.nl is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.
    Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.

thanks bralo voor de mooie fotos en de hulp.

als ik kan iets voor u doen... zeg het maar

Comment

• Die 993, is dat een Turbo S omwille van de 4 uitlaatjes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
        Over before it even started...

Al doende leert men, en ik ben er zeker van dat de organisatie hier zijn lessen uit getrokken zal hebben. Ik ben zeer benieuwd of er nog een volgende editie komt en hoe die op poten gezet zal zijn. Of er nog veel deelnemers zullen op afkomen blijft ook maar de vraag. Immers: je krijgt vaak maar 1 kans om een eerste indruk te maken.

Niet slecht bedoeld: maar hier zie je toch hoe de echte Gumball zich kan onderscheiden van een spinoff zoals de Runball. Het zal waarschijnlijk wel grotendeels met poen te maken hebben ... maar ook qua algemene organisatie zijn die al een stuk verder.
        Weet je,

Er zijn verschillende problemen waardoor het misschien niet zal lukken...
        Enerzijds hebben de diverse landen stilaan een degou aan het krijgen zijn van al die "straatracen" die over hun grondgebied trekken...

De oorsprong van al deze "races" ligt in de USA waar in 1933 een zekere Erwin George "Cannon Ball" Baker er in slaagde om in 53,5h van New York naar Los Angeles te rijden en zo een gemiddelde snelheid had van meer dan 60 mijl per uur... In 1971, toen de snelheidslimieten in de USA ingevoerd werden, werd er een herdenkingsrit (en tevens een manifestatie tegen de limieten van 55mph) ingericht ter nagedachtenis van de prestatie die Erwin George bijna 40 jaar voordien neergezet had...

De trend werd dus gezet in 1971 toen de "Cannonball Baker Sea-To-Shining-Sea Memorial Trophy Dash" ingericht werd. In de volksmond werd dit de "Cannonball Baker" of de "Cannonball Run" genoemd... Al snel volgden nieuwe edities. In totaal werd de oorspronkelijke Cannonball 5x ingericht (2x in 1971, 1x in 1972, nog eens in 1975 en een laatste maal in 1979). Later werd de naam Cannonbal opnieuw gebruikt (echter zonder toestemming van de man die de oorspronkelijke Cannonball's inrichte) voor evenementen in de USA, Europa en Australië.

In 1999 organiseerde Maximillian Cooper de eerste editie van de Gumball 3000 voor 50 van zijn vrienden. Het werd een vergelijkbaar evenement in navolging van de oorspronkelijke "Cannonball" maar dan op het Europese vasteland.

Na deze eerste Gumball had Maximillian de smaak definitief te pakken en werden er jaarlijks nieuwe edities gemaakt. Telkens loopt het traject over een afstand van 3.000 mijl en heeft ondertussen al verschillende continenten bezocht.

Ondanks dat de Gumball veel tegenstanders kent is het ondertussen een goed draaiend en winstgevend bedrijf geworden die instaat voor de organisatie, de marketing en de merchandising van de Gumball 3000...

Wat maakt de Gumball nu zo succesvol tov zijn talrijke "concurrenten"?

Het grote verschil met de overige evenementen is het feit dat de Gumball naam & faam gemaakt heeft doorheen de jaren. Dankzij een goede organisatie, exclusieve of speciale voertuigen, bekendheden van over de hele wereld en de "goede" prijs/kwaliteitsverhouding is de Gumball nu eigenlijk het allesoverheersende evenement geworden. Ieder liefhebber van "straatracen", auto's, exclusieve party's, bekend volk, etc... wil vroeg of laat wel eens deelnemen aan het "mediacircus" dat de Gumball 3000 ondertussen geworden is. Mede door het zeer hoge inschrijvingsbedrag en de selectie in voertuigen weerhoudt men "Jan & Alleman" van deelname aan dit evenement. Het is en blijft zo toch een exclusief evenement.

De Gumball 3000 staat dan ook ergens synoniem voor exclusiviteit, geld & macht... En net deze 2 zaken zijn onontbeerlijk voor de slaagkansen van zo'n grootschalig & exclusief evenement. Je moet contacten leggen, al eens een "subsidie" geven, aan liefdadigheid doen, de juiste mensen kennen, etc... Zonder geld & macht geraak je nergens... Door een "goede" reputatie op te bouwen mag de Gumball al eens iets meer dan een "ander"... Vaak wordt er trouwens een verkeerd beeld opgehangen van de Gumball. Er zijn wel degelijk regels bij de Gumball die, geef ik eerlijk toe, weinig of niet nageleefd worden door de deelnemers.

Vele trachten dit na te bootsen en organiseren een gelijkaardig evenement. Hiermee is al niets mis... De Gumball 3000 is op zich zelf een "copie" van de oorspronkelijke "Cannonball Run". Max Cooper heeft geen patent op het organiseren van zulke events, het staat dus eenieder vrij om een gelijkaardig iets te starten.

Max heeft echter de lat zo hoog gelegd dat het voor menig beginnend organisator bijzonder moeilijk is om een gelijkWaardig evenement aan te bieden en hierop loopt het dus vaak fout... Het moet snel gaan, het budget is beperkt, er zijn geen of onvoldoende sponsors en uiteindelijk blijven ook de deelnemers weg...

Alles zou eigenlijk moeten beginnen met lobbywerk zowel bij de overheden om jouw event te "aanvaarden" als bij potentiële sponsors om er een meerwaarden in te zien... Hiervoor is tijd, geld en kennis nodig... Pas nadien zou je dan kunnen starten met het uitwerken van het evenement. En dan volgt natuurlijk nog de marketing... Je moet je event naar buiten brengen en liefst in zo goed positief mogelijk daglicht. Een voorbeeld hiervan zou kunnen zijn dat de opbrengst naar een of ander (bekend) goed doel gaat... Je moet iets creëren waardoor de mensen het echt een eer vinden om te "mogen" deelnemen...

Enfin, ik kan hierover nog wel even verdergaan over het hoe en waarom vele zaken eerder falen dan lukken...

De Runball 3000 heeft tov de Legalrace al wel enkele zaken geleerd... En dat is héél positief. Ze hebben de Belgische media aan hun kant gekregen en ook de Belgische politiediensten zagen weinig graten in het evenement. Dit is al een hele stap vooruit! Eigenlijk is het voornamelijk in het buitenland fout gelopen. Een betere en vooral positievere media aandacht in het buitenland hadden al (veel) kunnen helpen...

Maar goed, al doende leert men... En waar een wil is, is een weg...

Maw: Zij die willen zullen slagen (zij het met vallen & opstaan )
        Last edited by ; 20/04/2007, 15:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jacky Bekijk Berichten
          thanks bralo voor de mooie fotos en de hulp.

als ik kan iets voor u doen... zeg het maar
          No problem Jacky

Misschien tot straks hé..;

Comment

• Zeer mooie post bralo, ik volg je er volledig in.
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Net terug van de "arrival party" in de Red & Blue...
              Het minste dat we ervan kunnen zeggen is dat het nogal een bewogen feestje was...

Comment

• Wat mij wel stoort is dat tot op heden nog geen enkele reactie is gekomen op de website van Runball zelf, dat is toch het minste wat men kan doen als men een beetje professioneel wil zijn, maar goed ,een reactie was er wel op smug.nl

Comment

• Volgens info van de organisatie zal de site nog geupdate worden maar ergens vrees ik er een beetje voor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                    Die 993, is dat een Turbo S omwille van de 4 uitlaatjes?
                    nope, ie heeft geen luchtinlaat langszij dit is een Turbo met de uitlaten van de Turbo S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                      Volgens info van de organisatie zal de site nog geupdate worden maar ergens vrees ik er een beetje voor...
                      Als ze evengoed voortdoen gelijk ze gestart zijn gaan we idd geen updates mogen verwachten?

Doet me een beetje denken aan Gabier De Rycke en zijn Mister A'pen verkiezingen. Veel heisa en media aandacht. De zaak valt in 't water en plots is er enkel nog de sound of silence.

Comment

• Ondanks alle kritiek vind ik het toch een goede poging tot...
                        Al doende leert men.
                        Ik weet zeker dat de komende Runball een stap in de goede richting gaat zijn.

Thumps up!
                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Wel bummer. Er is hier in 't begin van dit topic toch iets gepost over dat startgeld? Dat 't niet terug te krijgen was, ondanks wat dan ook? Dure bedoening dan, om niet te mogen rijden en aan de kant gezet te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Wel bummer. Er is hier in 't begin van dit topic toch iets gepost over dat startgeld? Dat 't niet terug te krijgen was, ondanks wat dan ook? Dure bedoening dan, om niet te mogen rijden en aan de kant gezet te worden.
                            Ja hier heb ik ook mijn bedenkingen bij.
                            EN de deelnemers moesten dan ook nog eens betalen omdat er stickers op hun wagens hongen?...
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Ik zal het er wel nog eens over hebben tijdens een van de volgende meetings Het gaat allemaal iets te ver om hier op een publiek forum uit de doeken te doen...

Het laatste woord is in ieder geval nog niet gezegd over dit "evenement".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                                Ja hier heb ik ook mijn bedenkingen bij.
                                EN de deelnemers moesten dan ook nog eens betalen omdat er stickers op hun wagens hongen?...
                                De bestickering werd betaald door de sponsors... Maar de deelnemers hebben wel in het buitenland boetes moeten betalen ten gevolge van de bestickering en het event in het algemeen... Zonder ook maar 1 (snelheids)overtreding te hebben begaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                  De bestickering werd betaald door de sponsors... Maar de deelnemers hebben wel in het buitenland boetes moeten betalen ten gevolge van de bestickering en het event in het algemeen... Zonder ook maar 1 (snelheids)overtreding te hebben begaan...
                                  Kan dat eigenlijk zomaar. Hoeveel tuners zijn er niet die hun wagen extreem bestickeren?

Staat zoiets ergens beschreven in het wetboek?

Comment

• sorry maar

Stop er gewoon mee, de deelnemers moeten zich houden aan de snelheidslimiet van het land waarin ze rijden. Dat hoort toch niet bij zo'n race? rally?, zeker als je probeert de gumball na te doen en zeg nu niet dat het niet zo is.

Er is nu 1 groot evenement dat wereldwijd bekend is en dat is de gumball, en het lijkt erop dat er maar 1 grote speler zal zijn en blijven. Ik denk niet dat vermogende Belgen deelnemen aan zo'n beginnend evenementje en dat ze dan liever voor de gumball kiezen.

Ook de auto's die deelnemen, op dit forum heb je nog meer exclusieve auto's dan bij de runball.

Comment

• zoals al gezegd kan je niet in 1 klap een serieuze Gumball-concurrent hebben, zoiets moet groeien en vooral naambekendheid krijgen. 2 playmates en een verlepte ex-miss zijn niet het middel bij uitstek om zo'n evenement tot een kassucces te maken.

wat bijvoorbeeld wel kan werken ... je doet eens een roadtripje met een paar vrienden, 'k zeg nu maar iets, met 10 man met een tamelijk exclusieve wagen ... iedereen zegt "aja maar ik ken nog iemand die met si of la rijdt, kga kijken dat hij volgend jaar ook meegaat ..."
                                      en zo begint zo'n bal te rollen .. en kan het uitgroeien tot een rally zoals de Gumball is. Al de rest is zever
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• in de kalender staat de start van legalrun aangegeven?

Vergissing zeker? aangezien die niet meer bestaat en deze al afgelopen is.

Comment

• Tstond hier mss al, maar in de huidige maxim (die met die twee van temptation island op de cover) staan bralo en rami op de foto in een artikel over de runball

Comment

Working...
                                          X