Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coronavirus: Autosalon van Genève 2020 gaat niet door.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    niet iedereen kan klussen, maar je merkt toch aan de nieuwbouw dat er meer dan vroeger alles instapklaar willen hebben. En ook niets zelf willen doen want andere 'belangrijkere' dingen te doen dan 1 poot uit te steken in hun huis. Ge kunt keuzes maken (en da's niet voor iedereen makkelijk), maar als ge 2 rechterhanden hebt en wilt bijleren dan kunt ge veeeeeeeeeel geld uitsparen. Dat ge dan niet moet gaan zoeken daar extra te gaan werken.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #22
      Dat kan ik eenvoudig verklaren. Ik ben met vakantiejob begonnen aan 14 jaar. Ik heb altijd zuinig geleefd dan, wel feesten, maar nooit dure reis, eerste auto gekocht op 25 jaar. Tot dan met mijn 50cc gereden, en af en toe eens de Fiesta van mijn ma gebruikt. Ik heb een gewoon bachelor diploma, met toen en nog steeds een gemiddeld loon. Geen carrière gemaakt, integendeel Die vakantiejob heb ik naast mijn overdagjob behouden tot mijn 30 jaar. Ook enkele jobs on the side, zoals chauffeur voor een trouw van de high society, of een weekend naar Saint Tropez op en af voor een rijke zakenman zijn buitenverblijf met een camion aan 10000bfr, enz... ik was nooit thuis en had zeer zelden verlof.
      De prijs die ik hiervoor betaalde was duidelijk : meerdere relaties op de klippen. Maar no regrets . Het was wel een zware tijd, samen met de renovatie. Was het makkelijker dan nu? Zeker niet denk ik zo. Op een bepaald moment heb ik zelfs een black-out gehad van oververmoeidheid ​​​​​​ Ons huis is zeker niet alles het laatste nieuw, maar wel in orde. Wij zijn daar tevreden mee. Een nieuwe keuken, enz... hoeft allemaal niet. Allemaal levenskeuzes, nietwaar
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        niet iedereen kan klussen, maar je merkt toch aan de nieuwbouw dat er meer dan vroeger alles instapklaar willen hebben. En ook niets zelf willen doen want andere 'belangrijkere' dingen te doen dan 1 poot uit te steken in hun huis. Ge kunt keuzes maken (en da's niet voor iedereen makkelijk), maar als ge 2 rechterhanden hebt en wilt bijleren dan kunt ge veeeeeeeeeel geld uitsparen. Dat ge dan niet moet gaan zoeken daar extra te gaan werken.
        Ik heb leren klussen met vallen en opstaan. Ik heb een opleiding als pennenlikker
        Veel fouten gemaakt. Maar daar leer je van. Stelen met mijn ogen ook, als ik eens iemand had om mij te helpen als ik het echt niet kon. Danku lieve Marcel, RIP.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #24
          Degenen die niet/amper het budget hebben om iets te kopen zullen ook niet in zo'n programma voorkomen he.

          En qua sparen tegenwoordig. Is ook totaal niet te vergelijken natuurlijk. Hoe moet je sparen voor een huis met de huidige interestvoeten? De beurs is niet echt een optie als je weet dat je op relatief korte termijn (voor de beurs), je geld nodig gaat hebben. Het brengt niets op. En als je dan ziet hoe de huizenprijzen stijgen, dan spaar je jezelf arm als je langer moet wachten om meer zelf op tafel te kunnen leggen.

          Tegen dat je nu 30k extra gespaard hebt, is een gezinswoning al makkelijk 30k duurder.
          Bij een woning van 350k aan stijging van 2,6% (2017)/ 3,2/4,6 (halfopen/open 2018 ) /3,5% (2019) = 383k/389k op 3 jaar tijd

          Maar ik snap wel wat je wilt zeggen. Men is minder snel tevreden, dat denk ik ook absoluut, daar niet van. Alles moet direct "instagram-waardig" zijn precies. Maar puur qua "bouw" om het technisch wat in orde te hebben, ook op vlak van isolatie, dan is het gewoon heel duur tegenwoordig.
          Last edited by Phate; 04/03/2020, 19:54.

          Comment


          • #25
            Klopt allemaal man
            Zelf had ik toen wel wat gespaard, maar ook fors moeten lenen hoor. Nu trouwens ook nog 7 jaar afdokken voor het 2de verblijf ​​​​​​ Maar dat was net interessant, je kon het inbrengen. Nu niet meer, dat is volgens mij wel een tegenvaller voor huidige kopers.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #26
              Iets meer on-topic trouwens :

              Met dat het nu niet doorgaat door het corona-virus, maar dat het salon sowieso aan het afnemen was qua aantrekkingskracht voor de autofabrikanten (er gingen er al heel wat niet aanwezig zijn), wat zou dit geven voor het salon van volgend jaar? Gaat dit uberhaupt nog doorgaan? Of misschien doorgaan in een nog meer afgezwakte vorm?

              Comment


              • #27
                Lijkt me te vroeg om daar nu al voorspellingen over te gaan doen?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                  Maar wees eerlijk, als je 30 jaar geleden met het loon van een postbode iets moest zoeken, dan ging dat even moeilijk als vandaag.
                  En als je met 2 werkte, dan was het toen misschien iets makkelijker om samen die vrijstaande woning te kopen of te bouwen. Dat is nu een 3-gevel of ruim appartement geworden omdat alles wat compacter wordt.



                  ik wil dat toch graag (een beetje) nuanceren, toen ik in 1998 mijn vorig huis (gesloten bebouwing met 2 kleine appartmentjes) kocht voor €83000 was ook gaan kijken voor een open bebouwing...3 huizen naast het huis dat ik nu 3 jaar geleden kocht, dat stond toen te koop voor €115000, ik durfde het toen niet aan al had het me wel gelukt uiteindelijk

                  lening stond toen aan 7%, wat maakt dat je €877 maandelijks aan afbetaling deed, of een totaal van €95500 aan interesten of een totaalprijs van dat huis van €210500

                  3 jaar geleden dus kocht ik mijn open bebouwing voor €250000 (was een erfenishuis van 3 kinderen met geld genoeg, vraagprijs was begonnen geloof ik aan 350000 en mede door een rare indeling als je met kleine kinderen zit en altijd met te kleine beetjes te zakken in prijs raakte dat kot verbrand) aan een interest van de huidige 1% maakt dat totaal van 276000 of maandelijks €1150

                  dat volgt imo minder dan wat ik meer verdien, 22 jaar geleden...maar dat kot is natuurlijk ook 22 jaar ouder en meer versleten
                  Last edited by bobo; 05/03/2020, 11:52.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Klopt allemaal man
                    Zelf had ik toen wel wat gespaard, maar ook fors moeten lenen hoor. Nu trouwens ook nog 7 jaar afdokken voor het 2de verblijf ​​​​​​ Maar dat was net interessant, je kon het inbrengen. Nu niet meer, dat is volgens mij wel een tegenvaller voor huidige kopers.
                    Ja, eerste lening ooit aan 9%.... nu lenen mensen aan 1,4%. Dat maakt echt héél veel uit.
                    En ik ben het er 100% mee eens dat een tweede verblijf geen fiscale voordelen meer oplevert. Ook dat moet de prijzen naar een realistisch niveau brengen, wat weer beter is voor de jeugd.

                    En wat Geneve aan gaat. We weten al langer dat de fabrikanten meer en meer van die beurzen skippen omdat de kosten gewoon niet meer in verhouding staan met wat het oplevert.
                    Kijk naar de IAA in Duitsland. Opel, Volvo, Fiat, PSA gaan daar niet meer naar toe. Dat wordt een duits onderonsje, en is minder en minder een Internationale beurs.
                    Heb zelfs een senior bij Mercedes horen zeggen dat de IAA dood is.

                    Kijk naar de bezoekersaantallen van de show in Brussel en vergelijk dat met 10 jaar terug. Zakt langzaam maar zeker, ondanks de pogingen als dreamcars en andere fratsen om volk te lokken.

                    Comment


                    • #30
                      Was er momenteel niet nog ergens een achterpoortje dat men 2de verblijf wel nog kan aftrekken? Ik dacht zoiets gelezen/gehoord te hebben. Kafka.

                      Wat beurzen betreft : ziet er in het algemeen niet goed uit, overal worden evenementen geschrapt.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Ja, eerste lening ooit aan 9%.... nu lenen mensen aan 1,4%. Dat maakt echt héél veel uit.
                        En ik ben het er 100% mee eens dat een tweede verblijf geen fiscale voordelen meer oplevert. Ook dat moet de prijzen naar een realistisch niveau brengen, wat weer beter is voor de jeugd.

                        En wat Geneve aan gaat. We weten al langer dat de fabrikanten meer en meer van die beurzen skippen omdat de kosten gewoon niet meer in verhouding staan met wat het oplevert.
                        Kijk naar de IAA in Duitsland. Opel, Volvo, Fiat, PSA gaan daar niet meer naar toe. Dat wordt een duits onderonsje, en is minder en minder een Internationale beurs.
                        Heb zelfs een senior bij Mercedes horen zeggen dat de IAA dood is.

                        Kijk naar de bezoekersaantallen van de show in Brussel en vergelijk dat met 10 jaar terug. Zakt langzaam maar zeker, ondanks de pogingen als dreamcars en andere fratsen om volk te lokken.
                        Om ff in het onderwerp te blijven,
                        ik herinner me uitspraken van mijn schoonvader die destijds nog leende aan 14 %!!!!!!!!!!!!!!!!!
                        akkoord de prijzen lagen lager,maar de lonen ook.
                        en de dure luxe items van tegenwoordig vind je in de huizen van toen ook niet....

                        geneve en konsoorten,
                        net hetzelfde verhaal
                        eerst tegen elkaar op in luxe(groot groter grootst)om dan te gaan lopen omdat het te duur word.
                        de grote merken hebben de beurzen zelf om zeep geholpen,dat ligt niet aan het publiek.
                        10 j geleden smeten ze nog met gratis kaarten in het rond,nu ben je een klein fortuin kwijt wil je met het gezin er een uitstapje van maken.

                        Comment


                        • #32
                          Klopt. Ik ben veel naar het autosalon geweest, altijd al gratis kaarten gehad. Geen idee of dat nu nog is. Ik geef er alvast geen euro aan.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #33
                            misschien zorgt onze vriend Corona er wel voor dat binnen een jaar of twee niemand nog wakker ligt van Co2 uitstoot

                            Comment


                            • #34
                              Hoppa, nog eentje!

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                De doodsteek voor veel beurzen.

                                Comment


                                • #36
                                  Neeeeeeeeeeeeee.

                                  Comment


                                  • #37
                                    who cares, er verschijnen nagenoeg geen iteressante auto's meer, ze kunnen net zo goed een computerbeurs organiseren, even spannend

                                    Comment


                                    • #38
                                      ik deel ergens je mening wel, ligt het aan mijn leeftijd of de tijdsgeest of is het zover al lang voorspeld dat de auto het aura krijgt van een ijskast een doodgewoon gebruiksvoorwerp dat perfect generisch kan zijn aan de beste prijs

                                      al moet mijn frigo een liebherr zijn

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik deel ergens je mening wel, ligt het aan mijn leeftijd of de tijdsgeest of is het zover al lang voorspeld dat de auto het aura krijgt van een ijskast een doodgewoon gebruiksvoorwerp dat perfect generisch kan zijn aan de beste prijs

                                        al moet mijn frigo een liebherr zijn
                                        de jeugd heeft ook niet veel interesse meer in auto's naar het schijnt. Behalve de eco jeanetten met hun EV

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                          de jeugd heeft ook niet veel interesse meer in auto's naar het schijnt. Behalve de eco jeanetten met hun EV
                                          open deur intrappen, over 10 jaar 28.5% minder rijbewijzen voor 18-jarigen

                                          Voor het eerst in jaren hebben steden en gemeenten minder dan 100.000 rijbewijzen B uitgereikt. Vooral de daling bij 18-jarigen is spectaculair. Daar zakte het aantal van 32.369 in 2018 naar 24.534 vorig jaar. In tien jaar tijd bedraagt de daling zelfs 28,5 procent, schrijven het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X