Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coronavirus: Autosalon van Genève 2020 gaat niet door.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

NOG EENTJE

NEW YORK INTERNATIONAL AUTO SHOW VERPLAATST WEGENS CORONA

Het coronavirus heeft meer en meer gevolgen voor het dagelijks leven, maar ook voor grote evenementen. Na de Autosalon van Genève is nu ook de New York International Auto Show afgelast. Er zijn wel voorlopige nieuwe data gepland.

De New York International Auto Show zou oorspronkelijk volgende maand al plaatsvinden, van 10 tot 19 april. Door die data gaat nu een streep wegens zorgen over mogelijke verspreiding van het coronavirus. De organisatie verplaatst de beurs nu naar 28 augustus tot 6 september. Op 26 en 27 augustus vinden de persdagen in de aanloop naar de beurs plaats.

In de officiële verklaring over de verplaatsing laat de organisatie van de beurs weten erg teleurgesteld te zijn dat dit nodig was, maar dat de veiligheid van de bezoekers bovenaan staat. "120 jaar lang is het motto 'the show must go on' diep in ons dna geworteld geweest. Het was dus ook niet makkelijk om de show te verplaatsen, maar onze hoogste prioriteit blijft de gezondheid en het welzijn van iedereen die betrokken is bij dit historische evenement", aldus organisator Mark Schienberg van de Greater New York Automobile Dealers Association.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

open deur intrappen, over 10 jaar 28.5% minder rijbewijzen voor 18-jarigen

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...igen~a54cb97d/
      en de ouders maar zagen dat ze hun niet meer zo jonge veulens van hot naar her mogen voeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

en de ouders maar zagen dat ze hun niet meer zo jonge veulens van hot naar her mogen voeren
        Nu heb ik heel veel gedaan voor mijn kinderen, maar bij mij namen die 18+ers de trein, bus en fiets, en al zeker als ze geen zin hadden om hun rijbewijs op tijd te halen.

Comment

klaar en duidelijke taal van merkel...60 tot 70% van de mensen zal besmet worden vroeg of laat - you can run but you can't hide - tis gewoon de bedoeling dat het gefaseerd gebeurt ivm belasting gezondsheidszorg

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...irus~ae605463/

Comment

open deur intrappen, over 10 jaar 28.5% minder rijbewijzen voor 18-jarigen

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...igen~a54cb97d/
            Voor jongeren die in de stad wonen kan ik dat begrijpen, daar is over het algemeen wel vrij goed openbaar vervoer, maar jongeren die meer "op den buiten" wonen hebben meestal toch wel iets van vervoer nodig, want het openbaar vervoer is op die plaatsen echt niet voldoende.
            En wat het ergste is, het openbaar vervoer in ons apenland is er de laatste jaren enkel op achteruit gegaan.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

klaar en duidelijke taal van merkel...60 tot 70% van de mensen zal besmet worden vroeg of laat - you can run but you can't hide - tis gewoon de bedoeling dat het gefaseerd gebeurt ivm belasting gezondsheidszorg

Ja, ik heb geen schrik om het te krijgen, als dat gebeurd dan is dat maar zo, maar ik hoop wel dat ik op die moment dan op mijn beste conditie ben om er tegen te vechten, want het is als je al verzwakt bent dat het virus het zwaarste toeslaat.
              Wat dat betreft zit ik nu ook met een dilemma, ik moet geopereerd worden aan mijn rug en ging normaal gezien begin deze maand de afspraak daarvoor vastleggen, met de uitbraak van het virus bij ons heb ik momenteel niet echt de goesting om die operatie nu in te plannen.
              Probleem is, ik ben langer dan 1 jaar in ziekenverlof, ben net overgegaan op invaliditeit en ik wil niet dat dit nog lang blijft duren, ik wil echt terug beginnen werken.
              Het geld dat ik het afgelopen jaar "verloren heb" door in ziekenverlof te zijn is gewoon hallucinant, daar kan je al een kleine auto mee kopen
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

sterkte...en dat geldt voor ons allemaal...moeder hier moet ook binnen voor een terugval hersentumor einde van de maand gepland...als dan de gasthuizen tegen dan nog maar niet overvol zijn zoals madrid of milaan

we moeten erdoor op zich maak ik me ook geen zorgen wat komt, zal zijn en de meesten zullen er weinig van merken

maar ik zou zelf ook even wachten voor een niet dringende ingreep of proberen morgen al te laten doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Nu heb ik heel veel gedaan voor mijn kinderen, maar bij mij namen die 18+ers de trein, bus en fiets, en al zeker als ze geen zin hadden om hun rijbewijs op tijd te halen.
                  IDEM

Comment

Is het nu de moment om een vliegreis te boeken naar bijvoorbeeld Canada of IJsland?
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

denk dat het in 'onzen tijd' wel iets makkelijker was om een rijbewijs te halen ook. Kan me voorstellen dat er nu velen geen zin meer hebben.

Comment

inderdaad, want van al diegenen die het krijgen zijn er 15% in kritiek en die moeten naar het ziekenhuis. Dus die piek moet eraf, of de ziekenhuizen gaan in collapse. Wij zijn niet in staat wat de chinezen gedaan hebben.
                        Enkel HongKong en Singapore hebben direct het verstand gehad van krachtdadig op te treden. Hier wordt het een ramp vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Is het nu de moment om een vliegreis te boeken naar bijvoorbeeld Canada of IJsland?
                          denk dat je nu best in eigen land blijft voor mocht er iets misgaan. Hier zal je nog altijd eerst geholpen worden denk ik.
                          In Italië was de mediaan van de kritieke gevallen die naar het ziekenhuis moesten 68 jaar, da's dus niet zo oud...
                          Tenzij de wildernis in Canada, waar je niemand tegenkomt en dus ook geen virussen(behalve een hongerig beertje misschien :-)

Comment

het is verschrikkelijk moeilijk...mensen in die aziatizche landen hebben er vrede mee dat ze tijdelijk zonder inkomen zullen zitten, er is geen noemenswaardig pensioen of andere finaciele steun, families helpen en steunen elkaar nog

doe hetzelfde hier en heel belgie verwacht aan het geldelijk infuus te kunnen gaan hangen, dan zijn we failliet en ons financieel systeem - de banken - zijn ook nog erg fragiel

ik wil ook niet in onze politiekers hun plaats staan...en ons eigen politiek belgisch systeem is bijzonder makkelijk om verantwoordelijkheden af te schuiven - bovenover

Comment

het is verschrikkelijk moeilijk...mensen in die aziatizche landen hebben er vrede mee dat ze tijdelijk zonder inkomen zullen zitten, er is geen noemenswaardig pensioen of andere finaciele steun, families helpen en steunen elkaar nog

doe hetzelfde hier en heel belgie verwacht aan het geldelijk infuus te kunnen gaan hangen, dan zijn we failliet en ons financieel systeem - de banken - zijn ook nog erg fragiel

ik wil ook niet in onze politiekers hun plaats staan...en ons eigen politiek belgisch systeem is bijzonder makkelijk om verantwoordelijkheden af te schuiven - bovenover
                              eigenlijk kan je niet goed doen nu, tenzij óf voor de gezondheid óf voor de economie maar beiden gaat niet lukken. Sommige politiekers zien er natuurlijk weer brood in om heibel te schoppen, zal maar geen namen noemen

Comment

Daartegenover : Bedrijven en banken krijgen toch ook altijd hun hulp? Bedrijven mogen gewoon economische werkloosheid gebruiken en de banken moeten we na 2008 misschien maar niet al te veel woorden aan vuil maken.
                                Maar als het over de mens zelf gaat, dan zou je gaan besparen? Lijkt me ronduit belachelijk.

Comment

de staat - de banken - wij als bevolking...das 1 pot nat

bedrijven mogen idd 'gewoon' de mensen aan het staatsinfuus hangen, dan gaat de staat failliet...staat failliet is geen geld voor gezondsheidszorg - 1 vicieuze cirkel

bedrijven tijdelijk toe >>> bedrijven failliet >>> hoop extra werklozen >>> bedrijven betalen leningen niet terug >>> banken failliet >>> staat failliet

en dan nog mag je thuisblijven...60 tot 70% zal het krijgen, vroeg of laat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

eigenlijk kan je niet goed doen nu, tenzij óf voor de gezondheid óf voor de economie maar beiden gaat niet lukken. Sommige politiekers zien er natuurlijk weer brood in om heibel te schoppen, zal maar geen namen noemen
                                    tis niet de moment om heibel te gaan schoppen, maar ook niet om nu snel-snel vivaldi erdoor te jassen

Comment

Elk bedrijf wist op voorhand dat 2020 een moeilijk jaar ging worden. Autosector heeft het moeilijk, en dat sijpelt overal door.
                                      Ik werk in automotive, en zodra ze hier wat gegevens hadden over Corona is er verschrikkelijk snel beslist om alle internationale reizen te stoppen, zelfs klantenbezoeken gewoon met de auto en een hotelnachtje: gedaan.
                                      Hoofdreden is kosten sparen, en natuurlijk ook om te vermijden dat mensen besmet raken. Als je tegen een klant zegt dat je ipv langs te komen voor een onderhandeling het via video wil doen onwille van Corona, dan accepteert iedereen dat vandaag.
                                      Economie in 2020 ging slecht, en Corona doet er een dikke schep bovenop.
                                      Vooral luchtvaart, hotelsector, restaurants gaan het heel moeilijk krijgen. En eerlijk, ga je vandaag een nieuwe auto kopen, of toch liever een paar maand wachten.

Ook beurzen staan dik in het rood (weliswaar wat overreactie), maar dat betekent ook dat sommigen uitgaven uitstellen.

Comment

En eerlijk, ga je vandaag een nieuwe auto kopen, of toch liever een paar maand wachten.

zo snel mogelijk bestellen die wagen en zonder lening liefst als je geld op de bank hebt.
                                        Want na Italie komt een nieuwe eurocrisis en kan in het slechtste geval je spaargeld verdampen. Dus beter nog een auto van dat spaargeld kopen

Comment

Er is nu ook al sprake van om het salon van Brussel 2021 te schrappen... het beurs gebeuren zou sowieso wel eens totaal onder druk kunnen komen te staan, lijkt mij.

Comment

Working...
                                          X