Gelukkig dat het geen uitgebreid verslag is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2007 Porsche Days Francorchamps
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door newadrie Bekijk Berichtenhoe doet die boxster S het op het circuit Tomski? vergelijk is met de rest?- De 987 (Boxster, Cayman) hebben een veel optimaler gewichtsverdeling, en zijn dus gezegend met een betere balans.
- Ze zijn neutraler in 't stuur, hebben minder vaak last van het (meestal onverwacht en dus niet altijd voorspelbaar) onderstuur waar de 911 soms 'es durft mee te kampen hebben als je 'm in een bocht of een richtingswisseling gas geeft.
- Ook de achtertrein is neutraler, in die zin dat die minder snel begint te glijden.
- Naar de limiet toe blijft een 987 langer neutraal en "zoals gewend" dan een 997. Als 'ie uitbreekt doet 'ie dat wel heftiger dan een 997, die al vroeger en iets meer geleidelijk gaat glijden over z'n achteras.
- De sound van een 987 binnenin is leuker, knapper, dan van een 997, omdat de motor een pak dichter tegen je rug zit. Het is alsof een 987 een rechtstreekse verbinding heeft met je ruggengraat, en de 997 daar een verlengstukje voor nodig heeft. Vooral de Boxster en Cayman S zijn gezegend met een af fabriek magnifiek geluid (en de Porsche-medewerkers aldaar aanwezig beaamden dat de PSE voor de Boxster/Cayman eigenlijk minder "nodig" is dan bij een 911, omdat het verschil in sound tussen de twee uitlaatsystemen minder groot is dan bij de 911).
Een zéér te duchten kandidaat. Af en toe hoor je (zij het wel een beetje verbloemd, ofwel tussen de lijntjes) dat zelfs de Porsche-medewerkers 't jammer vinden dat de Boxster en Cayman "noodgedwongen" met opzet benadeeld worden (inzake motor, ophanging, aandrijving), om niet in 't vaarwater van verkoopswonder 911 te komen.
Een Cayman met 't aandrijfgeheel van een GT3 zou de 911 GT3 en ook de GT3 RS een poepje laten ruiken. De balans van de middenmotor-Porsches is gewoon zoveel beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk BerichtenGelukkig dat het geen uitgebreid verslag is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenYep. Ik ben gestopt met 't schijven van uitgebreide verslagjes, omdat ik dan teveel zeikreacties krijg als "Heb je een samenvatting?".
"Heb je een samenvatting"
Comment
-
Enkele piccies.
Tomski : "Moetekik ier vanachter zitte, of maggek vanveur?"
Ondergetekende voor de rit in de Carrera 4S, met de fantastisch vriendelijke, zéér babbelgrage en interessante Patrick als piloot. Vétte vette dankuwel aan 'm voor de ritjes & de leuke babbels !
Comment
-
Nog enkele piccies.
M'n pa in de Boxster. Zeer overtuigd by the way, 'es zien hoe lang 't duurt eer 'ie er eentje haalt.
En Tomski net voor de Boxster-flight. (STA911 te zien in de reflectie in de ruit)
En STA911 klaar om een natte broek op de lopen in de 997 GT3 RS.
Comment
-
997 GT3 RS ... droomkar. En ik heb m'n mening herzien over die kleur : 't is toch verdorie zéér knap. De groene blijf ik lelijk vinden, een zwarte is véél te saai, en de zilveren met oranje, mjah, dat was m'n favoriet maar zo'n oranje met zwarte velgen ... 't is toch verdorie ook zeer knap.
Comment
-
O ja, nog één iets.
't Betreft PCCB.
Ik heb nu opnieuw ervaren wat standaard Porsche-remmen op circuit presteren. Ze zijn weergaloos. De Carrera 4S werd fantastisch hard gereden (zeker in pursuit of the 997 turbo and the GT3 RS), en ongelofelijk hard geremd ... en ze gaven geen krimp.
Nogmaals gesterkt in m'n overtuiging dat PCCB's zéker die gele kleur op de remzadels nodig hebben, omdat 't zo dus zichtbaar is dat je (als eigenaar) 8.500 EUR veil hebt voor remmen die op de openbare weg eigenlijk geen meerwaarde bieden tegenover de gewone remmen. 't Is dus, op al die Porsches die enkel de openbare weg zien, eigenlijk een zinloze investering. En eerlijk waar: ik denk dat, mochten de PCCB-remzadels geen andere kleur hebben dan de gewone remmen, véél minder eigenaren die 8.500 EUR ervoor over zouden hebben, omdat 't dan niet opvalt.
De remmen van de Carrera 4S houden bij droog, warm weer met gemiddelde tot hoge temperaturen gemiddeld zo'n 4 rondjes Franco uit aan sprinttempo, en meer dan een uur gemiddeld sportief trackday tempo ... eer je voelbare fading gaat krijgen (dixit C4S-specialist Patrick). De PCCB's slijten nog altijd even snel als gewone remmen, of zelfs sneller, en kosten in aanschaf en vervanging stukken van mensen.
Enkel op een GT3 of GT3 RS zou 'k ervoor willen bijbetalen, en héél misschien op 'n turbo als die ook zéér vaak lange circuitritten doet (zoals 1 uur Zolder non stop aan maximale snelheid en bruuske remmanoeuvers), op alle andere Porsches vind ik 't zinloos. Bovendien blijft 't zo: de extra remkracht van de PCCB's is alleen te benutten met slick-banden. Met gewone wegbanden en zelfs op semislicks zijn de standaardremmen zelfs al te krachtig. Op 't vlak van uithouding moet je héél erg zot doen om de gewone remmen te koken...
Impressive, die stoppers.
Comment
-
STA911: "Wel gek, hè 'k wist niet dat je matzwarte velgen kon krijgen op de GT3 RS."
gTa: "Hé ja nu je 't zegt, ik ook niet. Zou dat een speciale optie zijn?"
STA911: "Geen idee."
*gaan wat dichterbij en bukken*
*gTa wrijft met vingertje over 'n velgspaak en wrijft er een massa remstof af waardoor glanzend zwart zichtbaar wordt*
STA911: "Oké, glanzend zwart dus. "
PCCB's geen remstof? My ass.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSTA911: "Wel gek, hè 'k wist niet dat je matzwarte velgen kon krijgen op de GT3 RS."
gTa: "Hé ja nu je 't zegt, ik ook niet. Zou dat een speciale optie zijn?"
STA911: "Geen idee."
*gaan wat dichterbij en bukken*
*gTa wrijft met vingertje over 'n velgspaak en wrijft er een massa remstof af waardoor glanzend zwart zichtbaar wordt*
STA911: "Oké, glanzend zwart dus. "
PCCB's geen remstof? My ass.
Ik heb knal dezelfde misser gemaakt aan de Nürburgring
*dolenthousiast* "zalig die RS heeft z'n velgen matzwart laten coaten"
*teleurstelling "oh, 't is remstof"
Comment
-
Onlangs even met 'n 997 GT3RS eigenaar gebabbeld, die nogal veel trackdays doet, en hij zou onmiddelijk terug PCCBs monteren... Minder voor de betere remkracht, maar wel omdat ze niet verslijten... 'n gewoon doorsnee circuit in de UK verslijt je standaard schijven in max 6 trackdays... Hij zit daar al ver over met zijn PCCBs... En als je weet wat zo'n setje schijven en blokken (2 sets voor 1 set schijven te verslijten) kost, gaat 't snel oplopen...
nu ja, 't blijft duur... Blijkt wel dat ze eindelijk beter van kwaliteit zijn, die niet na 5000km uiteen vallen...----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSTA911: "Wel gek, hè 'k wist niet dat je matzwarte velgen kon krijgen op de GT3 RS."
gTa: "Hé ja nu je 't zegt, ik ook niet. Zou dat een speciale optie zijn?"
STA911: "Geen idee."
*gaan wat dichterbij en bukken*
*gTa wrijft met vingertje over 'n velgspaak en wrijft er een massa remstof af waardoor glanzend zwart zichtbaar wordt*
STA911: "Oké, glanzend zwart dus. "
PCCB's geen remstof? My ass.
Opmerkelijk vond ik hetvolgende, het massa's vuil rubbers omringd door remstof in elke hoek tussen velgspaak en velgrand! Echt klodders puin!
Comment
Comment