Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, die mannen zijn beroemd en berucht hier in de streek.
Nu iets anders. Hebben de mannen in Calais iets gezien of was er niemand van het forum daar??
Ik ben rond 19 in Calais aangekomen, stond toen zowat 100 toeschouwers denk ik aan het tankstation, derna nog een 50-tal bijgekomen.
19u45
Eerste auto was de Polizei M5 die alleen op de 1e trein zat, is niet gestopt maar wel op z'n gemakske gepasseerd om es te zwaaien
20u15
Derna 2e trein met een deftige lading GB'ers waarvan een deel traag voor onze neus passeerde, schoon zicht en derna kijkje genomen naar degene die stopten om te tanken.
Gestopt: paar Porsches Turbo, Ferrari, Range Rover Supercharged
20u45
Gestopt: Mercdes CLS, Porsche Cayenne Turbo, Lambo Murcielago, Ferrari, Ford GT (rood)
De laatste 3 vertokken samen en lieten eens goed horen & zien wat ze in huis hadden amai
Gepasseerd in Calais:
Ferrari (3x)
M6 (2x)
Porsche Turbo
Porsche Cayenne Turbo
Rolls Royce
SLR (2x)
Range Rover
Jaguar XJ220
Ford GT
21u30
Trein komt aan maar geen GB'ers langs tankstation maar we zagen ze wel in de verte rijden -> toen werd duidelijk dat wegens beetje teveel volk op de baan aan tankstation de wagens afgeleid werden en zijn we met een 20-tal wagens samen vertrokken (was wel spannend moment zo na den auto lopen ) om de GB'ers te volgen op hun route.
Onderweg tegengekomen oa: gele Porsche Carrera GT(!), nen Turbo, de Zebra Porsche, Ferrari, Lambo, Fiat 500 op de aanhangwagen, oranje Chevy.
Dan gestopt in Mannekesveren oa: Rainbow Lambo, nog ne Lambo, Ford GT (wit), Smartje :p
Dan nog naar Jabbeke gereden maar niet veel meer gezien buiten het befaamde sletje met haar foef bloot
Al bij al zeer veel gespot in Calais, wat ik opgesomt heb is zeker niet volledig, maar helaas geen Veyron gezien van gans de avond (waren iets te vroeg vertrokken in Mannekesveren )
Hier wa pics van wat in Calais gestopt is (auto's die passeerden staan op filmkes, on the road niks getrokken aangezien ik aan 't stuur zat maar kzal es horen bij mij maten om die ook te bemachtigen)
Issued by Maximillion Cooper on behalf of The Gumball 3000 Rally - 21.30 / 03 May 2007
Following our earlier release reporting yesterday's accident - As a sign of respect we have decided that this year's Gumball 3000 Rally will not travel any further and will end in Bratislava this evening, May 3rd 2007.
As the organisers of the rally we feel that it should be stopped as a mark of respect to Vladimir Cepulyoski who died today after an accident involving one the participating drivers.
We are very saddened by what has happened and feel that it would be wrong to continue. On behalf of Gumball 3000, we once again extend our deepest sympathies to his family and we are doing everything we can for them.
This is the first time anything like this has happened in 9 years of travelling through over 40 countries with 1000's of drivers and it is with deep regret that I make this announcement.
Maximillion Cooper
Founder & CEO
The Gumball 3000 Group
Het zwaarste (recente) ongeval met een deelnemer gebeurde in 2004 toen Torquenstein met z'n Dodge Viper in Marokko de controle over z'n stuur verloor op een zeer slechte baan en enkele malen overkop ging... Torquenstein werd hierbij zwaar gewond.
Hij was op 'n paar 100m voor de finish in ieder geval langs de verkeerde kant van de weg aan 't rijden. En Kimble vond 't op dat moment dus nog vrij grappig.
Comment