Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja da's een SLR-camera hè, goei spul hoor ! Mijn foto's zijn met m'n Canon EOS 350D genomen (best verkochte digitale SLR ooit). Nu is die vervangen door de 400D, met enkele lenzen ben je toch rap 1000 Euro kwijt... Maar de foto's zijn fantastisch !
Tja da's een SLR-camera hè, goei spul hoor ! Mijn foto's zijn met m'n Canon EOS 350D genomen (best verkochte digitale SLR ooit). Nu is die vervangen door de 400D, met enkele lenzen ben je toch rap 1000 Euro kwijt... Maar de foto's zijn fantastisch !
350D is de tegenhanger van de D70.
Vriend van mij heeft hem dinsdag ook een 400D gekocht, lijkt me een fantastisch toestel.
En hij heeft hem dees lenske bijgekocht. Ik kijk er naar uit om eens met te trekken.
Amai, da's inderdaad een goei lenske , alleen vind ik het minder bij deze lens dat als je zoemt, de lens verandert van lengte... Voor de rest: Nikon is scherper dan Canon, dat staat vast .
Ik vind het gewoon zo, telkens ik een foto van een auto zie genomen met een Nikon, is die scherper dan als die bijvoorbeeld genomen is met mijn camera. Het zou normaal gezien niet mogen maar toch is het imo zo .
ik heb al met heel wat canons en nikons ervaring en in de ruwe, niet bewerkte bestanden merk ik geen verschil van scherpte bij gebruik van vergelijkbare objectieven
ik heb al met heel wat canons en nikons ervaring en in de ruwe, niet bewerkte bestanden merk ik geen verschil van scherpte bij gebruik van vergelijkbare objectieven
Dus in de RAW bestanden merk je geen verschil... Dan moet er in de camera toch een bewerking gebeuren die de foto's al scherper maakt nog voor ze op de computer belanden, toch ?
Maaaaar, één ding zou je nog moeten aankopen ! ..een verdraaibaar polaristatie filter, het effect gaat enorm zijn, je contrast wordt beter naargelang meer licht en ( dit is het balangrijkste ) je kunt er weerkaatsing bijna volledig mee elimineren, en dat is net goed voor auto's !
Maaaaar, één ding zou je nog moeten aankopen ! ..een verdraaibaar polaristatie filter, het effect gaat enorm zijn, je contrast wordt beter naargelang meer licht en ( dit is het balangrijkste ) je kunt er weerkaatsing bijna volledig mee elimineren, en dat is net goed voor auto's !
Dus in de RAW bestanden merk je geen verschil... Dan moet er in de camera toch een bewerking gebeuren die de foto's al scherper maakt nog voor ze op de computer belanden, toch ?
Ik baseer me vooral op JPG-bestanden, als je de scherpte van je camera op normaal zet komt dat toch opt zelfde neer als een onbewerkte RAW... (ik heb hier ook wel de nodige RAW's van een D70s om met mijn 20D te vergelijken) Foto's zijn echt niet scherper hoor een goeie vriend van me werkt met D100 en D200 en wij wisselen enkel high res bestanden uit... qua scherpte is dat zeer goed vergelijkbaar met mijn 20D
@ F40, Amai nu zijn we zwaar off-topic aan het gaan, maar ik heb een vraagje,
ik heb op je site gezien dat je op school fotografie volgt... Leuk ?
Ik heb nu idd m'n eerste jaar fotografie achter de rug ja... goja leuk, welke studierichting is echt leuk? Ik doe 't vooral om 't diploma en om nog een paar jaar te hebben om m'n portfolio uit te breiden
Mijn nederige bijdrage : http://www.ferrari-world.be/BMW%20days%202007.htm
Foto's genomen met goedkoop toestel : Sony DSC H1 net van pas voor een foefelaar zoals ik met nog een paar andere kostelijke hobby's.
Hopelijk blijft het in de toekomst mogelijk om foto's te nemen in de Source ! al vrees ik er voor
Mijn nederige bijdrage : http://www.ferrari-world.be/BMW%20days%202007.htm
Foto's genomen met goedkoop toestel : Sony DSC H1 net van pas voor een foefelaar zoals ik met nog een paar andere kostelijke hobby's.
Hopelijk blijft het in de toekomst mogelijk om foto's te nemen in de Source ! al vrees ik er voor
Ik vind het alvast fantastische mooie foto's van die site!
Comment