Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cannonball8000: Brussel 14/09/2007
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik meen altijd wat ik zeg ( wel niet van dat verhuren ) maar zeker van dat zelf rijden...en met het inschrijvingsgeld van die evenementen kunnen we al aardig de zot uit hangen, en feestjes bouwen...en ik heb nog wel ne maat met een raket die dat wel ziet zitten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenSamengevat: het posten van slechts 3 foto's per post heeft zoveel nut als m'n post hierboven.
Kunnen we nu eindelijk die regel eens aanpassen of tenminste ter discussie plaatsen?
Ten eerste is het ook met 'n moderne breedbandverbinding vaak irritant om te wachten tot alle foto's op een pagina geladen zijn, omdat tijdens dat laden de pagina "verspringt". Hoe meer foto's op één pagina, hoe irritanter. En hoe minder foto's toegelaten worden in één post, hoe minder foto's er op één pagina kunnen.
Ten tweede is 't een extra traffic-belasting voor de server waarop het forum draait (zeker als de foto's attachments zijn die door 'n gebruiker zijn geupload). Enorm veel mensen lezen enkel de laatste, nieuwe posts van een topic (door op 't driehoekje/pijltje te klikken dat naast een topictitel staat in de topiclijst). Dan komen ze meteen onderaan uit, bij de laatste nieuwe post. Als daarboven echter een hele pagina vol foto's staat, moet die ook worden geladen en dat zorgt voor traffic. Hoe minder, hoe beter, want hoe minder forumproblemen er dan zijn.
Vooral het eerste is zeer irritant. Zeer veel fora, vooral de druk bezochte en de zeer up-to-date gehouden fora, en al helemaal die die door vrijwilligers wordt in leven gehouden, sluiten zelfs 't posten van foto's die groter zijn dan b.v. 640x480 automatisch uit, waardoor de foto in een link wordt omgezet. Hier hebben we 'n resize-functie, maar dat doet eigenlijk niks positiefs wat betreft traffic, de foto blijft immers even groot.
Ik ben dus zeker voor 't behouden van de 3-foto's-per-post regel (al zondig ik er soms ook tegen, da's waar), en ik zou 't zelfs niet erg vinden om ook een automatische conversie tot link ingebakken te zien hier, van alle foto's die b.v. groter zijn dan 640x480 pixels en 25k. Of zo.
Een forum is een forum, een plaats dus om vooral iets neer te kunnen pennen. Er is een mogelijkheid om ook foto's te posten, en daar moeten we blij mee zijn. Als je zéér veel foto's zichtbaar wil maken, dan zijn daar betere methodes voor dan 'n forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOK maar de oorspronkelijke beginpost van dit topic vond ik honderden keren minder irritant dan sommige posts met slechts 1 foto.
De minst irritante foto is de kleurloze éénpixelfoto.
Momentje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenHet enige wat telt is de bestandsgrootte van die foto's, de rest heeft er toch geen bal mee te maken.
Dus laten we hier ontopic blijven en de aangehaalde problematiek in de achtergrond behandelen
thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTspirit.com Bekijk BerichtenIk zal ook in Brussel zijn! Wie weet als deelnemer :p
Groet
Steven1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenBeste,
Tot mijn spijt moet ik medelen dat mijn deelname aan de Cannonball8000 dit jaar niet doorgaat. Dat betekent ook dat ik jullie geen beelden, filmmateriaal, etc kan bezorgen. Reden hiervoor is dat de admin van GTspirit mij het licht niet in de ogen gunt. De Nederlander in kwestie gaf geen blijk van interesse voor de CB8000 waardoor ik als (nu: ex-) moderator van GTspirit.com het voortouw nam om er toch voor te zorgen dat er een beeldverslag op de website zou verschijnen.
Toen ik Cannonball8000 HQ benaderde met de vraag of ik mogelijk naar Londen kon komen om verslag uit te brengen van de start (en zodoende foto's en beeldmateriaal verzamelen, een startgrid samen stellen, etc), kreeg ik prompt het aanbod om gratis en voor niets mee te rijden in ruil voor het maken van een online reportage op GTspirit alsook het CB8000 forum. Ik zocht en vond een co-rijder, maar toen ik hier de admin van op de hoogte stelde, wilde die plots mijn ticket voor het evenement hebben. Ik zou wel gek zijn als ik na al die moeite, zo maar mijn plaats zou afstaan.
Temeer omdat hij ook baat had bij mijn deelname. Hij zou namelijk verslag krijgen voor op de website vanop de eerste rij! Eergisteren beweerde hij dat hij met CB8000 zou praten om er eventueel nog meer uit te halen. Vandaag tenslotte kreeg ik de melding van CB8000 HQ dat het aanbod ingetrokken werd ten gunste van de GTspirit admin die met zijn Cooper S mijn plaats zou innemen.
Eerder dit jaar sloeg ik een aanbod af van de Gumball tegenhanger in de VS, namelijk Bullrun om er moderator van hun forum te worden. Ik deed dit omdat ik niet wilde dat de mensen bij GTspirit het gevoel kregen dat ik met het succes van de website mijn rug naar hun zou draaien. Vandaag de dag oogt ik opnieuw succes met mijn aanpak en prompt wordt het afgenomen door een zelfzuchtige admin die mij stank voor dank nalaat.
Ik had al eerder een gevoel dat er wat loos was toen 'out of the blue' GTspirit moderator Stieben (zie hierboven lid 'GTspirit.com) aankondigde dat hij ook wellicht zou deelnemen aan de CB8000 met een Mini Cooper (de auto van de admin).
k Kon moeilijk geloven dat CB8000 2 auto's gratis zou toelaten.
Spijtig genoeg werd mijn vermoeden bevestigd en werd mij deze kans ontnomen door mensen waarbij afgunst niet vreemd is.
Niet getreurd echter, ik zal terug komen en zoals Bruce Willis zegt: 'back with a vengeance!' Mark my words: eerdaags heb ik een zitje en deze keer zal het betaald zijn!
Met vriendelijke groet,
Voormalig GTspirit moderator (ja, ik heb direct mijn 'ontslag' gegeven voor zover dat mogelijk is met een groep vrijwilligers).
Dirk
Als je -naar eigen zeggen- zelf het talent en doorzettingsvermogen hebt dan zou ik je aanraden om met een eigen initiatief te starten. Je zal even een inhaalbeweging moeten maken om hetzelfde niveau qua belangstelling van GTSpirit te bekomen ... maar eens je daar bent kan je op een eerlijk manier "vengeance" nemen.
Wat je keuze ook mogen zijn. Succes alvast.
Comment
-
Beetje jammer dat W1ck3d hier een hele andere text afsteekt dan de werkelijk versie van het verhaal. Cannonball 8000 heeft mij verteld dat de uitnodiging die ze aan W1ck3d gegeven was omdat ze dachten dat hij de admin / eigenaar van GTspirit was en derhalve verantwoordelijk was voor o.a. de coverage van de Gumball en alle andere rallies op de site. Dit bleek echter een fout te zijn, W1ck3d ongeacht of hij hiervan op de hoogte was heeft geprobeerd dit voor alle betrokkenen te verdoezelen door te zeggen dat zijn uitnodiging gebaseerd was op werk dat hij gedaan had voor de cannonball 8000 (logistiek regelen), ook in dit topic heeft hij tot vandaag met geen woord gerept over z'n coverage voor GTspirit.
Cannonball 8000 heeft de fout hersteld door de invite uit te geven aan gtspirit en niet aan 1 moderator in het bijzonder die daarna besluit GTspirit niet er bij te betrekken en de rally te gaan doen met een vriend die nada met gtspirit te maken heeft en derhalve ook niks bijdraagt aan de verslaglegging. Dus op dit moment staat niks vast wie of wat de rally gaat doen, daarvoor gaan we eerst een plan uitwerken en als W1ck3d niet overhaast besloten had te vertrekken had hij hier zeker deel van uitgemaakt.
Dat ik definitief ZIJN plek (wat dus eigenlijk helemaal niet zijn plek is) zou innemen is lariekoek.
Dat Stieben zich enthusiast uitlaat over het bezoeken van het checkpoint in belgië danwel het meerijden van een stuk van de rally is niet verwonderlijk aangezien W1ck3d in z'n eerste post hier exact hetzelfde deed. Daarbij komt dat dit allerminst zeker was en heb niks naar hem noch naar cannonball 8000 uitgesproken hierover. Ik heb alleen gediscussierd over de mogelijkheden om de rally zo goed mogelijk in beeld te brengen, dat Stieben daar als gtspirit crew member deel vanuit maakt is evident.
Erg jammer dat W1ck3d een fout van cannonball 8000 mij persoonlijk kwalijk neemt. En erg triest dat hij op deze manier GTspirit door het slijk probeert te halen.
Met Vriendelijke Groet
Des
Comment
Comment