Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Door familiale omstandigheden (die blijven doorgaan ) kon ik helaas niet aanwezig zijn. Had graag Gavin 'owner 9ff' nog eens tegengekomen en nog eens wat aw'ers. Helaas....
Gavin heeft me een hele uitleg gegeven over de werking van die 9ff. Wat een fantastische wagen is dat!
De motorupgrade alleen al heeft hem een 170.000 euro gekost Totale prijs van de Porsche bedroeg meer dan 400.000,- euro. Wat je daarvoor krijgt is een auto die sneller is dan een Bugatti Veyron tussen 150 Mph en 240 Mph.
Gavin zelf heeft de nacht doorgebracht in een politiecel toen hij zich geroepen voelde om de wagen tot zijn uiterste te laten gaan. Hij heeft er echter zijn humeur niet door laten beïnvloeden.
De heren in de Ariël Atom zitten ondertussen in Zwitserland op hotel. Ze hadden er een 750 km op zitten (waren vertrokken zaterdagmorgen om 01.00 uur 's nachts dacht ik me te herinneren) toen ze tot de vaststelling kwamen dat die B wegen toch niet je van het waren. Daarop zijn ze over de snelweg naar de grens gereden. Toen ze daar aankwamen, werden hun auto's direct in beslag genomen.
Een deel van de deelnemers heeft ondertussen een huurwagen op de kop kunnen tikken om de rally verder te zetten.
W1ck3d, kan je me die R8 doorsturen, maar dan de originele foto als background? Thx
Doe ik vandaag, maar die foto is wat gecropped (stond hier en daar wat in de weg) dus ik weet niet of je er iets aan zal hebben. Persoonlijk vind ik het een prachtige auto, maar de foto kon beter.
Damn, wat een zonde. Hadden een pintje kunnen gaan drinken!
Achteraf ben ik nog even naar de CB8000 party geweest, maar die was beduidend minder als vorig jaar.
En de prijzen? Die waren aangepast aan het cliënteel: 8 euro voor één Corona
Ben net begonnen mijn RAW foto's te bewerken en om te zetten naar JPEG.
Klein detail: hij had wel 400 (yep vier honderd) kilometer per uur gereden op een 9 km lang stuk asvalt net buiten Frankfurt dat pas aangelegd was en vlak als een biljart tafel was.
Omdat ik al vaker op dit soort evenementen ben geweest, verander ik niet meteen in een ADHD kerel als ik een mooie sportwagen zie
Niet ADHD'ers moeten zich natuurlijk ook informeren:
Taking Nardo by storm
A Porsche convertible always is a good choice: elegant, suitable for everyday use and at the same time sufficiently sporty. But the 9ff convertible offers more than just that: it speeds up to 100 km/h in less than 4 seconds; 5 seconds later (less than 9s), it hits the 200 km/h mark and 11 seconds later, you scorch the tarmac with a speed of more than 300 km/h. At such a speed, caps or toupees don’t stand a chance. Thanks to its incredible power output of more than 780HP and 830Nm of torque, the discreet super sports car was allowed to compete, beside 15 other potent bolides, for the title of the fastest tuned car. This event, held by Continental and AUTO BILD SPORTS-CARS, took place on the high-speed track in the Italian city of Nardo. The HP-miracle by 9ff took part as the very last contestant and promptly set a world record. The 9ff boss Jan Fatthauer has done without technology, tools and stress and instead practised something completely new: Motor Racing Zen. With Buddhist calmness, Fatthauer got into his hardtop convertible, accelerated, drove three rounds, parked his car at the edge of the track and went past his thunder-struck contestants to get a coffee. The new strategy worked out perfectly well: incredible 380.5 km/h – the new convertible world record! Guru Fatthauer stays cool and says: “We wanted to do justice to our reputation as tuners who resist physics; an aim we have accomplished. But, that was clear from the start.
Jij hebt het over z'n vorige Porsche. Deze is de 9ff Porsche Turbo TRC 91, die 910 PK en een topsnelheid van 392 km/h heeft. Op de teller en met een kleine paralax fout, zou dit wel 400 km/h kunnen zijn
Niet ADHD'ers moeten zich natuurlijk ook informeren:
[/size][/font]
Oorspronkelijk geplaatst door Breyton1977
Jij hebt het over z'n vorige Porsche. Deze is de 9ff Porsche Turbo TRC 91, die 910 PK en een topsnelheid van 392 km/h heeft
Gavin, de eigenaar, kwam net terug van Dortmund waar zich de 9ff vestiging bevindt. Daar werd zijn auto nogmaals onder handen genomen wat inhield dat de motor verder geoptimaliseerd werd. Topsnelheid werd verder opgetrokken en auto werd geoptimaliseerd. Goed geïnformeerd, toch?
Comment