Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannonball8000: Brussel 14/09/2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
    Met Gavin gesproken?
    Ondanks z'n rijkdom, toch een gewone gast gebleven é. Zeker geen streke vent.
    Rami met een Schots accent als het ware
    Inderdaad, super coole kerel!
    Hij is met mij de garage in gegaan en heeft een heel relaas gedaan over het ontwerp van de auto, de werking ervan, etc.
    Daarna heeft hij de auto flink laten revven, met het resultaat dat verschillende alarmen van nabij geparkeerde auto's afgingen. Hilarisch! De vlammen sloegen flink door de uitlaatpijpen.
    Verschillende omstaanders kwamen af om te zien wat er aan de hand was en Gavin was zo vriendelijk om een nieuwe demonstratie te geven alsook zijn hele uitleg opnieuw te doen aan al wie geïnteresseerd was.
    Een échte petrolhead zoals jij en ik dus Niks dikke nek of opschepper, gewoon jan modaal maar dan wel met een auto van meer dan 400.000 euro. LOL

Comment

• Nog wat meer foto's:

Ferrari 612 Scaglietti

Audi RS4 Avant
      Last edited by ; 17/09/2007, 21:39.

Comment

• Nogmaals de Porsche 9ff, deze keer van de andere kant

Jaguar XKR
        Last edited by ; 17/09/2007, 21:40.

Comment

• Mazda RX-7 (?)

Bentley Continental GT

Comment

• Nissan Skyline's

Ferrari 360 Modena & Honda S2000

Comment

• This list of car brands tries shows every (major) automotive brand over the last century (and a bit). It is an exhaustive list so we compiled the popular ones up front for easy navigation.

top speed 381 kph / 236.7 mph

Geen 400 km/u dus!

Maar verschrikkelijk snel wel. Geloof eerlijk gezegd niet dat ze ook effectief 381 km/u halen zonder hardtop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten
                http://www.supercars.net/cars/3849.html

top speed 381 kph / 236.7 mph
                Geen 400 km/u dus!
                Maar verschrikkelijk snel wel. Geloof eerlijk gezegd niet dat ze ook effectief 381 km/u halen zonder hardtop.
                Tja jouw bron (magazine) tegenover de mijne (de eigenaar).
                Maar goed, de waarheid zal wellicht in het midden liggen.

'k zal het Gavin eerdaags eens vragen of hij een hardtop nodig heeft, maar ik dacht van niet (heeft een flink stevig canvas dak)

Comment

• Mijn bron lijkt mij objectiever

Zeker als je ziet welke heisa er was toen ze het snelheidsrecord braken met een cabrio, aan 380.5 km/u. En hiervan hebben we niks gehoord. Ik ben zeker van mijn stuk

Blijft een fantastische wagen he. Dat staat niet ter discussie

On topic: ik was graag komen kijken, maar ik had een weekendje Ardennen gepland.

Wat is nu de exacte prijs om deel te nemen? Want ik lees dingen van 4000 Eur tot 15000 Eur. Lijkt mij wel de moeite om mee te doen.

Comment

• You definately got a point

edit: Cannonball 8000 - 2008 Rally
                    19th - 21st September 2008
                    Entry cost £6,500 + VAT (based on 2 drivers/ 1 car)

Ik ben ook aan het zien voor volgend jaar... maar de grid is al voor meer als de helft gevuld, dus moet zien dat ik in de volgende weken zicht krijg op mijn financiën

Comment

• 6500 pond.

Hoeveel BTW is het daar?

Comment

• Echt geen idee, maar het zal allicht minder zijn als de 21% in België neem ik aan.

Comment

• Sjiek evenement

Enkel dom dat ze het altijd openbaar maken en van die opvallende bestickerde wagens rijden...

Beter van die meetingskes in het geniep houden... Kun je genoeg raggen zonder al die heisa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                            Sjiek evenement
                            Enkel dom dat ze het altijd openbaar maken en van die opvallende bestickerde wagens rijden...
                            Beter van die meetingskes in het geniep houden... Kun je genoeg raggen zonder al die heisa
                            Ik denk dat na alle heisa in Duitsland dit jaar, er volgend jaar een heel andere koers gevaren zal worden.
                            Een van de zwakke schakels is bijvoorbeeld de kanaaltunnel. Ieder jaar laten organisatoren zich vangen.
                            Vorig jaar gaven de Franse douaniers (die aan Britse zijde staan) aan hun collega's van de politie door dat er een aanzienlijke hoeveelheid sportwagens aankwam. (deelnemers van de Cannonball Run Europe). Gevolg: flitscontroles net na de tunnel en twee wagens voor zeer lange tijd in beslag genomen. Dit jaar zelfde verhaal met de Gumball. Ook hier speelden de douaniers een rol toen ze de autoriteiten inlichtten welke routes de deelnemers namen.

Dit jaar werden alle nummerplaten van Cannonball8000 deelnemers genoteerd en doorgespeeld aan de Duitse politie.
                            Die moest enkel de autosnelweg afzetten en alle Britse voertuigen eruit filteren. Stond je op de lijst, dan had je direct 2.000,- euro aan je broek en was je je auto voor 36 uur kwijt. Met dank aan de douane.

Mijn idee: doe zoals de Carbon Black. Geen route publiekelijk en één week op voorhand worden de auto's in gesloten opleggers naar een onbekende locatie gebracht. De deelnemers verzamelen in Londen, wordt een feestje gebouwd en daags nadien worden de deelnemers naar hun auto geleid. Niemand die weet waar ze vertrekken, niemand die weet waar ze naartoe gaan.

Volgende week is het Torpedo Run in Duitsland. Ik ben benieuwd of die wél groen licht krijgen.

Comment

• Ik vind het zowiezo een beetje belachelijk, als je een ferrari hebt heb je toch geen organisatie nodig om een raceje te houden...
                              Door gewoon wat rond te pm'en heb je zo een leuk groepje bijeen

Only show, No go...

Comment

• In het verleden stond de Cannonball8000 garant voor kwaliteit. 5 sterren hotels, prima logistieke ondersteuning, etc.
                                Je kan inderdaad alles zelf regelen en wellicht zal de fun er niet minder op worden, maar je moet weten dat de meeste zo'n drukke job hebben (eigen bedrijf managen etc.) dat ze geen tijd/zin hebben om het allemaal op poten te zetten.
                                Daarom ook dat ze zich richten tot een event als Cannonball8000.

Al in januari had ik de indruk dat de organisatie dit jaar niet zou zijn wat het de voorgaande jaren was.
                                Eerst was er het wanhopig zoeken naar een track omdat de meesten al vol geboekt waren. Dan was er de hele soap rond mezelf en mijn mogelijke deelname. Uit goede bron heb ik vernomen dat mijn deelname niet enkel afgesprongen is omdat ik 'maar' moderator en geen administrator was van GTspirit. Er waren nog andere factoren die meespeelden, maar daar ga ik niet over uitwijken. Laten we zeggen dat het organisatorische gezien ook mis gelopen is toen al.

Ik ben een grote fan van dit soort evenementen omdat het een uitgelezen kans is om nieuwe mensen te ontmoeten, ervaringen op te doen en blitse sportwagens te spotten. Cannonball8000 was dit jaar een fiasco, maar ik hoop dat ze hun lessen trekken en volgend jaar opnieuw de kwaliteit bieden die ze al geboden hadden in voorgaande jaren.

Gumball en Cannonball8000 vertoonden dit jaar dezelfde kenmerken: knudde organisatie, maar al bij al zeker waard om ook weer volgend jaar van de partij te zijn

Comment

Working...
                                X