Oorspronkelijk geplaatst door tdr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
IAA Frankfurt 2007
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk BerichtenHOW STOP !!!!!!!!
Ik heb al betaald!!
Wannes als ge al betaald hebt, laat dan ff iets weten dan stort ik het teveel terugThe greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Planning voor de groep die voorbij Maasmechelen rijdt:
Vertrek: 19.00 uur
Waar: Parking grensovergang E314 Maasmechelen
Aangezien Bruchköbel op 320km van Maasmechelen verwijderd ligt zullen we ongeveer 3 uren onderweg zijn.
Ik heb wel nog 1 vraag:
Eten we onderweg of eten jullie voor vertrek?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb wel nog 1 vraag:
Eten we onderweg of eten jullie voor vertrek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
Eten we onderweg of eten jullie voor vertrek?
Ik denk dat ik thuis eet voor ik vertrek, t zal moeten aangezien ik al van 's middags niks meer heb gehad dan. Als jullie ergens willen stoppen voor te eten dan zeg ik geen nee, een klein hapje kan er nog altijd in dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWie rijdt voorbij Maasmechelen?
- BMWMB (BMW 530d) + Robbie + Ax_Dude
- ZAZOO + Cedje + Wutputt
Gelieve deze lijst aan te vullen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenBij deze stel ik dezelfde vraag aan gTa.
Ik *vermoed* dat ikzelf nog niks gegeten ga hebben, maar ik ben ne raren en houd het soms verrassend lang zonder eten uit. Maar toch gaan we zowiezo minstens één keer een stop doen (tegen de Luxemburgse grens aan, waar ik ga tanken ; of in Luxemburg zelf, waar ik saffen ga halen), en daar kan zeker iets gegeten worden, hè.
Gene stress, dat loopt wel los.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenWat is eigenlijk het kostenplaatje van het geheel?
hotel: +- 50€
inkomticket op de trade days: 42€
eten en drinken: +- 50€
------------------------------------------
+- 142€ ben je makkelijk kwijt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichtenhotel: +- 50€
inkomticket op de trade days: 42€
eten en drinken: +- 50€
------------------------------------------
+- 142€ ben je makkelijk kwijt
Tis pas nu dat ik op dit topic bots. Anders had ik zeker vroeger iets van me laten horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNormaal gezien zou ik tegen ten laatste 19u aan 't rond punt in Aalter moeten kunnen zijn, maar zorg misschien dat je al iets vroeger vertrekkensklaar staat? Ik doe dan 'n belletje als ik uit Izegem vertrek en normaal gezien zo'n 20 minuutjes later sta ik aan het benzinestation op het rond punt.
Ik *vermoed* dat ikzelf nog niks gegeten ga hebben, maar ik ben ne raren en houd het soms verrassend lang zonder eten uit. Maar toch gaan we zowiezo minstens één keer een stop doen (tegen de Luxemburgse grens aan, waar ik ga tanken ; of in Luxemburg zelf, waar ik saffen ga halen), en daar kan zeker iets gegeten worden, hè.
Gene stress, dat loopt wel los.
Ik zal toch al een stukje eten voor vertrek dan.
Comment
-
Ik heb dus ook het plan opgevat om samen met een copain het salon te bezoeken. Het zal echter niet op de trade days zijn maar op een gewone weekdag (ergens in de week van 17 tot 23 september). Na het salon van Parijs vorig jaar dat ons zeer goed meegevallen is, willen we dit jaar wel eens Frankfurt aandoen. We hebben daarbij al besloten om dat te doen zonder overnachting (afweging: autosalon-overnachting <-> studentenleven en bijhorende activiteiten ).
We hebben voor het gemak even een route uitgestippeld met mappy vertrekkende vanuit Gent maar ik heb gezien dat er doorheen het topic een aantal alternatieve routes zijn vermeld die al bekend zijn bij de andere leden. Ik vraag mij dus af wat de mogelijke routes zijn (optimaal, snelste, ...) en wat daarbij de mogelijke knelpunten zijn (punten/steden die we zeker voor een bepaald uur moeten gepasseerd zijn => uur van vertrek)?
Samengevat: welke zijn de mogelijkheden, voor- en nadelen ervan en wat geniet jullie voorkeur? Ik hoop hier dus vooral wat informatie te verkrijgen van de 'Frankfurt - routiniers' omtrent reisroutes en -tijden.
Dank bij voorbaat!
Comment
-
Wel, simpel hè.
't Snelste is de route die map24.be of mappy.be je aangeeft als je op "snelste route" zoekt. Ik vermoed dat die over Aachen/Köln loopt en dan zuidoostwaarts.
Je kan ook een leukere route doen, die wel meer tijd vergt, en da's Brussel-Luik-Verviers/Malmédy-Wittlich enzoverder. Ga naar map24.be, stel 't eindpunt en 't beginpunt in, en klik dan met rechter muisklik op de autostrade die van Luik naar Wittlich loopt, ongeveer bij dat laatste punt. 'Ie zal je wel iets geven.
Ik rijd vanuit Aalter (en dus ook Gent) via Brussel en Luxemburg over Saarbrücken en Mainz. Langste route (allez, langer kan altijd), maar de meest leuke, en waarschijnlijk ook de vlotst rijdende.
Houd er rekening mee dat je, als je op één dag H&T wil, je 's morgens zéér vroeg zal moeten vertrekken, zeker als je over Köln gaat. Je wil écht de werkdagspits niet meemaken daar in NRW (veel Baustellen ook), noch in Frankfurt. En omgekeerd, 's avonds, idem.
Ik vind 't trouwens zowiezo geen goed idee om dat alles op één dag te doen, je zal de dag erna toch zowiezo moeten recupereren omdat 't zo intens is. Reken op 3 uur rijden als je zéér hard gas geeft, 4 uur als je 't goed vlot doet, en minstens 5 uur als je gewoon rijdt en pech hebt met 't verkeer. Maal twee, is tien uur. Plus nog 'es minstens 8 uur op 't salon rondlopen, want ik zweer 't je 't is pokkegroot (veel grote afstanden af te leggen). Ik zou 't niet willen doen. De avond ervoor vertrekken, 'n klein cheap hotelletje (of gewoon pitten in de auto, whatever, ge zijt student voor iet ), en 's morgens bij opening van 't salon fris & monter. Dat is m.i. de enige goeie oplossing.
Comment
-
Eigenlijk besefte ik net de zinloosheid van mijn post. Als we op voorhand beslissen om niet te overnachten, is het de logische keuze om te kiezen voor de snelste route en geen tijd te verspillen aan sightseeing. Uitgaande van uw uitleg (dank voor de snelle reactie trouwens ) moeten we die beslissing mss toch nog maar eens herzien. Nu ja, ik ben eigenlijk toch wat voorbarig want we hebben eigenlijk maar morgen afgesproken om alles vast te leggen (2de zit net gedaan, ge zijt student voor iet he).
Bovendien komt bij een overnachting spontaan het idee bij me op om dat te combineren met een bezoekje aan de nürburgring wat, afgaande op de frequent geopende topics hier, een 'must see' moet zijn voor een echte autofan. We zullen dus stof tot nadenken/discussie hebben morgen.
Nog iets anders, is het salon van Frankfurt eigenlijk nog veel groter dan dat van Parijs aangezien we daar toch ook een dikke 9u hebben rondgecrost vorig jaar. Het kan ook een doorslaggevende factor zijn.
Wat de beslissing ook wordt, kzal alleszins mijn foto's wel posten erna want gaan doen we. Zuwiezu
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenWel, simpel hè.
't Snelste is de route die map24.be of mappy.be je aangeeft als je op "snelste route" zoekt. Ik vermoed dat die over Aachen/Köln loopt en dan zuidoostwaarts.
Je kan ook een leukere route doen, die wel meer tijd vergt, en da's Brussel-Luik-Verviers/Malmédy-Wittlich enzoverder. Ga naar map24.be, stel 't eindpunt en 't beginpunt in, en klik dan met rechter muisklik op de autostrade die van Luik naar Wittlich loopt, ongeveer bij dat laatste punt. 'Ie zal je wel iets geven.
Ik rijd vanuit Aalter (en dus ook Gent) via Brussel en Luxemburg over Saarbrücken en Mainz. Langste route (allez, langer kan altijd), maar de meest leuke, en waarschijnlijk ook de vlotst rijdende.
Houd er rekening mee dat je, als je op één dag H&T wil, je 's morgens zéér vroeg zal moeten vertrekken, zeker als je over Köln gaat. Je wil écht de werkdagspits niet meemaken daar in NRW (veel Baustellen ook), noch in Frankfurt. En omgekeerd, 's avonds, idem.
Ik vind 't trouwens zowiezo geen goed idee om dat alles op één dag te doen, je zal de dag erna toch zowiezo moeten recupereren omdat 't zo intens is. Reken op 3 uur rijden als je zéér hard gas geeft, 4 uur als je 't goed vlot doet, en minstens 5 uur als je gewoon rijdt en pech hebt met 't verkeer. Maal twee, is tien uur. Plus nog 'es minstens 8 uur op 't salon rondlopen, want ik zweer 't je 't is pokkegroot (veel grote afstanden af te leggen). Ik zou 't niet willen doen. De avond ervoor vertrekken, 'n klein cheap hotelletje (of gewoon pitten in de auto, whatever, ge zijt student voor iet ), en 's morgens bij opening van 't salon fris & monter. Dat is m.i. de enige goeie oplossing.
Comment
-
Eerste sneak preview van het autosalon Frankfurt 2007: http://www.groenlicht.be/2007/09/10/...rankfurt-2007/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Duke Bekijk BerichtenNog iets anders, is het salon van Frankfurt eigenlijk nog veel groter dan dat van Parijs aangezien we daar toch ook een dikke 9u hebben rondgecrost vorig jaar. Het kan ook een doorslaggevende factor zijn.
Comment
-
Donderdag avond vertrekken ?
Ik kom dan pas thuis van reis
Have fun e gasten
Comment
Comment