Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vanuit Brugge/Gent: trein tot brussel zuid, van daaruit neem je de thalys of ICE naar Keulen of Frankfurt. De ICE rijdt normaal maar 1x per dag en rijdt tot in Frankfurt, Thalys gaat naar Keulen. De prijzen varieren: rond de 85 euro. Dit is of the top of my head dus het kan wat veranderen. In het station van Brugge gaven ze altijd uitleg en verschillende opties aan de info balie. Het is goedkoper als je je ticket voor de terugreis in Duitsland koopt.
Volgens mn collega zijn ze aan het werken in het station Frankfurt (airport) en dat kan wat problemen geven natuurlijk.
Waar is de tijd van IC Oostende - Köln...
Ge moet het wel al zeggen é Als je in Frankfurt airport toe komt, moet je ofwel nog de taxi nemen, ofwel terug met het spoor eerst nog naar Hauptbahnhof en daarna nog eens naar Messe. En die 85 euro... dat is enkele rit, veronderstel ik? Köln-Frankfurt is immers al bijna 120 euro heen en terug.
Ge moet het wel al zeggen é Als je in Frankfurt airport toe komt, moet je ofwel nog de taxi nemen, ofwel terug met het spoor eerst nog naar Hauptbahnhof en daarna nog eens naar Messe. En die 85 euro... dat is enkele rit, veronderstel ik? Köln-Frankfurt is immers al bijna 120 euro heen en terug.
Bedankt voor de aanvulling Caesar, ik ben nog niet naar de IAA geweest dus ik kon enkel mn ervaring weergeven tot aan Frf. 85 euro is idd enkele rit. Ik heb al 100 betaald, ook al 80... Het is wel al een tijdje geleden dat ik de trein heb moeten nemen(toen was mn rijbewijs ingetrokken )
Kijk best eens op http://www.bahn.de
Ik regelde dat vroeger gewoon in het station maar toen had ik ook geen krap reisschema en wist ik altijd wel ongeveer hoe laat ik moest vertrekken
Gisteren naar Frankfurt geweest. Heen en terug rijden is altijd fijn !
305km terug in 2 uur 30 geeft 122 km/u gemiddeld. Was wel druk verkeer.
Wat mij opviel was dat er bij de LS600hL veel volk stond, evenals bij de Fiat 500, daar was het niet normaal. Ook bij Audi veel volk. De IAA viel mij persoonlijk een beetje tegen. Vooral omdat er bij Toyota en Lexus geen nieuwe auto's waren.
Audi RS6 : geschift vet... (die ceramische remmen )
BMW X6 : zéér zeer knap in 't echt, véél knapper dan op foto ... dat wordt een succes (en we hebben al 'n koper op 't forum )
BMW '1 coupé : in het zwart, IRL, niet mis ... maar uiteindelijk blijft 't een lélijk ding
Audi A4 : zeer knap (looks, technisch, afwerking, ...) wordt de topper/referentie in zijn klasse (op 't rijgedrag en de sportiviteit na, dan)
Porsche GT2 : knap in 't echt, maar ... mjah een beetje steriel
Cayenne GTS : knap in 't echt ! Dat rood is iets donkerder dan je zou vermoeden, mooi!
Ferrari 430 Scuderia : wat een geil ding...
Lamborghini Reventón : wat een lelijk ding... (matte kleur, te hoekig, lelijke velgen, en dan nog voor zo'n absurde prijs)
Jaguar XF : trekt 100% de kaart van de States (belachelijke features en gimmicks, hoogstens matige afwerking, bedenkelijke looks, afwezigheid van cosyness in 't interieur, ...)
Aston Martin DBS : knap om naar te kijken, maar niet in gezeten (wel op de stand maar de zwarte DBS werd op dat moment gekeurd door 'n prospect en we mochten niet binnen) dus een beetje "ongekend"
Renault Laguna : knap, en lijkt me wel goed afgewerkt te zijn "voor 'n Fransoos", helemaal niet mis!
Mercedes-Benz C-klasse : de redenen voor z'n zwakke succes zijn overduidelijk als je erin gaat zitten (camionette-styling, zeer goedkope afwerking, bikkelharde en blinkende ruwe plastics, afschilferende laklaagjes, ... de C scoort van de drie titanen in die klasse duidelijk 't minst van allemaal)
Maserati Gran Turismo : zware teleurstelling (veel te groot, ademt nauwelijks nog iets van sportiviteit uit, te burgerlijk, dit is géén sportwagen meer, en enkele zeer pijnlijke afwerkingsfouten met als stip op nummer één 't feit dat die auto binnenin zowat helemaal plastic is, en enkel wat leder op de meest obvious plaatsen)
Mercedes-Benz C 63 AMG : zotte zetels (schitterend!), maar krijgt 't standaardinterieur van de C en oogt daarom binnenin verschrikkelijk goedkoop (en dat voor een auto van zowat 80.000 EUR ...)
MINI Clubman : wat een lelijk ding
Zalige anderhalve dag gehad. Vertrokken rond 19u, aangekomen rond 0u (de lange route over Saarbrücken), dan nog 'n pintje gaan drinken met een gedeelte van de groep en rond 4u lagen we in ons bed, om 7u eruit om om halfacht aan de ontbijttafel te zitten, en om kwart voor 8 ongeveer vertrokken voor een verschrikkelijke rommelrit richting IAA (deels mijn fout, sorry guys) alwaar we rond tien uur binnen waren. Anderhalf uur geaperitiefd bij Ferrari (Martini, wijn, finger food), een uur gegeten & gedronken bij Alpina (bordjes met allerlei exquise hapjes, champagne, wijnen, koffie), de leukste stands gedaan, massa's gelachen en leute gemaakt, licht pijnlijke voetjes gisteren ... en zonder kleerscheunen heen en weer.
was de max..wel spijtig dat de groep al van bij aanvang uit elkaar lag... thx to rangelove hebben we lekker den dikke kunnen uithangen bij de meest exclusieve merken .. zo ne goeie hebben wij nog ni gehad... .... en dan ook nog dank aan de gilles omdat hij bij alpina de hete kolen uit het vuur haalde, toen we door de mand gingen vallen...wat je al allemaal niet moet doen voor een paar glazen champagne en een schotel gemengd ...en als dank hebben we die ganse schotel opgegegeten zonder hem sorry maat
Comment