Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IAA Frankfurt 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
    was de max..wel spijtig dat de groep al van bij aanvang uit elkaar lag...
    dikkement spijtig, idd

    Maar goed, met elf rondlopen heef dan ook z'n mindere kanten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
      Viel hij beter mee in't echt?
      Geen idee, niet gezien. We hebben moeten skippen omdat we veel tijd "verloren" hebben in de lounge van Ferrari en Alpina, en we wilden koste wat het kost nog Audi & Mercedes zien. Dus ik heb 'm gemist, maar aan de foto's te zien heb ik eigenlijk niet veel gemist.

      Sorry. Volgende keer beter!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten
        dikkement spijtig, idd

        Maar goed, met elf rondlopen heef dan ook z'n mindere kanten.
        't Was inderdaad spijtig, maar met 5 man hadden wij soms al moeite om de bende bijeen te houden (met 'n tiental telefoontjes "Wor zitte?" heen en weer gedurende de dag ). Met elf man zou dat een ramp zijn geweest, vrees ik.




        Ik was verwonderd dat 't zo druk was! En dit was dan een Trade Day! Aan 42 EUR per entreekaartje.

        Ik begin te vermoeden dat steeds meer mensen liever 3 keer zoveel betalen om dan wat rustiger te kunnen rondlopen in plaats van tegen de normale prijs gevangen te zitten in hele hordes afbraakzuchtige mensenmassa's, waar je "file moet wandelen" en nooit 'n auto in z'n geheel te zien krijgt, laat staan ooit 'es ergens rustig in kan zitten.

        Als 't zo verder gaat, worden de Trade Days op den duur even druk als de gewone dagen!!

        Wel 'n groot voordeel : geen kinderen (die breken alles af en kruipen overal in en op), geen sjaloekie's en trainingpak-gezinnen (die breken alles nog 'es opnieuw af maar dan beter). Alleen al daarvoor zou je eigenlijk de Trade Days blijven doen.

        Comment


        • 't Was AF!

          Miljaar kheb ervan genoten!

          - Ferrari
          - Maserati Granturismo: oogt mooi, zeer mooi. Maar inderdaad missers in de afwerking en dat verwacht je niet bij een auto van dat kaliber! In die prijsklasse zou ik denk ik niet kiezen voor deze wagen.
          - Maserati Quattroporte SportGT: Mooie velgen, mooi interieur. Afwerking binnenin met alcantara en leder in rood en zwart, verder ook nog carbon... Een wagen die me uitermate kon bekoren!!
          - Alpina: I fell in love!
          - BMW M3 = AF! Net als de Z4M Coupe, voor moesten we dit even vergeten.
          - BMW 1 coupe: de kont is te kort. Dalt nog niet zo op als je er van vanachter naar kijkt, dan valt het zelfs reuze mee. Maar als je van schuin vooraan kijkt is het net alsof toerke met z'n slagersmes is langsgeweest en er een stuk heeft afgekapt!
          - BMW X6: lelijk op foto, irl is 'ie adembenemend! Knappe styling, dit wordt denk ik een hit!
          - Lambo Reventón: wat een dom en lelijk ding. Ik zou er nog niet eens €50 000 aan kunnen uitgeven! JAK!
          - Audi TT met carbon lipjes => meesterlijk detail, staat 'm echt goed!
          - A4: zeer mooi langs buiten, binnen een typisch audi interieur: mooi, degelijk, goede afwerking. Samen met de rij-eigenschappen die de A5 meekreeg, de nieuwe 3.0tdi en quattro wordt dit een waardige concurrent voor de BMW 3 vind ik!
          - RS6: Jihaaa! Die 20" sloefen die volledig vol zitten met ceramisch remspul! DAMN! Zeer mooi! Agressief, en toch discreet! Zo hoort het te zijn! Heerlijk autobahn-gerief!
          - Mercedes C-klasse: Langs buiten niet mis, je stapt in en het lijkt ok. Tot je ziet dat heel het interieur lelijk plastiek is dat zelfs niet thuis hoort in een Toyota! Daar sta je dan met je auto van €40-60k! En wat nog bedroevender is: hetzelfde interieur zit in de C63AMG, wat een teleurstelling! Wel immens lekkere zetels bij die laatste!
          - S600L: we stappen in, ik aan de passagierszijde, gilles achter mij, steven links achteraan. Achter het stuur zit een verkoper naar tv te kijken. Ik zeg hem dat het waarschijnlijk wel deugd moet doen na zo'n lastige en lange dag van verkopen om even volledig tot rust te komen in zo'n auto. 'Jazeker', zei 'ie me. 't Bleef even stil, na 5 sec: 'Do you want a massage?' 'Tuurlijk', dacht ik. Net daarna leek het alsof er een deegrol in je zetel van boven naar onder rolde! ZALIG! Toen ik achter me keek lag gTa lang uitgestrekt te genieten van een massage terwijl hij eventjes het koelvak voor champagne checkte. Deze auto = dé limousine!

          Wat serieus opviel is de stand van BMW en Mercedes, die hier duidelijk een thuismatch spelen. Ook audi had een grote stand, maar bij de andere twee was het nog van een ander kaliber.

          BMW: Met de roltrap naar boven, kom je in een Gigantische zaal vol BMW's, reclame met led's die op een neer bewegen langs een hydraulisch systeem. Zot!
          Mercedes: nog 10x zotter: tapijt als je binnenkomt, in het midden een groot rechthoekig 'plein', omringt door water, met 8 mercedes'en die mooi achter en naast mekaar staan. In de ene hoek kijkt er een SLR Roadster naar dat plein, in de andere hoek een C63 AMG. Dan ga je naar boven en staat het vol met klassewagens, damn, die stand was dé stand van het salon imo.

          Verder wil ik iedereen bedanken voor het mooie weekend, 't was über!

          Comment


          • Ja, die limo's zijn toch über. Eerst 'n beetje in de 750Li Individual gaan loungen (wat 'n auto ), en een uurtje later zaten we 'n rugmassage te ontvangen in de S600. Allebei zéér comfy karren, jongens toch wat 'n luxe.

            Ik heb (toen jullie even in de Touareg zaten) eens de achterzetels van de Phaeton L getest (met afzonderlijke achterzetels, doorlopende middenconsole e.d.) en die kwam nog niet aan 1/10e van de geboden verstelmogelijkheden en luxe-features die de Benz en de BMW bieden.

            Jammer dat 'k vergeten ben om de achterbank van de A8 L te gaan testen.

            Comment


            • Mercedes-Benz schoot zoals altijd ook dit jaar weer de hoofdvogel met hun stand. Wat moet dat niet kosten...

              BMW had z'n eigen hall gecreëerd (zoals 2 jaar geleden ook) op 't middenplein, ook zeer knap.

              Stand van Porsche vond ik zeer rommelig en onoverzichtelijk.

              De hall waarin VW en Audi (en Skoda en Lamborghini e.d.) stonden was ook zeer impressionant.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Jammer dat 'k vergeten ben om de achterbank van de A8 L te gaan testen.
                Ben ik ook vergeten, de 7 en S waren echt fantastisch! Bij de quattroporte heb je die mogelijheid niet, en heb je ook minder plaats.

                edit: ook bij de XJ niet getest.

                Comment


                • Ja, maar de Maserati QP (zeker de Sport GT met zwart/bordeaux alcantara/leder bekleding) is wel bakken emotioneler dan zo'n S of een '7.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    edit: ook bij de XJ niet getest.
                    Ik wel, de XJ komt nu al weeral hopeloos gedateerd over binnenin.

                    Maar !

                    't Is nog een échte Jaguar.

                    Comment


                    • Zéér zeker! Ik ben dan ook weg van die 4porte! Nu zou ik denk ik dus de laatste kiezen, binnen 30 jaar de S-klasse.

                      Comment


                      • De stand van Mercedes had/heeft een prijskaartje van 50miljoen euro

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik wel, de XJ komt nu al weeral hopeloos gedateerd over binnenin.

                          Maar !

                          't Is nog een échte Jaguar.
                          En achteraan qua verstelmogelijkheden zetel?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                          De stand van Mercedes had/heeft een prijskaartje van 50miljoen euro
                          Ik weet niet meer wie het was maar er werd bij ons voorzichtig gegokt op 20miljoen euro, tis blijkbaar een pák meer!

                          Comment


                          • 't was weer een leuk IAA bezoek? Jammer dat de helft van ons gezelschap de IAA via de westelijke ingang binnenkwam en de andere helft langs de oostelijke ingang. Maar ja, het zou sowieso moeilijk geweest zijn om als een grote groep door de IAA te trekken. Dan zouden we te veel tijd verliezen met elkaar terug te vinden.

                            Het is wel duidelijk dat de Trade Days er drukker op worden. Meer en meer mensen beginnen door te hebben dat het zijn geld zeker waard is. Gelukkig blijft de drukte nog steeds doenbaar. Je moet soms wat langer wachten tot je een auto in detail kunt bekijken, maar het valt allemaal nog best mee.
                            • Brabus C Bullit is echt zót
                            • Mercedes stand was weer ongelooflijk knap. De C-klasse 4-deurs kan me nog steeds niet overtuigen. Al ziet hij er in 63 AMG livrei al stukken beter uit. Die zetels van de C63 zitten zo ongelooflijk lekker!
                            • C-klasse break is knapper dan de 4-deurs, maar die neus zo 'blokkerig'
                            • De nieuwe Audi A4 gaat wederom een dikke hit worden: hij ziet er knap uit zowel exterieur als interieur en z'n binnenruimte is duidelijk gegroeid, zeker achteraan.
                            • De RS6 Avant is zo enorm vet, enkel had ik wat meer zijdelingse steun verwacht van de zetels, zoals in de RS4. Niet dat ik zo'n extremere zetels had verwacht, maar wat meer zijdelingse steun mag wel. Ofwel zij die zetels ontworpen met een meer gezette persoon als mij in gedachten
                            • R8: wit + carbon sideblade = no go. Dat past IMO niet. Voor de rest natuurlijk knappe kar.
                            • Lambo Reventón: niet mijn ding, een LP640 ziet er duizend keer knapper uit
                            • Aston Martin DBS: ziet er echt lekker uit, alleen passen die witte achterlichten totaal niet bij de voorgestelde kleur. Hetzelfde geld voor die knaloranjerode V8 Vantage N400. Op een donkere kleur zullen die witte achterlichten wel staan, maar niet op lichtere of zeer flashy kleuren.
                            • Jaguar XF: nah, buitenkant is niet geslaagd. Het interieur ziet er beter uit, maar hier en daar laat de afwerking wel te wensen (handschoenkastje, middenconsole). En waar die draaiende luchtrooster goed voor zijn. Samen met de draaiknop voor de versnellingsbak heeft hij een té hoog gadgetgehalte voor een Jag.
                            • De nieuwe Laguna, ziet er goed uit behalve de achterkant. Qua materiaalkeuze in het interieur is hij erop vooruitgegaan, maar haalt zoals wel verwacht niet hetzelfde niveau als de Duitsers. Ik hoop dat Renault voor de Coupé qua styling niet te veel zal afwijken van de concept, want die zag er razend knap uit!
                            • BMW M3: echt wel geslaagd, ziet er beter uit als op de foto's. Ik had men twijfels over de achterbumper maar dat valt zeer goed mee in't echt. En qua binnenruimte achteraan heeft een E92 meer beenruimte als een A5. Qua hoofdruimte zijn ze wel beiden niet geschikt voor iemand van mijn grootte
                            • 1 coupé: op de foto's trok hij op niks. Maar in't echt zag hij er beter uit. Maar nog steeds duizend keer minder mooi als een gewone eentje
                            • X6 kan me net als de X5 facelift minder bekoren. Voor mij moeten ze die X6 niet in productie zetten, ik zou hem niet missen
                            • Porsche 997 GT2: knap! De kieuwen in de achterbumper vallen goed. Ik stoorde me er totaal niet aan.
                            • RR Drophead Coupé: nog vele impressionant als de gewone Phantom. Dat jachthout juist achter de achterste zitplaatsen is oh zo lekker!
                            • Alpina: dat groen is niet m'n ding. Maar zo'n B3 coupe biturbo met classic velgen kan me echt wel smaken.
                            • Maserati GranTurismo: die voorkant De achterkant is minder, vooral die plastic streep ter hoogte van de uitlaten stoort me. Interieur zag er vanop afstand dan weer we lekker uit.
                            • F430 Scuderia: VET, al oogt het geheel minder homogeen als bij een 360CS
                            • De hostessen in salon 6 mochten er over het algemeen zeker wezen
                            • Peugeot 207RC: beste kuipjes bij de betaalbare hot hatchen! Goed omsluitend, veel steun. Jammer van de sjonnie uitlaat
                            • Brilliance coupé: die fake diffusor achteraan Eerlijk toegegeven had ik qua afwerking slechter verwacht. Zó ongelooflijk slecht was het nu ook weer niet. Ok, de styling is die van de Japanners van 10 jaar terug, ze gebruiken veel harde plastiek, en de naden tussen verschillende panelen zijn erg groot. Maar uiteen zal het niet vallen.
                            • Nieuwe Subaru Impreza: tegenvaller. Geeft de MY07 maar terug.
                            • Saab Turbo X: is met wat tegengevallen. Ik had er meer van verwacht. De styling is wat te overdreven voor een Saab IMO en het interieur ziet er wat te goedkoop uit in vergelijking met andere auto's in deze klasse.
                            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                            Comment


                            • Niemand de racegame gespeeld in de M3?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
                                Niemand de racegame gespeeld in de M3?
                                Te lange rij + we moesten nog heel wat tijd goedmaken doordat we een uur bij alpina hadden gezeten en 1,5u bij Ferrari.

                                Comment


                                • Ben gisteren samen met mn garagist ook even gaan piepen op de IAA. Inderdaad een hele drukte op een trade day, maar eigenlijk viel het nog mee... Heb alles gezien wat ik echt wou zien (oa. GT2, 1 coupé, RS6, Fiat-babes, F430 Scuderia,...) zonder echt lang hoeven aan te schuiven.

                                  Blijkbaar was na 18u de grootste massa naar huis, en kon je echt heel rustig over de stands wandelen (oa. bij Mercedes en BMW waren enkele tientallen mensen aanwezig.. zalig gewoon )

                                  Pics (ongeveer 1300) volgen in de loop van de maand...

                                  Comment


                                  • Het is alweer voorbij...

                                    Ik wil Wuttputt nog eens bedanken voor het regelen van de overnachting. Dit is een aanrader, temeer idereen op tijd in bed lag en dus een stevige nachtrust heeft gehad...

                                    Dat we in 2 groepen uit mekaar zijn gevallen is al begonnen bij het naar ginder rijden. Toen we bijna aan de Messe aankwamen was ik één van de geluksvogels die door de Duitse Polizei uitgekozen werd voor een grondige controle. Aangezien ik een brave en voorbeeldige burger ben, net als mijn medepassagiers trouwens, zijn we na 15 minuten controle kunnen vertrekken.

                                    Net als vorige keer hebben we ons geparkeerd in een ondergrondse parking op wandelafstand van de Messe. Nadien bleek het een goede keuze, want toen we naar huis vertrokken bleek er in die straat veel neon aanwezig te zijn... Parkeerticket: €25...

                                    Bij aankomst was er al onmiddellijk een misverstand waardoor de groep van gTa een tijdje op niets heeft liggen wachten op ons. Nogmaals mijn excuses hiervoor hé...

                                    We waren dus met zes en hebben enorm genoten van deze dag.

                                    Volgende keer ga ik weer...
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Het is alweer voorbij...

                                      Ik wil Wuttputt nog eens bedanken voor het regelen van de overnachting. Dit is een aanrader, temeer idereen op tijd in bed lag en dus een stevige nachtrust heeft gehad...
                                      Inderdaad. Chance dat de cafés in dat dorpke daar allemaal al geschlossen waren. Stel u voor dat we daar nog ergens aant boemelen geslagen waren.... 't zou zund geweest zijn.







                                      Comment


                                      • Welke wagens zijn mij bijgebleven:

                                        - Jaguar XF: Nu ik 'm in 't echt heb gezien ben ik ervan overtuigd dat Jaguar failliet zal gaan... Dit is een karakterloze wagen met een handvol nutteloze gadgets om de aandacht te trekken. Opvallend binnenin is de brede en veel te hoge middenconsole. De Jaguar-logo's zijn aan de buitenzijde echt nodig om te weten dat het een Jaguar is... Neen, deze auto komt absoluut niet in aanmerking als opvolger voor onze 530d

                                        - BMW M3: Kleur buiten: wit, kleur binnen: badkamerblauw . Buiten de minder geslaagde kleurencombinatie blijft deze M3 voor mij de droomwagen van 't moment. Zelfs na enkele SMS'en naar mijn vrouw zal ik deze droom nog even moeten uitstellen...

                                        - Mercedes CL 65 AMG: Waarom hebben ze één van de knapste wagens van het salon tentoongesteld in zo'n lelijke kleurencombinatie. Spijtig...

                                        - Mercedes C 63 AMG: De beste stoelen waarin ik heb gezeten op 't salon.

                                        - Subaru Impreza:

                                        - Mercedes G: Blijft aantrekkelijk. Er stond meer volk rond deze G dan rond de GL en de ML tesamen...

                                        - BMW Concept CS: Als de toekomstige BMW-modellen op dit ontwerp zullen gebaseerd zijn, dan ziet de toekomst van BMW er rooskleuring uit.

                                        - Mazda 6: Mooi...

                                        - Citroen Concept C5 Airscape: Als de nieuwe C5 hierop gaat lijken zal het lelijke eendje mooi worden...

                                        - Peugeot 308 CC: Profiel doet me denken aan de VW Karmann Ghia van mijn vader. Dit wordt een mooie wagen

                                        - Audi A4: Audi is goed bezig...
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Ben zojuist teruggekomen uit Frankfurt... WAT een enorme drukte!
                                          We waren er om 9 uur vanochtend al, maar zelfs toen was het al druk. Om 11 uur was het niet meer om te houden. De nutteloze merken (Opel, Toyota, Nissan, Fiat etc.) hebben we dus maar overgeslagen.

                                          Ik mocht van m'n vader terug rijden in z'n auto (XJ8 ) en heb dus ook meteen mijn autobahn-doop gehad
                                          Het was helaas best druk, maar ik heb de 200km/h wel gehaald

                                          Hij is wel wat wijzer geworden vandaag en gaat kiezen tussen de BMW X5 4.8i, Audi A6 Allroad 4.2 FSI en de Maserati Quattroporte.

                                          Ik hoop op die laatste natuurlijk!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X