Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IAA Frankfurt 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een zware 4x4
    Een wannabe 4x4
    En een luxe slee

    Zo, je vader moet echt niet weten wat kiezen blijkbaar
    1982 BMW E28 528i
    2013 BMW F31 318d

    2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
      Een zware 4x4
      Een wannabe 4x4
      En een luxe slee

      Zo, je vader moet echt niet weten wat kiezen blijkbaar
      Hij weet het inderdaad echt niet... hij had de Quattroporte eigenlijk al van z'n lijstje gehaald, maar na vandaag is ie weer helemaal zot op de Quattroporte. We zijn echt zeer goed geholpen op de Maserati-stand.

      Comment


      • Het was druk
        1991 Mazda MX-5 NA
        Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
        www.dennisnoten.com - Flickr

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
          Het was druk
          Zo moet dat zijn!
          1982 BMW E28 528i
          2013 BMW F31 318d

          2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

          Comment


          • Ik ben ook vrijdag geweest.
            Hoe toevallig was het dat we nét achter de mensen van't forum (gTa, TomT, wannes en Rangelove) stonden aan de kassa 's morgens?

            De stand van Mercedes stak er zoals te verwachten weer met kop en schouders bovenuit, die van BMW vond ik in alle eerlijkheid tegenvallen. Ongezellige verlichting, geen muziek over de hele hall,... Wat wel zalig was was die M3 simulator Was wel een mooie aandachtstrekker!
            Bij Mercedes hebben we mss wel twee uur bij de C63AMG gestaan! Wat een kar hoe hij daar stond!! Wit designo metallic, performance pakket(nóg lager, nóg grotere remmen, alcantara stuur,...), de 19'' veelspaaksvelgen met antraciete binnenkant,... Voor mij zeker en vast dé auto van de dag! En qua afwerking viel hij mij zeer goed mee! Alleen was er zo'n draaitoets op de zuil van het dash dat ik wat naar links en naar rechts kon bewegen(zat een beetje los vond ik). Ik wat later dus effe de proef op de som nemen bij de BMW M5 touring (die razendknap was in het wit!), net hetzelfde daar

            Echt! Dat kleurtje op die C was supermooi! Kans is groot dat die kleur ook m'n vader z'n keuze zal zijn bij z'n volgende auto.

            De afwerking in de RS6 was wel fenomenaal! Wss wel de referentie.
            Er stond een witte met ceramische remmen, en een rode met de standaard remmen, wat een verschil!!

            Uiteindelijk hebben we wel niet zoveel kunnen zien, zo hebben we Ferrari, Jaguar, Maserati,...allemaal niet gezien...

            2006-2010 '97 VW Golf III TDI
            2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
            2012-...
            '07 BMW 118d

            Comment


            • Bon, ik ben ook eindelijk eens online geraakt
              Het salon was zeker weer de moeite waard, een hele toffe groep dus dat zat ook goed. Op naar de volgende!






              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                was de max..wel spijtig dat de groep al van bij aanvang uit elkaar lag... thx to rangelove hebben we lekker den dikke kunnen uithangen bij de meest exclusieve merken .. zo ne goeie hebben wij nog ni gehad... .... en dan ook nog dank aan de gilles omdat hij bij alpina de hete kolen uit het vuur haalde, toen we door de mand gingen vallen...wat je al allemaal niet moet doen voor een paar glazen champagne en een schotel gemengd ...en als dank hebben we die ganse schotel opgegegeten zonder hem sorry maat
                Ja, bedank voor alle afleidingsmaneuvers bij Alpina, hé Gilles.
                Zonder uw fantasie en kennis van de Deutsche Sprache had Moeder-Overste-met-de-scheven-teut ons allang buiten gesmeten!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
                  Zo moet dat zijn!
                  Eigenlijk niet Ergerlijk als je foto's wilt nemen Maar al bij al vallen de foto's nog mee
                  1991 Mazda MX-5 NA
                  Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                  www.dennisnoten.com - Flickr

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                    Ja, bedank voor alle afleidingsmaneuvers bij Alpina, hé Gilles.
                    Zonder uw fantasie en kennis van de Deutsche Sprache had Moeder-Overste-met-de-scheven-teut ons allang buiten gesmeten!
                    vertel es, hoe jullie daar zijn binnen geraakt?

                    Ik ga woensdag, you see
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                    Comment


                    • Vanavond terug naar Frankfurt en morgen nog de hallen 4-8-9-10 doen. Zijn die de moeite waard?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                        Vanavond terug naar Frankfurt en morgen nog de hallen 4-8-9-10 doen. Zijn die de moeite waard?
                        Ik kan me niet herinneren dat er wat te doen was in hal 9 en 10?
                        Hal 4: Kia, SsangYong, Lada, Karmann, Daihatsu en Isuzu (niet veel bijzonders dus)
                        Hal 8: GM, Cadillac, Hummer, Saab, Opel, Chevrolet, Peugeot, Citroën, Brilliance, Lexus, Toyota, Subaru en Artega

                        Comment


                        • Zoals de meesten hier zijn ook mij de fenomenale zetels van de C 63 AMG opgevallen: wat een zijdelingse steun! Wel minder voor 'n pépé die ook nog wat comfort zoekt, maar voor de sportievere chauffeurs een hemel.

                          Grappig dat Mercedeske (ik had niks anders verwacht) de kwaliteit (of het gebrek eraan) van de C binnenin probeert te verdoezelen door te vergelijken met de M5. In alle eerlijkheid is de C langs geen kanten een match voor een BMW '5 op dat vlak, verre van zelfs. Maar enfin, Mercedeske koopt in z'n gehele leven toch niks anders dan Benz, so no harm done.

                          Ik vond de nieuwe Subaru Impreza ook een ferme tegenvaller. Een lelijke hatchback, die zelfs in WRC-livrei nauwelijks enige emotie uitstraalt en in geen 100 jaar de coolness van de vorige 3-volume Impreza's heeft. Jammer, ik vrees dat dat Subaru klanten zal kosten.
                          Zeker als je ziet hoe übervet de nieuwe Lancer Evo (concept) eruit ziet! Zeer agressieve neus, hard en potent lijnenspel, ... voor die klasse een heel mooie auto!

                          De CL 65 AMG was ook mij opgevallen, deels ook door z'n lelijke buitenkleur, maar vooral door z'n superbe interieur! Een zeer lichtgekleurd leder, bijna wit eigenlijk, en carbon interieurlijsten. Oh my God wat een zalige slee ... met een fenomenale prijs ook, 't was om en bij de 250k als ik me niet vergis. Maar als je ziet wat een 612 Scaglietti kost (z'n naaste concurrent, wat mij betreft), dan valt dat allemaal nog mee eigenlijk.

                          Jammer dat de McLaren SLR Roadster er in dezelfde kleurencombo stond als de gewone SLR, en dan nog de kleurencombo die we 't meest van allemaal zien (zilver + rood/zwart). Die hadden ze er beter in 'n mooi groen of donkerblauw gezet, met bruin lederen interieur. Heb ook navraag gedaan naar 'n prijs- en optielijstje ervan, maar die waren blijkbaar niet voor 't plebs zoals ik weggelegd (ofwel hadden ze er wérkelijk geen, wat mij eigenlijk zou verwonderen).

                          De Alfa Romeo 8C Competizione stond er trouwens in een hééééémels donkerdonkerblauw (een beetje zoals 't BMW carbonzwart), miljaar wat een knappe auto. Jammer dat Ferrari naast Alfa Romeo stond, want de mythische aantrekkingskracht van het merk met het paardje deed je té snel van de 8C weglopen om naar de cavallini rampanti te gaan zien ... en dat verdient die Alfa niet.
                          Ik stel me trouwens vragen bij die zogenaamde exclusiviteit van die 8C. Waarom beperken ze die (zogenaamd) zo hard? Is er wérkelijk iets aan van die zgn. commissarissen die bij potentiële klanten komen polsen of ze wel "voldoende Alfist" zijn voor ze er eentje "mogen" kopen? I mean ... Alfa Romeo zou met dit model, mocht 't vaak te zien zijn (b.v. in mondaine badsteden e.d.) een trede hoger kunnen gaan staan. Waarom doen ze dat niet? Of is die 8C een verlieslatend model?

                          Het Alpina-groen-II metallic is ook helemaal m'n goesting niet. De B3 Coupé had trouwens een bicolor Lavalina-lederen interieur met ... donkergroen en beige. De (overigens zéér vriendelijke en uitermate interessante) ingenieur waarmee 'k een hele tijd heb staan/zitten praten (terwijl de rest van 't gezelschap lekker aan 't smikkelen en sjemp aan 't zuipen was ) zei dat ze zo'n dingen eigenlijk nooit verkopen, maar Alpina kiest gewoon zéér bewust voor zo'n "opvallende" combinaties opdat het duidelijk zou zijn dat alles in leder is en ook élke wens kan worden vervuld. 'Ie zei dat, wanneer Alpina standaard "in zijnde" combinaties (zoals wit als buitenkleur, *ieuw* stop it guys, 't gaat erover) zou presenteren, de auto's veel minder zouden opvallen en ook minder als Alpina herkenbaar zouden zijn. Vandaar dat je op beurzen nagenoeg nooit 'n gewoon kleur zal zien, maar altijd de "eigen kleuren".
                          De B5 en de B6 zijn nu trouwens B5 S en B6 S geworden. In plaats van 500pk en 700Nm hebben ze nu 530pk en 750Nm, en beschikken ze ook over de sportversnellingsbak (automaat) van BMW, wederom aangepast door Alpina uiteraard. De motor blijft wel de vorige evolutie van de V8, met 4,4 liter cilinderinhoud. De topsnelheid van de B6 zou nu zo'n 325 échte km/u bedragen...
                          Op mijn vraag of Alpina de twin-turbo 2-liter diesel als uitgangspunt gaat nemen voor de D3 (die nu door BMW zéér overtuigend wordt beconcurrereerd door de 123d en de misschien straks komende 323d), antwoordde 'ie (in tegenstelling tot de andere vragen) zeer ontwijkend. 'Ie gaf toe dat de D3 't moeilijk zal krijgen, temeer al omdat de 320d met 177pk eigenlijk al dicht bij de prestatiecijfers van de D3 komt. Anderzijds zei 'ie wel dat 'ie meende te weten dat de twin-turbo 2-liter diesel niét in de '3 zou komen (omdat je al de 325d hebt met zowat exact dezelfde cijfers), en dat de D3 dus wel nog z'n bestaansrecht had. 't Is trouwens voor Alpina een "volume-model", en dat is 'n opsteker. Maar ik sluit dus niet uit dat Alpina nu al koortsachtig aan 't werken is aan een vervangend model, of een upgrade.
                          Op m'n vraag of Alpina ook versies plant van andere BMW-modellen, kreeg ik een "zeker niet" bij de BMW '1, een "ja, volgend jaar" bij de B3 biturbo touring (nu enkel nog maar de limo, coupé en cabrio), een "dat wordt nog onderzocht" bij de B3 biturbo Allrad, een "neen, technisch niet doenbaar, we hebben nochtans geprobeerd" bij de B5 Allrad, een "zeker niet" bij de SAV's en ook een "neen, pas terug vanaf de opvolger" bij de Z4.

                          O ja, en bij BMW stond er een 318i touring met M Aeropack (enkel de externe zaken dus van 't M Pack) in 't wit in de "Efficient Dynamics"-rij, en die had ... de optionele 19" M-velgen van de coupé/cabrio liggen!!! Zo knap, zeg. 'k Zei al langer dat ik, mocht ik een touring gekocht hebben, die velgen erop zou pleuren, en nou doet BMW 't zelf ook op 'n beurs. Hopelijk komen ze ook voor de touring en limo in de optielijst.






                          Inderdaad een dikke merci aan Wutputt voor 't regelen van de overnachting. Wel "slechte bedden", want na de volle 3 uur nachtrust was ik precies niet volledig uitgerust. En sorry mannen voor het rommelige ritje 's morgens, eerst vergiste ik mij (een afslag te vroeg waardoor ik 3 keer die 270° deed op dat klaverblaadje), en daarna, toen ik een tweede weg wou nemen (die niét door 't centrum liep) passeerde er een brullend ding dat 't precies niet had begrepen op de nieuwe route die m'n GPS had uitgestippeld, waardoor de tweede optie (= ook nog 'n goeie, langs autoweg) werd genegeerd en we dus in 't stad terecht kwamen. Maar we zijn er heelhuids geraakt (tenzij de inzittenden van de grijze 530d, die hebben waarschijnlijk nog 'n beetje pijn van 't rectaal onderzoek ), en da's 't voornaamste.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ww.IAA.de
                            Dates / Show Hours


                            Trade day:
                            Thursday, 13 September and Friday, 14 September 2007

                            Public days:

                            Saturday, 15 September - Sunday, 23 September 2007

                            Venue:

                            Frankfurt/Main, trade fair grounds

                            Show Hours:

                            09.00 a.m. - 7.00 p.m.
                            ??

                            Is het niet toegankelijk voor het publiek zaterdag de 22ste??

                            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                              ??

                              Is het niet toegankelijk voor het publiek zaterdag de 22ste??
                              Zaterdag tot Zondag.

                              Wat is het probleem ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                Zaterdag tot Zondag.

                                Wat is het probleem ?
                                Het is waar...

                                Het streepje doet er veel aan...

                                Weer niet aandachtig gelezen...

                                Thanks

                                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                Comment


                                • Ah, onzen maat is ook gekomen...





                                  Ie heeft een opvolger nodig zeker voor z'n MB Vaneo.

                                  En natuurlijk op de kosten van onze belastingen...

                                  Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                  Comment


                                  • Zou dat de GT2 zijn waar 'ie in zit? Ik herinner me 2 rode 911, en dat waren de GT2 en de turbo cabrio.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Zou dat de GT2 zijn waar 'ie in zit? Ik herinner me 2 rode 911, en dat waren de GT2 en de turbo cabrio.
                                      ik herinner me er ook slechts die twee... en 't is overduidelijk de Porsche stand, dus ja

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Zou dat de GT2 zijn waar 'ie in zit? Ik herinner me 2 rode 911, en dat waren de GT2 en de turbo cabrio.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten
                                        ik herinner me er ook slechts die twee... en 't is overduidelijk de Porsche stand, dus ja
                                        Ook een porsche-boekje. De enige andere rode was de Cayenne GTS, maar tis hier de lijn van een 911, en aangezien het een gesloten dak is moet dit de GT2 zijn!

                                        Comment


                                        • GT2 dus. Eén prins minder. One down, one to go.

                                          Koningin Astrid !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X