Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[NABESPREKING] BMW Club Days Spa Francorchamps
Collapse
X
-
Twas nog nekeer vetjes seg!
Om 9u30 toegekomen en om 10u30 zat mijn kont al in een E30 M3 van een zeer aangename Christophe. Buiten een Inox-uitlaatlijn, en een grote motorrevisie (mocht wel na 238K op de klok te hebben stan), en rode Koni's, stond die auto volledig standaard! Lekker bak en die kerel kon aan zijn stuur draaien. 'Ie moest er vandenvond nog mee naar Arlon dus ging 'ie niet te hard gaan om zijn bandjes wat te sparen....
Jawadde dadde! Die kar plakt nog zo'n beetje hard aan de baan!
Ik heb stof om mee te vergelijken, en 't is niet van de poes, nl. de rit in de 997 GT3 RS op F'champs.
Om maar even te zeggen: in de dubbele linkse reed de RS erin rond de 145-150km/u, om halverwege op het gas te gaan en eruit te komen rond de 160km/u.
Wel, afgaande op de tellerpartij van beide auto's, las ik net geen 160km/u af op de teller van de E30 M3 bij het uitkomen van die dubbele linkse!
Verder mist 'is misschien wat power om de rechte lijn hard af te malen, maar dat is het minst van mijn zorgen eigenlijk. Het bochtenwerk met die kar maakte het meer dat goed. Top van 190-195km/u op de rechte lijn, in 5e.
3 rondjes meegereden!
Nogmaals een dikke merci aan Christophe!
Vervolgens, om 11u30 was het co-zit-time in de M5 Touring met als bestuurder iemand van de BMW-Fahrertraining, zijn naam ontsnapt me even...
Wat kan ik erover zeggen, impressionant is het zeker, maar te 'slick', te afgelikt, je mist te kicks die ik bv had ik die E30 M3.
Ook al werd die M5 nog een snee harder en sneller gereden dan de M3, en waren de lijnen van de M5 beter, je mist wat. Zeker als je net uit die M3 stapte.
Maar die kar gaat lekker hard! Top 220-225km/u, aangestormd komen met een bak van 2 ton aan de Raidillon tegen een kleine 200km/u, de dubbele linkse uitkomen tegen 170km/u., etc etc....
VETHEID!!
Supermeevaller was het weer! Geen drupje regen gezien.
Een paar knappe forumkarren gezien waaronder die van MichM3, Adreas, geethethree, ...
Geen partij qua aantrek naar het volk toe ivm Porsche Days, maar dat was niet echt nodig. Ik vond het fijn zo, al heb je het na 3-4u wel allemaal al gezien.
Comment
-
Ik vond het een hele fijne dag maar zeker geen "super rete onmisbaar duizend wow gaaf" dag. Ritje in de E30 M3 was fabuleus, WAT een grip heeft die ketel
dat dacht ik toch totdat er een rooie E30 318is aan de buitenkant van de bocht voorbijkwam maar die had slicks ... en draaide z'n rondjes een aantal seconden sneller dan die E30 M3
E61 M5 was goed, zonder meer. Zeer neutraal, zeer verfijnd, zeer geraffineerd. De versnellingsbak kon mij niet overtuigen en het geheel is indrukwekkend maar te gepolijst. De piloot -zijn naam ontglipt me maar het is de man die ook de Fahrer Trainings geeft- was een echt 'Duits' type. Bij het instappen ging de verwelkoming alsvolgt: "Goeiedag. U bevindt zich momenteel in een M5 touring. Deze wagen weegt 2 ton. De versnellingsbak is er een van het sequentiële type en heeft 7 versnellingen. De V10 motor produceert 507 pk. Gelieve uw gordel vast te klikken voor uw eigen veiligheid"
Op de vraag of er sinds de facelift iets aan de uitlaat veranderd was antwoordde hij met monotone stem: "Neen. Wat jij meent te horen is de resonantie van de koffer. De koffer van deze M5 touring kan tot 1.500 (of zo, kweet het niet meer) liter bagage slikken indien u de zetels neerklapt"
Het afscheid was zeer emotioneel: "Zo. U heeft nu een indruk van hoe een wagen zoals een M5 touring presteert op een circuit. Te onthouden: deze wagen heeft geen aanpassingen gehad"
zalige gast
Verder even kort gesproken met MichM3, zeer sympathieke kerel ! Ook Andreas hebben we in een flits gesproken en net voor we planden te vertrekken zijn we nog geeteethree + kompagnie tegengekomen. BMW Power was er ook met een vriend, en ook Willem-Jan zijn we tegen het lijf gelopen .. OverRide heb ik niet gezien maar z'n coupé wel ... en die mag er best wezen hij kreeg op de parking meer dan de nodige aandacht, en verdiend ! De X5 van geeteethree blijft ook een pareltje ... Schitterende auto
Onze X3 ontpopte zich tot een ideale reiswagen ondanks een redelijk sportieve rijstijl (snelheden fluctueerden van 140 kmh tot 205 kmh en er waren 3 personen aan boord) haalde ik een verbruik van 8,9 liter
Als ik hetzelfde ritje had gedaan met mijn 635 geraakte ik niet onder de 20 liter en stonden we wellicht ergens te met open motorkap langs de kant van de weg
Verder heb ik filmpjes van een rondje Spa aan boord van een E30 M3, E61 M5 en een E46 CSL .. het valt nog te bekijken of ik die allemaal online krijg, jullie merken het wel als het zover is1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
het is zielig maar ik ga mezelf eens quoten:
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenis dat die 120d?
heb je daar specs van?
Hoe voelt dat, op het circuit scheuren met een diesel? Kan het een benzine evenaren qua fun?
Comment
-
Enkel Maxime is meegeweest in die 1, tegen dat hij hier nog eens geraakt ..
Hij zei dat je vanbinnen niet hoort dat je in een diesel zit en dat het goed vooruitgaat ... en dat 'ie z'n gat zette bij het uitkomen van de busstop ... veel meer heeft hij niet gezegd denk ik het was geen supersnel rondje want de pacecar reed continu voorop en er mocht niet ingehaald worden1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk BerichtenOnze X3 ontpopte zich tot een ideale reiswagen ondanks een redelijk sportieve rijstijl (snelheden fluctueerden van 140 kmh tot 205 kmh en er waren 3 personen aan boord) haalde ik een verbruik van 8,9 liter
Als ik hetzelfde ritje had gedaan met mijn 635 geraakte ik niet onder de 20 liter en stonden we wellicht ergens te met open motorkap langs de kant van de wegThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenEn nu maar hopen dat je niet geflitst bent. Op de heen en terugweg heb ik maar liefst 6 keer een flitscamera gezien. Ik reed relatief gezien beschaafd tussen 130 en 140km/u met een éénmalige piek van 160km/u (aanloop om een heuvelke op te geraken tegen deftige snelheid ).
Er stond één wagen in de andere richting te flitsen, en in't gaan één in onze richting... Da wast toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenWablief 6?
Er stond één wagen in de andere richting te flitsen, en in't gaan één in onze richting... Da wast toch?
Op de heenweg heb ik er 2 gezien. Een beigekleurige Opel Vectra en een kastje op de middenberm met flitstoestel. Ik ben rond 9u20 vertrokken 's morgens.
Op de terugweg: auto op pechstrook, half op de middenberm. Een klein autoke. Ik heb geen flitstoestel gezien maar mijn vriendin zei dat er apparatuur vooraan op hing en dat iemand languit in de auto lag met het raam wat open. Verder dezelfde camera op de terugweg.
Hmmm... Ik mankeer er 2... Ik weet het niet meer . Zal straks thuis nog eens vragen of Sara nog weet waar die 2 anderen stonden.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
die kastjes flitsen idd niet .. in het terugkeren zijn we er veel te rap voorbijgereden, de langen lag te slapen op de achterbank ipv ons te verwittigen
nee tis niet waar .. we hadden het te laat gezien, heb nog ff geremd maar ik reed toch te snel .. niks te flitserij1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten15 EUR voor 3 rondjes .. vond ik wel z'n geld waard
Shit zeg, zo goedkoop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenShit zeg, zo goedkoop1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichtendie kastjes flitsen idd niet .. in het terugkeren zijn we er veel te rap voorbijgereden, de langen lag te slapen op de achterbank ipv ons te verwittigen
nee tis niet waar .. we hadden het te laat gezien, heb nog ff geremd maar ik reed toch te snel .. niks te flitserij
Comment
-
Originally Posted by G 55 AMG
het is zielig maar ik ga mezelf eens quoten:
is dat die 120d?
heb je daar specs van?
Hoe voelt dat, op het circuit scheuren met een diesel? Kan het een benzine evenaren qua fun?The new BMW 120d features a 1,995cc diesel engine, which produces 245hp @ 4,200 rpm and a gut wrenching 450Nm of torque @ 3,000 rpm, a lowered suspension with sport adjustable anti-roll bars and dampers, and monstrous disc brakes (332mm front and 284mm rear). Of course, there are alloy wheels and a full aero package. To finish the picture, consider that this little baby sports power to weight ratio higher then that of BMW M5.
Maar ik vond hem zeer knap en als hij voorbijreed maakte hij qua geluid een combinatie van een licht bromgeluid en vanzelfsprekend turbogeluid.
Comment
-
Ik heb een video gevonden van een Sport-120d (niet degene
van de foto), misschien geeft het al een idee van het geluid .
Niet letten op de Japanse Youtube-versie: http://video.google.nl/videoplay?doc...arch&plindex=0
Comment
-
Heb er nog een paar in m'n mailbox ontvangen...heel tof, ben heel dankbaar...was een zeer leuke dag voor ons...ik denk leuker voor deelnemers dan voor bezoekers want de opkomst was idd mager.
Dit weekend een kleine 300km afgemaald op Spa, in de regen enop 't droog...was zalig...gisteren nog op de Radillon, vandaag in de file naar Antwerpen ...de remmen en banden hebben wel afgezien hoor dit weekend...'k voelde het vandaag
Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenhet is zielig maar ik ga mezelf eens quoten:
Het race gevoel heb je zeker en vast! Het is een echte racebolide die piept, rammelt, bruut is etc etc. Enkel van buiten uit hoor je in feite dat het een diesel is, vanbinnen kon je geen dieselgekletter horen.
De piloot kon inderdaad jammer genoeg geen fullspeed rondje doen omdat we onder pacecar reden. Voor de bochten hield hij wel altijd in zodat hij ver genoeg achter de voorligger was om de bochten tegen "race snelheid" te kunnen nemen. Indrukwekkend!!! De 8-reeks die voor ons reed leek logger dan een boot in de bochten.
Ik had graag een beetje gefilmd, maar ik zat zodanig vastgesnoerd in mijn kuipzetel dat ik niet meer aan mijn gsm kon!
Comment
Comment